Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και κοινωνική ειρήνη


#1

Επειδή μάλλον χαλαρώσαμε… λέω να ανοίξουμε ένα θέμα για να ανάψουν λίγο τα αίματα: “Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και κοινωνική ειρήνη, (αλήθειες και ψέματα)” :112:


(ΓΙΑΝΝΗΣ) #2

“Εκπαιδευτική μεταρρυθμιση”, τούτες τις μερες, σημαίνει αναθεώρηση του αρθρου 16 του Συντάγματος, που μιλά για το δικαίωμα του πολιτη σε δημοσια και δωρεάν εκπαίδευση. Επίσης για το καθηκον της πολιτείας να προσφέρει το κοινωνικό αγαθο της παιδείας ανεξαιρέτως σε ολους τους Έλληνες, ασχετα από το βαλλάντιό τους.

Όλα αυτά ανατρεπονται με την αναθεώρηση του αρθρου 16, καθως επιτρεπεται η ιδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Το θέμα ειναι τεράστιο γιατι στην ουσία καταργείται η δημόσια και δωρεάν παιδεία ξεκινώντας προς το παρόν από τα Πανεπιστήμια και συνεχίζοντας και στις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης μελλοντικά.
Ταυτόχρονα φιμώνονται - εννοειται - δημοκρατικές ελευθεριες, συνδικαλιστικές, καταργείται μεθοδευμένα το πανεπιστημιακό άσυλο… και ολα αυτά είναι μονο η αρχή μιας συστηματικής αντιλαϊκής πολιτικής.

Ειναι απαραιτητη η κοινωνική γαλήνη, συμφωνοι, αλλά πώς να απεμπολησουμε δικαιωματα συνταγματικά κατοχυρωμενα, πώς να συναινεσουμε σε μια υποβαθμιση των σπουδων μας, σε μια εμπορευματοποιηση της παιδειας, στο ονομα μιας επιφανειακής κοινωνικής ηρεμίας;


(yiorgosv) #3

Σε εγκυρη εφημεριδα πριν καποιο καιρο -νομιζω στο “Θεμα” του ανερχομενου Θεμου και του αμφιλεγομενου Μακη- διαβασα οτι οι πρωτοι ενδιαφερομενοι για ιδιοκτητες Πανεπιστημιιων ειναι οι Λαμπ…κης και Κοκ…λης ισως και να κανω λαθος στο ενα ονομα -ενα μυαλο ειναι κι αυτο…

Τελος παντων οποιος και ναναι θα τους λενε Μπαμπη, Κωστα, Μανωλη … δεν θα ειναι ασφαλως καποιος φορεας και ας μην φανταστουμε οτι θα μαζευτουνε καποιοι καθηγητες και θα κανουν μια ανωνυμη που κι αυτο θα ειναι πιθανο…

Και γιατι να μη μαζευτουμε στο φιναλε εμεις εδω να ζητησουμε μια αδεια να κανουμε ενα Πανεπιστημιάκι ;; Και ποιος μας θα δωσει την αδεια ;; Η Μαριετα ;; ή μεθαυριο ο Κοντογιαννοπουλος ή ο Ευθυμιου ;; Και ποιοι ειναι αυτοι ;; Τους ξερει η μαμα τους ;;
Αντε μην τα παρω …

Και ας μην ξεχναμε οτι ηταν μια απο τις πρωτες επιθυμιες του Μητσ. το 1990 και το πρωτο που τρελλαινεται να κανει ο Κωστακης τωρα. Το αλλο του Μητσ. ηταν η ιδιωτικοποιηση του ΟΤΕ, τελειωνει κι αυτο ή μαλλον τελειωσε … Για να αδειασει απο υπαλληλους κανανε εθελουσία εξοδο και δωσανε συνταξεις 2.500 ευρουλακια σε 45αρηδες -προ καιρου επαιξα σε σχετικη εκδηλωση και τσιγκουνευτηκαν να μας δωσουνε 100 ευρω παραπανω (100 ο καθενας πηραμε…) αντε μην τα ξαναπαρω !!!
:mad::mad: <- αυτος ειναι ο μπουζουξης…

Οπως το πρωτο μελημα του αειμνηστου Ανδρεα ηταν ο πολιτικος γαμος, μετα το '85 η εκκλησιαστικη περιουσια και του Σημ. οι ταυτοτητες χωρις το θρησκευμα, αυτοι εχουν εκει το προβλημα …


(Ελένη) #4

Η αναθεώρηση του άρθρου 16 είναι ένα θέμα που θα΄πρεπε να συσπειρώσει όλη την ελληνική κοινωνία.

Όπως λέει και ο Γιάννης, η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και υποχρέωση της πολιτείας να την παρέχει δωρεάν και δημόσια σε όλους τους πολίτες.
Δεν είναι εμπόρευμα ούτε επιχείρηση για να κοστολογείται με νόμους της αγοράς, άρα να χρηματοδοτείται όταν ο σπόνσορας αποφασίσει ότι εξυπηρετεί τα βραχυπρόθεσμα -περισσότερο - σχέδιά του για μια «αρπαχτή» σε βάρος της επιστήμης, γνώσης, έρευνας, επιθυμίας γονιών και παιδιών για ευρύτερη μόρφωση κλπ.
Η παιδεία πρέπει να κινείται μόνο προς όφελος της κοινωνίας και όχι συμφερόντων επιχειρηματικών.

