ΕΤ3 - Φέρρης

Καλοί μου φίλοι, την Κυριακή το βράδυ 23/11/2008 και σε κλασικό ζάπιγκ TV, έπεσα πάνω σε μια εκπομπή της ΕΤ3. Παρουσιαστής η κάτι τέτοιο ο Κώστας Φέρης. Η αλήθεια είναι πως δεν άντεξα και πολύ μονοκόματα από το πολύ ντουμάνι. Χασισοτράγουδα στο φούλ και το ξανάριξα στο ζάπιγκ. Τι στην ευχή…Είδε κανένας άλος ρε παιδιά την εκπομπή μπας και κάνω λάθος. Εγώ πάντως για όσο άντεξα δεν έμεινα και με τις καλύτερες εντυπώσεις. Ακούω η μάλον βλέπω σχόλια.-:106::083:

εγώ την πέτυχα σχεδόν στ τέλος και μάλιστα πρόλαβα να δώ τον “δικό μας” Γρ. Μανινάκη σε μια εντυπωσιακή ερμηνεία ενός τραγουδιού που για να μαι ειλικρινής δεν είχα ξαναματακούσει.
Δυστυχώς δεν παρακολούθησα τα εν λόγω χασισοτράγουδα…θα είχαν ενδιαφέρον σίγουρα.Ασχετα αν είμαι συνήθως λιγάκι επιφυλακτικός με τις ενορχηστρώσεις της Θέσιας Παναγιώτου (έχει συμβεί πολλές φορές να με εντυπωσιάσει αλλά και σε αρκετές με απογοήτευσε)

Νικος

Φίλε Nikita
Η χθεσινή εκπομπή είναι μέρος μιας σειράς που φαίνεται να έχει κάνει ο Φέρης στην ΕΤ-3 σχετικά με το Ελληνικό τραγούδι. Δεν ξέρω στοιχεία για αυτή τη σειρά των εκπομπών. Και εγώ με ζάπινγκ έπεσα πάνω της πριν μερικές εβδομάδες. Η χθεσινή είχε θέμα τους μάγκες (ή μόρτες ή κουτσαβάκηδες ή ό,τι άλλους ορισμούς επιθυμείτε) και η επιλογή του είδους των τραγουδιών που ανέφερες μάλλον σχετίζεται με το θέμα αυτό. Έτυχε να δω μια άλλη εκπομπή της σειράς αυτής με διαφορετική θεματολογία και δεν υπήρχαν τέτοια τραγούδια.

έλεγα, εδώ και καιρό, δεν μπορεί, κάποιος θα αναφερθεί.
Εγώ δεν έχω αντέξει γενικά να δω ολόκληρη εκπομπή από όσες έχω πετύχει.
Δεν θα μπω σε πολλές λεπτομέρειες, ως προς τη σκηνοθεσία, τα κείμενα, τις απόψεις, αλλά θα μείνω στο μουσικό μέρος.
Το λέω με λύπη, δεν έχω ακούσει συνολικά ούτε μια νότα που να με συγκινήσει από την ορχήστρα… Ενώ σαν μονάδες οι περισσότεροι μουσικοί και τραγουδιστές είναι από καλοί ως πάρα πολύ καλοί, η όλη αντιμετώπιση των τραγουδιών αλα big band με χαλάει πάρα πολύ :084:.
Φίλε Νικήτα, μάλλον έπεσες σε λάθος επισόδειο, ακούγονται και πολλά ερωτικά κ άλλου είδους κομμάτια.

Κι εγώ δε θέλω να μπω σε διαδικασίες κριτικής της εκπομπής γενικότερα. Ισως αργότερα, όταν θα 'χω δει μερικές εκπομπές, να πω μία άποψη. Ας μην πούμε λοιπόν βιαστικές κουβέντες, καθώς ο Φέρρης μπορεί να αιφνιδιάσει…
Στο μουσικό μέρος ο Μπάμπης έχει δίκιο. Αυτή η τακτική του “τραγουδάμε όλοι μαζί” έχει μειονεκτήματα. Ξεφεύγει από το ύφος της παρέας και δημιουργεί εντυπώσεις χορωδιακές (καθώς έχει μοιρασμένες φωνές), που δεν “κολλάνε” στο ύφος των περισσότερων τραγουδιών. Επίσης υποτιμάται ο ρόλος των μουσικών. Τα όργανα βρίσκονται πίσω από τις φωνές, χωρίς καμιά μαγκιά (ας με συγχωρήσουν οι μουσικοί που παίζουν).
Να ξεχωρίσω στη χτεσινή εκπομπή την εξαιρετική ερμηνεία του δικού μας Στράτου στο “Μπιρ Αλλάχ”.

