Κωδικός συμπεριφοράς και τιμής

Arxisa me to thema rebetiko kai diabasa oti eixan auton ton kwdiko. Poios xerei ti shmainei, ti ekanan.
Sas euxaristw para polu (eimai Germanida kai edw den uparxei tipota gia to thema rebetiko.

Geia sou Martha,

ti efxaristi ekpliksi - mia Germanida sto Forum Rebetiko! Ego eimai Afstriakos pou asxoleitai me tin elliniki mousiki. Pros to paron tha sou grapso omws sta ellinika wste na min apokleiontai oi alloi episkeptes tou Forum apo tin metkasy mas epikoinonia.

Oso gia tin erotisi sou peri rempetikou, as perimenoume ti exoun na poun alloi pou kseroun perissotera apo mena gyrw apo afto to thema.
Sti synexeia isws na symvalo ki ego me kapoies plirofories.

Oson afora sta dyo tragoudia pou anafereis se alla postings, tis leptomereies mporo na sou po to vrady otan tha exo tous diskous mprosta mou. (Pantws, to ena tragoudi to erminevei o Stelios Kazantzidis kai to allo o Dimitris Kontolazos - to deftero to exei grapsei o Takis Mousafiris. - Ftanei na ennoouume ta idia tragoudia :wink:

Isws to vrady tha sou steilo kai prosopiko e-mail gia prostheti enimerosi gyrw apo to Forum.

Michael

Diorthwsi: “metaksy mas epikoinonia” anti gia “metkasy …” vevaia.

Michael

Halo Michael!
Kai gia mena einai megalh ekplhxh (diabasa prwta h apanthsh sou pou eixe sxesh me ta tragoudia). Einai ligo paraxeno, ti les…
Se parakalw na mhn xehaseis na mou grapseis, to perimenw fusika …
Exw mia erwthsh parapanw kai stous allous:
Ti perimenan oi rempetes apo thn koinwnia? Poies apopseis eixan? Hthelan mono thn hsuxia tous h hthelan na allaxoun kati Hxan politikoi drasthrioi. Mhn dinete shmasia ta lathh mou.
Martha

Γεια σου Martha! Όσο για το e-mail, θα σου το στείλω σε λίγο. (Σύντομο … διάλειμμα χρειάζομαι τώρα μετά το μεγάλο μήνυμα που μόλις έγραψα στο thread που αφορά το τραγούδι “Εγώ δεν ήμουνα αλήτης”:slight_smile:

Michael

Hallo Martha,

να λοιπόν μερικές ιστοσελίδες (websites) που ασχολούνται με το θέμα ρεμπέτικο (οι περισσότερες στα αγγλικά, απ’ ό,τι είδα). Νομίζω ότι εκεί θα βρεις και αρκετές πληροφορίες για τα ζητήματα που σε ενδιαφέρουν:

https://web.archive.org/web/20010605034002/http://www.forthnet.gr/rebetiko/rebetika.htm
(μέρος αυτής της σελίδας είναι και αυτό το Forum)

http://www.geocities.com/rebetology

http://www.rebetikorow.com/recom.htm

http://www.rebetiko.gr/

http://www.greektravel.com/rembetika/

http://www.geocities.com/rebetology/

http://www.violetta.demon.co.uk/
(για τις γυναίκες που τραγουδούσαν το ρεμπέτικο)

Μια μεγάλη λίστα με ελληνικά βιβλία για το θέμα ρεμπέτικο (όπως και για άλλα είδη της ελληνικής μουσικής) θα βρεις εδώ:

http://www.ledasoft.com/michalis/music.htm

(Αν δεν κάνω λάθος, τη λίστα την έχει γράψει ο Μελτέμης που είναι επίσης επισκέπτης αυτού του Forum.)

To βιβλίο της Gail Holst για το ρεμπέτικο το έχω στα γερμανικά (“Rembetika - Musik einer griechischen Subkultur”) αλλά νομίζω πως δεν κυκλοφορεί πια (στα γερμανικά ενοοώ).

