Must τραγούδια ρεμπέτικου ρεπερτορίου;

Καλησπέρα.
Όπως έχω ξαναπεί η ενασχόληση μου με το ρεμπέτικο τραγούδι είναι πρόσφατη.
Ψάχνοντας λοιπόν το τι τραγούδια να “βγάλω” σκέφτηκα να σας ρωτήσω (μιας και έχετε μεγαλύτερη εμπειρία!), τι θεωρείτε must για κάποιον ο οποίος παίζει ρεμπέτικα;
Πριν απαντήσει κάποιος είναι προσωπική επιλογή του καθενός :slight_smile: , εννοώ τα τραγούδια που μπορείς να τα πεις αντιπροσωπευτικά του ρεμπέτικου, που παίζονται περισσότερο, που είναι αγαπημένα στο μεγαλύτερο ποσοστό ρεμπετόφιλων και κυρίως αυτά που θα μου προσφέρουν πράγματα και γνώσεις για το ρεμπέτικο.
Αυτά λοιπόν και ευχαριστώ προκαταβολικά για τις όποιες απαντήσεις! :v::v::v:

Ως αρχάριος κι εγώ, επέτρεψε μου να πω ότι διαφωνώ με τέτοιες κατηγοριοποιήσεις περί must τραγουδιών κτλ. Δεν υπάρχει ούτε μαστ τραγούδι ούτε αντιπροσωπευτικό με την έννοια ότι μιλάμε για μουσική.
Εντάξει δεν είπαμε να παίξεις Διονυσίου που πάει αλλού, αλλά εντός των πλαισίων δεν νομίζω ότι υπάρχουν ας πούμε υπό-όρια. Προφανώς και ο Μάρκος και ολόκληρη η Τετράς είναι αξιόλογη και άλλοι όπως ο Γενίτσαρης, Κηρομύτης κτλ κτλ έχουν πολυ ωραια τραγουδια.

Για μένα βγάλε όποιο τραγούδι σ αρέσει περισσότερο και σε ‘‘τραβάει’’ να το μάθεις. Και να σου προτείνουμε 1 τόμο τραγουδια αν δεν σου κάνει το κλικ θα σε ζορίσει. Αντίθετα αν σ αρέσει πραγματικά θα το μάθεις πολυ πιο εύκολα και γρήγορα και κατά συνέπεια θα το παίξεις σωστά.

Άλλωστε πως θα ορίσουμε το must όταν μιλάμε για ένα τόσο υποκειμενικό ζήτημα που καλώς ή κακώς αποδίδεται η προτίμησή μας στο χαρακτήρα/τα γούστα/τα βιώματα κτλ κτλ του ΚΑΘΕ ΕΝΟΣ ακροατή ξεχωριστά.

3 Likes

γιατί σε νοιάζει ποια είναι αγαπητά στους ρεμπετόφιλους, και πώς ορίζονται αυτοί; αν ήταν έτσι θα παίζαμε όλοι νταλαρογλυκερίες και μαγαζίστικα παιξίματα.
για μένα δυο πράγματα ασχέτως γούστου και παρέας: αποκλειστικά και μόνο πρώτες εκτελέσεις, οποιαδήποτε άλλη έχει χάσει το 50% της ουσίας του τραγουδιού, σαν φωτοτυπία ένα πράμα. και οπωσδήποτε μάρκο, για να πιάσεις ακριβώς το χασάπικο και το ζεϊμπέκικο και να βάλεις γερές βάσεις.