Ανοιξα κουβέντα και στη δουλειά μου και σε φίλους εκτός forum για το θέμα. Άλλοι παραξενεύτηκαν. Δεν το περίμεναν από τον κ Φέρη. Άλλοι μου είπαν πως σαν γάτα που είναι, και υποψιασμένος για τη θεματολογία - της εν λόγω τουλάχιστον εκπομπής - κατα κάποιο τρόπο έχει προσαρμόσει σκόπιμα και την παρουσίαση και τη μουσική, ώστε να περάσει όσο γίνεται πιό ανόδυνα. Κι εγώ θα ήθελα να δω και άλλες εκπομπές και μακάρι να εκπλαγώ ευχάριστα φίλε Ari. Ίσως να έπεσα πάνω στη σραβή όπως λέει ο babis. Μιλάω μόνο για ότι άντεξα να δω κυρίως από πλευράς θεματολογίας αλλά και όλου του θεάματος. Αναρωτήθηκα: Αυτό είναι το ρεμπέτικο - λαϊκό τραγούδι? Πολλές επιλογές στη θεματολογία και παρενθετικά όπως τους αρμόζει και κανα ντουμανοτράγουδο για να δείξομε ότι υπή(α)ρχουν και αυτά. Ξέρει κανένας αν παίχτηκαν και τραγουδήθηκαν στην εποχή τους με ορχήστρες και τρόπο αλλά μέγαρο με διάνθιση από υπόγα; Βέβαια έξω από το χορό, πολλά τραγούδια ξέρομε. Δεν ξέρω αλήθεια τι θα έκανε κάποιος από μας αν αναλάμβανε παρόμοιες εκπομπές. Αλήθεια τι θα προτείναμε σαν forum αν κάποιος μας έλεγε: Εσεις που μιλάτε κλπ κλπ για το ρεμπέτικο - λαϊκό τραγούδι, προτείνετε, ετοιμάστε και ελάτε να προβάλομε τη δημιουργία σας. Έχω διαβάσει κατά καιρούς σχόλια για εκπομπές και καλιτέχνες που τους περνάμε γενεές δεκατέσσερις. Μήπως, και πρώτος ο γράφων, θα έπρεπε να είμαστε λίγο πιό επιεικείς;:088:
:043: στις Αικατερίνες σήμερα και πρώτη από όλες η γυναίκα μου.

Πολλή ενδιαφέρουσα πρόταση!! Θα ήθελα να το συζητήσουμε σαν θέμα. Θα τοποθετηθώ με την πρώτη ευκαιρία, ελλείψη χρόνου:106:

Χρόνια της πολλά, κύριε Νικήτα.:063:

Εχω δεί αρκετές εκπομπές ,τις έχω βρεί νάναι αλλες πολύ καλές ,και άλλες ως και αδιάφορες.
Από την άλλη, δε θέλω ακόμη να βγάλω συμπεράσματα ,γιατί δεν εχει ολοκληρωθεί η σειρά.
Η πρώτες πάντως εντυπώσεις ειναι οτι η ορχήστρα ειναι υπερβολικά μεγάλη.Σπουδαίοι οι
παίχτες, αλλά μάλλον χάνωνται στο πλήθος.

Απ’ οτι γνωριζω η σειρα αυτη “Ονειρου Ελλας” , ειναι καπου 30 τηλεοπτικα επεισοδια για την ΕΡΤ3, το καθε ενα με μια διαφορετικη θεματολογια η αφιερωμα. Ολα παιζονται ζωντανα. Συμμετεχουν τουλαχιστον 10 τραγουδιστες και αλλοι τοσοι μουσικοι , καποιοι απο τους οποιους συμμετεχουν και σαν τραγουδιστες.
Μπορω να πω οτι ειναι μια πολυ φιλικη και συνεργασιμη παρεα .
Αν και δεν γνωριζω ολα τα θεματα , καποια απο αυτα που θυμαμαι ειναι , ΑΝΑΤΟΛΗ, ΔΥΣΗ , ΑΜΕΡΙΚΗ, ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΑ (Καβουρας …για παραδειγμα), ΠΕΡΑΙΑΣ, ΑΘΗΝΑ, ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ(αφιερωμα) ΟΥΣΙΕΣ, κ.α.

Προς αποφυγη παρεξηγησης, με την εκφραση “Ολα παιζονται ζωντανα” , εννοω οτι στην βιντεοσκοπηση-ηχογραφηση ολα τα τραγουδια παιζονται και τραγουδωνται ζωντανα απο ολη την κομπανια χωρις ΠΛΕΙ-ΜΠΑΚ .

Θα προσθέσω στα παραπάνω του Παν: Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμη μάστορες σαν τον Κώστα Φέρρη.

Στην σειρά του Κ. Φέρρη ακουσα το “Μάγκας βγήκε γιά συργιάνη” να τό εχει ως τραγούδι του
Τσιτσάνη ,σε όσους δίσκους τό έχω ,τό γράφουν ως τραγούδι του Καλδάρα,γνωρίζω βέβαια
οτι οι μεταξύ τους σχέσεις ηταν κακές ,αλλά τελικά τίνος ηταν ?

Νομίζω στίχοι Τσιτσάνης και μουσική Καλδάρας.

EYXARISTO POLY

CRISTOFERSΟN, σε παρακαλώ να αποφεύγεις τα greeklish και τα κεφαλαία.

Έχουμε πολλές τέτοιες εκπομπές ρε παιδιά . για να έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε και κριτική!
:026:

ευχαριστω πολυ παιδια

Πειραιώτικο ντουζένι

(από την συγκεκριμένη εκπομπή).

Για την ίδια την “παρουσίαση” ας μη σχολιάσω. Για κάτι ουσιαστικό: ξέρει κανείς αν προϋπήρχε μελωδία (κάποιου ανώνυμου) με τέτοιον τίτλο και ο Μάρκος απλά “την έντυσε” με στίχο;

Δεν υπάρχει τέτοια ένδειξη Νίκο, νομίζω πως και εσύ θα την ήξερες και άλλοι εδώ μέσα…
Νομίζω πως ο κ. Φέρρης (ή όποιος τελοσπάντων) κάνει μια “ψαρωτική”, ανούσια χρήση του όρου ντουζένι
Βέβαια ίσως ο Μάρκος να έπαιζε στους τεκέδες αυτόν τον χαβά πριν το ηχογραφήσει, δεν μπορεί, αλλά δεν σημαίνει ότι είναι ανώνυμο…
Θα μπορούσε να λέει από κάτω: Μελωδία Μάρκου Βαμβακάρη, δείγμα του Πειραιώτικου ύφους, και τέλος…

Ή απλά, “σχέτο από Εφουμάραμ’ ένα βράδυ”, όπως λέμε σχέτο από γιουβέτσι.