Δυστυχώς και από τα δυο μεγάλα κόμματα βλέπουμε μια συγχρονισμένη ρητορική υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Τα συμφέροντα τεράστια, άρα και οι πιέσεις στις οποίες υποχώρησαν: ήδη απροκάλυπτα τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών ( που μέχρι τώρα μοίραζαν «χαρτάκια» στους φουκαράδες φοιτητές τους χωρίς κανένα αντίκρυσμα σχεδόν στην αγορά εργασίας) αυτόματα θα χαρακτηριστούν Πανεπιστήμια και θα προσφέρουν «πτυχία» ισοδύναμα με τα δημόσια Πανεπιστήμια.

Ας μην γελιόμαστε, ποιος επιχειρηματίας είναι τόσο κουτός ώστε να επενδύσει τεράστια ποσά που απαιτεί η ίδρυση και λειτουργία ακόμα και ενός υποβαθμισμένου ΤΕΙ; Ο φοιτητής σ΄αυτή την περίπτωση απλά θα αντιμετωπίζεται σαν ένας ακόμα πελάτης σε μια νέα επιχείρηση που θα λέγεται «Πανεπιστήμιο» και θα πρέπει με τη μικρότερη δαπάνη και υποδομή να πετύχει το μέγιστο δυνατό κέρδος. Άρα, πανάκριβα δίδακτρα χωρίς κανένα επίπεδο σπουδών. Επιδίωξη μοναδική η αύξηση της “πελατείας”, μοναδικό κριτήριο τα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Το αποτέλεσμα της ιδιωτικοποίησης της παιδείας είναι φανερά και σε άλλες χώρες: στην Αγγλία, οι ενώσεις των καθηγητών ζητούν απεγνωσμένα πλέον να φύγουν οι επιχειρήσεις από τα πανεπιστήμια και να ξαναγίνουν δημόσια.
Και ας ξεχάσουμε βέβαια το φοιτητικό συνδικαλισμό… στον ιδιωτικό τομέα αυτό που ενδιαφέρει είναι μόνο η παραγωγικότητα · η δημοκρατία είναι αντιπαραγωγική γιατί ξοδεύει πολύ χρόνο κι έχει αμφίβολα αποτελέσματα…
Μήπως η ιδιωτικοποίηση της παιδείας θα ανεβάσει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, δηλ. της γνώσης; Μήπως ανέβηκαν οι αντίστοιχες υπηρεσίες με την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της υγείας, της ενέργειας, κλπ.;

Όμως, τελικός στόχος όλης αυτής της «αναθεώρησης» είναι τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Έχουν δεχτεί πολλές επιθέσεις κατασυκοφάντησης ως τώρα και θεσμικές και σχετικά με τις φοιτητικές κινητοποιήσεις, το άσυλο κλπ.
Με την ίδρυση των ιδιωτικών, θα αναγκαστούν να λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια για να μπορέσουν να επιβιώσουν σε συνθήκες ανταγωνισμού. Η ακόμα πιο μικρή χρηματοδότησή τους θα τα σπρώξει στο κυνήγι ενός σπόνσορα, χορηγού ή εταιρίας και ίσως πολλά από αυτά στην ιδιωτικοποίηση. Στην πορεία θα αναγκαστούν να επιβάλλουν δίδακτρα, να μην διαθέτουν δωρεάν βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό, να διαγράψουν κάθε έννοια δωρεάν παιδείας, όπως και την έννοια του πανεπιστημιακού ασύλου!

Πάμε και στο τελικό συμπέρασμα (μετά από όλο αυτό το μπλα-μπλα που παρέθεσα…):
Σε πολύ λίγα χρόνια κανένα σχεδόν παιδί μιας μέσης οικονομικά οικογένειας – που είναι και η πλειοψηφία – δεν θα έχει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα δίδακτρα, το κόστος των βιβλίων και το εκπαιδευτικό υλικό θα είναι δυσβάστακτα για μια συνηθισμένη οικογένεια.
Οι ταξικοί φραγμοί θα είναι δεδομένοι…

Και αυτό είναι που πονάει περισσότερο…


#5

[left]Μη φανταστείτε ότι το Αρθρο 16 του Συντάγματος είναι κάτι το φοβερό. Κομμένο και ραμμένα στα μέτρα των κρατούντων είναι. Αλλωστε κάθε Σύνταγμα (όπως και κάθε νόμος) φτιάχνεται στα μέτρα αυτού που το …παραγγέλνει. Παρόλα αυτά, ακόμα και τούτο το -στα όρια της “δημοκρατικής ανέχειας”- Σύνταγμα περιέχει μερικές “λεξούλες” που κάποιοι πολύ θα ήθελαν να μην υπάρχουν. Τώρα λοιπόν που οι συνθήκες είναι βολικότερες για τους κρατούντες (απ’ ό,τι π.χ. πριν 2-3 δεκαετίες) θα δοκιμάσουν να διαγράψουν μερικές λέξεις. Και λέω “βολικότερες συνθήκες” γιατί οι μαθητές-φοιτητές-καθηγητές που κινητοποιούνται, έχουν να παλέψουν απέναντι σε κυβέρνηση, ασφαλίτες (με στολή ή με κουκούλα), τηλεοπτικούς αστέρες στην υπηρεσία της “έννομης τάξης” (αυτός ο Κουίκ καλά δεν ήταν στα πρωινάδικα; Πού θυμήθηκε τώρα να (ξανα)υπερασπιστεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου) κλπ. Κυρίως όμως έχουν να παλέψουν απέναντι στις ορδές των ηλιθίων που ενοχλούνται από το μποτιλιάρισμα στο κέντρο της Αθήνας λόγω των διαδηλώσεων.
Παραθέτω το Άρθρο 16, τονίζοντας δυο-τρεις από τις “ενοχλητικές” λέξεις:
[/left]

ΑΡΘΡΟ 16

[i]1. Η τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες. Η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. Η ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα.