8 Likes

Θα συμφωνήσω με τον Νίκο
Πρώτα από όλα μόνο αν σου αρέσει ένα τραγούδι, θα το αποστήθισεις εύκολα, θα το μάθεις εύκολα, και θα γίνει δικό σου

Άποψη μου, είτε για ερασιτέχνη είτε για επαγγελματία, πρέπει να παίζεις πρώτα για σένα, σαν να μην είναι κάνεις απέναντι
Αγαπητός σε όλους δεν μπορείς να είσαι, τα γούστα είναι γούστα, όμως φαίνεται αν παίζεις κάτι από αγγαρεία, και για μένα αυτό είναι κατάντια για έναν επαγγελματία μουσικό

3 Likes

Σπύρο καλησπέρα,
Όπως είπε και ο Νίκος η βάση είναι ο Βαμβακάρης. Τώρα για μένα τα “σουξέ” του ρεμπέτικου αν θέλεις δεν έγιναν τυχαία “σουξέ”. Είναι ωραία τραγούδια με πλατιά απήχηση και αντιπροσωπευτικά του είδους.
Τώρα όμως μπαίνει ένα θέμα. Με ποιους και που θα τα παίξεις. Ήσουν στην τελευταία συνάντηση. Δεν ξέρω ποια από τα τραγούδια που άκουσες, τα ήξερες ήδη ή τα άκουσες για πρώτη φορά. Στο λέω αυτό γιατί, αν για παράδειγμα πάρεις σαν μέτρο τα τραγούδια που ακούγονται στην συνάντηση του ρεμπέτικου φόρουμ, δεν νομίζω πως αντιστοιχούν στα τραγούδια που ακούγονται περισσότερο. Σε αυτές τις συναντήσεις παίζονται και τραγούδια που κυριολεκτικά ξεθάβονται και μαθαίνονται μετά από ψάξιμο από τον καθένα μας. Στις συναντήσεις αυτές ακόμα και τα “σουξέ” παίζονται συνήθως στην πρώτη εκτέλεση που δεν είναι η πιο γνωστή στον κόσμο.
Αυτό που θα σου πρότεινα εγώ είναι το εξής. Άκουσε, προπολεμικό ρεμπέτικο, (Μάρκο, Δελιά, Παπάζογλου και άλλους,) ευτυχώς υπάρχουν πολλά στο ίντερνετ. Και από εκεί κει πέρα sky is the limit που λένε. Ξεχώρισε αυτά που αρέσουν σε σένα και βγάλτα στο όργανο.
Για μένα η μόνη απάντηση που μπορεί να δοθεί είναι “άκουσε όσο πιο πολλά μπορείς”, και κάποια θα σου “κολλήσουν” περισσότερο.
Από την άλλη βέβαια μπορείς να βρεις και κάποιον από εδώ, είτε κιθάρα είτε μπουζούκι, να ζευγαρώσεις παικτικά και να το ψάξετε μαζί αναλόγως το ρεπερτόριο που έχει ο καθένας.

ΥΓ Κάθισα και άκουσα τα κομμάτια που έχεις στο κανάλι σου στον Σωλήνα. Αυτό που σου λέμε το κάνεις ήδη. Και θα έλεγα ότι είναι και απολύτως αντιπροσωπευτικά του ύφους, και διαλεχτά κομμάτια.

3 Likes

καταλαβαίνω πώς το λες, πρώτα-πρώτα να ευχαριστιέσαι εσύ αυτό που παίζεις. αλλά μαζί με αυτό θα έλεγα και το ανάποδο: να παίζεις πάντα δυνατά και καθαρά, σαν να απευθύνεσαι σε κάποιον και να θες να του δώσεις ξεκάθαρα κάθε μια νότα που βγάζεις.

1 Like

Έχεις δίκιο σε αυτό που λες, έχει τύχει πολλές φορές να παω σε κάποιο τραγουδιστή και αυτός να έχει καρφωθεί σε εμένα
Στην πορεία κατάλαβα ότι απευθυνόταν σε εμένα διότι εγώ τον άκουγα με προσοχή ενώ η συντριπτική πλειοψηφία ήταν κουκουρούκου χαβαλες και χαχανητα

1 Like

Παιδιά, ο άνθρωπος είπε:

Είμαι καινούργιος στο ρεμπέτικο, πείτε μου μερικά στάνταρ τραγούδια για ξεκίνημα. Δεν είναι τόσο πολυδιάστατο το ερώτημα.

