Χαιρετώ την παρέα. Παιδία θέλω να ρωτήσω το εξής : Υπάρχει τετράχορδος μπαγλαμάς? Ο δάσκαλός μου, μου είπε ότι υπάρχει, αλλά δεν μπόρεσα να βρω κάτι… Αν υπάρχει θα είναι κατόπιν παραγγελίας ή υπάρχει και έτοιμο όργανο? Ευχαριστώ.
Γιάννη, απ’ όσο γνωρίζω 4χορδος μπαγλαμάς δε συνηθίζεται. Δεν μπορώ να γράψω ότι δεν υπάρχει γιατί μπορεί να έχει κατασκευαστεί από κάποιους οργανοποιούς. Φαντάζομαι ότι τεχνικά γίνεται, πάντως ποτέ δεν έχω δεί σε οργανοποιείο που κατά καιρούς έχω επισκευθεί.
ΥΓ: Τί χρειάζεται ο 4χορδος μπαγλαμάς; Θα κρατάς ακκόρντα με δημινουίτες;
Μπαγλαμάδες 4χορδους θα βρεις στο κέντρο στα μεγάλα μαγαζιά μουσικών οργάνων αν και δεν συνηθίζεται να χρησιμοποιείται ο 4χορδος…
Η δημινουίτα πιάνεται και στον μπαγλαμά τον τρίχορδο απλά δεν είναι πλήρης είναι 3φωνη δεν είναι όπως στην κιθάρα σε 4χορδές…
Έχω δει να κυκλοφοράνε τετράχορδοι τζουράδες από δω κι από κει. Τετράχορδος μπαγλαμάς έχει γίνει, το μόνο εύκολο:
Συνιστάται ανεπιφύλακτα για οικιακή χρήση, λειτουργεί εξαιρετικά ως κουτάλα για ανακάτεμα φασολάδας σε μεγάλο τσικάλι, σφυρί για ατσαλόπροκες, ΚΑΙ μίνι ρόπαλο. Τί άλλο να ζητήσει κανείς;
Απλα όπως θα εχετε καταλάβει παίζω τετραχορδο μπουζουκι και δεν θελω να ξεφυγω απο τη λογικη του… γι αυτο… Οσο για τα μαγαζια στο κέντρο για βοηθήστε με λιγο… πεστε μου κανενα ονομα η ακομη καλυτερα κανενα τηλεφωνο… Ευχαριστω…
Γιάννη δύο είναι τα μεγάλα μαγαζιά (σε μέγεθος εννοώ)που έχουν μπουζούκια τι κάνει νιαου νιαου στα κεραμίδια… Μάτσικας και Νάκας έχουν και σελίδες στο Internet
και γιατι δεν περνεις ενα τριχορδο και να κουρδισεις λα φα ντο
το τετραχορδο ρε παιδια μπαγλαμαδακιι ειναι και κακασχημο εκτος απο αντεδεολογικο
Γιάννη, για να σε βγάλουμε απ’ τη λογική του γίνεται η όλη κουβέντα… Χε!
Τι να πω ρε παιδια… τελικα μαλον εμεις οι τετραχορδοι ειμαστε το περιθωριο… ε? τελος παντων … να ρωτησω κατι και μην με προγκηξετε!!! Γιατι στο παραδειγμα κουρδισματος μου ειπατε για λα φα ντο και οχι για ρε λα φα που (εμενα τουλαχιστον) μου φενεται πιο λογικο? Παντως μου φενεται βουνο μετα απο τοση προσπαθεια που κανω για να μαθω 4χορδο μιας και ξεκινησα απο το μηδεν, με νοτες συγχορδιες τριηχα κλιμακες και δε ξερω και γω τι αλλο, να παω σε 3χορδο…Απο τη στιγμη που δεν το κατεχω το 4χορδο… Ειναι σαν να μαθαινει κανεις παραλληλα 2 ξενες γλώσσες απο το 0. Ενω αν κατεχει ηδη τη μια νομιζω οτι είναι διαφορετικα…πιο ευκολο… τι λετε?
Γιάννη, τσάμπα ζορίζεσαι αν δε ρωτήσεις τον εαυτό σου τί θες πραγματικά.
Το να λες “ξέρετε, έχω αρχίσει τετράχορδο από το μηδέν” ή “μου φαίνεται βουνό η αλλαγή” κλπ, δε μετράει. Γιατί να νιώθεις την ανάγκη να απολογείσαι; Ή σου πάει το τετράχορδο και το γουστάρεις ή δε σου πάει. Όλη η ιστορία αρχίζει και τελειώνει εκεί. Όμως η αμφιβολία σου αυτή από τη μια, και το ότι είσαι μέλος του φόρουμ τούτου από την άλλη, νομίζω κάτι λένε: άστο τετράχορδο, και πιάσε το μπουζούκι.
ΥΓ - Τα λέμε και τα ξαναλέμε μπας κι ακούσουν μερικοί μερικοί, ονόματα δε λέμε (γκουχγκουχκυπραίοςγκουχ).