  1. Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.

3.Τα έτη υποχρεωτικής φοίτησης δεν μπορεί να είναι λιγότερα από εννέα.

  1. Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια. Το Κράτος ενισχύει τους σπουδαστές που διακρίνοται, καθώς και αυτούς που έχουν ανάγκη από βοήθεια ή ειδική προστασία, ανάλογα με τις ικανότητές τους.

  2. Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Τα ιδρύματα αυτά τελούν υπό την εποπτεία του Κράτους, έχουν δικαίωμα να ενισχύονται οικονομικά από αυτό και λειτουργούν σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν τους οργανισμούς τους. Συγχώνευση ή κατάτμηση ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων μπορεί να γίνει και κατά παρέκκλιση από κάθε αντίθετη διάταξη, όπως νόμος ορίζει.
    Ειδικός νόμος ορίζει όσα αφορούν τους φοιτητικούς συλλόγους και τη συμμετοχή των σπουδαστών σε αυτούς.

  3. Οι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι δημόσιοι λειτουργοί. Το υπόλοιπο διδακτικό προσωπικό τους επιτελεί επίσης δημόσιο λειτούργημα, με τις προϋποθέσεις που νόμος ορίζει. Τα σχετικά με την κατάσταση όλων αυτών των προσώπων καθορίζονται από τους οργανισμούς των οικείων ιδρυμάτων.

Οι καθηγητές των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων δεν μπορούν να παυθούν προτού λήξει σύμφωνα με το νόμο ο χρόνος υπηρεσίας τους παρά μόνο με τις ουσιαστικές προϋποθέσεις που προβλέπονται στο άρθρο 88 παράγραφος 4 και ύστερα από απόφαση συμβουλίου που αποτελείται κατά πλειοψηφία από ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς, όπως νόμος ορίζει.
Νόμος ορίζει το όριο ηλικίας των καθηγητών των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Εωσότου εκδοθεί ο νόμος αυτός οι καθηγητές που υπηρετούν αποχωρούν αυτοδικαίως μόλις λήξει το ακαδημαϊκό έτος μέσα στο οποίο συμπληρώνουν το εξηκοστό έβδομο έτος της ηλικίας τους.

  1. Η επαγγελματική και κάθε άλλη ειδική εκπαίδευση παρέχεται από το Κράτος και με σχολές ανώτερης βαθμίδας για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από τρία χρόνια, όπως προβλέπεται ειδικότερα από το νόμο, που ορίζει και τα επαγγελματικά δικαιώματα όσων αποφοιτούν από τις σχολές αυτές.

  2. Νόμος ορίζει τις προϋποθέσεις και τους όρους χορήγησης άδειας για την ίδρυση και λειτουργία εκπαιδευτηρίων που δεν ανήκουν στο Κράτος, τα σχετικά με την εποπτεία που ασκείται πάνω σ’ αυτά, καθώς και την υπηρεσιακή κατάσταση του διδακτικού προσωπικού τους.
    Η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται.

  3. Ο αθλητισμός τελεί υπό την προστασία και την ανώτατη εποπτεία του Κράτους.
    Το Κράτος επιχορηγεί και ελέγχει τις ενώσεις των αθλητικών σωματείων κάθε είδους, όπως νόμος ορίζει. Νόμος ορίζει επίσης τη διάθεση των ενισχύσεων που παρέχονται κάθε φορά στις επιχορηγούμενες ενώσεις σύμφωνα με τον προορισμό τους.[/i]


(multi_kulti) #6

H πλάκα είναι ότι επειδή οι περισσότερες οικογένειες που στέλνουν παιδιά στο ελλην. πανεπιστήμιο είναι εκ των πραγμάτων της μεσαίας…και επειδή η μείωση τούτων των φοιτητών προφανώς δε τους συμφέρει…τότε θα αναγκαστούν να προτείνουν “κρατικά δάνεια” στους σπουδαστές που δεν μπορούν να πληρώσουν τα δίδακτρα (όπως πάνω κάτω έγινε στη γερμανία μετά την σχετικά πρόσφατη επιβολή διδάκτρων).Ακόμα ένα χρέος μέσα στα πολλά…

Υ.Γ. Και λέω εγώ…αφού θα χρεωθούν που θα χρεωθούν…γιατί δε χρεώνονται λίγο παραπάνω να τα στείλουν τα παιδιά εξαρχής στο εξωτερικό? Και ΟΧΙ εξαιτίας του επιπέδου σπουδών (είμαι απ τους λίγους που υπερασπίζομαι την άποψη ότι η ύλη στα ελλην. πανεπ. είναι ισάξια αν όχι-σε κάποιες σχολές- και ανώτερη απο τα άλλα ευρωπαϊκά) αλλά για να δούν και τίποτα άλλο στη ζωή τους…να κάνουν τις εμπειρίες τους , να γνωρίσουν κόσμο και να ξεφύγουν λιγάκι απο το χαλαρό καφεδάκι στην παραλία και την μαστούρα του καυσαερίου…


