Εκμάθηση απλού σκοπού σε ντουζένι

όχι, δεν υπάρχει καμιά συνωμοσιολογία από πίσω. όταν ανεβαίνει η λα έχουμε λα# και όταν κατεβαίνει η σι έχουμε σιb.
αν ξεκινούσες με λα# θα είχες I=λα#, II=ντο, ΙΙΙ=ρε, IV=μιb/μι, V=φα. πού πήγε η σι; και ποια νότα θα ήταν πίσω από την λα#, η σολ διπλή δίεση; ενώ όπως στα έγραψα αρχικά, κάθε βαθμίδα έχει το όνομά της με στρωτή και συνεχόμενη σειρά.

3 «Μου αρέσει»

ο μαρκος γιουρουκικο το λεει στο βιντεο, οχι ανοιχτο.

Το λένε και ανοιχτό της καρδιάς. Γενικά υπάρχουν 2-3 ονόματα για το κάθε ντουζενι.

Ο Γενίτσαρης λέει γιουρουτικα αυτά που παίζανε στιε φυλακές οι παλαιοί ρεμπέτες και χορεύανε, εννοώντας τα τραγούδια, τους σκοπούς. Από κει και πέρα δεν ξέρω. Μπορεί να το πήραν το όνομα από το ντουζενι και να τα λέγανε έτσι.

Δεν διαφωνούμε πάντως κάπου αφού συμφωνούμε στο κούρδισμα και τους σκοπούς :smiley::smiley::smiley:

Ο Στέλιος, υποθέτω;

Δε με πείθουν τέτοιες ονομασίες…

Ο Στέλιος έλεγε το Ίσιο ΡΕ-ΣΟΛ-ΡΕ, ως κούρδισμα της ψυχής.
Μήπως λες αυτό @Tzitzis ; Ανοιχτό της καρδιάς δεν έχω διαβάσει/ακούσει πουθενά σε όσα άρθρα και βίντεο είδα.

Εγχείρηση ανοικτής καρδιάς έχω ακούσει, πάντως της καρδιάς/της ψυχής/του μυαλού δεν είναι ονομασίες ντουζενιών. :grin:

2 «Μου αρέσει»

Καλά, μην τον γλωσσοφάμε τον άνθρωπο. Μπορεί απλώς να είπε ότι κάποιο ντουζένι είναι (όχι λέγεται) της ψυχής. Είναι σαν να λέγαμε «ωραίο ντουζένι!» - δε σημαίνει ότι ονομάζεται «ωραίο». :rofl:

1 «Μου αρέσει»

Δείτε στο 2:30 λέει για αυτό. Αν και λογικά το λέει με το ύφος που αναφέρει ο Περικλής…

Κάπου το είχα δει γραμμένο πάντως. Αλλά ναι μάλλον τη ψυχής… Όπως και να έχει το πόιντ παραμένει. Άμα συμφωνούμε στο κούρδισμα είμαστε ον

δεν ισχυουν αυτα σαν ονοματα. της καρδιας, της ψυχης, η σκετο το σολ, κ.τ.λ. στη συνεντευξη ο μαρκος αναφερει σαν ονομασια, γιουρουκικο κουρδισμα. ο κερομυτης ειπε στον κουναδη οτι τετοια ονομασια σε ντουζενι δεν εχει ακουσει. μετα, αυτο που εμεις λεμε πειραιωτικο κουρδισμα, απο τα συμφραζομενα του μπατη, ο κερομυτης αναφερει απλα οτι θα κουρδισει ισπανικα το μπουζουκι του. επισεις, λεμε ανοιχτο κουρδισμα, δεν θα ταιριαζε αυτη η ονομασια στο ανοιχτο σολ ματζορε κουρδισμα, εφοσον εκει εχουμε περισσοτερες ανοιχτες χορδες παιζοντας την κλιμακα? επισεις ο μαρκος οντως αναφερει ανοιχτο η ανοιχτα ντουζενι, αλλα ο κατοχος του υλικου δεν θελει ακομα να μας το δωσει στο διαδυκτιο να το ακουσουμε… βεβαια δεν αποκλειεται σαν πρακτικοι οργανοπαιχτες που ηταν, να εχει ο καθενας διαφορετικες πληροφοριες για το τι ειναι τι, η πως λεγεται αυτο, η κατι που ενας ξερει, ο αλλος να το αγνοει… κατι αναλογο οπως ειναι η ονομασιες των ρυθμων και των χορων.

Οπότε τι νότες είναι το ισπανικό κούρδισμα του μπουζουκιού; Επειδή έχουμε την ίδια συζήτηση για το ισπανικό κούρδισμα της στειακής κιθάρας στην Κρήτη, αν είναι ανοιχτό σολ, ή 6η=Ρε, ή 6η Ρε και 5η Σολ αλλά καντίνι μι.

https://www.vmrebetiko.gr/item/?id=1263

1 «Μου αρέσει»

ευχαριστώ. Οπότε το ισπανικό του μπουζουκιού δεν είναι σολ+, είναι

Ρε , λα δίεση (σι μπεμόλ), ρε

Τώρα γιατί αυτό είναι «σαν κιθάρα»; Ίσως γιατί έχει διάστημα τρίτης μεγάλης από το σι b στο ρε, όπως η κιθάρα από το σολ στο σι (και το τετράχορδο από το φα στο λα).

