Έλληνες Μουσικοί στην Αμερική: Οικογένεια Αναστασίου Σταθόπουλου 1863-1915

Χωρίς οργανοποιούς δεν υπάρχουν μουσικοί…

Το 1863 γεννήθηκε στη Σπάρτη ο Αναστάσιος (γιος εμπόρου ξυλείας).
Το 1873 ο Αναστάσιος κατασκευάζει το πρώτο του μουσικό όργανο (σύμφωνα με το ιστορικό της Epiphone 1930).
Το 1877 η οικογένεια μετακομίζει στη Σμύρνη.
Το 1890 ο Αναστάσιος ξεκινάει μια μεγάλη βιοτεχνία κατασκευής μουσικών οργάνων (βιολιά, μαντολίνα και παραδοσιακά).
Το 1903 η οικογένεια μεταναστεύει στη ΝΥ.
Εχουν 4 παιδιά μαζί τους(Επαμεινώνδας, Αλέξανδρος, Ορφέας και Αλκμήνη . o Φρίξος και η Έλλη, γεννήθηκαν στη ΝΥ).
ετσι “χάνουν” το S στο τέλος του επιθέτου και τους βρίσκουμε ως Stathopoulo.
Το 1915 πεθαίνει ο Αναστάσιος και αναλαμβάνουν ο Επαμεινώνδας με το Φρίξο, συν τα αλλα παιδιά.
ο Επαμεινώνδας στα “νυκτα” και ο Φρίξος στα “τοξοτά”. (τα κοντραμπάσα του Φρίξου ειναι σήμερα περιζήτητα).
Ετσι ξεκίνησε ο Μύθος Epiphone.
Ειναι πράγματι το όνομα House of Statopoulo ενα λαμπρό επίτευγμα της οικογένειας αυτής και αυτο φαίνεται απο την πληθώρα δημοσιεύσεων και ερευνών που βρίσκει κάποιος στο διαδύκτιο.
Το 1951, μια τετράμηνη απεργία των συνδικάτων “αναγκάζει” την μεταφορά της εταιρίας στη Φιλαδέλφεια, αλλα όπου ομως δεν ακολουθούν ολοι οι τεχνήτες…
το πως αγοράστηκε το πόσο και γιατί, ειναι εύκολα προσβάσιμα τα στοιχεία .
Πάντως σήμερα η Gibson εχει μεγάλο συμφέρον να κρατάει τον Μύθο “House of Stathopoulo” ζωντανό.

Αναστάσιος Σταθόπουλος 1863-1915

απογραφη ΝΥ 1915

Name: Epaminondas Stathopoulos
Birth Year: abt 1893
Birth Place: Greece
Age: 22
Gender: Male
Residence Place: New York, New York
Relationship: Son
Color or Race: White
Number of years in US: 11
Assembly District: 27
House Number: 247
Line Number: 43
Page number: 11
Household Members Age Relationship


Anastasios Stathopoulos 52 Head
Marry Stathopoulos 40 Wife
Epaminondas Stathopoulos 22 Son
Alexander Stathopoulos 19 Son
Dominie Stathopoulos 17 Daughter
Orpheus Stathopoulos 15 Son
Fuxo Stathopoulos 8 Son
Hellie Stathopoulos 6 Daughter
Elpis Cloka 16 Neice (Niece)
Kosmia Cloka 12 Neice (Niece)
Constantine Vomero 57 Brother-in-law

η οικογένεια Α. Σταθόπουλου

στράτευση WW 1

Επαμεινώνδας Σταθόπουλος

first-ad-febr-1932

catalog-1913

Frixos-signature


η κορη του Φρίξου με ενα απο τα κοντραμπάσα του.

και ο Φρίξος στο λουστράρισμα ενος μπάσου.

