🎵 Τι τραγούδι ακούμε... τώρα!

Κλασικός, γλυκός Χιώτης…

1 «Μου αρέσει»
2 «Μου αρέσει»
2 «Μου αρέσει»

Αχ αυτα τα παραπονιαρικα του Παπαϊωάννου!

3 «Μου αρέσει»
1 «Μου αρέσει»

Καλησπερα παρεα… καλα να περνατε :pray:t3:

3 «Μου αρέσει»

Το κομμάτι αυτό είναι στο «hard core” του δικού μου ρεπερτορίου. Έτσι, είπα «ας το ξανακούσω, μια φορά ακόμα!». Με το πρώτο κιόλας μέτρο, μου έκανε εντύπωση το αργό τέμπο, γιατί εγώ το παίζω πολύ γρηγορότερα. Άφησα να περάσουν κάποια δευτερόλεπτα και έσπρωξα το «χεράκι» προς το τέλος. Εκεί, αναγνώρισα το τέμπο με το οποίο παίζω το κομμάτι. Επειδή εγώ, τουλάχιστο, δεν διαθέτω τα προσόντα να ξεκινήσω ένα κομμάτι με κάποιο τέμπο και να επιταχύνω σταδιακά, μέχρι το τέλος, πρέπει να αποφασίσω ποιο τέμπο είναι καλύτερο. Κάποιες γνώμες άλλων;

Να σημειωθεί ότι ήδη στα 0.17 δευτερόλεπτα η έπίσπευση είναι αρκετά έντονη, ενώ το περίπου 80% της τελικής ταχύτητας έρχεται ήδη περίπου στο 1/3 του κομματιού.

1 «Μου αρέσει»

Πάρα πολύ δύσκολο να πετύχει, αλλά πάρα πολύ εύκολο να γίνει κατά λάθος. Κατά τη γνώμη μου πρόκειται περί λάθους. Θες ο ενθουσιασμός, θες το τρακ της ηχογράφησης… Μπορεί καατά λάθος να το ξεκίνησαν λίγο πιο αργά απ’ ό,τι το ήθελαν, μετά να το 'νιωσαν και να προσπάθησαν να το διορθώσουν επιταχύνοντας, και μετά να τους πήρε μπάλα και να μην μπορούσαν να το φρενάρουν. Ή, μπορεί απλά να τους πήρε από την αρχή η μπάλα χωρίς τις υπόλοιπες λεπτομέρειες.

Πάντως να το έκαναν ως σκόπιμη αισθητική επιλογή το αποκλείω. Ούτε τον λόγο μπορώ να φανταστώ για κάτι τέτοιο, ούτε και ξέρω να αρέσκεται το ρεμπέτικο σε τέτοιου είδους ακροβασίες και εφετζηλίκια.

Πράγματι, δύσκολο να πετύχει αλλά, γιατί να πετύχει; Εγώ, τουλάχιστο, δεν το βλέπω ως παράδειγμα προς μίμησιν. Και οπωσδήποτε, δεν συμφωνώ ότι είναι εύκολο να γίνει κατά λάθος. Ούτε επαγγελματίας είμαι (πολύ μακρυά!!!), ούτε πήγα ποτέ να ηχογραφήσω, ώστε να νοιώσω τρακ της ηχογράφησης, και γνωρίζω αρκετές εκατοντάδες φίλων / γνωστών (και μη επαγγελματιών) με ακριβώς τις ίδιες με μένα ιδιότητες. Ε, όλοι αυτοί οι φίλοι ζητούν και επιτυγχάνουν, παίζοντας, ένα σταθερό τέμπο και, σε ικανοποιητικό ποσοστό το επιτυγχάνουν.

Και επειδή μάλλον συμφωνώ με τον Περικλή, ότι δεν ήταν σκόπιμη αισθητική επιλογή του Μάρκου και της παρέας του να επιλέξουν αυτή την εξέλιξη του τέμπο, μάλλον θα παραμείνω στα όσα εδώ και περίπου εξήντα χρόνια εφαρμόζω. Εκτός και αν βρεθεί κάποιος να αντιλέξει, και με πείσει…

Στο φιλαράκι μας τον Χρήστο για τα γενέθλια του…

3 «Μου αρέσει»

Εντάξει, σε ικανοποιητικό ποσοστό, αλλά δεν μπορεί να μην έχουν σχολιάσει μια στα τόσα «το τρέξαμε»!

