ΒΕΛΛΟΥ-ΚΑΪΛ


#1

Πρώτα το θετικό:
Εδωσε στη δημοσιότητα τις κουβέντες και τις σκέψεις ενός ανθρώπου, που, παρόλο που έπαιξε σημαντικότατο ρόλο στην πολιτιστική μας εξέλιξη, είχε αγνοηθεί τελείως (και εσκεμένα) απ’ όλους.

Τα αρνητικά:

  1. Οι συνεντεύξεις είχαν παρθεί από άλλους πολύ παλιότερα. Πέρα απ’ την Κική Καλαμαρά νομίζω ότι είχαν “βάλει το χεράκι τους” (με την καλή έννοια) οι Παπαϊωάννου-Γεωργιάδης-Κουνάδης. Η Κάιλ εκμεταλλεύτηκε το μεράκι του Μάρκου (ήθελε να πάει να παίξει στην Αμερική κι’ αυτή του 'ταξε να τον βοηθήσει) και οικειοποιήθηκε δουλειά άλλων.

  2. Ουδεμία σχέση είχε η κυρία με το αντικείμενο. Φαίνεται καθαρά στα τελευταία κεφάλαια το σημείο που ξεκινά αυτή να κάνει ερωτήσεις. Μιλάει ο Μάρκος π.χ. για ντουζένια, αυτή καταλαβαίνει(:wink: δρόμους και γίνεται μπάχαλο.

  3. Ο Μάρκος της έπαιξε διάφορα ταξίμια και της έδειξε διάφορους δρόμους και ντουζένια που χρησιμοποιούσε. Δεν έκανε τον κόπο να χρησιμοποιήσει έναν γνώστη μουσικής σημειογραφίας (ο ίδιος ο Μάρκος την προέτρεψε αρκετές φορές να ρωτήσει το γιό του Δομένικο) ώστε να καταγράψει τα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΑ αυτά στοιχεία, που, πέρα απ’ την ιστορική τους αξία, τόσο μας λείπουν σήμερα (ν’ ανοίξουν λίγο τα στραβά μας, να μην πηγαίνουμε συνέχεια “ψάχνοντας”).

Αυτά για τώρα. Σας ακούω.
ΑΝ

ΥΓ. Δε χρειάζεται να τελειώσει η κουβέντα για την Κάιλ, ώστε να συνεχίσουμε για τους άλλους. Αν θέλει κάποιος, ν’ ανοίξει άλλο topic και τα συζητάμε παράλληλα.


(system) #2

Χωρίς να θέλω να αλλάξω την κουβέντα, νομίζω οτι αυτές οι γκρίνιες (καλά, εντάξει: κριτικές) είναι αδιέξοδες. Τουλάχιστον ως προς τις δικές μας επιδιώξεις.

Για την ιστορία: Σαφώς ο Αρης έχει δίκιο, τάχουμε πει και κατ’ ιδίαν, ας ειπωθούν και δημοσίως.
Ομως, το θέμα του τί τι της έπαιξε ο Μάρκος είναι κάτι που ίσως προλαβαίνουμε να το μάθουμε. 'Η από την ίδια την Κάιλ (μάλλον ζεί) είτε από τους γιούς του Μάρκου.

Αυτό το λέω και από μιά άλλη σκοπιά: Λάμπει δια της απουσίας του κάποιο πόνημα για δρόμους, ταξίμια, λαϊκή ενορχήστρωση κλπ. Υπάρχουν διάσπαρτες εργασίες σε σπίτια μουσικών και περισσότερο σε συνοικιακά ωδεία λαϊκής μουσικής. Η αλήθεια είναι οτι το πλήθος είναι ισο με την πικοιλία: Ο καθένας λέει και γράφει τα δικά του διαφωνόντας με του υπόλοιπους!

Η συλλογή, ξεκαθάρισμα και αποδελτίωση αυτού του “μπάχαλου” θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο συλλογικής εργασίας . Το internet προσφέρεται τα μέγιστα για κάτι τέτοιο. Ενας συντονιστής (με ειδίκευση και διάθεση) να βρεθεί και βούρ!

