Κανονικά δεν κολλάει με τη θεματολογία του φόρουμ μας. Μιας κι έτυχε όμως, τις ίδιες μέρες που συζητάμε για τη ρίμα της Αντρονίκης/Ευγενούλας/Πεφρωνίας από τη Σπάρτη/Πάτρα/Κύπρο που την έσφαξε/πυροβόλησε ο αδερφός της για τη σουφραζέτικη διαγωγή της, να πετύχω αυτό το βιντεάκι, είπα να το παραθέσω:
Ο ιερομόναχος Προκόπιος είναι 25 χρόνια σε κάποιο μοναστήρι του Όρους. Πριν μονάσει, το κοσμικό του όνομα ήταν Χαράλαμπος. Ήταν μουσικός, ροκάς, γείτονας και παλιός φίλος με τον Παύλο Σιδηρόπουλο, και …ήταν ο Μπάμπης ο Φλού!
Uploaded by Αγιορείτικο Βήμα!! Η συνέντευξη δεν μου μοιάζει για μούφα.
καταπληκτικό. Τώρα δεν ξέρω αν θα αποδεικτεί αληθής ή όχι αυτός ο ισχυρισμός (δεν ξέρω αν πρέπει να μουμε σ’ αυτή τη διαδικασία κιόλας) πάντως η ιστορία αλλά και ο μοναχός με άγγιξαν.
Ο “Μπάμπης ο Φλου” ήταν υπαρκτό πρόσωπο και ΔΕΝ ήταν ο Πατήρ Προκόπιος.
Ο Μπάμπης ήταν πατέρας του Νίκου Τζονιχάκη, κολλητού φίλου του Παύλου, που ζούσε για το ροκ.
Το 1968 διετέλεσε για ένα φεγγάρι και τραγουδιστής των MGC.
Ο Τζονιχάκης είχε στεντόρεια ροκ φωνή και έτρεχε σαν αίλουρος πάνω στη σκηνή, γι’αυτό και ονομαζόταν “ο Έλληνας James Brown”.
Τον Τζονιχάκη τον είχε συλλάβει η χούντα και τον κούρεψε ο ίδιος ο Λαδάς προσωπικά.
Ζούσε μέσα στην απόλυτη φτώχεια και την πείνα, σε ένα υπόγειο που πλημμύριζε συνεχώς, γι’ αυτό και είχε το παρατσούκλι “υδραυλικός”.
Μια μέρα διηγήθηκε στον Παύλο την ιστορία του πατέρα του και ο Παύλος σιγά-σιγά έφτιαξε το τραγούδι.
Ο Τζονιχάκης δεν ήθελε να μαθευτεί η ιστορία αυτή, αλλά ο Παύλος επέμενε και τον έκανε τραγούδι.
[Πηγή: το βιβλίο του Μανώλη Νταλούκα: Το βιβλίο των ηρώων του τρόμου, εκδ. Οξύ, 2011]
Ακόμα και αν δεν έχει δίκιο ο Νταλούκας που στο βιβλίο του ταυτίζει τον πατέρα Τζονιχάκη με τον Μπάμπη τον Φλου
(υπάρχει βέβαια και το “Τζονιχάκειο Άσμα”),
ακόμα και αν δεχτούμε πως ο Μπάμπης ο Φλου ήταν φανταστικό πρόσωπο,
ο “Πατήρ ο αγιονορείτης” δεν μπορεί να έχει καμιά σχέση με τον Μπάμπη τον Φλου, πρώτα πρώτα ηλικιακά!
Εν πάση περιπτώσει, η “Προκοπιάδα” πέτυχε ένα στόχο της, την αναγνωσιμότητα, ίσως και τη …φαιδρότητα, μια και πολλοί αναρωτήθηκαν τι - τέλος πάντων - πίνουν εκεί πέρα…
οκ, αν όντως την πατήσαμε ομαδικώς τότε παραδέχομαι την ήττα μου… έτοιμος να χάψω και το “κουλούρι” στο τέλος!
πάντως στο όρος μονάζουν διάφοροι τύποι, πρώην μέλη πανκ συγκροτημάτων κλπ, κάπως έτσι το πίστεψα κι εγώ.
Το “ηλικιακά” μου πέρασε απ’ το μυαλό αλλά νομίζω μια χαρά βγαίνει νομίζω. Τα βιβλία που αναφέρεις δεν τα χω υπόψη. Τα περί “προκοπιάδας” δεν νομίζω ότι τα αντιλαμβάνομαι 100%
Ρε παιδιά, η συνέντευξη φαίνεται να έχει παρθεί όχι σε (μοναστηριώτικο) κελί, αλλά σε μαγαζί πόλεως / κωμοπόλεως. Τα γερμένα μπουκάλια, μάλλον εμπόρευμα προς πώλησιν είναι.
Το πολύ λίγο κρασάκι σε διαβεβαιώ απολύτως, αν και καταλαβαίνω την σκοπιμότητα του ερωτήματός σου.
Όντως πρόκειται εμφανώς για ένα από τα 5-6 καταστήματα που υπάρχουν στις Καρυές από τα οποία ψωνίζουν οι προσκυνητές είδη όπως βιβλία,μέλι,κρασί,τσίπουρο,εικόνες,κομποσχοίνια κλπ κυρίως παραγωγής μονών η και μεμονομένων κελιών.
