Πόσο επηρεάστηκε ο Χατζιδάκις από το ρεμπέτικο

Ferrh, logw thV apanthshV sou proV eme alla kai thV genikoterhV stash sou prepei toulaciston na paradectw oti eisai apo ta polu kala paidia tou cwrou kai genikotera…

Sumfwnw me ta polu eustocwV eipwqenta ek twn Fragkiskou kai Nikolaidh alla ercomai na prosqesw oti o CatzidakiV kai oi <<epanekteleseiV>> tou den ecoun kamia scesh me kakeV pempteV-ekteV h palkwn thV kakiaV wraV kai de summazeuetai, ekteleseiV rempetikwn pou dhmiourgoun laqoV entupwseiV kai prosanatolismouV stouV neouV akroateV. O anqrwpoV ekane kati ALLO. Osoi to katalabainoun ecei kalwV osoi, oci den peirazei. PantwV, epeidh den ecw proqesh na periplexw ta pragmata embaqunontaV, qa staqw sthn exhV exeutelistika aploustath sugkrish: Akouste tiV douleieV tou Catzidaki apo th mia, kai th <<douleia>> pou proekuye apo th sunergasia Pantazh(…) Lamprakh, h alleV analogeV skuloprosarmogeV rempetikwn en eidei konomaV, kai qa katalabete poioi serbiroune ta abrasta makaronia.

O KwstaV BlhsidhV to ecei anaferei-alla den mporw na brw to analogo posting - gi auto an xerei kapoioV aV maV pei ton ekdotiko oiko pou ekdidei to biblio. An twra xerei kai na maV pei an mporoume na to paraggeiloume mesw internet kai pwV, auto qa htan toulaciston ektimhteo.

Sarafidh ti qa pei YS;
Yhnw Soublakia;

Na ste oloi kala kai kalo sabbatokuriako.
StaqhV

Άρη, έψαξα πολύ να βρω που διαφωνώ μαζί σου, μα δε βρήκα…
Στάθη, επίσης. Τον Χατζηδάκι τον αγαπώ πολύ, κι έχω ζήσει τη φοβερή αναμονή στο ραδιόφωνο ν’ ακούσομε την παρουσίασή του στις “Πασχαλιές”. Θυμάμαι μάλιστα την τρομερή φράση του “Ε επιμονή του ΒαμβακάΒη στο φα…” γιά τη “Φραγκοσυριανή”. Το ότι δε συμπαθούσε το μπουζούκι ως όργανο, είναι δικαίωμά του. ʼλλωστε, μην ξεχνάς πως έτσι του τη βγήκε ο Θεοδωράκης, με τον Χιώτη στο τετράχορδο (Οι δύο απανωτές εκτελέσεις του “Επιτάφιου”, Μούσχουρη/Χατζηδάκις, Μπιθικώτσης/Θεοδωράκης, κι η τρίτη που ακολούθησε με τη Μαίρη Λίντα και τον άγνωστο ενορχηστρωτή, που ήταν ο Γιάννης Μαρκόπουλος…)

Ευχαριστώ πολύ την ομήγυρη για τα καλά λόγια. Όποιος είναι Αθήνα, η κεντρική διάθεση είναι στο βιβλιοπωλείο Χριστάκης (Ιπποκράτους 10). Μέσω διαδικτύου μπορεί να το βρει κανείς στο www.protoporia.gr

Το βιβλίο που συζητάμε είναι μια ευχάριστη έκπληξη, τόσο από πλευράς ουσίας όσο και επιμέλειας. Ο Κώστας Β. το έκανε πωλήσιμο. Εύχομαι να πηγαίνει καλά. Θα πω κι εγώ τη γνώμη μου όταν ολοκληρώσω την προσπάθειά μου - κάνω συγκριτικό διάβασμα.

Αλήθεια ΚΒ: Πως πάνε οι πωλήσεις του; Είχαμε μια κουβέντα με το Σώτο για το θέμα. Εικάζαμε μετα λύπης πως δεν θα ξεπεράσει τα 2000 τεμάχια.