Αυτά προς το παρόν.

Michael

gia sou martha kai mixali
an den kano la8os sto proto erotima tis agapitis marthas o kodikos ‘rempetiko’ etimologika simeni an8ropo diskolo,atakto kai anipotaxto.Akomi i leksi rempetiko proerxete apo tin tourkiki glossa,dikaiologimena giati min ksexname to rempetiko arxise stin smirni opou i tourkiki parousia itan megali.An oi gnosis mou peri tou 8ematos eine lathos parakalo an gnorizi kapios na mas diafotisi.
me agapi Markos

geia sas kai prwta ap’ola tha ithela na sas sugxarw olous giati mesa kai apo tetoia forum krateitai zwntano to rembetiko. to rembetiko den exei kapoia exigisi kai poio to noima alloste. To rembetiko gia mena einai mia ideologia, mia filosofia kai tropos zois. Etoimologika isos na uparxei kapoia exigisi (h epikratousa einai apo to remvazw) omws niotho pws einai san na milame gia thn zwi. Sumfwnoi kai h zwh exei mia etoimologiki simasia omws esas san onta sas kaluptei auti h niothete pws kaluptei sfairika to zhthma? Kapws etsi aisthanomai kai to rembetiko. San enan tropo zois me mia magkia poy tote htan apagoreumenos. Kai gia na eimai pio sigkekrimenos, apagoreumenos omws oxi ex aitias twn ousiwn alla apagoreumenos logo ftoxias, koinonikis adikias ktl. H dieksodos toy magka loipon (kai vevaios o magkas den exei sxesei me ton magka tou shmera) htan to rembetiko. Kai vevaia as min 3exname tis epeiroes apo tin mikra asia, thn Poli alla kai akoma pio simantika thn anatoli (Suria armenia ktl) Prosopiki apopsi loipon, as theorisoume to rembetiko san koinoniki filosofia kai san ekfrasi psixis.

μπραβο νικο στραντζια
με απλα λογια κανεις μια πολυ ενδιαφερουσα προσεγγιση του θεματος. Φυσικα θα την προτιμουσα σε ελληνικα, αλλα και στα γκρικλις εισαι σαφεστατος. θα ηθελα την αποψη σου και για αλλα θεματα πχ σκυλαδικα η ακομα και για τα κλαρινα.
σαν νεοελληνικη εκφραση μαγκιας
καλως ηρθες