Εννοείται ότι αν του προτείνω ένα που δεν του αρέσει, δε θα κάτσει να το βγάλει επειδή αρέσει σ’ εμένα! Αλλά, ας πούμε, ο Μάρκος έχει γράψει τη Φραγκοσυριανή που γενικά την ξέρουν όλοι, έχει γράψει και μερικά που τα ξέρουν μόνο οι βαθείς γνώστες. Ε, συνήθως όταν ξεκινάει κανείς να βγάζει τα πρώτα του τραγούδια δεν πάει (χωρίς να είναι υποχρεωτικό βέβαια αυτό) στα άγνωστα και εξειδικευμένα, πάει στη Φραγκοσυριανή.


Υ.Γ. Έχετε δει τη Ζωή του Μπράιαν; Ο Μπράιαν, κάποια στιγμή, έχει μαζέψει γύρω του ένα κοινό και, ως άλλος Ιησούς, ετοιμάζεται να τους πει μια παραβολή:

-Ήταν μια κοπέλα από την Καπερναούμ…
-Μήπως την έλεγαν Μαρία; Γιατί ξέρω μια Μαρία, αλλά δεν ήταν από την Καπερναούμ.
-Δεν την έλεγαν Μαρία. Λοιπόν, ήταν μια κοπέλα από την Καπερναούμ…
-Πώς την έλεγαν;
-Δεν ξέρω. Λοιπόν, ήταν μια κοπέλα από την Καπερναούμ…
-Τι δεν την ξέρεις; Και τότε πώς ξέρεις από πού ήταν;
-Μα είναι παραβολή! Δεν είναι αληθινή ιστορία!
-Α, δηλαδή μας μάζεψες να μας αραδιάσεις ψέματα;

Είναι απλό: Ήταν μια κοπέλα από την Καπερναούμ. Τίποτε περισσότερο.

Μερικά στάνταρ ρεμπέτικα. Τίποτε περισσότερο.

3 Likes

Καλησπέρα.
Πραγματικά οι πρώτες εκτελέσεις με μπερδεύουν λίγο, γιατί δεν έχουν (πως να το πω) κάποια σταθερότητα …
Για να σου δώσω κάποια παραδείγματα στο τι εννοώ, π.χ. στο τραγούδι “ΟΙ ΜΠΑΓΛΑΜΑΔΕΣ, 1927, ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΙΠΗΣ”, αν προσέξεις σε ολόκληρο το τραγούδι, ο καθένας παίζει άλλα πράγματα (υποθέτω ΧΧΧ-ποσία :slight_smile:) και ειδικά στο φινάλε γίνεται πανηγύρι!, ή το " Μπάτης-Γυφτοπούλα", άντε να θυμάσαι ποια είναι η εισαγωγή ποιο το κουπλέ, ποιο το ρεφρέν και πότε είναι αυτά! :slight_smile: και τέτοια σχετικά…, οπότε με το που τα περνάω κατευθείαν πάνε για δεύτερη εκτέλεση!
Τώρα για να έρθω στο θέμα μας, αυτό που θέλω είναι να ξέρω τουλάχιστον μερικά που θεωρούνται στάνταρ (όπως είπε και ο pepe (σε ευχαριστώ pepe κατάλαβες τι εννοώ!)).
Θα σας γράψω μερικά από αυτά που έχω περάσει και γνωρίζω καλά:

