Sos παιδιά

Παιδιά, θέλω την βοήθειά σας αν μπορείτε…
Κάνω μαθήματα σε μια κοπέλα (με λίγα λόγια της δείχνω μπουζούκι). Έχω αρχίσει και της δείχνω ασκήσεις, ακκόρντα κλπ, αλλά υπάρχει ένα πρόβλημα… ενώ μπορεί και μαθαίνει τις ασκήσεις, έχει πρόβλημα στο να μάθει τις νότες στο μπουζούκι (δλδ που βρίσκεται η κάθε νότα)
Εγώ βέβαια της έχω κάνει σχεδιάγραμμα με το μπουζούκι και τα τάστα και τις νότες που βρίσκονται, αλλά δεν μπορεί να τις μάθει με τίποτα…
Σήμερα το απόγευμα έχουμε μάθημα και θα ήθελα τα φώτα σας τι θα μπορούσα να κάνω για να τις μάθει πιο εύκολα τις νότες… υπ’ όψιν ξέρει μουσική και διαβάζει
Ευχαριστώ πολύ
ΥΣ: Η κοπέλα υπ’ όψιν είναι ανηψιά του Μπαγιαντέρα, όποιος θέλει και πληροφορίες γύρω απ’ την ζωή του ξέρει πολλά πράγματα μια που συζητάμε και γύρω απ’ την μουσική για λίγο μόλις τελειώνει το μάθημα

αφού φίλε ξέρει μουσική πως είναι δυνατό να μη μπορεί να καταλάβει μου φαίνεται δύσκολο???Τέλος πάντων αυτό που δείχνω εγώ είναι το εξής απλό…
ντο-ρε τονος,ρε-μι τόνος,μι-φα ημιτόνιο,φα-σολ τόνος,σολ-λα τόνος,λα-σι τόνος,σι-ντο ημιτόνιο…αν το μεταφράσεις σε διαστήματα πάνω στο όργανο νότα με νότα αν είναι τόνος έχει ένα διάστημα ενδιάμεσα, ενώ το ημιτόνιο είναι στο αμέσως επόμενο διάστημα,αρχίζοντας λοιπόν από όλες τις ανοιχτές είναι παιχνιδάκι τάστο με τάστο να βρίσκει όλες τις νότες,φυσικά το διάστημα του ενος τάστου ανάμεσα στους τόνους είναι δίεση(ψηλώνει τη νότα κατα μισό τόνο) ή ύφεση (χαμηλώνει τη νότα κατά μισό τόνο),ελπίζω να βοήθησα…

Αμ έτσι το κάνω και γω για αυτό μου φαίνεται παράξενο… έχω την εντύπωση πάντως ότι τα έχει ξεχάσει τα μουσικά, γιατί ενώ ξέρει τις νότες δεν μπορεί να τις απομνημονεύσει στα τάστα στο μπουζούκι. Ίσως παίζει και ρόλο ότι είναι και εντελώς αρχάρια (δηλαδή είναι απ’ το μηδέν και σήμερα είναι το 3ο της μάθημα)

Τί να πώ?απ’ την αρχή όλα τότε…ποιηματάκι απ’έξω τόνους και ημιτόνια κ.τ.λ,πάντως μη περιμένεις απ΄το τρίτο μάθημα να μάθει τη ταστιέρα απ’έξω,σιγά σιγά…τάστο-τάστο,μάθημα με το μάθημα,καλή υπομονή…γιατί το να δείχνεις θέλει υπομονή και τρόπο…

Συμφωνώ… προς το παρών θα επικεντρώσω αρκετά την προσοχή μου στην εκμάθηση των τάστων (άλλωστε έχω δείξει και ειδική άσκηση πάνω σ’ αυτό) και παράλληλα θα κάνω και τις κλίμακες (πιστεύω θα βοηθήσει πολύ στην εκμάθηση των τάστων)… από κει και πέρα βλέπουμε… πάντως όλοι οι μαθητές θέλουν να πάνε κατ’ ευθείαν σε τραγούδι και σε όλα τα μαθήματα αυτό με ρωτάει… υπομονή θέλει βασικά γιατί υπάρχουν και απαιτήσεις πολλές φορές που δεν πραγματοποιούνται και αμέσως

Το πρόβλημα δεν είναι μουσικό αλλά θέμα οπτικής μνήμης, επομένως δεν πειράζει που έχει ξεχάσει.

Γι’ αυτό λοιπόν, εγώ στη θέση σου θα έκανα το εξής αφου ξεκίνησες με τα σχεδιαγράμματα:


  1. Θα ζωγράφιζα σε ένα χαρτί τα τάστα χωρίς τις νότες,

  2. Θα ζωγράφιζα σε ένα άλλο χαρτί τα τάστα με τις νότες. Οι νότες πάνω στα σημάδια καλό είναι να είναι τονισμένες (Βοld) ή με άλλο χρώμα.