(ΣΠΥΡΟΣΣ) #7

Η αναθεώρηση του άρθρου 16 δεν είναι ξεκομμένο θέμα από την υπόλοιπη φιλοσοφία των δύο κυρίως μεγάλων πολιτικών παρατάξεων , που σαφώς και εξυπηρετούν τα συμφέροντα της άρχουσας τάξης. Το κεφάλαιο πάλι έχει συμφέρον το δικαιολογώ. Αυτή την ανοησία όμως του μέσου Έλληνα που νομίζει ότι θα τον αφήσουν να γίνει σαν κι αυτούς αδυνατώ να την καταλάβω. Μα τι νομίζουν ότι τα παιδιά τους θα γίνουν καλύτεροι επιστήμονες πληρώνοντας τις ιδιωτικές επιχειρήσεις ; Τα μαγαζάκια που θα στήσουν οι επιτήδειοι πουλώντας φτηνό εμπόρευμα ; Σίγουρα θα δημιουργηθούν και κάποια <<καλά>> τέτοια πανεπιστήμια να τα πω. Τίνος τα παιδιά όμως θα μπορούν να σπουδάζουν εκεί ;
Δυστυχώς όμως οι περισσότεροι είναι υπέρ της εμπορευματοποίησης, κάθε πρωί στη δουλειά μου (Δημόσιος υπάλληλος είμαι) δίνω μάχη με όλους εκεί γι’ αυτό το θέμα. Όλοι σας πληροφορώ είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησης ,χωρίς να μπορούν να αντιτάξουν ένα σοβαρό επιχείρημα. Αναμασούν ότι ακούν από αυτούς τους πάμπλουτους τύπους των βραδινών και όχι μόνο παραθύρων της τηλεόρασης και δεν έχουν καταλάβει ότι είναι απλοί υπαλληλίσκοι με 2000 το πολύ ευρώ το μήνα. Μαύρο φίδι που μας έφαγε . Απογοητεύτηκα καληνύχτα.


#8

Οποιος έχει τη δυνατότητα ας ανατρέξει στην όλη (παρόμοια) διαδικασία που ακολουθήθηκε πριν μερικά χρόνια στην Ιταλία. Πώς ιδιωτικοποιήθηκε η Ανώτατη Εκπαίδευση, πώς αναπτύχθηκαν τα ιδιωτικά ΑΕΙ παράλληλα με τα κρατικά, πώς από τις εκατοντάδες ιδιωτικές Ανώτατες Σχολές που ιδρύθηκαν, απέμεινε ένα μικρό ποσοστό, πώς τα κρατικά Πανεπιστήμια παρέμειναν ουσιαστικά αυτά που βγάζουν τους πραγματικούς επιστήμονες, τέλος πώς όλα τα παραμύθια που έλεγαν οι υπέρμαχοι της ιδιωτικοποίησης κατέρρευσαν σαν κοινά ψεύδη, αλλά σήμερα (όπως θα 'λεγε κι …Ιταλός Μητσοτάκης) κανείς δε θυμάται ποια είναι και ποιος τα 'λεγε, μιας και τα εκεί ΜΜΕ δεν απλώς σαν τα δικά μας, αλλά οι πρώτοι διδάξαντες δημοσιογράφοι, διατελούντες σε εντεταλμένη υπηρεσία.
Ούνα φάτσα, ούνα ράτσα.


(ΓΙΑΝΝΗΣ) #9

[/b]

Ακριβως ΕΔΩ ειναι η ουσία!

Η αναθεώρηση του άρθρου 16 θα ειναι η ταφοπλακα του δημόσιου Πανεπιστημίου: εδώ πρέπει να εστιασουμε την προσοχή μας περισσότερο.

Εξάλλου, η κυβέρνηση ετοιμάζει νέο νόμο - πλαίσιο για τα πανεπιστήμια.
Ο νέος νόμος - πλαίσιο θα εξυπηρετήσει ακριβώς την εξομοίωση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ιδιωτικών με αυτό των δημόσιων πανεπιστημίων. Δηλαδή, θα φέρει στα δημόσια πανεπιστήμια τις ίδιες αξίες και αρχές με τις οποίες θα λειτουργούν τα «πανεπιστήμια» - επιχειρήσεις.
Και το δημόσιο Πανεπιστήμιο θα αναγκαστεί να συρθεί στη λογικη της ανταγωνισιμότητας με την αναζήτηση “χορηγών”, αρα θα παψει και να λειτουργεί αυτόνομα και να παρεχει μόρφωση δωρεάν, όπως μέχρι τωρα.

Αν ο κόσμος είχε ενημερωθει για αυτο που επισημαινει και η Ελένη, σίγουρα η αντίδραση της κοινης γνώμης θα ηταν καθοριστική, πέρα απο οσα ψευδη και ανακρίβειες μας βομβαρδίζουν τα παπαγαλάκια της πουλημένης “ενημέρωσης”.