  • Αθηναίισσα
  • Ακρογιαλιές Δειλινά
  • Άνοιξε άνοιξε
  • Από κάτω από τις ντομάτες
  • ΑΠΟΨΕ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΙΑ
  • ΑΠΟΨΕ ΚΑΝΕΙΣ ΜΠΑΜ
  • ΑΠΟΨΕ Μ’ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕΣ
  • Αργιλέ μου γιατί σβήνεις
  • Άσπρο πουκάμισο φορώ
  • Άτακτη
  • ΑΧΑΡΙΣΤΗ
  • Αψιλιές
  • Βαγγελίτσα
  • ΒΑΛΕΝΤΙΝΑ
  • Βάρκα μου μπογιατισμένη
  • ΒΙΡΑ ΤΗΝ ΑΓΚΥΡΑ
  • Βρε μάγκα, το μαχαίρι σου
  • Βρε μάγκες δυο στη φυλακή
  • ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΝΩ
  • ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑΞΕΣ ΓΙΑΤΙ
  • ΓΛΥΚΟΧΑΡΑΖΕΙ Ο ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ
  • Γυφτοπούλα
  • Δε μου λέτε, το χασίσι που πουλιέται
  • ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΑΝΙΑ
  • ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΟΥ
  • ΕΛΑ ΟΠΩΣ ΕΙΣΑΙ
  • Εργάτης τιμημένος
  • Ζαϊρα
  • Ζεμπεκανό σπανιόλο
  • Η γάτα
  • Η ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΧΡΥΣΗ
  • Η κλωστηρού
  • Η μικρή του καμηλιέρη
  • Η τράτα
  • Η χελώνα
  • Ηρωίνη και μαυράκι
  • Ήσουνα ξυπόλιτη
  • ΚΑΡΔΙΑ ΠΑΡΑΠΟΝΙΑΡΑ
  • Κάτω στα λεμονάδικα
  • ΚΙ ΑΝ ΠΑΘΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΖΗΜΙΑ
  • Κουβέντα με τον χάρο
  • Μανώλη, κάθισε καλά
  • Με το βουνό θα γίνω φίλος
  • Μες στην αγορά
  • Μες του βαβούλα τη γούβα
  • Μην ορκίζεσαι, βρε ψεύτρα
  • Μπαγλαμάδες
  • Ντουρού
  • Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι
  • ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΒΡΑΔΥΑΖΕΙ
  • Ο Αμερικάνος
  • Ο Αντώνης ο βαρκάρης
  • Ο ΚΟΚΟΡΑΣ
  • Ο μάγκας στον Βοτανικό
  • Ο μάγκας του Ψυρρή
  • Ο ΜΑΝΩΛΗΣ Ο ΧΑΣΙΚΛΗΣ
  • Ο ΤΡΑΥΜΑΤΙΑΣ
  • Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά
  • Όμορφη Πειραιώτισσα
  • Όταν μπουκάρω στον τεκέ
  • Ούζο
  • ΠΑΡΑΠΟΝΙΑΡΙΚΟ
  • ΠΑΡΑΣΤΡΑΤΗΣΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ
  • Πέντε μάγκες στον Περαία
  • Πέφτουν τις βροχής οι στάλες
  • Πίνω και μεθώ
  • ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΕΙ
  • Που να βρω γυναίκα να σου μοιάζει
  • Πρέπει να ξέρεις μηχανή
  • ΠΩ ΠΩ ΠΩ ΜΑΡΙΑ-Τσαουσάκης
  • Ρίξε τα μαλλιά σου
  • Σαν μαγεμένο το μυαλό
  • Σε γελάσανε
  • ΣΕ ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΠΑΛΙΟΣΠΙΤΟ
  • ΣΟΥΡΟΥΠΟ ΜΕ ΣΥΝΕΦΙΑ
  • Στην υπόγα
  • Στρίβε λόγια
  • Συ μ’ έκανες να περπατώ
  • ΤΑ ΚΑΒΟΥΡΑΚΙΑ
  • Τα σπαρματσέτα
  • ΤΙ ΟΜΟΡΦΗ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΟΤΑΝ ΚΛΑΙΣ
  • ΤΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙ ΑΥΡΙΟ ΤΙ ΤΩΡΑ
  • Τι σου λέει η μάνα σου για μένα
  • Τικι τίκι τακ
  • ΤΟ ΒΟΥΝΟ
  • ΤΟ ΓΙΩΡΓΑΚΗ ΣΟΥ ΞΕΧΝΑΣ
  • Το καπηλειό
  • ΤΟ ΚΟΜΠΟΛΟΓΑΚΙ
  • Το μινόρε του τεκέ
  • Το παλιό μου μπουζουκάκι
  • Το φτωχομπούζουκο
  • Τούτοι οι μπάτσοι που 'ρθαν τώρα
  • Τράβα, ρε μάγκα και αλάνι
  • ΤΡΕΙΣ ΜΑΓΚΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • ΤΡΕΛΕ ΤΣΙΓΓΑΝΕ
  • ΤΡΙΚΑΛΙΝΗ ΠΑΛΙΑ ΜΟΥ ΑΓΑΠΗ
  • ΤΥΡΑΝΕ ΤΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ
  • Φέρτε πρέζα να πρεζάρω
  • Φραγκοσυριανή
  • Χατζηκυριάκειο
  • ΩΡΕΣ ΤΩΡΑ ΣΕ ΚΡΥΦΟΚΟΙΤΑΖΩ
    και άλλα το οποία ήξερα…
    Τι λείπει εν ολίγοις από αυτή τη λίστα που θα έπρεπε να είναι μέσα;
1 Like