μερικα απο τα πάμπολλα λινκς για την ιστορία των Stathopoulo.

https://dutcharchtopguitarmuseum.nl/epiphone-collection/

https://www.epiphone.com/en-US/History

4 «Μου αρέσει»

πόσα να βάλω! υπάρχουν πάρα πολλά.!

https://www.notospress.gr/peloponnisos/story/19399/o-efevretis-tis-ilektrikis-kitharas-epiphone-katagotan-apo-tin-pellana-spartis-epameinondas-stathopoulos

Αγγελία θανάτου του Επαμεινώνδα
8 Ιουνίου 1943.
ενδιαφέρον έχουν τα σχόλια, για ποιός ήταν και για το τι ήταν γνωστός!
βλέπουμε και τα επίθετα των συζύγων των κοριτσιών.

2 «Μου αρέσει»

Διαφήμιση του 1909.

1 «Μου αρέσει»

1909; γουάου! Αναρωτιέμαι, πόσην ώρα χρειάστηκαν για να προετοιμάσουν τη φωτογραφία…

Ενδιαφέρουσα η επισήμανση ‘‘Αποφεύγετε τας απομιμήσεις’’. Θα μπορούσε να έχει διάφορες ερμηνείες, λαμβάνοντας υπόψιν και τη χρονολογία που εκδόθηκε η εφημερίδα.

Παρατηρώ «κλαρινέτα δεξιά και αριστερά»! Μου κάνει εντύπωση για 1909. Ακόμη και σήμερα δεν έχει πρακτικά αναγνωριστεί απόλυτη ισοτιμία μεταξύ δεξιόχειρων και αριστερόχειρων, αν σκεφτούμε πόσα πράγματα κατασκευάζονται με τη λογική να χρησιμοποιούνται μόνο από δεξιόχειρες. Άσε που το αν παίζεις ένα πνευστό με το αριστερό πάνω και το δεξί κάτω ή το αντίστροφο δεν είμαι βέβαιος αν εξαρτάται από το αν είσαι δεξιόχειρας ή αριστερόχειρας. (Κρίνω και πάλι από την εμπειρία μου από τις τσαμπούνες, όπου είναι «όπως μάθεις».)

Δεν νομίζω να υπάρχουν πλέον κλαρινέτα η άλλα πνευστα για αριστερόχειρες και δεν είμαι σίγουρος οτι υπηρχαν ποτέ. Νομίζω οτι αναφέρεται σε ολα τα όργανα.
Υπάρχει μια εξαίρεση που μπορω να σκεφτω: Τα χαλκινα έχουν τα κλειδιά τους στο δεξί χέρι εκτος του Γαλλικου κόρνου που τα έχει ανάποδα.Αυτό έχει να κάνει με το ότι στην αρχικη του μορφή, πριν εφευρεθούν τα κλειδιά, απαιτούσε κλειστές/ανοικτές νότες απο τον μουσικό, δηλαδή η τεχνική του περιελάμβανε την αλλαγή νότας ανάλογα με το σχημα της παλαμης μέσα στην καμπάνα του οργάνου.Προφανώς ήταν το δεξί χέρι που έκανε αυτη δουλεια και το αριστερο κράταγε το όργανο.
Όταν μπηκαν τα κλειδιά, αυτά μπήκαν εκεί που είναι το αριστερό χέρι.
Σε περιπτώσεις όμως Μπάντας οπου συχνά οι μουσικοί καλούνται να παίξουν πολλα όργανα, έχω δει κόρνα “ανάποδα” οπου πχ,ένας τρομπετίστας με λίγο μελέτη θα μπορούσε να τα παίξει.

προφανως στην παραδοσιακή μουσική τα πράγματα είναι πιο ελεύθερα και εύκολα κάποια όργανα γυρίζουν.Αυτό που μου κανει εντύπωση είναι η περίπωση του Kanuni Solak Mihal, ο οποίος έπαιζε ένα ανάποδο κανονάκι! Ποιός να του το έφτιαξε!