(ΓΙΑΝΝΗΣ) #10

Aντιδρώντας στη βία και τη βαρβαρότητα της αστυνομικής καταστολής, εκατοντάδες φοιτητές κατέλαβαν την πρυτανεία του Kαποδιστριακού Πανεπιστημίου Aθήνας, στην οδό Πανεπιστημίου. Ύστερα από συζήτηση, η γενική συνέλευση εξέδωσε την παρακάτω απόφαση:

Tο Φοιτητικό Kίνημα απέδειξε για άλλη μια φορά με τη μαζική και μαχητική παρουσία του στους δρόμους ότι είναι ζωντανό και συνεχίζει να στήνει ένα τεράστιο ανάχωμα ενάντια στο σύνολο της εκπαιδευτικής και εργασιακής αναδιάρθρωσης.
Την Πέμπτη 8/3 και ενώ η Bουλή ψήφιζε τον νέο Nόμο -Πλαίσιο, το κίνημα με τον αγώνα του απέδειξε ότι είναι ανυποχώρητο και συνεχίζει να απαιτεί την άμεση απόσυρση του Nόμου-Πλαισίου.
H απάντηση του κράτους ήταν άμεση. Ωμή βία και καταστολή, με ευρύτατη χρήση χημικών. Aποτέλεσμα : δεκάδες τραυματίες, προσαχθέντες και συλληφθέντες. O αγώνας μας δεν σταματάει εδώ. Στην κατεύθυνση της όξυνσης και ενάντια στη σημερινή καταστολή που βιώσαμε σήμερα όλοι εμείς (φοιτητές, μαθητές, εργαζόμενοι, άνεργοι) επιλέγουμε να καταλάβουμε το κτίριο της Πρυτανείας και να το μετατρέψουμε σε κέντρο αγώνα και αντιπληροφόρησης.

Kαλούμε όλη την κοινωνία, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους, τους συμβασιούχους, τους άνεργους, και όλους τους αγωνιζόμενους να σταθούν δίπλα στο αγώνα και στις διεκδικήσεις μας και να καταδικάσουν την κρατική καταστολή που στοχεύει όλους όσους αντιδρούν… όλους μας.
Aπαιτούμε άμεση απελευθέρωση των συναγωνιστών μας και καμιά δίωξή τους!
Άμεση απόσυρση του Nόμου-Πλαισίου. Γενική Aπεργία Tώρα.

Kαλούμε σε συγκέντρωση στα Δικαστήρια της Eυελπίδων (Παρασκευή 9/3, 9 π.μ.). Συγκέντρωση στα Προπύλαια Παρασκευή 9/3, 6 μ.μ. και διαδήλωση.

H τρομοκρατία δεν μας σταματά.
H αλληλεγγύη το όπλο μας.


#11

Με κόκκινο χρώμα είναι ότι προτείνεται από την Κυβέρνηση να απαλειφθεί και με μαύρο οι προσθήκες. Τα σχόλια είναι περιτά…

Αντιγράφω από το κείμενο της πρότασης τροποποίησης του άρθρου 16, όπως αυτή αναγράφεται στο βιβλιαράκι με το σύνταγμα που τυπώθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων και διανέμεται από τα ΚΕΠ:
“…Πυρήνα της προτεινόμενης συνταγματικής ρύθμισης αποτελεί η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας ανώτατων σχολών αποκλειστικώς και μόνο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα από ιδιώτες, υπό τον αυστηρό έλεγχο και την εποπτεία του Κράτους…”

«……Η αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος προς την προαναφερθείσα κατεύθυνση αποτελεί ώριμο αίτημα της Ελληνικής κοινωνίας, το οποίο πέρα από το γεγονός ότι στοιχείται με τα ισχύοντα στην πλειονότητα των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα συμβάλλει, σε μεγάλο βαθμό, στην ανάδειξη της Χώρας μας σε κέντρο παιδείας και πολιτισμού για ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή. Περαιτέρω, η υιοθέτηση αυτής της πρότασης διευρύνει τις εκπαιδευτικές επιλογές και ευκαιρίες των νέων, συμβάλλει στην καταπολέμηση της παραπαιδείας και περιορίζει σημαντικά τη «μετανάστευση» μεγάλου αριθμού Ελλήνων φοιτητών σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού, η οποία επιφέρει οικονομική αιμορραγία στις οικογένειές τους και οδηγεί στην απώλεια ικανού και πολύτιμου επιστημονικού δυναμικού, δεδομένου ότι πολλοί από όσους φοιτούν στην αλλοδαπή, προτιμούν τελικά να παραμείνουν εκεί και μετά το πέρας των σπουδών τους. Η προωθούμενη αναθεώρηση του άρθρου 16, μέσω της ανάπτυξης υγιούς ανταγωνισμού με τα υφιστάμενα κρατικά πανεπιστήμια, αποβαίνει τελικά προς όφελος της παιδείας γενικότερα

(Οι υπογραμμίσεις δικές μου…)

Από τα παραπάνω συμπεραίνεται ότι θρασύτατα η κυβέρνηση υποτιμά πλήρως τη νοημοσύνη του Έλληνα και προσπαθεί να παρουσιάσει την απαξίωση και στη συνέχεια το ξεπούλημα του Δημόσιου Πανεπιστήμιου σαν αίτημα του Ελληνικού λαού…
Στη κατεύθυνση αυτή επιστρατεύονται η λασπολογία και οι φασιστικές πρακτικές σε βάρος του φοιτητικού κινήματος. Η δημοκρατία επιβάλλεται δια ροπάλου!:112:


(ΣΠΥΡΟΣΣ) #12

[LEFT][i](περιορίζει σημαντικά τη «μετανάστευση» μεγάλου αριθμού Ελλήνων φοιτητών σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού, η οποία επιφέρει οικονομική αιμορραγία στις οικογένειές τους και οδηγεί στην απώλεια ικανού και πολύτιμου επιστημονικού δυναμικού)

[/i] [LEFT][i][COLOR=Black]Απ’ ότι καταλαβαίνω λοιπόν , εγώ με το φτωχό κι όχι σαν το δικό τους νου, πρώτον θα είναι τόσο αναβαθμισμένα αυτά τα ιδιωτικά ιδρύματα που δε θα χρειάζεται να πάνε στη Βουλγαρία ή Ρουμανία κτλ και δεύτερο Θα συμμετέχουμε και οι υπόλοιποι στα έξοδα των οικογενειών τους. Δηλαδή όλοι αυτοί που δεν μπορούσαν να σπουδάσουν στην Ελλάδα τώρα θα το κάνουν ελεύθερα και μάλιστα με μικρότερο κόστος.