@pepe μα είναι τόσο γενική η ερώτηση που δεν είναι εύκολο να απαντηθεί. τώρα που έβαλε λίστα ο σπύρος, κάτι μπορεί να γίνει.
@SpirosB πάντα μπορείς να βγάλεις μια βασική μελωδία. από ακολουθία, αν ο μπάτης έπαιζε ότι του γούσταρε, εσύ φτιάξε μια δικιά σου σειρά εισαγωγή-κουπλέ-ρεφραίν.
βλέπω ότι κάποια κομμάτια που έβαλες είναι προχωρημένα τεχνικά, όπως το γεννήθηκα για να πονώ ή ακρογιαλιές δειλινά. επίσης δεν είναι στο βασικό ρεπερτόριο του μπουζουκιού, δεν θα σου δείξουν πώς είναι το ζεϊμπέκικο.
αυτό θα το κάνει η αθηναίισα (του δελιά), “από κάτω από τις ντομάτες” (καραπιπέρης), ακόμα και η άτακτη στο πιο λαϊκό στυλ. αντίστοιχα το χασάπικο με τον αντώνη τον βαρκάρη, την κλωστηρού, η μάνα σου θα τα πληρώσει, κλπ.

2 Likes

Καταλαβαίνω τι εννοείς. Κάποιες, πράγματι δεν έχουν.

Ε, αυτές δεν τις βάζεις πρώτες στη λίστα σου. Ξεκινάς με τραγούδια πιο τυποποιημένης μορφής. Εκτός αν πρόκειται για κάποιο πολύ αγαπημένο σου, που θες οπωσδήποτε να το βγάλεις, οπότε ισχύει η συμβουλή του Λίγκα.

1 Like

Κατά τη γνώμη μου μερικά δημοφιλή που θα σου ζητήσουν και που θα σου αρέσουν:

