Αλλαγή μπουζουκιού

Καλησπέρα στο φορουμ κ απο εμένα…ασχολούμε με το μπουζούκι εδώ και 4 χρόνια…παίζω αρκετες ωρες καθημερινά και κάνω και μαθήματα…αγόρασα πριν 2 χρόνια ενα μπουζούκι(3 χορδο) και εδώσα αρκετα καλό μπατζετ…το μπουζούκι μεχρι ενα σημείο ηταν πολύ καλό…τελευταία όμως η μπάσα Ρε βγάζει πολύ κακό ήχο κ έγινε και δύσκολη στο παίξιμο(σαν να σκλήρινε)και μου έκανε κ κάποια τρυξίματα η Λα στο 2κ3 τάστο…έχει κανα 2 μήνο που το πήγα στο μάστορα αλλά δεν είδα αλλαγή και τελευταία η Λα αρχίσε να τρίζει σε όλα τα τάστα(2 φορές το πήγα)…ο δάσκαλος μου είναι και οργάνοποιος(δεν είναι δικιας του κατασκευής)και μου λεει καλό είναι να το δώσεις σιγά σιγά γιατί δεν θα δεις καποια βελτίωση και οτι είναι κατασκευαστικό το θέμα που έχει…Θέλω να ακούσω και καμία αλλη γνώμη γιατί δεν ξέρω τι να κάνω

Αυτά είναι τα στενάχωρα.Ο οργανοποιός που στο έφτιαξε τί σου είπε όταν το πήγες?Το άκουγε σωστό?Διόρθωσε κάτι αλλά το πρόβλημα υπάρχει ακόμα?Ελπίζω να βγάλεις άκρη.

Μου είπε οτι θα το κάνει καινούργιο…μου το εκάνε κατι λιγα μερεμέτια…μετά απο κάνα μηνα πάλι τα ίδια…το ξάναπαω κ τώρα ακομα χειρότερα…κ πάω τώρα στο δάσκαλο οργνοποιό κ παίρνω στα χέρια μου κάτι καινούρια οργανάκια κ μόλις παίζω παθαίνω τη πλακα μου…πιάνω και το δικό κ μου και λεω γτ έτσι…(τη πρώτα φορα έβαλε καπλαμά κ τη 2η φορά τον έβγαλε γιατί ανέβηκαν πολυ οι χορδές…εκανα κ λίγο την ταστίερα ένα φρεσκάρισμα)…Ο δάσκαλος μ είπε οτι μια λογικη εξήγηση είναι οτι η αποσταση μεταξύ καβαλάριδων στα 3χορδα πρεπει να είναι 38 ή 38,5 και το δικό μου είναι 37αρι

1 «Μου αρέσει»

Κάτι δεν πάει καθόλου καλά εδώ, μα καθόλου… Δεν βρίσκεις κι εσύ, αγαπητέ Σώτο; Και εν πάσει περιπτώσει, η “λύση” του καπλαμά είναι κάτι εντελώς προσωρινό, μέχρι το όργανο να πάει στο μάστορα και εκείνος να εφαρμόσει τη σωστή λύση.

(edit, 7 λεπτά αργότερα)
Όταν ήμαστε στο γυμνάσιο, ένας φίλος διηγείτο για έναν κακό καθηγητή τους, μαθηματικό που τους έκανε και γεωμετρία, και γελάγαμε… Σχεδίαζε ο καθηγητής την άσκηση στον πίνακα. Στεκόταν, έβλεπε και ξεκινούσε τη σκέψη για τη λύση:

  • Φέρομεν την βοηθητικήν ευθείαν Δ – Η (λέμε, τώρα…).
    Ξαναέβλεπε, σκεφτόταν και έλεγε:
  • Σβήνομεν την βοηθητικήν ευθείαν Δ – Η .

Φίλε ,

τα προβλήματα σε ένα όργανο είναι συγκεκριμένα, δεν υπάρχουν “μυστικά” προβλήματα:
αν ούτε ο οργανοποιός σου ούτε ο δάσκαλός σου (οργανοποιός) δεν μπορούν να εντοπίσουν και να σου πουν τι φταίει ακριβώς, και πόσο μάλλον να το επισκευάσουν το πρόβλημα, δεν έχεις καλό οργανοποιό κοντά σου.
Πάρε γνώμη από άλλον άνθρωπο

5 «Μου αρέσει»

Εντάξει, εύλογο το σχόλιο άμα ο μάστορας δείχνει να μην ξέρει τι να κάνει. Αλλά υποθέτω ότι δε θα είναι όλα στην οργανοποιία έτοιμες συνταγές, τάδε πρόβλημα > στάνταρ τάδε αιτία και τάδε αντιμετώπιση. Κάνει κι ο άνθρωπος τις δοκιμές του. Εδώ γιατροί μου 'χουν πει «να με ενημερώσεις αν πέτυχε η αγωγή».