Θανάση Β, η παρατήρησή σου είναι ορθότατη! Κακώς έγραψα σε greeklish αλλά η συνήθεια της ξενειτιάς βλέπεις! Γι’αυτό θα παρακαλούσα όλους να συγχωρέσουν τυχών ορθογραφικά λάθη. Όσον αφορά τα σκυλάδικα η δική μου γνώμη είναι πως και αυτά είναι μια μορφή διασκέδασης (προσωχή, όχι ψυχαγωγείας). Δεν ταιριάζει με τα δικά μου ακούσματα και προτειμήσεις αλλά είναι και αυτό μια εναλλακτική και νομίζω καλλώς λέγονται σκυλάδικα ώστε να διαχωρίζονται από τα ρεμπέτικα ή τα λαϊκά. Το πρόβλημα όμως εδώ είναι πως ο νεοέλληνας δεν έχει παιδεία (μπορέι όμως να έχει 1-2 πτυχία και μάστερ) ώστε να ξεχωρίσει τα ρεμπέτικα, τα λαϊκά και τα σκυλάδικα. Νόμίζουν πως τα ζεϊμπέκικα είναι ρεμπέτικα, τα χασάπικα-χασαποσέρβικα είναι λαϊκά και τα τσιφτετέλια ή καρσιλαμάδες, απτάλικα κτλ είναι σκυλάδικα. Όταν το προηγούμενο σαββ/κο έπαιζα “χαράματα η ώρα τρεις” του βαμβακάρη και ακούω τον άλλο να λέει “θα’ρθω να σε γαμ… κρυφά από την μάνα σου κτλ κτλ”, ε, πώς αυτός ο άνθρωπος να ξέρει για ρεμπέτικα και πάνω απ’όλα για μαγκιά και πώς να μην τρίζουν τα κόκκαλα του μακαρήτη του Μάρκου με αυτά που ακούει…??? Αυτό όμως φίλε θεωρείται μαγκιά σήμερα! Για να γυρίσω στο θέμα μας, το σκυλάδικο δεν έχει ιστορία αλλά δυστυχώς έχει μέλλον γιατί ακριβώς δεν υπάρχει πλέον η ανάγκη για το ρεμπέτικο, το ρεμπέτικο που άγγιζε την ψυχή σου και την καρδιά σου. Δες στις ειδήσεις τα παιδάκια να εκτελούντε εν ψυχρώ στον κόσμο και μετά άκου την συννεφιασμένη κυριακή. 9 στους 10 θα σε ρωτήσουν γιατί το κάνεις, γιατί απλά δεν καταλαβαίνουν την διαχρονική αξία του τραγουδιού αυτού. Νομίζω πως πλέον, μόνο σκυλάδικα υπάρχουν για να αγγίζουν το πορτοφόλι του “καταναλωτή”. Αυτό δυστυχώς θεωρείται έκφραση μαγκιάς. Ο μάγκας είναι αυτός που ξέρει τον κολλητό του κολλητού ω κολλητέ του όποιου και μπαίνει στο κλαμπ πια και κάνει “ζημιά”, δηλαδή λογαριασμό πάνω από 300 χιλιάρικα… Αυτός θεωρείται μάγκας. Αυτή νομίζω είναι η νεοελληνική έκφραση μαγκιάς που δυστυχώς δεν φυτοζωεί αλλά επικρατεί και νομίζω θα συμφωνείσεις μαζί μου σ’αυτό. Σύμφωνοι οι εποχές αλλάζουν και τα πράγματα εξελήσσονται (όχι πάντα προς το καλύτερο) αλλά και λίγο σεβασμό! Αλλά αυτή είναι η μαγκιά σήμερα. Να’χεις το πορτοφόλι για να αγοράζεις τα πάντα. Συνειδήσεις, λύσεις στα προβλήματά σου κτλ κτλ. Δεν ξέρω αν σε κάλλυψε η απάντησή μου, αλλά ευχαρίστως να συζητήσουμε και σε πιο συγκεκριμένη βάση. Όσον αφορά τα κλαρίνα τί εννοείς? Ελπίζω να διαβάσω σύντομα από σένα.