ΠΡΙΝ ΤΟ ΧΑΡΑΜΑ
ΣΑ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΧΟΤΖΑΣ ΣΤΟ ΤΖΑΜΙ (ΜΠΙΡ ΑΛΛΑΧ)
ΦΟΒΑΜΑΙ ΜΗ ΣΕ ΧΑΣΩ (ΠΩΣ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΒΡΑΔΙΑ)
ΣΤΡΩΣΕ ΜΟΥ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΩ (ΠΗΡΑ ΤΗ ΣΤΡΑΤΑ ΚΙ ΕΡΧΟΜΑΙ)
ΚΑΤΣΕ Ν’ ΑΚΟΥΣΕΙΣ ΜΙΑ ΠΕΝΙΑ (Ο ΧΡΗΣΤΟΣ)
ΠΑΛΙΩΣΕ ΤΟ ΣΑΚΑΚΙ ΜΟΥ
ΤΑ ΔΥΟ ΣΟΥ ΧΕΡΙΑ (ΟΙ ΒΕΡΓΟΥΛΕΣ)
ΦΕΡΤΕ ΜΙΑ ΚΟΥΠΑ ΜΕ ΚΡΑΣΙ (ΒΡΕ ΖΩΗ ΦΑΡΜΑΚΙΑ ΣΤΑΖΕΙΣ)
ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΣ ΣΤΗ ΤΡΟΥΜΠΑ (ΣΤΟ ΠΕΡΑΙΑ)
ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ
ΣΤΗ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ
ΤΟ ΠΛΟΥΣΙΟΠΑΙΔΟ
ΤΣΙΓΑΡΟ ΛΑΪΚΟ
ΣΤΟ ΦΑΛΗΡΟ ΠΟΥ ΠΛΕΝΕΣΑΙ
ΑΝΤΙΛΑΛΟΥΝΕ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ
ΤΟ ΜΑΓΚΑΛΑΚΙ (ΕΞΩ Ο ΒΟΡΙΑΣ ΣΦΥΡΙΖΕΙ)
ΣΑΝ ΑΠΟΚΛΗΡΟΣ ΓΥΡΙΖΩ (ΤΟ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΤΟΥ ΞΕΝΙΤΕΜΕΝΟΥ)
Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ
ΟΤΑΝ ΚΑΠΝΙΖΕΙ Ο ΛΟΥΛΑΣ
ΕΙΣΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΜΠΕΛΑ
ΦΑΛΗΡΙΩΤΙΣΣΑ
Ο ΑΜΑΞΑΣ (Η ΑΜΑΞΑ ΜΕΣ’ ΤΗ ΒΡΟΧΗ)
ΞΑΝΘΙΑ ΜΙΚΡΟΥΛΑ (ΜΟΔΙΣΤΡΟΥΛΑ)
ΑΠ’ ΤΗΣ ΖΕΑΣ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
ΤΟ ΞΕΦΑΝΤΩΜΑ (ΠΑΜΕ ΑΠΟΨΕ ΓΙΑ ΣΕΡΓΙΑΝΙ)
ΘΑ ΚΑΝΩ ΝΤΟΥ ΒΡΕ ΠΟΝΗΡΗ
ΡΙΞΕ ΤΣΙΓΓΑΝΑ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ
ΜΕΣΑ ΣΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ (ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ)
ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΣΤΕΝΑ (Ο ΣΑΡΚΑΦΛΙΑΣ)
ΜΕΣ’ ΣΤΗ ΠΟΛΛΗ ΣΚΟΤΟΥΡΑ ΜΟΥ
ΑΛΗΤΗ Μ’ ΕΙΠΕΣ ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ
ΧΩΡΙΣΑΜΕ ΕΝΑ ΔΕΙΛΙΝΟ
Ο ΞΕΜΑΓΚΑΣ (ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΤΟΝ ΑΡΓΙΛΕ)
ΕΜΑΘΑ ΠΟΛΛΑ ΜΙΚΡΟ ΜΟΥ (ΦΑΝΤΑΖΕΣ ΣΑ ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ)
ΚΑΝ’ ΤΟΝΕ ΣΤΑΥΡΟ ΚΑΝ’ ΤΟΝΕ
ΜΑΤΣΑΚΙΑ ΠΕΝΤΟΧΙΛΙΑΡΑ
ΜΑΥΡΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΥΡΑ ΦΡΥΔΙΑ
ΜΠΑΞΕ ΤΣΙΦΛΙΚΙ (ΧΑΤΖΗ ΜΠΑΞΕ)

Νομίζω ότι αυτά είναι αρκετά για να κάνεις επιλογή.

1 Like

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ! για την λίστα!!! Αρκετά απο αυτά τα έχω, αλλά είναι και κάποια που θα τα μάθω!!! Μου έδωσες υλικό φίλε μου!!!

1 Like

Χαίρομαι που βοήθησα.