Μωρέ λίγη ντροπή δεν υπάρχει ;

[/COLOR][/i] [/LEFT]
[/LEFT]


(Kostas(tm)) #13

Εγώ δυστυχώς είμαι κατηγορηματικά αντίθετος με το αίτημα της παροχής παιδείας από το κράτος. Το αντίθετο μάλλιστα: Θεωρώ χρήσιμο να βρούμε τρόπους να εμποδίσουμε το κράτος τη, βουλή και την εκκλησία από τη εμμονή τους να εξουσιάζουν τη γνώση, τόσο ως προς το περιεχόμενο όσο και ως προς τις διαδικασίες παροχής της. Στο κάτω κάτω, αποδείχθηκαν εξαιρετικά ανίκανοι να το κάνουν τόσα χρόνια που τη διαφεντεύουν.

Δεν είμαι επαγγελματίας του χώρου, άρα δεν έχω λύσεις παρά μόνο προβληματισμό.

Ισως πρέπει κάποτε να μας γίνει εντελώς αδιάφορη η ακριβής νομική μορφή που θα πάρουν τα μαγαζιά που πουλάνε ή που θα πουλήσουν στο μέλλον “παιδεία”.

Αυτό που μας συμφέρει να μας ενδιαφέρει, είναι οι μηχανισμοί βελτίωσης της ποιότητάς της και η απεξάρτηση των διαδικασιών από το κρατικό δημόσιο. Και αυτό είναι μια επίπονη (και ελάχιστα κραυγαλέα) κοινωνική διεργασία που απαιτεί βαθιές ρήξεις με το παρελθόν και το μέλλον όπως προδιαγράφεται.

Τα επιχειρήματα του τί συμβαίνει σε άλλες χώρες είναι χρήσιμα μέχρι ένα (μικρό) βαθμό. Δεν υπάρχει χώρα με τόσο διαβρωμένο, πανίσχυρο και παμπόνηρο δημόσιο τομέα.

Ο,τι συμβαίνει στις πολεοδομίες, στις ΔΟΥ και στα δημόσια νοσοκομεία, τα ίδια συμβαίνουν στους χώρους εκπαίδευσης. ‘Η μήπως δεν το ξέρουμε; Δεν καταλαβαίνω από που κι ως που, ειδικά στην κρατική εκπαίδευση, δείχνουμε μια τέτοια απέραντη εκτίμηση και εμπιστοσύνη! Φτάνουμε μάλιστα στο σημείο να τρέμουμε μην ξεφύγει απ’ τα χέρια του κράτους.

Το αίτημα Δωρεάν Παιδεία είναι ισοδύναμο με το Ισοι Μισθοί Για 'Ολους.
Αρα, ή ζούμε σε αταξική κοινωνία και δεν το πήρε είδηση κανένας ή σαν πολύ δεν το ξεχειλώσαμε με το ζήτημα της παιδείας;

Από κει και πέρα, η έντεχνη μετατόπιση της συζήτησης στο πανεπιστημιακό άσυλο, στο μισθολόγιο και άλλα τέτοια, είναι τακτικές κινήσεις πολιτικάντικης έμπνευσης. Θα ανακληθούν όλα (εγκαίρως) προκειμένου να προωθηθεί το ζητούμενο: Η συνέχιση του ελέγχου της παιδείας απ’ το κράτος. Είτε με τη μορφή του ΝΠΔΔ είτε με αυτή του ΝΠΙΔ.


(Ελένη) #14

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον η άποψη του Κώστα.

Τους προβληματισμούς μου σχετικά με την ιδωτικοποίηση τους εστιάζω στα παρακάτω:

  1. Το Πανεπιστήμιο, με τα όποια προβλήματά του, αναγνωρίζω ότι πρόσφερε γνώσεις, διεύρυνε τους πνευματικούς ορίζοντες και έδινε ώθηση για έρευνα, αναζήτηση κλπ.
  2. Υπήρξε χώρος ιδεολογικών ζυμώσεων, κοινωνικού και πολιτικού προσανατολισμού, πράγμα που εγώ τουλάχιστον θεωρώ πολύ σημαντικό για την πνευματική ολοκλήρωση ενός ατόμου.
  3. Πρόσφερε Πτυχία που έχουν αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας (άλλο θέμα η ανεργία ή η υψηλή ζήτηση ).
    Κανένας πτυχιούχος που επιδίωξε να συνεχίσει σπουδές σε χώρα του εξωτερικού δεν συνάντησε εμπόδια: η επιστημονική του κατάρτιση και η φήμη που έχουν αρκετές Σχολές είναι δεδομένη και γι΄αυτό απρόσκοπτα πολλοί διαπρέπουν και στο εξωτερικό.