Αν έχει όρεξη, θα τις έλεγα να κάνει εξάσκηση 10 λεπτά την ημέρα ως εξής: Να διαλέγει τυχαίες νότες από το χαρτί χωρίς τις νότες και να επαληθεύει στο άλλο χαρτί αν μάντεψε σωστα.

Οταν βρίσκεστε, για 10 λεπτά να κάνει αυτήν την άσκηση μαζί σου, εσύ να ρωτάς και να επαληθεύεις, για να δεις αν υπάρχει πρόοδος. Αυτό θα της δώσει κίνητρο να δουλεύει μόνη της, για να είναι καλύτερη μαζί σου. Να γίνεται σαν παιχνίδι, να το κάνεις να έχει πλάκα για να μη βαρεθεί.

Αν το κάνετε καμμιά βδομαδούλα, θα έχει μάθει σίγουρα τις νότες στα χαμηλά.

Υ.Γ.

  1. Να ξεκινήσει από εκεί όπου υπάρχουν οι διακοσμήσεις ή οι τελείες. Να μάθει δηλαδή τουλάχιστον την φα σολ λα στο καντίνι και την ντο ρε μι στη μεσαία.

  2. Να μάθει τις νότες που υπάρχουν στις διπλές τελείες στο πλάι: Ρε στο καντίνι, λα στη μεσαία.

  3. Προσπάθησε να τις εξηγήσεις τη συμμετρία που υπάρχει στις τελείες. Για παράδειγμα, στο καντίνι, το φα σολ λα στα χαμηλά επαναλαμβάνεται στα ψηλά. Οι τρεις τελείες και η διπλή τελεία να γίνουν το σημείο αναφοράς της.

Καλη επιτυχία δάσκαλε!!!

Για τον Μπαγιαντέρα, ο Αλκης έχει στοιχεία εδώ:

Εχει κάνει μια εξαιρετική δουλειά μαζεύοντας στοιχεία για βιογραφίες που κυκλοφορούν απο εδώ κι απο κεί σε έναν χώρο.

ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΙΣΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΑΘΕΣΕΙΣ!!

οι τσαμπουκάδες, δηλαδή

Ακριβώς Νίκο! Παρεπιπτόντως, ξέρουμε πως πήραν την ονομασία αυτή; Σκέφτομαι ίσως από το çabuk που σημαίνει γρήγορα, δηλαδή να βρίσκουμε γρήγορα τις νότες.

Να προσθέσω σε όσα είπε ο Διόνυσος, οτι θα την βοηθήσει πολύ να τις μιλάς με νότες. Όταν με το καλό θα τις δείξεις τραγούδι ή ακόμα και με ασκήσεις έκτος απ το να δείχνεις τι θα παίξει λέγε τα με νότες, κια γράφετε τα της σε κασέτα να τα έχει να τα ακούει και να τα παιδεύει μόνη της.
Θέλει υπομονή

Μιλώντας από προσωπική εμπειρία, είναι και θέμα εξάσκησης. Εγώ που πριν ασχοληθώ με το μπουζούκι έπαιζα κιθάρα σκέψου πως δυσκολευόμουν διότι έβλεπα τις νότες της κιθάρας στο μπουζούκι στις 2 πρώτες χορδές ειδικά, για παράδειγμα στο 3ο τάστο αντί για ΦΑ νόμιζα ότι είναι ΣΟΛ :slight_smile:
Όσο περισσότερο τριφτείς στο όργανο, τόσο πιο γρήγορα θα τα μάθεις, τόσοι και τόσοι παίκτες τα έμαθαν.
Και στην τελική αν μάθει για παράδειγμα να παίζει 20 τραγούδια από ΡΕ, ε θα μάθει “πακέτο” που είναι η ντο, η σολ, η λα κλπ.
Αυτά τα ολίγα εμπειρικά μιλώντας :slight_smile:

Eυχαριστώ πολύ παιδιά για τις απαντήσεις σας… ήδη έχουμε αρχίσει και κάνουμε προόδους και αρχίζει και πιάνει τις νότες σιγά σιγά… για να δούμε, δυσκολεύεται λίγο με τις αλλοιώσεις, αλλά απ’ την προηγούμενη φορά έχει κάνει πρόοδο. Παίρνω και ιδέες από εσάς και συνεχίζω. Διόνυσε ωραίο το μπλογκ με την βιογραφία του μπαγιαντέρα thnks