Σώτο, αν ο μάστορας εξακολουθεί να σου εμπνέει εμπιστοσύνη, πράγμα που είναι μάλλον κάτι προσωπικό παρά αποτέλεσμα συγκεκριμένων μαστορικών εργασιών, εγώ λέω να επιμείνεις: «Μάστορα το δοκίμασα και το δεύτερο που μου 'κανες και πάλι δε διορθώθηκε. Τι άλλο φταίει;» Με συνεχές φιντμπακ και επιμονή θα τον βοηθήσεις κι αυτόν.

Αν πάλι τυχόν την έχει ακυρώσει μόνος του την εμπιστοσύνη σου, τότε άσ’ τον…


Edit: μόλις είδα ότι ο Μπάμπης έχει ακριβώς την αντίθετη γνώμη.

Το παράδειγμα το έφερα επειδή βλέπω ομοιότητα των δύο περιπτώσεων: Ο καλός ο μάστορας, όπως και ο καλός καθηγητής, ξέρει τί ακριβώς πρέπει να κάνει σε κάθε ειδική περίπτωση και, κυρίως, αποφεύγει πειράματα που πιθανότατα θα τον εκθέσουν, όπως και έγινε και στις δύο περιπτώσεις.

2 «Μου αρέσει»

Μα το κατάλαβα! Απλώς έχω την αίσθηση ότι και το να πειραματιστείς καμιά φορά, χωρίς βεβαιότητα για το αποτέλεσμα, είναι κάτι που μπορεί να συμβεί χωρίς κατ’ ανάγκην να σε εκθέσει.

Δε θα επιμείνω μέχρι θανάτου βέβαια σ’ αυτή την άποψη. Απλώς νομίζω.

Φίλε @SotoA χωρίς να έχω κάποια προκατάληψη προς τον οργανοποιό και το δάσκαλο-οργανοποιό, τάσσομαι περισσότερο με τη λογική που σου είπε παραπάνω ο Μπάμπης. Οι οργανοποιοί δεν είναι μάγοι. Βλέπουν πως αντιδρά ένα όργανο και κάνουν τις ανάλογες διορθωτικές κινήσεις για να πάρουν το αποτέλεσμα που θέλουν. Όταν πας και ξαναπάς ένα όργανο στον οργανοποιό για ίδιο θέμα δυο τινά υπάρχουν. Είτε ο μάστορας δε μπορεί να αναγνωρίσει και να λύσει το πρόβλημα (άρα αλλάζεις οργανοποιό) είτε το όργανο έχει κατασκευαστικό λάθος που δε διορθώνεται. Το τελευταίο ΔΕ στο εύχομαι. Όσο για το εάν ο οργανοποιός και ο δάσκαλος-οργανοποιός είναι οι κατάλληλοι, αναλογίσου πόσες φορές έχουν δει και οι δύο το όργανο και εάν κατάφεραν να σου βρουν λύση.

Επίσης κάτι άλλο. Επειδή αναφέρθηκε αυτό:

Εάν πάρεις αυτή την απόφαση πρέπει να είσαι ειλικρινής με τον επόμενο υποψήφιο κάτοχο. Φαντάζομαι ούτε σε εσένα θα σου άρεσε να φτάσει στα χέρια σου ένα όργανο που έχει προβλήματα χωρίς να στα έχει αναφέρει ο προηγούμενος κάτοχος του :wink:

4 «Μου αρέσει»

Εμένα περιεργο μου φάνηκε οτι το όργανο πήγε 2 φορές στον 1,5 μήνα για μερεμέτια…δηλάδη δεν θα έπρεπε να φυσάει τώρα το όργανο…ο κατασκευαστής του μου λέει παίξτο δέστο πως παει κ ότι σου βγάλει πάρε με τηλ και πες μου…εγώ φοβάμαι την περίπτωση να είναι κατασκευαστικό το θέμα αν και δεν νομίζω γιατί έδωσα και εγώ κατι οικονομίες για να το αποκτήσω…επίσης δεν θέλω να το ξαναπάω γιατί το θέλω για την καθημερινή μ ου μελέτη…υπάρχει περίπτωση το όργανο να στρώσει μόνο του με το παίξιμο;

Αν επιτρέπεται πόσο κόστισε το όργανο και ποιός είναι ο κατασκευαστής του?Βάλε και καμιά φωτογραφία του οργάνου να το δούμε.