Και απορώ:

  • Σε ποιον ιδιώτη (αντί για το κράτος) να εμπιστευτούμε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα, όπως η παιδεία; Στον ΙΕΚτζή, στον κάθε τυχάρπαστο «κολλεγιά», στον παρατρεχάμενο ή στον «κουμπάρο» κάποιου επώνυμου;
    Τι κίνητρα θα έχουν όλοι αυτοί, που πιέζουν τώρα φορτικά για να ανοίξει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση; Μήπως βλέπουν το ιδιωτικό «Πανεπιστήμιο» ως ένα νέο τρόπο αρπαχτής, εύκολου και γρήγορου κέρδους;
    Ή σε παράγοντες της αλλοδαπής που βιάζονται επίσης να βαπτίσουν «Πανεπιστήμια» τα εδώ λειτουργούντα κάθε είδους «Κέντρα…» τους, όπου η «ποιότητα σπουδών» είναι για τα πανηγύρια;

  • Με άλλα λόγια ιδιωτικοποίηση παιδείας σημαίνει αναζήτηση νέων «εθνικών ευεργετών» οι οποίοι θα θελήσουν να «υιοθετήσουν » τα ελληνόπουλα: θα προσφέρουν τα μυθικά ποσά που απαιτούνται για την ίδρυση, λειτουργία, στελέχωση κλπ. ενός τέτοιου ιδρύματος μην αποβλέποντας σε βραχυπρόθεσμα κέρδη και τις περισσότερες φορές με ζημιά οικονομική. (εντελώς εξωπραγματικό, κατά την άποψή μου, τουλάχιστον). Γίνονται, άραγε, τέτοια θαύματα;

  • Βέβαια, το 2. της προηγούμενης παραγράφου το ξεχνάμε…
    Εδώ θα μιλάμε για επιχειρήσεις, με σεκιουριτάδες και κάμερες…

  • Και το βασικότερο ίσως: πόσες ελληνικές οικογένειες θα αντέξουν ΚΑΙ αυτό το δυσβάστακτο επιπλέον οικονομικό κόστος;
    Τα δίδακτρα, τα βιβλία και το εκπαιδευτικό υλικό που αναλογούν σε ένα μόνο έτος σπουδών, όταν πληρώνονται από την τσέπη, ισοδυναμούν με όσα έξοδα χρειάζεται ένα παιδί συνολικά για 3 ετών σπουδές σε τόπο μακριά από την κατοικία του.

  • Οι ταξικοί φραγμοί είναι δεδομένοι, βέβαια.
    Και είναι γροθιά στο στομάχι η πεποίθηση ότι δεν θα μετρά πια η αξία ενός παιδιού, αλλά μόνο η οικονομική ή όχι δυνατότητα της οικογένειας….


(apostolis!) #15

Τι να σας πω ρε παιδιά!Εγω το μόνο που ξέρω είναι πως η δημόσια <<δωρεάν>> παιδεία μόνο δωρεάν δεν είναι.Από που να πρωτοαρχίσει κανείς.Από τις ξένες γλώσσες;Τόσο στο δημοτικό όσο και στο γυμνάσιο αλλά και στο λύκειο οι γνώσεις που προσφέρονται στους μαθητές είναι ανύπαρκτες.Ποιος κατεβαίνει σε εξετάσεις επιπέδου Lower ή Proficiency με τις γνώσεις που παρεχουν τα δημόσια σχολεία?Κανεις.Όλοι στρέφονται στα ιδιωτικά κέντρα γλωσσομάθειας.ΕΠΟΜΕΝΟ:Η κατάσταση στα λύκεια είναι τέτοια που αναγκάζει τους μαθητές να στρεφονται στα φροντιστηρια ή στα ιδιαίτερα ώστε να καταφέρουν να ανταποκριθούν στις πανελλήνιες εξετάσεις.Αλλα τα ζόρια έρχονται όταν ο μαθητης περνάει στο στάδιο του φοιτητή.Π.Χ. Αν ένας φοιτητής περάσει σε πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι της επαρχίας τότε θα πρέπει:1) να βρει σπίτι να μείνει, αφού οι θέσεις στις εστίες ειναι πολύ λίγες για το σύνολο των φοιτητών
2)Να πληρώνει για φαγητό,μετακινήσεις,διασκέδαση,εξτρα βιβλία,νερό,τηλέφωνο,ΔΕΗ και και και …
Οπότε για ποια δημόσια δωρεάν παιδεία μιλαμε;;;;Για αυτη για την οποία οι γονείς αναγκάζονται να κάνουν και δευτερη δουλεια για να ανταποκριθούν στα έξοδα;;;;
Η παιδεία μάλλον έχει γίνει ιδιωτική εδω και καιρό και δεν το χουν πάρει χαμπαρι πολλοί


(ΓΙΑΝΝΗΣ) #16

Εμένα το λες Αποστόλη;

Παθων, και ας φοιτώ στον τόπο κατοικιας μου.
Ποσες δουλειες εχω αλλάξει μέχρι τωρα για να τα βγαλω περα με φροντιστήρια για εισαγωγικές, ξένες γλώσσες, οργανακι… δε λέγεται.

Για σκέψου, βρε φιλε ομως να πληρωναμε και διδακτρα, τα βιβλία, σημειωσεις και τοσα αλλα;
Οι περισσοτεροι από μας ΔΕΝ θα ειχαμε πρόσβαση στην τριτοβαθμια, ισως ουτε στη δευτεροβάθμια καλά καλα… και εκει θα΄χουμε ιδιωτικοποίηση σε λίγο.