ΚΑΤΣΙΜΠΟ: Αν δεις τις δημοσιευσεις του (επιβλέποντα του διδακτορικού μου) Μανώλη Γδούτου, θα βρείς το όνομά μου (ΚΚ) 6 φορές αν μετράω καλά. Βέβαια, μπροστα στα 500-τόσα papers που έχει, η συμμετοχή μου είναι… ροχάλα στον ωκεανό. Παντως είναι δουλευταράς και διορατικός επιστήμων. Στα Fracture, Composites, Inclusions & Holes είναι μανούλα.

Κώστα, είναι νωρίς ακόμη για οικονομικούς απολογισμούς αλλά μέχρι στιγμής η πορεία είναι ικανοποιητική. Επίσης, για όσους επιθυμούν να καταθέσουν κάποια γνώμη, καλό θα ήταν να γίνει στον οικείο τόπο των ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΩΝ όπου πρωτοάνοιξα το θέμα.

Κατ’ αρχήν να πω ότι και εγώ ανήκω στην ομάδα των “οστεοπορωτικών” όπως είπε και ο ʼρης.Και φυσικά πολλές επανακτελέσεις όχι μόνο ήταν καλές ποιοτικά (όπως του Μπιθικώτση στα τραγούδια του Βαμβακάρη) αλλά έδωσαν και ώθηση στο ρεμπέτικο.Και εγώ πιστεύω πως είναι φυσικό σε κάθε εποχή να προσαρμόζεται ο κάθε μουσικός και να δίνει το δικό του ύφος.Όσο και αν σε κάποιους δεν αρέσει αυτό πρέπει να είναι τουλάχιστον σεβαστό.Αλλά υπάρχει μεγάλη διαφορά από τέτοιου είδους διασκευές και από κακοποιήσεις και μάλλον (ευτυχώς) οι περισσότεροι μπορούν να κάνουν τη διάκριση.Εγώ αναφερόμουν κυρίως στις επανεκτελέσεις που ακούγονται σε διάφορα μαγαζιά-διασκεδαστήρια.

Όσον αφορά τον κ. Φέρρη:
Φυσικά και στο πρόγραμμά του κάθε μαγαζί θα βάλει κάποια κομμάτια που είναι ευρέως γνωστά (αυτό άλλωστε κάνω κι εγώ) και τα θέλει ο κόσμος. Από 'κει και πέρα όμως θεωρώ ότι πρέπει να κάνει γνωστά στον κόσμο κάποια κομμάτια που δεν είναι τόσο γνωστά αλλά έχουν κάτι να προσφέρουν, ακόμη και αν αυτό είναι ίσως εις βάρος της εμπορικότητας. ʼλλωστε,δεν μπορώ να διαννοηθώ ότι για άτομα που αγαπούν το τραγούδι (όπως κι εσείς) το κέρδος μπορεί ν’αποτελεί από μόνο του κίνητρο. Μάλλον το μεράκι και η ανάγκη προσφοράς έχουν τον πρώτο λόγο.

Υ.Γ Μπορείτε να μου πείτε που ακριβώς βρίσκεται το “Καφε Αμαν”;

To “Kafe Aman” είναι στ’ “Αστέρια” της Γλυφάδας. Ναι, στα γνωστά “Αστέρια” του λαμέ και των Σταρς, κάναμε φέτος ΑΝΑΤΡΟΠΗ! Κι έχει μάλιστα ουκ ολίγα “λιγότερο γνωστά” τραγούδια όπως λες, Δάνη, και μάλιστα όχι μόνο απ’ το ρεμπέτικο τραγούδι". Θ’ ακούσεις από το “ʼστα τα μαλλάκια σου” ίσαμε το “Μάλιστα κύριε” κι από το “ʼγια για γιά Μαρία” ίσαμε το “Στο Φάληρο που πλένεσαι” και το “Κάντονε Σταύρο”. Δε λείπει και η “Καραγκούνα”.
Σ’ ό,τι αφορά το άλλο θέμα, των επανεκτελέσεων και των εποχών, είναι ζήτημα άποψης. ʼλλοι λένε πως το τετράχορδο του Χιώτη ήταν καταστροφή, κι άλλοι πως ήταν θαύμα. ʼλλοι προτιμούν τις μονότονες κι επίμονες εκτελέσεις της Τετράδας, άλλοι τα παρεστιγμένα του Μπιθικώτση. Εμένα δεν μου πέφτει λόγος, αλλά, παρ’ όλο που κι εγώ γουστάρω περισσότερο τις παλιές πρωτότυπες εκτελέσεις, αλλά πιστεύω πως η εξέλιξη και ανανέωση είναι κατά κανόνα δημιουργική.

