Ε, μην το κάνουμε και θέμα… Επτά είναι οι νότες της μουσικής παγκοσμίως, σε κάποιες (εκτεταμένες μάλιστα) περιοχές (Κίνα, Πολυνησία του Ειρηνικού και αλλού) είναι μόνο πέντε. Το κομμάτι στο οποίο μας παραπέμπεις είναι και αυτό σε μινόρε, φυσικά, άρα οι πιθανότητες για ομοιότητες ανάμεσα στο “μινόρε της αυγής” και κάποιων, σύντομων, περασμάτων σε ένα μινόρε διάρκειας πεντέμισυ λεπτών, με εκτεταμένες μάλιστα μελωδικές φράσεις, δεν μπορεί να είναι μικρές. Από εκεί, όμως, μέχρι να ταυτίζουμε (όπως προδιαθέτει ο τίτλος του θέματος) το Μινόρε της αυγής με ένα (ωραιότατο, πάντως) κομμάτι που μεταξύ τους υπάρχει μισός και πάνω αιώνας σε χρονική, και η μεγάλη διάμετρος της Μεσογείου σε γεωγραφική απόσταση, υπάρχει αρκετή διαφορά .
Περισσότερα στοιχεία για το Μινόρε της αυγής υπάρχουν πάμπολλα στην βιβλιογραφία του ρεμπέτικου. Πρότυπο για την δημιουργία του υπήρξε το “Σμυρναίικο μινόρε”, πασίγνωστη και δημοφιλέστατη μελωδία της Σμύρνης από τα τέλη του 19ου αιώνα (πιθανολογείται ότι το πρωτόπαιξε ο μεγάλος βιολιστής Γιάγκος Αλεξίου, γνωστόρερος ως Γιοβανίκας. Μετά τις πολλές ηχογραφήσεις με σμυρναίικα μινόρε που ακολούθησαν, σε Σμύρνη / Κων/λη, Αθήνα και Αμερική (αμέσως αμέσως, η Παπαγκίκα έχει δύο διαφορετικά κομμάτια), έρχεται η πραγματικά εμβληματική ηχογράφηση του “Μινόρε του τεκέ” στην Αμερική, από τον Τζάκ Γκρέγκορυ (Ιωάννης Χαλικιάς) σόλο (αριστοτεχνικό) μπουζούκι και τον Σοφοκλή Μιχελίδη στην (αριστοτεχνική) συνοδεία με κιθάρα, που στάθηκε η αιτία για την “προαγωγή” του μπουζουκιού σε σημερινό “εθνικό όργανο” της Ελλάδας.