Αμοιβές σε Ταβερνάκια

Καλησπέρα παίδες! Ως νέος μπουζουξής και ενδιαφερόμενος για ταβέρνες και στέκια που θα μπορώ να παίζω με φιλαράκια σε μια πιο συχνή βάση, με απασχολεί κάτι που γενικά το έχω ρωτήσει πολύ. Λοιπόν, αρχίζω. Ας υποθέσουμε πως έχουμε μια τριμελή ορχήστρα η οποία παίζει κάθε Παρασκευοσάββατο σε ένα στέκι και έχει ένα βασικό 3ωρο περίπου ρεπερτόριο 100 τραγουδιών. Η ορχήστρα αυτή αποτελείται από το μπουζούκι, μια κλασσική κιθάρα και κρουστά (όχι το πληρες σετ ντραμς, κατι για να κρατάει ρυθμό). Ας αφήσουμε την συνολική αμοιβή που θα φύγει από την τσέπη του μαγαζάτορα κατά το τέλος της βραδιάς και ας έρθουμε στην ώρα της μοιρασιάς. Πιστεύετε ότι θα ήταν λογικό ο μπουζουξής να διεκδικήσει ας πουμε 5-10% περισσότερα χρήματα από τον κρουστό φίλο μας και τον κιθαρίστα? Ή και ο κιθαρίστας και ο μπουζουξής να διεκδικήσουν περισσότερα χρήματα από τον ντράμμερ, επειδή έπαιξαν πιο σύνθετα και κουράστηκαν περισσοτερο? Δεν θα αποκαλύψω τι μου είπαν οι προηγούμενοι που έχω ρωτήσει για να μην σας επηρεάσω. Ακούω γνώμες!

Κατ’ αρχήν, για τρίωρο θέλουμε το πολύ 50 τραγούδια. Άλλοι ισομοιράζουν το μεροκάματο (εγώ αυτό κάνω) και άλλοι προσθέτουν και …“μαεστριλίδικο” μερίδιο. Αναφέρομαι σε ταβερνοδουλειά.

Α ωραία κάνω δλδ άνετα 3ωρο προγραμματάκι. Ευχαριστώ πολύ για τη γνώμη σας.

Προσωπικά το βρίσκω πολύ άσχημο μόνο και που τίθεται τέτοιο ζήτημα μοιρασιάς…Ο καθένας σε τέτοιου είδους σχήματα προσφέρει το ίδιο γιατι ακριβώς υποτίθεται ότι είστε παρέα και όχι πίστα. Απο ότι κατάλαβα είσαι στο ξεκίνημα , αν κάνεις τέτοιες σκέψεις δύσκολα σε βλέπω να βρίσκεις καλούς συνεργάτες. Με την λογική την δική σου αν εσυ που παίζεις μπουζούκι δε τραγουδάς και τραγουδάει ο κιθαρίστας θα πρέπει να πάρει περισσότερα χρήματα απο εσένα?

Ε γι’αυτόν ακριβώς τον τρόπο αναρωτιέμαι. Η αλήθεια είναι ότι επειδή ακριβώς δεν ξέρω πολλά ρωτάω. Και δεν νομίζω ότι επειδή έκανα αυτή την ερώτηση είμαι “κακός” ή “χαραμοφάης”, απλά ρωτάω και υποθέτω. Από συνεργάτες έχω φίλους πολλούς που το έχουμε συζητήσει και φοβάμαι μήπως κάποιος στο μέλλον άγνωστος που θα εμφανιστεί ως συνεργάτης προσπαθήσει να με πιάσει κότσο.

Δεν τιθεται θεμα φιλε μου τετοιο…ολα τα μεροκαματα τα ιδια,η πληρωμη στα ισα.
Αν σε επιπεδο τετοιο παρεας-συνεργατων, ακομη και αν δεν ειστε φιλοι βαζεις τετοιους κανονες το εχασες το παιχνιδι προτου ξεκινησει…ολοι μουσικοι ειστε,εστω ερασιτεχνες-επαγγελματιες.

