Αυγουστή, η απάντηση στο ερώτημα είναι απλή.
Το να αλείψεις με ψαρόκολα εσωτερικά το σκάφος ( πράγμα που δεν είναι άγνωστο στην οργανοποιία ) δεν θα το κάνει πιό γερό, διότι αυτό δεν θα αυξήσει τη συνοχή στις ντούγες , εάν η κόλλα με την οποία έχουν κολληθεί έχει αδυνατίσει.
Η ψαρόκολλα, η σωστότερα όλες οι ζωικές κόλλες , θεωρούνται αναντικατάστατες στην οργανοποιία γιά πολλούς λόγους. Οι κυριότεροι :
- Καλή μετάδοση του ήχου
- Είναι συγγενικές και συνεργάζονται πολύ καλά με το ξύλο
- Δεν κάνουν ισχυρότερους δεσμούς από αυτούς του ίδιου του ξύλου. Έτσι σε περίπτωση ατυχήματος η ανάπτυξης ( για διάφορους λόγους ) εσωτερικών δυνάμεων στην κατασκευή, θα ανοίξει τελικά η κόλληση αντί να σκιστεί σε άλλο σημείο το ξύλο.
- Είναι αντιστρεπτές όσα χρόνια κι αν περάσουν, πράγμα που βοηθά και την τυχόν επισκευή.
Όλα αυτά βέβαια εφόσον χρησημοποιηθούν σωστά. Διότι είναι δύσκολες στη χρήση τους, και αν κάποιες προδιαγραφές δεν τηρηθούν αυστηρά, μπορεί πολύ εύκολα να καταστραφούν. Όπως για παράδειγμα να αναπτυχθούν μύκητες η να σπάσει η μοριακή αλυσίδα και να μειωθεί η συγκολλητική τους ικανότητα. Αυτό ακριβώς συμβαίνει πιέζοντας με ζεστό σίδερο τα φιλέττα με την κόλλα. Η υψηλή θερμοκρασία ( [b]πολύ πάνω[/b] από τους 60 βαθμούς - όριο ασφαλείας ) καταστρέφει σε πολύ μεγάλο βαθμό την κόλλα, την καίει. Πράγμα που φαίνεται ακόμα και με το μάτι ( αλλά και τη μύτη, αν μπείτε σε σκαφάδικο !). Η κατεστραμένη κόλλα είναι άσπρη, σπογγώδης και εύθριπτη, ακόμη και καμμένη. Δυστυχώς έτσι κατασκευάζονται τα περισσότερα, αν όχι όλα τα σκάφη των μπουζουκιών, γι
αυτό και ανοίγουν με το παραμικρό χτύπημα.
Επίσης Αυγουστή, δεν κατάλαβα γιατί ένα σκάφος με 19 ντούγες ( σωστά κατασκευασμένο ) μπορεί να είναι καλύτερο από ένα , για παράδειγμα, με 25. Εάν αναφέρεσαι σε μένα με όσα γράφεις (απλά- περίπλοκα, θόλωμα νερών κ.λ.π. ) , εγώ και με φυσικούς νόμους του ξύλου και με ακουστική εδώ και χρόνια ασχολούμαι, και για να ξεθολώσω τα ήδη αρκετά θολά νερά προσπαθώ και σπαταλώ τον χρόνο μου γράφοντας. Ύποπτο αντίθετα είναι το να απλουστεύεις το περίπλοκο, και όχι το να το εξηγείς και να το ερμηνεύεις. Εάν όμως υπάρχει η παραμικρή καχυποψία για το αντίθετο, λυπάμαι αλλά σε αυτό το θέμα δεν μπορώ να κάνω απολύτως τίποτε !
Νίκο, και εγώ δεν πιστεύω στις τόσο πολλές ντούγες. Πράγματι, αλλού στοχεύει αυτή η υπερβολή.
Δεν βοηθούν καθόλου οι χαρακιές στο να καμπυλώσει το ξύλο ( πολλές απαυτές είναι και επιφανειακές, για να μη χαλάει το καλούπι).Επίσης, όπως μπορείς να καταλάβεις, οι σκαφάδες για το μόνο που νοιάζονται είναι πως να τελειώσουν το σκάφος όσο πιό γρήγορα γίνεται. Και έχουν δίκιο γιατί είναι κακοπληρωμένοι. Και , πίστεψέ το , ξέρω [b]πολύ καλά[/b] τι συμβαίνει σ
αυτό τον τομέα της δουλειάς , γιατί στα μικράτα μου έκανα για δυό χρόνια περίπου στο θεωρούμενο τότε ( πλέον δεν υπάρχει ) καλύτερο σκαφάδικο της Αθήνας. Βέβαια από δω,το θέμα σκάφος μόνο επιγραμματικά μπορούμε να το θίξουμε, αλλοιώς κινδυνεύουμε να αρχίσουμε να συγγράφουμε …κατεβατά ! Ισως, στο μέλλον, με το Γιώργο Παντελιά να γράψουμε κάτι εκτενέστερο ( και, χωρίς παρεξήγηση, επιστημονικότερο ) στην Κλίκα για τη συνεισφορά του σκάφους στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.
Συμπαθάτε με για το κατεβατό, και ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΌΛΟΥΣ !!!