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.ΛΥΠΑΜΑΙ ΕΙΛΕΙΚΡΙΝΑ ΝΙΚΟ ΠΟΥ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙΣ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΡΑΚΙ ΣΟΥ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΨΥΧΗΣ,ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΑΝ ΤΟΝ (ΜΑΓΚΑ),ΠΟΥ ΦΟΒΑΜΑΙ ΔΕΝ ΘΑΤΑΝΕ ΚΙΑ Ο ΜΟΝΟΣ ΕΤΣΙ?ΑΦΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗ ΜΑΓΚΙΑ-ΚΛΑΝΙΑ ΤΟΥΣ(ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ)…ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΛΥΠΟΥΝΕ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΑΠΟ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ…ΓΕΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΝΟΥ…ΑΛΛΑ…ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗ ΤΥΧΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΩ ΚΑΝΕΝΑΝ ΤΕΤΟΙΟ…ΔΕ ΞΕΡΩ ΑΝ ΜΠΟΡΕΣΩ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΩ!ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΡΕΛΛΑΙΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΔΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΙ ΣΤΟ ΚΑΛΟ ΘΕΛΟΥΝΕ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΟΥΝΕ ΣΕ ΜΑΓΑΖΙΑ ΠΟΥ ΔΕ ΠΕΡΝΑ Η ΜΟΣΤΡΑ ΤΟΥΣ!ΓΕΜΑΤΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΚΥΛΑΔΙΚΑ!ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΑΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ…ΠΑΝΤΩΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΧΩ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝΕ,ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΦΤΙΛΙΖΟΝΤΑΙ(ΔΙΟΤΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΞΕΦΤΙΛΙΖΟΝΤΑΙ)ΟΤΑΝ ΦΕΡΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΤΥΧΑ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΜΕ(Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΕ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΤΟΥ)ΚΑΡΔΙΑ ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΝΟΥ…ΕΜΕΙΣ ΘΑΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΕΤΣΙ!ΚΑΙ ΘΑ ΤΙΜΟΥΜΕ ΘΑ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΜΕ ΘΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΘΑ ΖΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟ ΜΑΡΚΟ…ΚΑΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΠΟΥ ΓΕΜΙΖΟΥΝ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΙ ΑΡΩΜΑΤΑ,ΠΟΥ ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΝ ΤΗ ΨΥΧΗ,ΠΟΥ ΓΛΥΚΑΙΝΟΥΝΕ ΤΟ ΝΟΥ ΚΑΙ ΓΑΛΗΝΕΥΟΥΝ ΤΗ ΚΑΡΔΙΑ…ΤΟ ΜΕΡΑΚΙ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ…ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ…ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΠΟΥ ΔΕ ΦΕΥΓΕΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΟΤΑΝ ΣΜΙΓΟΥΝΕ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ…ΝΑΜΑΣΤΕ ΚΑΛΑ,ΝΑ ΣΜΙΓΟΥΜΕ…(ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΛΑΡΙΝΑ…ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΠΟΥ ΤΟ ΑΓΑΠΑΩ…ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΣΚΥΛΑΔΙΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΕ ΕΞΟΡΓΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΗ ΣΚΥΛΑΔΙΚΗ ΛΑΙΚΗ!)ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

μήπως δεν πρέπει να γενικεύουμε?το σκυλάδικο έχει βγάλει όμορφα λαικά τραγούδια που τώρα αξιολογούνται (π.χ.ήχος ομόνοιας/γ.μαργαρίτης).
μετά όσοι πάνε στα σκυλάδικα (τι να κάνουμε εκεί πάει το 90% των ελλήνων)δεν είναι οπωσδήποτε κακά παιδιά.
ποιοί είμαστε εμείς να αφορίζουμε όσους δεν αγαπάνε το γνήσιο ρεμπέτικο και λαικό τραγούδι?
δηλαδή όσοι ακούνε την σωστή μουσική και στα σωστά στέκια είναι ντέ και καλά καλά παιδιά?δεν έχει πανύβλακες κι ο χώρος αυτός?