(apostolis!) #17

Να σου πω την αληθεια φιλε Γιάννη,μια μέρα κοιταζα σε μια εφημερίδα τα ετήσια διδακτρα που ισχύουν σε πανεπιστημια του εξωτερικού.Το θεμα είναι οτι τα λεφτά για διδακτρα ειναι λιγότερα από αυτά που χρειάζονται για να σπουδάσει ενας γονιος το παιδι μακρυα από τον τόπο κατοικίας.Οπότε γιατι να μην στραφεί στι ιδιωτικο πανεπιστήμιο.Δεν ξέρω αν το πτυχίο του θα είναι ισάξιο ή καλυτερο ή χειρότερο πάντως και η σημερινη κατασταση στην αγορα εργασίας δεν ειναι η καλυτερη.Οπότε τι έχει να χάσει?


#18

Χαίρομαι για τη σημαντική συμμετοχή σας στο θέμα και για την παράθεση υγιών προβληματισμών που προάγουν τη συζήτηση.
Θα ήθελα να εκφράσω κάποιες σκέψεις επί των απόψεων που εκφράστηκαν παραπάνω από τον Κώστα:
…………Εγώ δυστυχώς είμαι κατηγορηματικά αντίθετος με το αίτημα της παροχής παιδείας από το κράτος………
Η παροχή παιδείας από το Κράτος νοείται ως υποχρέωση διάθεσης των απαιτούμενων πόρων για τη κάλυψη των δαπανών των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Οι δαπάνες για την παιδεία μειώνονται κάθε χρόνο με αποτέλεσμα πολλά εκπαιδευτικά ιδρύματα να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας. Σαφώς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, η επιλογή των καθηγητών, των συγγραμμάτων και του τομέα της έρευνας ανήκουν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Ελεύθερου Αυτοδιοικούμενου Πανεπιστήμιου, και αυτό είναι που σήμερα υπονομεύεται.
…………Αυτό που μας συμφέρει να μας ενδιαφέρει, είναι οι μηχανισμοί βελτίωσης της ποιότητάς της και η απεξάρτηση των διαδικασιών από το κρατικό δημόσιο………
Πως είναι δυνατόν ένα ελεύθερο Πανεπιστήμιο να συντηρηθεί από τη χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα δίχως ανταλλάγματα? Όπως έρευνα προοριοθετημένη και προσαρμοσμένη στην κατεύθυνση των συμφερόντων του σπόνσορα και παραγωγή ειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού για την κάλυψη των αναγκών του. Στην ουσία πρόκειται για δόσιμο με αντιπαροχή…
Βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης σίγουρα δεν πρόκειται να προκύψει με την ιδιωτικοποίηση των εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Θα γίνει μόνο μέσα από ένα ελεύθερο και ανοιχτό Πανεπιστήμιο που θα αυτοδιοικείται με δημοκρατικές διαδικασίες και με συμμετοχή των φοιτητών, το οποίο θα έχει βέβαια στη διάθεσή του επαρκείς πόρους για την λειτουργία του.
Το 1979-82 ήμουν φοιτητής στα ΚΑΤΕΕ Θεσσαλονίκης, σήμερα είμαι ξανά φοιτητής στο πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και βιώνω πάλι τις ίδιες καταστάσεις και τις ίδιες μεθόδους βελτίωσης της ποιότητας: αυταρχισμός, καταστολή και τρομοκρατία, κλόμπς και δακρυγόνα, σαν να μην πέρασε μια μέρα…


(ΣΠΥΡΟΣΣ) #19

Συγγνώμη ρε παιδιά , είναι προτιμότερο αντί να απαιτήσουμε μαζικά αύξηση των δαπανών για την παιδεία και βελτίωση του επιπέδου σπουδών με την καταπολέμηση της παραπαιδείας , να τα δώσουμε όλα σε επιχειρηματίες που <<ίσως>> βελτιώσουν την κατάσταση. Αν δεν την βελτιώσουν όμως θα υπάρξει δρόμος επιστροφής ;


(yiorgosv) #20

Σπυρο μου πολυ απλοικη η σκεψη σου …

Ωραια και σε ποιους να την δωσουμε ;; Και ποιοι ειμαστε εμεις που θα την δωσουμε ;; Συμφωνησαμε κατ’αρχην ;;
Αλλα εστω οτι θα δωσουμε την παιδεια σε επιχειρηματιες.
Δεν θα γινει κι εδω οτι λεει το ανεκδοτο που ανεβασε τις προαλλες ο webmaster ;
Στους εξοπλισμους τι γινεται ;
Στη διακινηση του πετρελαιου και των πετρελαιοειδων τι γινεται ;
Στην εκμεταλλευση του ορυκτου πλουτου, ειδικα του αλουμινιου τι γινεται ;
Στις επικοινωνιες τι γινεται ;
Στο τζογο τι γινεται ;; και τι παει να γινει με τις 4 αδειες που επιβαλλει η ΕΚ. ;
και παει λεγοντας …
Απλα θα μιλαμε οτι αλωθηκε ενα ακομα καστρο απο την ιδιωτικη πρωτοβουλια (αρπακτικα).
Και θα μου πεις τωρα τι γινεται, λειτουργει σωστα η παιδεια ;;
Ας ανοιξει καποιος ενα αλλο τοπικ να το συζητησουμε και αυτο … ή και απο δω ανοιγουμε κι αυτη την κουβεντα …

Απροπο, ολοι θα ακουσατε προσφατα για το πανεπιστημιο καποιας μικρης ρουμανικης πολης οπου πιαστηκαν καθηγητες και αλλοι “πανεπιστημιακοι” να χρηματιζονται και να χορηγουν αβερτα πτυχια σε ελληνες “φοιτητες” …