Δεν έχει να κάνει με το αν εισαι κακός ή καλός άλλωστε ούτε σε γνώριζα και πιθανόν και να μην σε γνωρίσω, το θέμα είναι ο τρόπος σκέψης (τουλάχιστον έτσι όπως έθεσες το θέμα ) ενός νέου παιδιού που η αγωνία για το ποιος θα πάρει περισσότερα λεφτά (μάλιστα και με ποσοστό 5-10%) ειναι μεγαλύτερη απο την αγωνία του να παίξουμε μουσική. Σε αυτή την δουλειά απο την δική μου εμπειρία ανεξάρτητα απο το ταλέντο ή την ευχαίρια που μπορεί να έχεις ή οχι με το όργανο , ενας σημαντικός παράγοντας για να κάνεις μια διαδρομή, να έχεις κάποια συνέχεια είναι η συμπεριφορά και ο χαρακτήρας τόσο ο δικός σου όσο και των ανθρώπων που θα συνεργαστείς .
Όπως και να έχει σου εύχομαι καλή τύχη
Τα εχει πει αλλωστε και ο ζαμπέτας πολύ καιρο πριν και με δύο λεξεις

//youtu.be/qAYg_6Nr4NA

[QUOTE=alchimistis;233428]Δεν έχει να κάνει με το αν εισαι κακός ή καλός άλλωστε ούτε σε γνώριζα και πιθανόν και να μην σε γνωρίσω, το θέμα είναι ο τρόπος σκέψης (τουλάχιστον έτσι όπως έθεσες το θέμα ) ενός νέου παιδιού που η αγωνία για το ποιος θα πάρει περισσότερα λεφτά (μάλιστα και με ποσοστό 5-10%) ειναι μεγαλύτερη απο την αγωνία του να παίξουμε μουσική. Σε αυτή την δουλειά απο την δική μου εμπειρία ανεξάρτητα απο το ταλέντο ή την ευχαίρια που μπορεί να έχεις ή οχι με το όργανο , ενας σημαντικός παράγοντας για να κάνεις μια διαδρομή, να έχεις κάποια συνέχεια είναι η συμπεριφορά και ο χαρακτήρας τόσο ο δικός σου όσο και των ανθρώπων που θα συνεργαστείς .

Συμφωνω απολυτα…περασαν κατα καιρους μουσικοι και μουσικοι απο το σπιτι μου για προβες…αλλοι πολυ καλοι,αλλοι λιγοτερο καλοι,αλλοι καλυτεροι απο εμενα κ.ο.κ.
Τελικα συνεχισαμε αυτοι που οι χαρακτηρες μας και το ηθος μας ταιριαξε…δεν εχουν σημασια τα λεφτα για τη διαρκεια…και σιγουρα σοφος ο Ζαμπετας.

Νομίζω οτί έχετε πάρει λάθος την ερώτηση μου. Επειδή δεν ξέρω πως είναι ο κόσμος της επαγγελματικής μουσικής ρωτησα. Ούτε στον εαυτό μου αναφέρθηκα, αλλά ούτε είπα πως αυτό σκοπεύω να κάνω. Απλά στην κοινωνία που ζούμε (δυστυχώς) πρέπει να είμαστε υποψιασμένοι. Έτσι πήρα το θάρρος να ρωτήσω. Απλά και σταράτα. Πάντως ο Ζαμπέτας τον οποίο λατρεύω έγραψε άλλη μια φορά και με προσανατόλισε -και περισσότερο εσείς που βρήκατε χρόνο να απαντήσετε- σωστα. Ήρθε η ώρα να κάτσω να σκεφτώ…

Φίλε παπαδομαν, οι συμφορουμίτες γνωρίζουν επειδή το είπες και μόνος ότι δεν ξέρεις πώς πάνε τα πράγματα στο χώρο. Στέκονται όμως στο γεγονός ότι σκέφτεσαι έτσι πριν μπεις. Προσωπικά πιστεύω ότι το ίσο είναι το καλύτερο-σωστότερο εκτός αν κάποιος (π.χ. κρουστός) θεωρεί ότι του ανήκουν πιο λίγα. ΑΝ έχεις παρόλαυτα προσυμφωνήσει να παίρνεις περισσότερα τότε δεν είσαι λάθος, αφού και οι άλλοι δέχτηκαν, αλλά είναι ‘‘λάθος’’ το σκεπτικό ‘‘κάνω-περισσότερα παίρνω περισσότερα’’ σε επίπεδο παρέας τουλάχιστον. παραταύτα ο μόνος λόγος σε αυτό το επίπεδο να πάρει κάποιος περισσότερα, είναι αν βάζει τον ήχο, κάτι απόλυτα δίκαιο και φυσιολογικό καθότι αυτός τον έχει πληρωμένο αφού έχει πάρει τα μηχανήματα.