2 «Μου αρέσει»

Δε θα βγάλεις άκρη με το τι θα έβγαζε νόημα. Και το ρε-λα-ρε θα έβγαζε νόημα να λεγόταν ανοιχτό, ακόμη και τα φερόμενα κουρδίσματα με τρεις ίδιες νότες. Σ’ άλλον φαίνεται λογικό τούτο, σ’ άλλον εκείνο, σε τρίτον και τα δύο, ο τέταρτος δε βρίσκει καμία λογική αλλά απλώς τα μαθαίνει όπως του τα είπαν ή όπως [νομίζει ότι] τα θυμάται. Σάμπως υπάρχει καμία προφανής λογική σε ονόματα όπως συριανό ή αραμπιέν;

Σίγουρα θα έπαιζαν όλα αυτά. Ιδίως για το τελευταίο, νομίζω ότι υπάρχουν πολλές μαρτυρίες του τύπου «ο Τάδε ήξερε όλα τα ντουζένια αλλά πέθανε, εγώ ξέρω μόνο μερικά».

Βέβαια όταν φτάσουμε σε μια πλήρη κωδικοποίηση των ντουζενιών (δε νομίζω ότι απέχουμε πολύ), θα πρέπει να καθιερωθούν στάνταρ ονομασίες. Για το καθένα, η επικρατέστερη. Και ας μπει και μία υποσημείωση «το Χ ο Μάρκος το έλεγε Ψ» για λόγους πληρότητας.

Δοκίμασα το ταξίμι αθηναϊκό και ζεϊμπέκικο στο ρε-σιb-σιb αλλά είναι 1η φορά που κάνω αυτό το κούρδισμα κ έχω μια απορία.
Έτσι όπως το έπαιξα, το 1ο θέμα το ξεκινάω πιο κάτω από την τονική σιb, ενώ το 2ο θέμα μου έκατσε καλά στο αυτί να πατάει στο 8ο τάστο στο ξεκίνημά του. Καλά το πήγα ή θέλει όλο ανέβασμα πιο πάνω, να το ξεκινήσω εξ αρχής από σιb ?

Ελπίζω να είμαι σαφής και ευχαριστώ εκ των προτέρων όποιον έχει όρεξη να εξηγήσει τι και πως

Οι μελωδίες σπάνια ξεκινούν από την τονική (βάση), σίγουρα όμως καταλήγουν σε αυτή και τότε ορίζεται η βάση. Στο συγκεκριμένο ζεϊμπεκάκι, η πρώτη φράση μπαίνει από το σολ (5ο τάστο) και καταλήγει στο ρε (ανοιχτή) που είναι η βάση του σεγκιάχ (η τρίτη βαθμίδα του σιb). Η δεύτερη μπαίνει από την λα (7ο τάστο) και την τονίζει, κάνοντας ένα ψηλό σεγκιάχ πριν καταλήξει πάλι κάτω στο βασικό.

2 «Μου αρέσει»

Ευχαριστώ Νικόλα!!

Πωπω εδω και 2 χρόνια σε τόσες απορίες με τη μια έχουμε την απάντηση σου, αναμενω τη στιγμή που θα προκύψει κάποια απορία και θα μπορέσουμε κι εμείς να ανταποδόσουμε με κάποιο τρόπο! (Καλά απορία μουσικής αποκλείεται :rofl:)

3 «Μου αρέσει»

Μα κι εγώ τόσα χρόνια έχω μάθει πολλά από το φόρουμ, είτε ως πληροφορίες είτε ως τρόπο σκέψης.

4 «Μου αρέσει»

Γειά σας παιδιά, τελικά από τότε που ρωτούσα σήμερα βόλεψε και ξανά κούρδισα στο σιb, για ρίξτε μια ματιά πώς σας φαίνεται;
(Αν μου έχει φύγει κάπου, είναι επειδή το κομμάτι το έβγαλα στο περίπου ακουστικά δεν υπήρχε κάποιο κοντινό βίντεο κτλ να δω τις λεπτομέρειες οπότε εκεί οφείλεται οποιαδήποτε αστοχία κ όχι στο κόυρδισμα.)

2 «Μου αρέσει»

Είσαι πολύ κοντά, στην αρχή μόνο παίζει σολ-λαb-σολ-φα-φα-μι-φα. Και όταν είναι να παίξεις ρε ή μιb, παίξ’τα στο καντίνι (ανοιχτή και πρώτο τάστο) και όχι στην μεσαία.

1 «Μου αρέσει»