Καλά παιδία είμαστε όλοι! Οι κακοί είναι μέσα! Αν και αυτό δεν ισχύει. . Το λέμε στη πλάκα. Κανένας δεν μπορεί να αφορίσει κανέναν. . Το σκυλάδικο είπες Τάσο έχει βγάλει όμορφα λαϊκά, άρα δε μιλάμε για σκυλαδικο, μαλλον εννοείς πως υπάρχουνε λαϊκά όμορφα κομμάτια που παίζονται σε μαγαζιά που έχουνε σκηνικό σκυλάδικου. Δεκτό! Θεωρώ ότι όταν μιλάμε για σκυλάδικο θεωρώ ότι όλοι καταλαβαίνουμε σε τι αναφερόμαστε. . Έχω φίλους που πηγαινουνε, μια χαρά παιδία είναι. . Απλά λειτουργούνε παντού με τον ίδιο τρόπο, είτε σε ταβέρνα είτε σε μπαρ είτε σε συναυλία. . Δε μπορώ ρε παιδία να είμαι σε ένα χώρο σε ένα ρεμπεταδικο να το περιμένω με λαχταρά αυτό το βράδυ. . (δε συμβαίνει αυτό συχνά) και αντί να ακούω τους μουσικούς να σμίγουνε με τους μεγάλους φίλους μας παίζοντας! ! ! Τραγουδώντας! Και να βγάζουμε όλοι μαζί το μεράκι που το ευλογημένο σε πνίγει φίλε Τάσο αν δε βγαίνει που και που! Ακούω. . Ότι μπορείς να φανταστείς! Γιατί ρε γαμωτο? Γεμάτη η Ελλάδα ταβερνάκια! Για κουβέντα μια χαρά! Μπουζούκια ΟΚ! Κάνε τη μόστρα σου όπως γουστάρεις! Μπαρ. . Χαμός!
Δε ξέρω μπορεί με τα χρόνια να παραξένεψα! Αλλά έτσι νομίζω πως ήμουνα και παλιά. . Δεν μπορώ να αντιληφθώ πόσο σκασμένος μπορεί να είναι κάποιος για κουβεντα, οταν ακούει αυτούς τους στίχους αυτή τη μουσική! Το μόνο που μου βγαίνει είναι. . Υ(γεια) μας! Δεν υπάρχει σωστή μουσική ούτε σωστά στεκια, εχεις δίκιο. . Σεβασμός ρε παιδία. . Στο χώρο που μπαίνουμε είτε τον καταλαβαίνουμε είτε όχι είτε μας αρέσει είτε όχι! Μπαίνουμε ωραια? Κάτσε ρε φίλε να χαζέψεις! ΟΚ! Πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται αισθητή η παρουσία σου? Τέλος πάντων. . Είναι μεγάλη η κουβέντα. . Καλό βράδυ σε όλους.

<font size="-1"><font color=“0000ff”>Αννα, όπως βλέπεις, με πεζά γράμματα διαβάζεται καλύτερα. Αν έχεις την καλοσύνη μην χρησιμοποιείς κεφαλαία 1ον διότι κουράζουν αφάνταστα και 2ον γιατί σημαίνει ότι ΦΩΝΑΖΕΙΣ όσα γράφεις. ΚΚ</font></font>