Συμφωνω με τον Αλχημιστή (#4) και με όσους πιο κάτω εκφράζουν την ίδια γνώμη. Τώρα, σε σχέση με την αναλυτικότερη επαναδιατύπωση του ερωτήματος (#9), έχω να πω:

α. Ναι, η μοιρασιά στα ίσα είναι κάτι που υπάρχει, δε θα σπάσει την παράδοση.
β. Ένας κρουστός ή άλλος μουσικός μπορεί να κάνει λιγότερη δουλειά (λέμε τώρα) από έναν μπουζουξή ή έναν τραγουδιστή, αλλά προφανώς υπάρχει κάποιος λόγος που αποφασίσατε να τον περιλάβετε στην ομάδα. Αν θεωρείτε ότι χωρίς εκείνον είστε λειψοί, τότε ακόμα και με στενά τεχνοκρατικά κριτήρια είναι άξιος ίσης αμοιβής.
γ. Δεν ξέρω αν η αντίθετη πρακτική, η μοιρασιά σε ποσοστά, είναι επίσης κάτι που υπάρχει στην πιάτσα των ταβερνείων. Οπωσδήποτε υπάρχει στους επαγγελματίες του δημοτικού. Και πρέπει να πω ότι μου χτυπάει πολύ άσχημα. Ναι, υπάρχουν οι βιοποριστικές ανάγκες, είναι ένα επάγγελμα, έχει όπως όλες οι δουλειές παλιούς και νέους, περισσότερο και λιγότερο εξειδικευμένους, περισσότερο και λιγότερο καλά αμειβόμενους, ίσως και δικαίως, αλλά ρε φίλε, μουσική κάνουμε! Ας λύσουμε λίγο τις καρδιές μας! Τόσο σκληρός και άτεγκτος επαγγελματισμός λερώνει, βρίσκω…

Καλά αν αρχίσουμε και τέτοιες κουβέντες για το πώς θα μοιραστεί ένα 100άρικο (άντε 150?) τοτε πρέπει να αρχίσουμε να ανησυχούμε σοβαρά για την κατρακύλα που τρώει η κοινωνία μας…γιατί είναι μεγάλα χαζά αυτά για το ποιός παίζει πιο πολύ και “συνθετα” …εσύ σκέφτεσαι τα δαχτυλάκια σου που πονανε αλλά ο άλλος που βαράει τα κρουστά για να μη χάσεις εσύ το τέμπο (που φαντάζομαι ότι αν δεν είναι εκεί θα γίνεται της αρκούδας) στο πηγάδι κατούρησε επειδή δεν παίζει Μελωδίες ? ας πάω να πιώ τον καφέ

Υ.Γ. υπάρχει και η άλλη λύση για να κρατάς όλο το μεροκάματο :slight_smile: πάρε ένα λάπιτοπ και παίζε απο πάνω μπουζούκι …πρωτοποριακό και θα κοστίσει σε όλους λιγότερα

Εντάξει, παραιτούμαι από την προσπάθεια να εξηγήσω την φύση της ερώτησής μου, απλά τη γνώμη σας θέλω, όχι προσωπική κριτική. Δεν ξαναεπαιμβένω από εδώ και πέρα, είναι ανώφελο.

Κατ’ εμέ (για ταβέρνες πάντα) δεν έχει νόημα ποιος την έχει…μεγαλύτερη την κούραση,δεξιοτεχνία κλπ. Ο καθένας είναι επιφορτισμένος με άλλα καθήκοντα και αντιμετωπίζει διαφορετικές δυσκολίες επι τω έργω. Επίσης, κατά τον multi_kulti το ποσό είναι αστείο για προβληματισμούς διαμοιρασμού. Αν ήμουν κλαριντζής σε πανηγύρι πιθανώς να σκεφτόμουν διαφορετικά, αλλά δεν το νομίζω. Διότι θεωρώ πως αν όλοι δουλεύουν σαν ομάδα (και πληρώνονται το ίδιο) θα αποδώσουν καλύτερα κ στο μέλλον.

Γενικα οπως καταλαβες, οι περισσοτεροι ειναι υπερ της μοιρασιας ισοποσα.