Δεν έχω παρά να αναρωτηθώ: Τι ήχο βγάζει ο μπαγλαμάς όταν πιάνεις το ακόρντο σε μπαρέ;
Αν ανατρέξετε στο παρελθόν, από τα πρώτα βιντεοκλίπ που γυριστήκανε στο τραγούδι του Νικολόπουλου με τον Νταλάρα το ΄΄με τελείωσες’’, εάν ενθυμούμαι καλώς, παίζει ούτι ο Νταλάρας και ο Νικολόπουλος τετράχορδο τζουρά.
Αν ρωτήσετε τη γνώμη και για το ένα και για το άλλο όργανο με μία χορδή παραπάνω χάνεται το ηχόχρωμα τους όποτε θα είμαι κάθετα αντίθετος. Την ιδιομορφία στο ηχόχρωμα την δίνουν τα ελλειπή ακόρντα και τα ντουζένια τους με ελεύθερες χορδές όταν παίζεις σόλο. Μπαγλαμάς με τέσσερις χορδές δεν είναι μπαγλαμάς, είναι μπαγλαμαδογιουκαλίλι και ακομπανιάρει εξαιρετικά τραγούδια χαβανέζικα. Τρίχορδα και παλι τρίχορδα.
οκ με πεισατε… όμως για πεστε μου ποιο κούρδισμα μπορεί να είναι κοντα σε αυτά που με τοσο κόπο, (και όχι φιλε Πανο δεν έχω σκοπο να αλλαξω απο 4χορδο), εχω μάθει στο 4χορδο?
Για ακομπανιάρισμα το καλύτερο κούρδισμα είναι το ρε λα ρε. Άλλωστε δεν είναι και τόσο τραγικό εάν σκεφτεις ότι οι δυο κάτω χορδές είναι στο ίδιο κούρδισμα με το τετράχορδο. Αν παίζεις με άνεση τα ακόρντα στο τετράχορδο πολύ εύκολα θα συνηθήσεις και τα ακόρντα του μπαγλαμά που θέλουν και μικρότερο άνοιγμα δαχτύλων.
Άσε ρε φίλε Γιάννη που σιγά σιγά μπορεί και να σε πείσουμε να αλλοξοπιστίσεις (λέγε λέγε το κοπέλι κάνει το παιδί και θέλει).
Γιάννη αν ενδιαφέρεσαι για τετράχορδο μπαγλαμά θα σου πρότεινα να κοιτάξεις την λύση του μαντολίνου.
α)είναι τετράχορδο και σε τεράστια ποικιλία χορδών (διάφορα διαμετρήματα) για να πετύχεις το κούρδισμα που θέλεις
β)πιο γεμάτος ήχος απο μπαγλαμά
γ)γιατί οχι?
γεια σας παιδιά κι από μένα, είμαι καινούργιος στο φόρουμ, και χάρηκα που βρήκα ένα φόρουμ που να με αντιπροσωπεύει (αν και είμαι τετράχορδος). Κοιτάχτε να δείτε, κακά τα ψέμματα, στα μεγάλα μαγαζιά οι πλειοψηφία των μπουζουξήδων είναι τετράχορδοι (αν και θα ομολογήσω ότι ο ήχος του τρίχορδου είναι πιο ωραίος, αλλά τώρα δεν μπορώ να αλλάξω). Ούτε εμένα μ αρέσει σαν ιδέα ο τετράχορδος μπαγλαμάς, κακά τα ψέμματα, γιατί να αλλάξουμε κάτι που είναι πιο ωραίο έτσι, και να το κάνουμε κιθαρομπούζουχαβάγια;;;; Ευχαριστώ. Κωστής
A και μια άλλη ερώτηση. Μήπως ξέρετε αν ζει ο Γιάννης Σταμούλης, που έχει γράψει το Μπιρ Αλλάχ, γιατί δεν έχω βρει πουθενά χρονολογία θανάτου του. Και κάτι άλλο, μήπως ξέρετε ποιος παίζει μπουζούκι στις Βεργούλες με τραγουδιστή τον Μπιθικώτση; Γιατί έχει εκπληκτικό ταξίμι μπροστά και το ψάχνω καιρό ποιος παιζει. Ευχαριστώ. Κωστής
Εκείνη την εποχή (1960 - 1961) ο Μάρκος δεν είχε εμπιστοσύνη στα δάχτυλά του, και συνήθως έπαιρνε γιά τα ταξίμια τον Καρανικόλα. Κάπου διάβασα πως ο Κώστας Παπαδόπουλος διεκδικεί επίσης αυτές τις εκτελέσεις, αλλά νομίζω πως αναφέρεται στις επανεκτελέσεις του Ξαρχάκου στο "Μάρκος ο δάσκαλός μας).
Στις βεργούλες παίζουν Παπαδόπουλος Λεμονόπουλος.Το ταξίμι το κάνει ο Παπαδόπουλος.Στο τραγούδι ο Λεμονόπουλος παίζει στην άνω οκτάβα και ακούγεται λίγο.Για τον Παπαδόπουλο δεν είχα αμφιβολίες, ο ήχος του είναι χαρακτηριστικός.Για το Λεμονόπουλο μου το είπε ο αξέχαστος Γεραμάνης σε μια τυχαία συζήτηση.
Γιώργο, μιας και τό’φερε η κουβέντα για Λεμονόπουλο, τελικά το Αΐβαλιώτικο το παίζει αυτός ή ο Μητσάκης;