Εδώ, δύο σχόλια:
α) Ούτε κι εγώ είμαι επαγγελματίας, αλλά έχω ηχογραφήσει καναδυό φορές. Όχι απλώς είχα τρακ, αλλά υποθέτω εύλογα ότι ήταν πολύ μεγαλύτερο από του επαγγελματία που το στούντιο το 'χει ψωμοτύρι
β) Όσο για σένα Νίκο, συμβαίνει να διαθέτω ηχογράφησή σου (εγώ και ελάχιστοι άλλοι καραψαγμένοι συλλέκτες :wink: ), οπότε …συγκεντρώσου!

Συχνά, πράγματι! Αλλά ποτέ της μορφής “Προς το τέλος, το τρέξαμε” ή “απ’ τη μέση και μετά”.

Και σε εκείνη την ηχογράφηση, πάντως (περιέργως, ηχογραφήθηκε χωρίς τρακ), έκανα αυτό που πράγματι κάνω τα τελευταία περίπου 60 χρόνια: το τέμπο παρέμεινε σταθερό, ενώ στην ηχογράφηση του ΄36 υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ αρχής και τέλους.

Ωραία, συμφωνούμε ότι το τέμπο δεν έχει δικιά του βούληση ανεξάρτητη από των μουσικών που παίζουν, είναι ελέγξιμο, αλλά κάποτε δύσκολα ελέγξιμο. (Προφανώς σ’ αυτό συμφωνούσαμε εξ αρχής, όπως υποθέτω και ο καθένας).

Το συμπέρασμα για την ηχογρ. του Φαλήρου ποιο είναι;

Με μόνο δύο απόψεις, τη δική σου και τη δική μου, το δείγμα είναι πολύ μικρό για να εξαχθούν συμπεράσματα….

Το δικό σου συμέρασμα εννοώ. Απ’ τη μια δε μου φαίνεται να πείθεσαι ότι έγινε λάθος, αλλά απ’ την άλλη είπες και:

Άρα, τι;

υγεία και δημιουργία!
συνήθως στα γενέθλια αφιερώνω αυτό: :smiling_imp:

όσο για το φάληρο και την ταχύτητα, πάντα έχουμε επιτάχυνση όσο προχωράνε τα κομμάτια. φυσικό είναι: ζεσταίνονται τα όργανα, ζεσταίνονται και οι χορευτές. απλά κάποιες φορές παραγίνεται, όπως εδώ. εξάλλου μπορεί όντως να το ξεκινήσανε υπερβολικά αργά και να το διορθώσανε στην πορεία.

2 «Μου αρέσει»

Θα έλεγα κατ’ αρχήν αυτό που λέει και ο Νίκος Σ, ότι συχνά φεύγει το τέμπο αλλά ειδικά εδώ, επειδή πρώτον, ξεκινάνε πολύ αργά και δεύτερον, ήδη στο δεύτερο - τρίτο μέτρο αρχίζουν να διορθώνουν, η διόρθωση της αρχής μπορεί και να θεωρηθεί ηθελημένη. Βεβαίως τα έχουμε συζητήσει αυτά, αλλά εκείνος ο περίφημος χορευτής του Μάρκου, που μόνο αυτόν εμπιστευόταν για μετρικά λάθη, το τέμπο δεν το ΄πιανε, ότι ξεφεύγει, να το αναφέρει τουλάχιστον; Απάντηση, βεβαίως, δεν πρόκειται να δοθεί.

Μάγκικα πράγματα!

7 «Μου αρέσει»

Ένα από τα αγαπημένα μου του Μπαγιαντέρα και το αγαπημένο του παππού μου. Όντας 81 πρόλαβε το άλλο στυλ κομματιών αλλά όταν βρίσκομαι στα μέρη μου ''εκμετελλεύεται΄΄ την ευκαιρία πρόσβασης στο YT και θυμάται τα παλιά!!

5 «Μου αρέσει»