Επιπλεον, εαν για καποιο λογο θεωρηθει απο την μπαντα οτι καποιο μελος δεν συνεισφερει οσο θα επρεπε, ουτως ωστε να πληρωνεται με ιδιο μεριδιο, θα ηταν μαλλον καλυτερο να αντικατασταθει το μελος αυτο με καποιον/α αλλον/η που να μπορει να αποδωσει καλυτερα στο συνολο -και ως εκ τουτου να αμοιβεται με το ιδιο μεριδιο.

Εαν φερ’ειπειν, ο κρουστος (για να χρησιμοποιησω το παραδειγμα σου) δεν παιζει αρκετα καλα, ή δεν εχει ποικιλια στα οργανα που χρησιμοποιει, ή δεν τραγουδαει (αν οι αλλοι 2 τραγουδανε) κλπ… και θεωουν οι αλλοι 2 οτι θα επρεπε να πληρωνονται καλυτερα απο αυτον, ειναι σαφως προτιμοτερο να τον αντικαταστησουν και να παιρνουν ολοι το ιδιο, παρα να αφσουν το σχημα ως εχει και να διεκδικησουν μεγαλυτερο ποσοστο. Το τελικο αποτελεσμα θα τους δικαιωσει αφενος, και αφαιτερου δε θα υπαρχουν προστριβες για τις αμοιβες.

Εμ βασικά ναι, έτσι πρέπει να γίνει. Σύμφωνα με την ισχύουσα Σ.Σ.Ε των μουσικών, οι μισθωτοί που απασχολούνται ως οργανοπαίχτες και τραγουδιστές ταυτόχρονα δικαιούνται 15% προσαύξηση στο ημερομήσθιο (Άρθρο 4, παράγραφος β΄)

Φιλε μου μηπως εχεις μπερδευτει και νομιζεις οτι θα παιξεις στο Posidonio ή στην Ιερα Οδο? Μιλαμε για ταβερνακια,κουτουκακια,ρακαδικα που παιζουμε ολοι μας λιγο πολυ εδω μεσα…τα μεροκαματα δεν ειναι ουτε 200 ευρω ουτε 300 του αρχιμουσικου ή μαεστρου…με κανα 120αρι,150αρι βολευομαστε 3 ατομα…τι ποσοστο 10% να παρεις παραπανω? 4 ή 5 ευρω? πλακα κανουμε τωρα?

Είδες που τελικά καταλάβαμε σωστά και δε παρεξηγήσαμε τα λεγόμενα σου…
Πρωτα απο ολα αυτό που αναφέρεις ειναι μια γενική παραδοχή που σκοπό έχει να καλύψει γενικά τους μουσικούς , δηλαδή απο το μέγαρο μέχρι τις πίστες και τα πανηγύρια.
Αυτο που μας λες εσύ είναι οτι είστε μια παρέα φίλων ερασιτεχνών που θέλει να κάνει το πρώτο του ξεκίνημα, ούτως η άλλιως προκειται να πάρετε οχι μεροκάματο αλλα χαρτσιλίκι και απο αυτό το χαρτζιλίκι έχεις βγάλει και ποσοστό που θα έπρεπε να πάρεις παραπάνω…

Δεν μίλησα ποτέ για μένα ψάξτε οποιαδήποτε δημοσίευση μου στο θέμα αυτό. Γενικά μιλάω. Όσον αφορά τη δημοσίευση του bourbou, μπορεί να μην ξέρω πολλά από επαγγελματική μουσική, αλλά δεν τρέφω αυταπάτες για τις αληθινές αποδοχές και μη σας πω πως 150 και οι τρεις τα θεωρώ πολλά. Κι εντάξει όπως και να το κάνουμε κάποια πράγματα να λέγονται -καλά ή κακά-. Το φόρουμ είναι για γνώμες εξάλλου.

φιλε αυτο που μας ειπες το ρωτησες στον κιθαριστα και στον τουμπερλεκη? αν ναι τι σου απαντησαν και αμα θες παις και τι σου απαντησαν οι αλλοι που ρωτησες παντως απο παρομοιες περιπτωσεις που ξερω ο τουμπερλεκης συνηθως τραγουδαει και ετσι ισοφαριζεται το θεμα η μπορει να εχει βρει αυτος τη δουλεια και να ειναι κατι σαν μιζα.