Το αγόρασα 1700

1 «Μου αρέσει»

Άλλαξες χορδές ? Αν ναι δοκίμασες 2 διαφορετικές μάρκες χορδών ? Αν ναι τις αφησες να κάτσουν στο όργανο να στρώσουν ? (Αστειες ερωτήσεις αλλα οχι απίθανες)

Σεβαστό και δεκτό εφόσον εννοεί ο μάστορας-δάσκαλος "δωστο όσο όσο με ενημέρωση στο επόμενο αγοραστή " κατι που ανέφεραν και αλλοι πιο πάνω.
Σου είπε όμως για ποιο κατασκευαστικό πρόβλημα μιλάει ?

Τι μερεμέτια ? Σου είπε τι έκανε ?

Και δεν τον ρώτησες εσυ "καλα ρε Δάσκαλε- Μάστορα, και 2 χρόνια που λιώνω το οργανο στην μελέτη, η κλίμακα δεν επηρέαζε ? "

Το οργανο σου βάση της φωτογραφίας σίγουρα μπορεί να πουληθεί άνετα και γρήγορα καθώς και υπάρχει αρκετό κοινό που του αρέσουν οστρακα κ.τ.λ.

Επίσης μήπως έχεις μπερδευτεί λιγο με την ολη ταλαιπωρία σου και δεν μας λες κάποια πληροφορία σωστά ?

Το οργανο σου το εχουν πιάσει 2 μάστορες και δεν έχεις ουτε μια πληροφορία για το τι ειναι το πρόβλημα.

Τέλος επειδή είσαι καινούργιος και μπορεί να παρεξηγήσεις κατι άθελά σου, εδω κανένας δεν κάνει τον ντετέκτιβ, ουτε έχουμε καμία αρένα για να πετάξουμε μέσα μάστορες και όργανα.

Οπότε οταν κάποιος σε ρωτάει για επιπλέον πληροφορίες όπως τον μάστορα, η φωτογραφία του οργάνου ειναι ξεκάθαρα για να μπορέσει να σε βοηθήσει.

Καλώς ηλθες και απο εμένα και αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες μήπως βγει στο τέλος μια καλή άκρη για σένα.

3 «Μου αρέσει»

Για το κατασκευαστικό θέμα μ ανέφερε για κλίμακα οργανου αν δν κάνω λάθος δλδ οτι η αποσταση μεταξύ καβαλάριδων στα 3 χορδα ειναι απο 38εκ και πάνω…το συγκεκριμένο είναι 37(τουλάχιστον για αυτό που λεω για τη μπάσα Ρε…οσο για τα μερεμέτια έγινε ενα τρίψιμο στα σίδερακια των τάστων και οπως είπα και πριν είχε μπει καπλάμας ο οποιος μετά αφερέθηκε…τώρα το όργανο το δουλεύω με extra sonata(αυτές πέρασε ο κατασκευαστης)

η κλίμακα δεν είναι προυπόθεση για πρόβλημα… όλα τα όργανα πρέπει να παίζουν σωστά σε ό,τι κλίμακα και να είναι 67, 68, 64 κτλ.

Εγώ θα σου πρότεινα να μιλήσεις με τον αρχικό κατασκευαστή, να το παρακολουθεί τακτικά και να σου πει τι φταίει και να αναλάβει τις ευθύνες του αν είναι κατασκευαστικό σφάλμα και πως θα λυθεί.

1 «Μου αρέσει»
  1. Απόλυτα φυσιολογικό είναι να πάει το όργανο για μικροεπεμβάσεις μέσα σε 1.5 μήνα από την αγορά του. Το όργανο όσο παίζεται βγαίνουν και κάποιες μικρορυθμίσεις που πρέπει να γίνουν από τον οργανοποιό.
  2. Όπως είπε και ο Μπάμπης η κλίμακα δεν παίζει ρόλο για να παίζει το όργανο σωστά.

Στη φάση που βρίσκεσαι το καλύτερο είναι να το πας στον αρχικό κατασκευαστή να του εξηγήσεις το πρόβλημά σου, να του πεις τι σου λέει ο δάσκαλός σου - οργανοποιός, και εφόσον δεν ικανοποιηθείς να κοιτάξεις να πάρεις τα λεφτά σου πίσω (είναι μόνο ενάμιση μήνας από την αγορά), μιας και λογικά δεν θα έχεις εμπιστοσύνη στον οργανοποιό.
Ακόμα καλύτερα θα είναι να πας με τον δάσκαλό σου μαζί για να εξηγήσει εκείνος στον οργανοποιό αυτά που πιθανά δεν μπορείς εσύ.

