🎵 Τι τραγούδι ακούμε... τώρα!

Ωραίες είναι!

Πάντως τέτοιο όνομα για τέτοιο συγκρότημα (πολυφωνική ομάδα κοριτσιών) εντάσσεται σε μία πολύ συγκεκριμένη παράδοση αμερικάνικης ποπ, μαζί με τις Chordettes, τις Ronettes, τις Shirelles κλπ. (πάντοτε με άρθρο, the ___).

5 «Μου αρέσει»

Θερμιώτικος Καρσιλαμάς, παραδοσιακός σκοπός άπο την Κύθνο, Κυκλάδες.
λαούτο: Μαρία Πλουμή, βιολί: Violette Boulanger

Επίκαιρο

2 «Μου αρέσει»

Αυτό το τραγούδι μου δίνει την απόλαυση της απλότητας. Ίσως αυτό να οφείλεται στην κιθάρα που συνοδεύει δωρικά.

3 «Μου αρέσει»

Διάβαζα την φαγωμάρα για το Σ. Καρά και τον θυμήθηκα. Απόψεις - Σχόλια για το έργο του Σ. Καρά
Παραδοσιακέ για σένα ! Και για μας βεβαίως!
https://m.youtube.com/watch?v=Rk7xHMxvuUc

1 «Μου αρέσει»

Η πρώτη στροφή του τραγουδιού αυτού είναι παραλλαγή από παραδοσιακό όπου αντί για “τώρα” στην πρώτη στροφή το παραδοσιακό έχει “τα ρόδα”. Οπότε έχει πιο συμπαγές νόημα η συνέχεια “όταν τον κεντούν τ’ αγκάθια”.

3 «Μου αρέσει»

Άλλο ένα θαύμα από τον αλγόριθμο!

6 «Μου αρέσει»

Μερακλωμα!

4 «Μου αρέσει»

θυμάμαι που είχε γίνει παλαιότερα συζήτηση γι αυτό το τραγούδι. Η αλήθεια ειναι ότι όσο και αν αγαπώ και τους δύο καλλιτέχνες το κομμάτι δεν είναι και τίποτα σπουδαίο. Και δεν μπορώ να πω ότι μου αρέσει η εναλλαγή της απαλής φωνής του μπαγιαντερας με την τραχεια φωνή και ύφος του Σαββόπουλου

Ώωωπααα η τηλεκπαίδευση!

4 «Μου αρέσει»

Απ’ το βουνό; Και οι άλλοι μάγκες, και αυτοί;

Πλάκα πλάκα, όλοι χαρακτηρίζουν αυτό το τραγούδι «αυτοβιογραφικό», του Κουνάδη περιλαμβανομένου, αφού τέτοια πουλάνε. Δεν είναι αυτοβιογραφικό. Πολλές φορές ο Μάρκος, στην αυτοβιογραφία του, τονίζει ότι τον έστελναν σκολειό, ότι ήταν καλός μαθητής κλπ. Για μάγκες και φουμαρίσματα στο βουνό, ούτε λόγος.

1 «Μου αρέσει»

Πράγμα που μας θυμίζει ότι το αφηγηματικό «εγώ» δεν αποτελεί πάντοτε κυριολεξία. Αυτό το καταλαβαίνει ο καθένας όταν π.χ. ακούει τον Τσιτσάνη να λέει «είμ’ εγώ γυναίκα φίνα, ντερμπεντέρισσα», άλλες φορές όμως δεν προκύπτει τόσο άμεσα!

Βέβαια, για την περίπτωση του Μάρκου, συγγνωστό το λάθος. Μας έχει συνηθίσει σε μια στιχουργική τόσο άμεση, τόσο απαλλαγμένη από ποιητικές μανιέρες, που είμαστε εύκολα έτοιμοι να πιστέψουμε ότι κάθε «εγώ» εννοει τον εαυτό του, τον Μάρκο.

1 «Μου αρέσει»

Ισχυρή παραδοσιακή Ελληνικη μουσική!

2 «Μου αρέσει»

Υπέροχο σχήμα!

1 «Μου αρέσει»

Πραγματικά απίστευτοι οι Ιάπωνες. Τέτοιο πράγμα δεν έχω ξανακούσει. Για να παίζουν έτσι αυτά τα κομμάτια (3 ζωναράδικα ΚΑΙ κλώσιμο!!!) ολοφάνερα έχουν ευρύτερο ρεπερτόριο με θρακιώτικα. Πού στο διάβολο το καλλιέργησαν; Αυτές οι μουσικές θέλουν και παρέα, δε νομίζω ότι τις μαθαίνεις μόνος σου στο σπίτι.

Όντως είναι αξιοθαύμαστοι. Και καταλαβαίνω το κομμάτι των κρουστών γιατί η Ιαπωνία έχει παράδοση σε αυτό. Αλλά τσαμπούνα πώς έμαθαν τόσο καλά; Πάντως μπράβο τους γιατί εάν δεν είχαμε εικόνα δε θα καταλαβαίναμε ότι παίζει κάποιος που δεν είναι από εκείνα τα μέρη!