Φ.

Παιδιά δεν αντέχω να μην πω ΝΤΑΛΑΡΑΣ ΟΛΕΕ!!!:)Συγνώμη που αλλάζω θέμα…

Α ναι ξέχασα…Κάνω μια έρευνα για τον Μάνο. Όποιο μπορεί να μου πει που μπορώ να βρω πληροφορίες για το έργο του ή οτιδίποτε άλλο θα του είμαι υπόχρεα…Ευχαριστώ

Βλέπετε;
Είναι λοιπόν δυνατό να μην συμπαθήσεις τον Τζιμάκο;

Επί τη ευκαρία, έχω μια καλή ιδέα. Ακου Admin:
Πλακωνόμαστε όλοι εδώ μέσα και βρίζουμε τον …ακατανόμαστο, με ότι πιο βρώμικο μας έρθει στο μυαλό. Ερχεται μετά ο εισαγγελέας και μας μαζεύει όλους …σούμπιτους. Στη δίκη ο “Τεράστιος” με τον επιστήμονα δικηγόρο του (και υπερασπιστή όλων των άμοιρων κι αδικημένων souperstars) μας ζητάει καναδυό δισ…μύρρια για την οικονομική ζημιά που του κάναμε, ενώ για το ηθικό μέρος απαιτεί να υπογράψουμε δήλωση μετάνοιας και να δεσμευτούμε ότι για τα επόμενα 250 χρόνια θα προσευχόμαστε κάθε πρωί γι’ αυτόν. Σκάνε τα κανάλια στη δίκη και για μια τουλάχιστον βδομάδα θα είμαστε θέμα στις ειδήσεις. Μιλάμε για δωρεάν διαφήμιση, αξίας πολλών …μυρρίων!
Τα έχω σκεφτεί όλα. Το μόνο που δεν κατάφερα να σκεφτώ είναι το τι θα την κάνουμε αυτή τη διαφήμιση, καθότι δεν τα πάω καλά με το εμπόριο. Το αφήνω όμως σε σας. Κάτι θα κατεβάσει η γκλάβα σας…
Αντε γεια μας.
ΑΝ

ΥΓ. “Ερευνα για τον Μάνο”; Ακούγεται αρκετά μεγαλεπήβολο! Και για να 'χουμε καλό ρώτημα:
Ποιον Μάνο; Το Λοϊζο, τον Ελευθερίου, το Χατζηδάκι ή τη γνωστή ταξιδιωτική εταιρία; Εκτός αν είναι ξαδερφάκι σου. Εξ ου και η τόσο άνετη χρήση του ενικού.

Μήπως εννοεί το Μάνο Ακατανόμαστο (με τόση μεγάλη αγάπη που του έχει);
Γιατί έτσι που πάμε (πάει) θα τα δούμε όλα. Τελικά δεν του ξεφεύγει κανείς και τίποτα. Βρίσκει τρόπο να παρεισδύει παντού!

Για τον Μάνο Χατζιδάκη μιλάω παίδες…

Εξ άλλου αδελφή τον αποκαλέσατε …με όλα τον στολίσατε τον άνθρωπο ο ενικός σας πείραξε???

Ξέχασα πάλι…σχολική είναι η Έρευνα!

Ηλίου φαεινότερον!

Και για να μην είμαστε άδικοι μαζί σου, διάβασε πρώτα τα postings στα διάφορα θέματα του forum, πάρε λίγο τον παλμό του και το επίπεδο του και μετά από μερικές μέρες ξαναγράψε το μήνυμα σου και την παράκληση σου με διαφορετικό τρόπο. Τότε ίσως κάποιος να θελήσει να σε βοηθήσει να τελειώσεις τη σχολική σου έρευνα.

Η στάση μου αυτή δεν σημαίνει ότι συμμερίζομαι απόλυτα όλα τα σχόλια που περιέχονται εδώ, αλλά τουλάχιστον σέβομαι, πιστεύω, τους καταξιωμένους, αλλά όχι αλάνθαστους, ανθρώπους που με τα μηνύματα τους μας βοηθάνε να ξεστραβωθούμε λίγο.