ΚΚ
ΔΦΚΠ (Διεθνούς Φήμης Καταθέτης Προτάσεων)


(system) #3

Νομίζω ότι οι γκρίνιες ή κριτικές (όπως θες πέστο ΚΚ) δεν είναι αδιέξοδες διότι μπορεί ναι μεν μερικοί από μας νάχουν αποκρυσταλλώσει γνώμη, αλλά η πλειοψηφία των ενδιαφερομένων εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τους όποιους απ’ αυτούς με ένα κάποιο δέος. Είναι σημαντικό να πεις π.χ. ότι δεν μπορείς να συμβουλευτείς τον κατάλογο του κ.Τάδε διότι ούτε τα λόγια των τραγουδιών δεν κατάφερε ν’ αποδελτιώσει.

Σε ότι αφορά την συγκεκριμένη κυρία, νομίζω ότι η όλη της συνισφορά στην ιστορία συνίσταται (πέρα από την δημοσιοποίηση της συγκλονιστικής άποψης και στάσης ζωής του Μάρκου) στην εισαγωγή που έγραψε. Δεν έχω πειστεί ούτε για την ακρίβεια των δεδομένων της ούτε πολύ περισσότερο για την συμπερασματολογία της. Νομίζω ότι πέφτει στην λούμπα πούπεσε μετά και ο Σ. Δαμιανάκος, να γενικεύει δηλαδή στηριγμένη σε δεδομένα που δεν αφορούσαν αυτό που λέμε “στατιστικώς επαρκές δείγμα”. Παρόλα αυτά όμως, πάρα πολλοί μελετητές και “μελετητές” αναφέρθηκαν και αναφέρονται σ’ αυτην την εισαγωγή, που πάει να πει ότι πρέπει να της δώσουμε λίγη παραπάνω σημασία.

Φραγκίσκος


(system) #4

Ρε παιδιά αυτοί οι γιοι του Βαμβακάρη δεν μπορουν να κάνουν κάτι - μια έκδοση, ξερω γω τι, κάτι! - για τα ντουζένια; Η δεν τους ενδιαφέρει καθόλου το θέμα; Εχετε ακούσει πότε τίποτα σχετικό απο τον Στέλιο Βαμβακάρη;


#5

Ξέρω αλλά δε μιλάω. Χε χε χε…
ΑΝ


(system) #6

Επ! Τι είναι και τούτο;
Τι ξέρεις και δε λες;
Τι δημοσιογραφικά κόλπα είν’ τούτα;

Πάντως, νομίζω πως κάτι ετοιμάζουν εδώ και χρόνια.
Αυτό λές;
(σιγά μη πεις)


(system) #7

Σήμερα πάω με ένα φίλο στο Δίαυλο που παίζει ο Στέλιος και θα τον συζητήσουμε (αν είναι σε …κατάσταση γιατί την προηγούμενη φορά στο House of Art ήταν κόκκαλο και με το ζόρι μίλαγε)

γιώργος


(system) #8

Παραλίγο να βρεθούμε μαζί ρε Γιώργη.
Τελικά πήγα θερινό σινεμά…
Τι νέα από κει; Για λέγε.
Νομίζω πως ο Στέλιος θάναι εκεί ως τις 22 του Μάη.


#9

Μην τα λετε αυτά στον …αέρα ρε!
ΑΝ

ΥΓ.Τα περί “κόκκαλου” εννοώ.


(system) #10

Κρίμα ρε Κώστα που δεν ήρθες (γιατί το’χουμε πάρει απόφαση πως στις μπουζουκομαζώξεις που κάνουμε στου Λελούδα δεν πρόκειται να σε δούμε, μπας και σε πετύχουμε αλλού τουλάχιστον…)