Όταν λέμε ρεμπέτικο πια, εννοούμε αχταρμά.
Το ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ θα έπρεπε να μπει και σε άλλα τόσα από την λίστα, για πολλούς λόγους. Και θα έπρεπε και στην λίστα του Πέτρου πιο κάτω…
Και το έκανα για να δείξω ότι βάζουμε και λαϊκά.
Παίξε ότι γουστάρεις στην παρέα σου.
Όταν θα παίξεις σε ένα μαγαζί, αναλόγως θα προσαρμόσεις το ρεπερτόριό σου.
Βγάλε όμως πρώτα ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΣ και έχε, αν θες να είσαι επαγγελματίας μουσικός, όσο λιγότερα στεγανά μπορείς και γίνε όσο πιο ευέλικτος μπορείς.

2 Likes

Με άλλα λόγια, αν θες να είσαι επαγγελματίας θα παίζεις για τους άλλους, όχι για τον εαυτό σου. Και το (πάρα πολύ σωστό!) που λέει ο Μπάμπης, να μάθεις πρώτα εκείνα που γουστάρεις, ως επαγγελματίας (αν φυσικά στραφείς αργότερα προς τα ΄κεί) μάλλον θα πρέπει να το ξεχάσεις….

3 Likes

Ναι ρε παιδιά. Γιατί, ντροπή είναι; Όταν είσαι επαγγελματίας, παίζεις για να βιοποριστείς.

Προφανώς, ο καθένας (; ) θα επιδιώξει να βρει την τομή ανάμεσα σ’ αυτό που θέλουν οι άλλοι και σ’ αυτό που θέλει ο ίδιος. Αν παίζεις μόνο αυτά που δε σ’ αρέσουν, ε, κάτι δεν πάει καλά…

Αλλά αν αυτά που μ’ αρέσουν είναι περίεργα, ψαγμένα, και δεν αρέσουν σ’ άνθρωπο εκτός από την αφεντομουτσουνάρα μου, τότε ή στο επαγγελματικό παίξιμο θα κάνω μερικές υποχωρήσεις (μερικές, εντάξει;), ή δε θα γίνω επαγγελματίας.

(Εκτός πια αν έχω την αυτοπεποίθηση ότι με το πολύ καλό ή πολύ μερακλήδικο ή ξερωγώ τι άλλο παίξιμό μου, θα καταφέρω να μεταδώσω και στους άλλους την αγάπη μου για τραγούδια που είτε δεν ήξεραν, είτε δεν τους έλεγαν τίποτε μέχρι τώρα. Ντάξει, παίζει κι αυτό. Αλλά είναι δύσκολο, σπάνιο.)

Μα, με τίποτα δεν υπονόησα ότι είναι ντροπή να παίζεις για τους άλλους! Και γενικότερα, καμμία δουλειά δεν είναι ντροπή.

Ήμουν επαγγελματίας αρκετά χρόνια και όχι δεν θέλω να ξαναγίνω. Αυτός είναι και ο λόγος που ξαναγάπησα το όργανο! Αλλά επειδή με “τρώνε” τα δάχτυλα μου, μάλλον θα ξανακάνω κάποιες μεμονωμένες εμφανίσεις, όπως και κάνω κατά καιρούς, αλλά αυτή τη φορά με τρίχορδο…
Και επειδή πραγματικά με ενδιαφέρει το ρεμπέτικο, το να μάθεις 100 τραγούδια δε λέει τίποτα, γι αυτό και θέλω τα προτεινόμενα ώστε να εμπεδώσω τον τρόπο του ρεμπέτικου από τραγούδια αναφορές!
Και επίσης προφανώς δεν πρόκειται θα μάθω τραγούδια που δεν μου αρέσουν!!! :slight_smile:

2 Likes

Φίλε Σπύρο τί λίστα ρωτάς?Στη μάζωξη μια χαρά έπαιζες και δεν θυμάμαι να άφησες το μπουζούκι σε κάποιο κομμάτι και να πεις α αυτό δεν το ξέρω…οπότε άσε αυτά που ξέρεις και όρμα σε αυτά που σου αρέσουνε και δεν τα ξέρεις για να εμπλουτίσεις το ρεπερτόριο σου.
Μακάρι να φτάσω το επιπεδό σου φίλε.

1 Like