ΟΚ…δίκιο έχεις τώρα φαίνεται η διαφορά…ευχαριστώ…

Χαίρετε και χαίρομαι που η κουβέντα συνεχίζεται! Άννα ευχαριστώ για την απάντησή σου και Τάσο, η παρέμβαση αυτή ήταν αναγκαία γιατί νιώθω πως παρασύρθηκα. Δεν έχω κάτι ενάντια στο “κλαρίνα” (αν και χρειάζεται αρκετή συζήτηση για να δούμε τί εννοεί καθένας με το κλαρίνα, είναι σαν να λέμε δεν μ’αρέσουν τα μπουζούκια) αλλά όσον αφορά τα λαϊκά, ναι υπάρχουν και καλά τραγούδια αλλά και το τραγούδι είναι άμεσα συνδεδεμένο με αυτόν που θα σε ταξιδέψει με αυτό. Μίλησες για τον Μαργαρίτη. Προσωπική άποψη, χωρίς να θύγω κανέναν και ζητώ συγνώμη αν το κάνω, το να τραγουδάς 2 χιλιάρικα στην τσέπη, 2,5 με τα ψιλά ε, δεν το βρίσκω και τέχνη ούτε πιότητα, άρα για μένα καθορίζεται ως σκυλάδικο. Αλλά! Έτυχε (ή μάλλον δεν έτυχε, πέτυχε) πρωτοχρονιά έκανα στον μαργαρίτη-σαββόπουλο- πορτοκάλογλου. Σαν τύπος, παρουσιαστικό, διασκέδαση, σοβαρότητα και ενδιαφέρον για το κοινό του πιο ψηλά και από τους τρεις ήταν ο Μαργαρίτης! Εξεπλάγην! Με το κουστομάκι του, χέρια μπροστά σταυρωμένα σαν σε εκκλησία, ευχαριστούσε στο τέλος κάθε τραγουδιού κτλ κτλ. Ελπίζω να σας μεταφέρω την εικόνα. Καταλήγω, πως αυτός ο άνθρωπος με κέρδισε. Θα ήθελα να σημειώσω κι όλας πως το πρόγραμμα ήταν ρεμπέτικο και όχι “σκυλάδικο”. Άρα νομίζω πως καταλήγω και συμφωνώ με την Άννα, πως 1ον, τα παιδιά δεν είναι κακά. Παντού υπάρχουν αυτοί οι ψευτόμαγκες, με την πλαστή εικόνα και τον ψεύτικο χαρακτήρα που παν να πουλήσουν αφού δεν έχουν ουσιαστικό χαρακτήρα να προσφέρουν σαν ακροατές. 2ον, και αλλάζοντας θέμα λίγο πάνω σε αυτό που λεει η Άννα, ο σεβασμός έχει πια χαθεί. Κανείς δεν πάει πια να ακούσει μουσική, και νομίζω αυτό ισχύει παντού. Κανείς δεν πάει να ακούσει μουσική είτε σε συναυλίες, είτε σε ροκ μαγαζιά είτε σε ρεμπετάδικα. Οι περισσότεροι αναλόνονται στην κουβέντα. Και δεν είπαμε να μη μιλάει κανείς, αλλά άλλο να έχεις ανάγκη να βγάλεις τα εσώψυχά σου και άλλο να σχωλιάσεις κάτι, να ρωτήσεις κάτι κτλ κτλ. Αν είναι έτσι, να μην παίζουν τα παιδιά ή αυτοί οι άνθρωποι να πηγαίνουν κάνα εστιατόριο. Αν θυμάμαι καλά ο Ιωαννίδης είχε πει κάτι τέτοιο. Πως το 10% του κόσμου του πάει να τον ακούσει ουσιαστικά. Ένα 40% πάει για τα τραγούδια που ξέρει, 2-3 ελπίζοντας να τα ακούσει και το άλλο 50% πάει γιατί είναι ο Ιωαννίδης. Είναι ακριβώς το ίδιο με το σινεμά. Στο σινεμά γιατί κάνουν όλοι ησυχία? Ναι θα ρωτήσουν κάτι, θα χαιρετήσουν κάποιον γνωστό αλλά ως εκεί! Γιατί? Και σε ένα μαγαζί με ζωντανή μουσική ενοχλείς τους άλλους που θέλουν ν’ακούσουν, κι έτσι προκύπτουν οι καταραμένοι ενισχυτές! (όπως καταλάβαται προτιμώ ακουστικά) Κλείνοντας απλά να πω πως τελικά ίσως οι ακροατές και ο κώδικας συμπεριφοράς τους κάνει ένα τραγούδι σκυλάδικο ή ρεμπέτικο ή παραδοσιακό. Πότε δεν ξέρεις, ίσως… :smiley:

Χίλια συγνώμη σε όλους, πάλι έκθεση έγραψα…
Και θα μου βάλει και κακό βαθμό η δασκάλα, πολλά τα ορθογραφικά…

Άννα,

σε παλαιότερα πόστιγκ είχαμε ξαναγράψει μερικοί από μας (εμού συμπεριλαμβανομένου) το απαράδεκτο της οχλαγωγίας και του συρφετού που γίνεται ακόμα και στα μικρότερα “ρεμπετάδικα” ή ταβερνάκια με μουσικούλα.
Και εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω γιατί γιατί ο κάθε μάπας και η κάθε Μπούλα πρέπει να τα κουβεντιάσουν όλα όταν οι άλλοι παίζουν μουσική και τραγουδούν; Πειράζει να είναι “βλέπε, άκου, πίνε, σώπα” μέχρι να τελειώνει η μουσική και μετά να μιλάνε; Να μιλάνε κι όχι να φωνάζουν.