Όσον αφορά το Στέλιο, η παράσταση ήταν κλάσεις ανώτερη από αυτή του House of Art πέρυσι. Ενώ εκεί ήταν η αποθέωση του ηλεκτρικού ήχου (για όποιoν ενδιαφέρεται έχω και bootleg), στο Δίαυλο έχει στηθεί εξ ολοκλήρου με όργανα γυμνά (unplugged ελληνιστί) όπως πρέπει να είναι και όπως τα γουστάρουμε ρε αδερφέ στο κάτω-κάτω. Υπάρχουν μόνο εξωτερικά μικρόφωνα με προσεγμένη ηχοληψία, καθαρό ήχο και χωρίς σφυρίγματα, έκο και λοιπές γλαφυρότητες. Μόνο ο Μήτσος Αναγνωστόπουλος μπουζούκι/μπαγκλαμάς/λαούτο είναι συνδεδεμένος αλλά πολύ προσεγμένα, τόσο που δεν το καταλαβαίνεις αν δεν το δεις.
Ο Στέλιος είναι (ως γνωστόν) ΔΕΞΙΟΤΕΧΝΗΣ με κεφαλαία. Παίζει μέσα από την καρδιά του και ο άνθρωπος είναι ατελείωτος. Ο Αναγνωστόπουλος (τον έχω ξαναδεί στο παρελθόν) πολύ καλός αλλά ελαφρά “παραγκωνισμένος”. Το τρίτο μπουζούκι/μπαγλαμάς είναι ο Γιάννης Παπαβασιλείου, ο οποίος, όπως θα έλεγε κι ο Ζαμπέτας το “τρώει” το όργανο. Έριξε ένα σαμπάχ ταξίμι που αναστενάξανε κι οι μαρμαρόπλάκες. Για ζέσταμα, έπαιξε στο όρθιο με μπαγλαμά το Γιοβάν Τσαούς και πάθαμε πολλαπλά. Το υπόλοιπο σχήμα αποτελείται από την τραγουδίστρια Εβελίνα…μου διαφεύγει το επίθετο τώρα… η οποία είναι κάποια χρόνια σταθερά με το Στέλιο αλλά κατά τη γνώμη μου αξίζει μόνο ως δεύτερη φωνή. Στις πρώτες ανεβαίνει ψηλά και βγαίνει πολύ οξεία και κουραστική. Σε δύο μανέδες που είπε δυστυχώς αποδείχτηκε λίγη… Ίσως να μην ήταν και η νύχτα της, τι να πώ.
Τέλος, υπάρχει μία κιθάρα, που μου θύμισε Νικολαϊδη-Κατσιμπόκη όταν ο δεύτερος πιάνει την κιθάρα στις μαζώξεις. Ήτοι, σε κανα δυό τραγούδια συνέλαβα τον Παπαβασιλείου σε ρόλο ΑΝ να του σφυράει τα ακόρντα από απέναντι γιατί ο κιθαρίστας ήταν αδιάβαστος… Cult φυσιογνωμία και ο Νικολάκής ο ηχολήπτης ο οποίος θυμίζει τον ένα εκ των freak brothers για όσους γνωρίζουν.
Στο πιάνο ο ενορχηστρωτής και μαέστρος ήταν πολύ καλός γεμίζοντας έξυπνα το σύνολο.
Το πρόγραμμα περιελάμβανε κυρίως Στέλιο Βαμβακάρη (το μόνο μείον η προώθηση του νέου δίσκου που τυγχάνει να’ναι το soundtrack της νέας ταινίας του Πανουσόπουλου, το οποίο κούρασε). Από “κλασσικούς”, Μάρκο (το “Βαθιά στη θάλασσα” σε καταπληκτική εκτέλεση), Τσιτσάνη και Χατζηδάκι(!).

Όπως πάντα, ο κόσμος (που Τεταρτιάτικα ήταν αναμενόμενα λίγος) ζητάει επίμονα Μάρκο, κάτι που ενόχλησε το Στέλιο και δήλωσε ότι δεν παίζουν παραγγελιές. Η αλήθεια είναι πως ο Στέλιος έχει εγκλωβιστεί κάπως στο μοτίβο των “μπλουζορεμπέτικων” τα οποία σε συνδυασμό με την έλλειψη καλού στίχου κουράζουν μετά από κάποιο σημείο
Ένα μειονέκτημα η χωροθέτηση της ορχήστρας. Για λόγους διάταξης είχε τοποθετηθεί μπροστά από την πόρτα, έτσι ώστε όποιος έμπαινε να παρελαύνει μπροστά από το υποτυπώδες πάλκο (το οποίο βρίσκεται στο επίπεδο του κοινού) και να ξενερώνει αμφότερους (κοινό και μουσικούς).

Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί μέχρι τις 22/5 νομίζω (με επιφύλαξη). Προσοχή μην την πατήσετε και πάτε Πέμπτη γιατί αντί για Βαβμακάρη θα ακούσετε ταγκό από Αργεντίνικη μπάντα.

Υψιλο-γκάμα

Ο Στελλάρας για τεχνικούς λόγους δεν μπόρεσε να μας αναπτύξει τη σκέψη του παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειές μας.


(system) #11

Μακάρι να ετοιμάζουν κάτι καλό… Αρη τι ξέρεις και δεν λες;;


(system) #12

Freak brothers … autoi kian htan rempetes ston tropo zwhs tous