1 «Μου αρέσει»

Το οργανο είναι 2 χρονών περίπου…η τελευταια του επισκεψη στο μαστορα ήταν πριν 1,5 μήνα…Θα το παω μια βόλτα να δω τι μπορεί να γίνει κ ελπιζω πως θα στρώσει…Ευχαριστώ για τις γνώμες καπως κατατοπίστικα

1 «Μου αρέσει»

Εγώ κατάλαβα λάθος λοιπόν. Εφόσον το όργανο δεν είναι καινούριο πώς και δεν σου παρουσίασε πρόβλημα εδώ και 2 χρόνια με αρκετές ώρες παίξιμο τη μέρα; Λογικά θα στο είχε βγάλει το πρόβλημα αρκετά πιο νωρίς.
Άλλαξε κάτι στον χώρο που το φυλάς - παίζεις; Υγρασία; Ήλιος με πολλή ζέστη;
Το "πείραξε¨κάποιος άλλος εκτός από τον αρχικό κατασκευαστή;
Αν δεν έχει αλλάξει κάτι από τις συνθήκες φύλαξης και παιξίματος και δεν το έχει “πειράξει” άλλος, τότε κάλλιστα μπορείς να πας στον κατασκευαστή και να βρεις το δίκιο σου.
Και βέβαια οπωσδήποτε να τσεκάρεις ξανά τις χορδές.

2 «Μου αρέσει»

Πάντα το βάζω μεσα στη θήκη του μολις τελειώσω…δεν το έχει πειράξει κανεις περα απο τον κατασκευαστή του…πιο παλιά το είχε λίγο το τρίξιμο του αλλά λεω μάλλον εγώ θα κανω κάτι λθος οσον αναφορά την πενιά μου…αλλά τώρα που το δοκίμασε κ κάποιος που ξέρει απο μπουζούκι λεω δεν είναι θέμα παιξίματος…για τις χορδές π λεμε οταν βάζεις χόρδες δεν είναι λογικό να έχει πιο καλό ήχο,το θέμα δεν είναι να το δεις μόλις στρώσουν;

Φίλε η εποχή αυτή έχει αυξημένη υγρασία και το να το αφήνεις συνεχώς στη θήκη μπορεί να μην επιτρέπει να φύγει η υγρασία από το όργανο. Άστο κάποιες μέρες εκτός θήκης και όχι δίπλα σε καλοριφέρ να δεις πώς θα πάει, υπάρχει περίπτωση να έχει κρατήσει πολύ υγρασία και να έχει πάει πίσω το μανίκι.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι με το μάστορα να ξαναμιλήσεις και αν δε φτιάχνεται να του επιμένεις μέχρι να το διορθώσει.
Το ζήτημα της κλίμακας που σου είπε ο δάσκαλος σου είναι 99% άτοπο. Ας με διορθώσουν άλλοι εδώ πέρα περισσότερο γνώστες, αλλά από συζητήσεις που έχω κάνει με οργανοποιούς η κλίμακα είναι επιλογή του μάστορα και δε σχετίζεται με το ταστάρισμα. Ανάλογα το μάστορα μπορεί να είναι 67, 68 ή και παραπάνω. Αν δε κάνω λάθος τα περισσότερα τετράχορδα πχ είναι 67αρια.

Τέλος και οι χορδές παίζουν το ρόλο τους. Οι σονάτα έχουν χάλια μουρκγάνα που χαλάει πολύ γρήγορα σε σχέση με άλλες μάρκες. Δοκίμασε μάστρο 11άρες, γιατί η λά του είναι πάχους 14,5 και τραβάνε λίγο παραπάνω και ίσως στο φέρουν λίγο πιο ευθεία το μανίκι σε περίπτωση που είναι πίσω. Αντίστοιχα η prodigy οι 11άρες τραβάνε λιγότερο και είναι για άλλα όργανα και θα σου χειροτερέψουν θεωρητικά την κατάσταση ( σε περίπτωση που είναι αυτό το ζήτημα σου).
Ακόμη έχε στο νου σου ότι η μουργκάνα στις περισσότερες μάρκες χορδών στρώνει 1-2 μέρες μετά το πρώτο πέρασμα, στην αρχή όταν είναι καινούργια δεν είναι τόσο καθαρή στον ήχο.

2 «Μου αρέσει»