Σε ότι αφορά τον Νταλάρα και τη συνεισφορά του στο ελληνικό τραγούδι ο καθένας δικαιούται να έχει τις απόψεις του.

Αγαπητή Δώρα, αν διαβάσεις τα μηνύματα που υπάρχουν πιο πάνω θα μάθεις αρκετά για τον Χατζηδάκι. Είσαι μαθήτρια, απ’ ό,τι καταλαβαίνω, και είναι λογικό να έχεις στο μυαλό σου μια “τέλεια” εικόνα για τον κάθε συνθέτη, μουσικό, τραγουδιστή κ.λ.π., περιλαμβανομένου και του Μάνου Χατζηδάκι. Εδώ στο forum αυτό γράφουν ως επί το πλείστον άνθρωποι στα δεύτερα … άντα (και βάλε) γι αυτό θα διαπιστώσεις ότι είναι περισσότερο σκεπτικιστές σ’ ότι αφορά τα μουσικά δρώμενα. Αν διαβάσεις κάτι που σου αρέσει και σ’ έχουν πείσει ότι είναι σωστό, δέξου το. Αν πάλι δεν σ’ αρέσει αλλά δίνεται με πειστικά επιχειρήματα, ερεύνησε το. Και ακολούθησε τη συμβουλή του “Ουστ” και προσπάθησε να μη θεωρήσεις το forum αυτό σαν χώρο προβολής νεανικών συνθημάτων του στυλ “Ζήτω ο Μεγάλος”, μια και υπάρχουν άλλοι χώροι στο Διαδίκτυο που μπορείς να το κάνεις αυτό χωρίς να παρεξηγηθείς και χωρίς να αλλοιώνεται το ύφος και το επίπεδο των συζητήσεων.
Για τη σχολική σου εργασία διάβασε πρώτα λίγα βιογραφικά για τον Μ.Χ., άκουσε μερικά τραγούδια που έγραψε, διάβασε και τα μηνύματα στο forum και μετά γράψε τις απορίες σου εδώ. Κάποιοι θα βρεθούν να σου απαντήσουν.

4 αναρτήσεις διαχωρίσθηκαν σε ένα νέο νήμα: Που μπορώ να βρω την διάλεξη του Μάνου Χατζιδάκι για το ρεμπέτικο; (1948)

4 αναρτήσεις διαχωρίσθηκαν σε ένα νέο νήμα: Στίχοι του τραγουδιού Τικ-Τικ-Τακ

2 αναρτήσεις διαχωρίσθηκαν σε ένα νέο νήμα: Μάνος Χατζιδάκις - Ο γκρεμός

Ρε μάγκες, αυτό το “θέμα” άνοιξε πριν έξι χρόνια. Κάθησα σήμερα και το ξαναδιάβασα όλο!
Τελικά έχουμε μεγάλη πλάκα…

Με το συμπάθειο, αλλά εγώ, όπως και άλλοι πολλοί φαντάζομαι, που δεν συμμετείχαμε στην συζήτηση αλλά απλά καθόμασταν ήσυχα γυρώ-γύρω και ακούγαμε αυτά που λέγατε εσείς οι μεγάλοι (ηλικιακά εννοώ) της παρέας, την έχω διαβάσει κα ξαναδιαβάσει πολλές φορές. Ας πετάξει ρε παιδιά κάποιος κατι προβοκατόρικο να ξαναρχίσει αυτή η κουβέντα. Πολύ μού 'χει λείψει.

Από τα 63 μηνύματα ξεχώρισα τούτο

, επειδή ο Φ. είχε μέχρι τότε πολύ θετική γνώμη για τον μακαρίτη Πετρόπουλο.

Μην παραλείψουμε να το βρούμε και να το αγοράσουμε, έ;

Όσο γι αυτό ,του απάντησε βάζοντας τα πράγματα στις σωστές τους θέσεις κάποιος που κάτι παραπάνω ξέρει, στο αμέσως παρακάτω Νο 21.

Και το σχόλιό μου για το σύνολο των δημοσιεύσεων του άρθρου: Πολύ ζουμερό νήμα, αξίζει να διαβαστεί κι ας είναι κάπως μακρύ.

1 «Μου αρέσει»