1 «Μου αρέσει»

Πριν καναδυό βδομάδες είχε αρκετή κίνηση μια συζήτηση για έναν ιδιαίτερο μουσικό δρόμο της Μακεδονίας και της Θράκης, που τον χρησιμοποιεί κυρίως η γκάιντα. Εκεί είχα αναφέρει κατ’ επανάληψη ότι χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα κλωσίματα της γκάιντας, αλλά ότι δεν μπορώ να βρω κανένα τέτοιο για να το ανεβάσω και να έχουμε χειροπιαστό παράδειγμα να ξέρουμε για τι πράγμα μιλάμε. Τελικά βρήκα ένα, αλλά όχι από Ελλάδα, από Β. Μακεδονία.

Το «κλώσιμο» είναι ένα είδος σόλου, εν μέρει αυτοσχέδιου, εν μέρει κανονισμένου. Σε άλλες τοπικές παραδόσεις υπάρχουν άλλου είδους οργανικά σόλα, το ταξίμι κυρίως σε μικρασιάτικα, το βέρσο σε τσάμικα και άλλα παρόμοια κλαριντζήδικα, κλπ. Το καθένα έχει δικούς του κανόνες. Το κοινό τους σημείο είναι ότι αποτελούν την κορύφωση της χορευτικής μουσικής (και του ίδιου του χορού άλλωστε) και, επίσης, το κυρίως πεδίο όπου ο μουσικός προκαλεί την κρίση των χορευτών/ακροατών, αναμετρώμενος με ό,τι πιο απαιτητικό υπάρχει.

Σήμερα είναι τόσο σπάνιο να βρεθεί γκαϊτατζής να ξέρει να κλώσει, ώστε την ειδικότερη περίπτωση όπου επιπλέον χρησιμοποιεί κι εκείνο τον δρόμο που λέγαμε δεν την εντόπισα πουθενά. Δε σημαίνει ότι δε βρίσκονται πουθενά ηχογραφημένα κλωσίματα, οπωσδήποτε όμως είναι σπάνια, οπότε τα λίγα που βρήκα δεν περιείχαν τον δρόμο αυτό. (Τελικά αυτό που έψαχνα δεν το βρήκα παρά τυχαία σε παλιά, ίσως γύρω στο '70, γιουγκοσλάβικη ηχογράφηση!!)

Έχω βρεθεί πολλές φορές με νεότερους (μετα-αναβιωτικούς) γκαϊτατζήδες, Αθηναίους με ή χωρίς καταγωγή από θρακομακεδόνικα χωριά. Πολλοί κρατάνε αρκετά ψηλό επίπεδο στην απόδοση τραγουδιών: ρυθμός, κέφι, ηχόχρωμα, όλα καλά. Κλώσιμο όμως δεν. Σπανιότατα.

Ε, ο π**στης ο Ιάπων κι αυτό το 'κανε!!!

Άσε που έβαλα αναζήτηση με τα ονόματα των δύο αυτών μουσικών και είδα τι άλλο έχουν ανεβάσει. Λίγα πράγματα , αλλά υπερψαγμένα.

Για να καταλάβετε την αντιστοιχία είναι σαν να ακούμε ταξίμι σε τρίχορδο, κουρδισμένο σε ντουζένι που να το έχουν ακουστά μόνο όσοι έχουν διαβάσει Κλίκα και Ρ. Φόρουμ τα τελευταία 10 χρόνια, και να πετυχαίνει το ύφος του Μάρκου και του Κερομύτη. Από Ιάπωνα όμως.

Και χωρίς να υπάρχει γκαϊντοφόρουμ και γκαϊντοκλίκα.

3 «Μου αρέσει»

Τζουανάκος και κλαρινέτο Ο GUS VALI.
Οι γονείς μου κατάγονταν από το Μαρμαρά της Μικράς Ασίας κι έφθασαν στην Αμερική ως μετανάστες. Ο πατέρας μου δούλευε ζαχαροπλάστης, για να καταφέρω να σπουδάσω στο κολέγιο του Μανχάταν και να γίνω επαγγελματίας μουσικός. Άκουγα από μικρός τις μεγάλες τζαζ μπάντες τής Αμερική κι ενθουσιαζόμουν. Παρακολουθούσα όλη τη σκηνή της εποχής που έβραζε. Ταυτόχρονα όμως άκουγαν στο σπίτι οι γονείς μου ελληνική μουσική, από δίσκους 78 στροφών. Έτσι άκουσα και λαϊκά και δημοτικά τραγούδια της Ελλάδας. Εκείνη την εποχή στην Αμερική ακουγόταν πολύ η ελληνική μουσική. Υπήρχαν και τα γνωστά μαγαζιά της 8ης Λεωφόρου, όπου διασκέδαζαν οι Έλληνες. Σε αυτά όμως σύχναζαν και πολλοί Αμερικανοί, που ενθουσιάζονταν με τον ελληνικό ήχο. Έτσι δημιουργήθηκε σιγά-σιγά ένα κοινό, που ήταν έτοιμο να υποδεχθεί αυτού του είδους τη μουσική, η ψυχή τής οποίας πατάει στην Ελλάδα και η τεχνική της στην αμερικανική τζαζ

3 «Μου αρέσει»

Δεν το ήξερα ότι ο τζουανακος άκουγε και τζαζ.! Είδες τι μαθαίνεις κάθε μέρα :grinning:. Και το κομμάτι έχει ξεκάθαρες επιρροές και από τα δύο είδη. Και το ηχητικό αποτέλεσμα ει αι το κάτι άλλο!

1 «Μου αρέσει»