Τελοσπάντων, μάλλον η κατάσταση είναι σε κατηφόρα με σπασμένα φρένα και δεν μαζεύεται με τίποτα. Και το κακό είναι ότι όσο υπομονή και να κάνεις, όσο και να γράφεις να γράφεις, κάπου κομπλάρει το πράγμα και φορτώνεις άσχημα, και για να καταλήξω: Αν θέλεις να περνάς καλά, καλύτερα να καλείς μερικούς φίλους σπίτι να τα πίνεις να γλεντάς και να περνάς ζάχαρη, παρά να πάς στην καφρίλα…

καλησπέρα σε όλους,Ισαάκ πολύ φοβάμαι πως έχεις δίκιο…οι άνθρωποι θα συνεχίζουν να μην σέβονται τίποτα και καποιοι απο εμάς θα συνεχίζουνε να χαλιούνται και να φορτώνουνε!όσες κουβέντες και να κάνουμε όσο και αν έχουμε εμπεδώσει την κατάντια του ανθρώπου γενικά στη συμπεριφορά και στον μή σεβασμό σε ανθρώπους που είτε προσπαθούν,είτε επιζητούν να έρθουν σε επαφή ουσιαστική με τον εαυτό τους με άλλους ανθρώπους με τη ζωή,μέσω της όποιας μουσικής…θα χαλιόμαστε παιδιά!συγνώμη άν επαναλαμβάνομαι αλλά δεν πρόκειτε να αποδεχτώ πώς οφείλω να καταλάβω τη συμπεριφορά ανθρώπων που μπαίνουν σε ένα χώρο χωρίς λόγο…ενοχλούν και προσβάλλουν,και τους μουσικούς και τους από κάτω που είναι εκεί και ξέρουν και το λόγο…Ισαάκ φιλαράκια στο σπίτι,σωστά τα ΄λές αλλά κι αυτό καμιά φορά,γαμώτο δηλαδή!περίμενα την παρασκευή πώς και πώς!παρεάκι καλό σε ταβερνάκι συνοικιακό,ήσυχο,στην πρασινάδα…φίλοι που παίζανε ότι αγαπάω!παίζαν τα παιδιά νάναι καλά,πίναμε,τραγουδάγαμε…ζάχαρη που λές και εσύ.στη παρέα κι ένας καινούριος με μπουζουκάκι,λίγο της μόστρας αυτός αλλά δεν πείραζε κανέναν το παιδί,ήταν οι άλλοι περισσότεροι!στις πολλές τις ζάχαρες λοιπόν,(είχε δώσει σήμα το παιδί σε δικούς του φίλους),έρχονται δύο κοπελιές και κανά δύο άλλοι…κι αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση!τον ένα τον είχα δίπλα μου,δεν έβαλε γλώσσα μέσα!(δεν άκουγα πιά τα παιδιά),ο καινούριος με το μπουζουκάκι άλαξε εντελώς το ρεπερτόριο…για χατήρι των κοριτσιών που είχαν έρθει απο μπάρ και θα βαριόντουσαν…πάει τσάμπα και το κρασί και το μεράκι…πρίν παραδώσω εντελώς με πήρε ένα φιλαράκι μου μήπως και σωθεί κάτι απο τη βραδιά και ύπνο!τι να πώ!δε θέλω ρε παιδιά να θυμ΄΄ωνω με κανέναν,ο καθένας πρέπει να κάνει αυτό που θέλει,αλλά κι εγώ θέλω ρε γ…,να κάνω αυτό που λαχταράω…εγώ γιατί δηλ.να μή το κάνω?στο πηγάδι κατούρησα?(δε ξέρω πώς βγήκε αυτό,το λέμε στη Λάρισα,όταν μας πνίγει το παράπονο!)καλό βράδυ σέ όλους(είστε καλή παρέα παιδιά,νάστε καλά)

Δυστυχώς σ΄αυτήν την περίπτωση δεν μπορείς να κάνεις τίποτα άλλο παρα να επιλέγεις αυστηρά την συντροφιά σου.
Παίρνεις ένα μαύρο - ανεξίτηλο - μαρκαδόρο και διαγράφεις απο την παρέα σου τον τύπο που στην χάλασε
και ξεμπερδεύεις, γιατι εαν το προσπεράσεις η σκηνή θα επαναληφθεί.

