Στο αρχικό θέμα… Συνέντευξη του Περικλή Κανάρη στον Εθνικό Κύρηκα, σχετικά με τη σειρά μαθημάτων που θα διδάξει:
https://www.ekirikas.com/ο-περικλής-κανάρης-διδάσκει-για-την-σχ/
Ίσως με τη συνέντευξη να πάρουμε μια πιο ενδελεχή ιδέα για το τί θα γίνει σε αυτή τη σειρά μαθημάτων…
Πιο πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει η εξής ερώτηση:
«Ε.Κ.»: Να μπούμε λίγο στο κλίμα του μαθήματος. Ποιες θα είναι οι βασικές του κατευθύνσεις;
Περικλής Κανάρης: Οι βασικοί στόχοι του μαθήματος συνοψίζονται σε τρεις: Ο πρώτος είναι η συγκέντρωση της πολυεπίπεδης γνώσης γύρω από αυτά τα δυο είδη τραγουδιού. Ο δεύτερος είναι μια συγκριτική ανάλυση των δύο. Ο τρίτος στόχος είναι, μέσα από αυτή τη σύγκριση, ο φοιτητής να επιλέξει και να ιεραρχήσει από μόνος του τις αξίες που ενώνουν και χωρίζουν τα δύο είδη. Οσο για το περιεχόμενο, θα είναι πολυποίκιλο.
Θα χρησιμοποιήσω μια σχετικά καινούργια ακαδημαϊκή μέθοδο που ονομάζεται «διατμηματικές σπουδές» (interdisciplinary studies), την οποία χρησιμοποίησα και στη διπλωματική μου εργασία. Το πλεονέκτημά της απέναντι στις πιο παραδοσιακές προσεγγίσεις είναι πως επιτρέπει τη μελέτη ενός αντικειμένου από διαφορετικές οπτικές και επιστήμες, κάτι για το οποίο το συγκεκριμένο θέμα προσφέρεται ιδανικά.
Ετσι, οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να συγκρίνουν το μπλουζ με το ρεμπέτικο μέσα από τους φακούς της Ιστορίας, της Ιστορίας της μουσικής, της Μουσικολογίας, της Κοινωνιολογίας, της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και της Φιλοσοφίας. Σε αυτό θα βοηθήσουν πολύ και οι ζωντανές παρουσιάσεις/διαλέξεις που θα γίνονται στην τάξη, με καλεσμένους πολύ σημαντικούς ειδικούς στα επιμέρους θέματα.