ΓΕΙΑ ΣΑΣ ΠΑΙΔΙΑ,

ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΣΤΟ ΦΟΡΟΥΜ, ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΓΡΑΦΩ.

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΩ, ΕΙΝΑΙ ΑΣ ΜΗ ΜΙΖΕΡΙΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ. ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ, ΑΣ ΜΗΝ ΘΕΟΠΟΙΟΥΜΕ ΕΠΟΧΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ. ΟΤΑΝ ΠΑΙΖΑΝΕ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΜΕΙΣ ΘΑΥΜΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΣΗΜΑΙΑ, ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΝΟΤΑΝΕ. ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΛΛΕΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΨΕΥΤΟΜΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΧΩΡΟ, ΠΟΥ ΧΑΛΑΓΑΝΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ.("…ΕΣΥ ΝΟΜΙΖΕΣ ΠΩΣ ΕΙΧΕΣ ΤΙΠΟΤΑ ΚΟΡΤΑΚΗΔΕΣ, ΟΥΤΕ ΠΙΤΣΙΡΙΚΙΑ ΕΙΧΕΣ, ΜΗΤΕ ΚΑΙ ΠΡΕΖΑΚΗΔΕΣ."). ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΧΑΛΑΓΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΦΤΙΑΞΕΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΝΑΝΕ ΟΠΩΣ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕ.

ΕΠΙΣΗΣ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟΙ ΜΕ ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΛΛΙΑ, ΗΤΑΝ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ ΤΑ ΑΠΟΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΥ ΖΟΥΣΑΝ. ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟ ΕΙΧΑΝ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΚΑΙ ΔΕΧΤΕΙ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΑΛΙ ΟΧΙ. ΠΑΝΤΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΙ “ΣΚΥΛΑΔΕΣ” ΠΟΥ ΗΤΑΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 95% ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ. Ο ΜΑΡΚΟΣ ΒΑΜΒΑΚΑΡΗΣ, ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΠΕΡΙΟΔΟΥΣ “ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ”, ΕΒΓΑΖΕ ΠΙΑΤΑΚΙ ΣΤΙΣ ΤΑΒΕΡΝΕΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΖΕΨΕΙ ΨΙΛΑ, ΑΦΟΥ ΕΙΧΕ ΠΑΙΞΕΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ/ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.

ΑΥΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΞΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΕΝΑ. ΕΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΠΩΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΘΕΙ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΕΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΖΩΗ ΤΟΥΣ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΕΙ ΣΑΝ ΜΑΘΗΜΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΝΑ ΜΗ ΜΕ ΚΟΥΡΕΛΙΑΖΟΥΝ ΟΙ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΜΕ ΙΣΟΠΕΔΩΝΟΥΝ ΟΙ ΜΟΔΕΣ. ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΚΑΠΟΥ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΚΑΛΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ. ΕΜΕΝΑ ΠΑΝΤΩΣ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΛΕΙΨΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΑΠΛΑ ΕΧΩ ΑΠΟΔΕΧΤΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΣΤΕΚΙΑ ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΝΕ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΨΑΧΝΩ ΛΙΓΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΑΚΟΥΝΕ ΒΑΝΔΗ.

…ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΑ ΦΟΡΟΥΜ, ΙΣΩΣ,TA ΒΡΙΣΚΩ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ. ΑΥΤΑ…