Οι Καρυές είναι μικρή πολίχνη, έδρα της Αθωνικής πολιτείας, με καταστήματα, εστιατόριο, εκκλησία, φούρνο, μεταφορικά μέσα και κονάκια-αντιπροσωπεία όλων των μονών και πολλά κελιά στην γύρω περιοχή.
Ο εν λόγω μοναχός ζει, από όσο γνωρίζω, σε ένα κελί στην περιοχή Καψάλα πλησίον των Καρυών.
Τώρα αναφορικά με την ιστορία του Φλου, νομίζω πως δεν είχε να κερδίσει κάτι παραποιώντας την αλήθεια.
Κανείς εκεί δεν νοιάζεται για το παρελθόν κάποιου και συνήθως αποφεύγουν να το αναφέρουν.
Γιατί το διηγήθηκε είναι η απορία μου.
δεν ειναι απιθανο να εμπορευεται κατι και ο συγκεκριμενος μοναχος,και να θελει να φτιαξει ντορο και να ανεβασει την επισκεψιμοτητα και τον αριθμο των πωλησεων!εξυπνο μαρκετινγκ θα μπορουσαμε να το πουμε!
εκτος αυτου,οι μοναχοι (κατα κανονα)δε μιλουν για την κοσμικη τους ζωη…
Μα, γιατί επέμενε ο δημοσιογράφος. Έχουμε καταλήξει με βεβαιότητα ότι όλη η ιστορία, συμπεριλαμβανομένης της συστολής τοου μοναχού που δε θέλει να το πει και τελικά υποκύπτει στην επιμονή του άλλου, είναι στημένη;
Προσέξτε: δεν επιμένω ότι ο καλόγερος ήταν ντε και καλά ο ορίτζιναλ Μπάμπης ο Φλού. Όμως η αφήγησή του δένει με τόσα άλλα στοιχεία που αν είπε ένα ψέμα θα πρέπει οπωσδήποτε να είπε κι άλλα δέκα. Οπότε προσωπικά, παρά να τον κατηγορήσω για τόσο θέατρο, θα ήμουν επιφυλακτικός.
Η αλήθεια είναι ότι κυκλοφορούν διάφορες εκδοχές. Ο μοναχός είναι μια από αυτές. Εδώ υπάρχει μια σούμα. Το βιβλίο στο οποίο γίνεται αναφορά είναι το “Το βιβλίο των ηρώων του τρόμου” εκδ. Οξύ, 2011 (σύμφωνα με δημοσιεύματα τα οποία έχουν την ίδια πηγή μάλλον). Το βίντεο προήρθε από το Αγιορείτικο Βήμα, το οποίο σίγουρα δεν είναι κάποιο επίσημο μέσο της εκκλησίας. Με λίγα λόγια, ο καθένας λέει το μακρύ και το κοντό του. Πιστεύω ότι είναι πιο πιθανό να μάθουμε τον “ένοικο” της Αμφίπολης (μη σας πω και το ποιος σκότωσε τον Κένεντι) παρά τον Μπάμπη τον Φλου. Μάλλον θα παραμείνει ένας μύθος.
Πάντως δεν φαίνεται να λέει ψέμματα ο μοναχός…
υγ: Αν κάποιος έχει το βιβλίο και δεν βαριέται, ας ρίξει μια ματιά.
Είναι γνωστό ότι ένας “δημοσιογράφος” στην εποχή μας μπορεί εύκολα να κάνει θέμα στήνοντας ένα πειστικό σκηνικό, με το κατάλληλο ντεκόρ και μια “μαρτυρία”.
Τι στοιχεία έχουμε:
Τη μαρτυρία του δημοσιογράφου και συγγραφέα Μαν. Νταλούκα πως πρόκειται για τον πατέρα του Νίκου Τζονιχάκη (φίλου και συνεργάτη του Σιδηρόπουλου, γνωστού από το “Τζονιχάκειον άσμα”), Μπάμπη Τζονιχάκη.
Η μαρτυρία του Νίκου, στο τέλος, από το 4:28, [b][u]εδώ.[/b][/u]
Σύμφωνα με το Βαγγέλη Γερμανό, την αδελφή του Παύλου, Μελίνα Σιδηροπούλου, και τους “Σπυριδούλα”, ο "Μπάμπης ο Φλου¨ ήταν φανταστικό πρόσωπο που το επινόησε ο Παύλος, όχι κάτι συγκεκριμμένο.
Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγει και η εκπομπή: [b][u]“Μηχανή του χρόνου”[/b][/u]
Το τραγούδι “Ο Μπάμπης ο Φλου” του 1979 σκιαγραφεί ένα πρόσωπο “μπασμένο” στη ζωή, με ιδιαίτερες εμπειρίες και βιώματα, τα οποία πώς είναι δυνατόν να είχε ο μοναχός Προκόπιος;
Πρόλαβε να δημιουργήσει προσωπικότητα ικανή να εμπνεύσει αυτό το τραγούδι, τόσο νέος, μια και ηλικιακά, και σήμερα, δεν φαίνεται μεγάλος;
Σπάω το κεφάλι μου να εντοπίσω το παραμικρό έστω ίχνος σημασίας στο «καυτό» ζήτημα που μας προέκυψε: είναι ο πατήρ ο Μπάμπης ο Φλου ή μη και δεν είναι, και είναι ο τζονιχάκειος πατήρ; Και τι συνάγεται οντικο-οντολογικώς στη μια περίπτωση και τι στην άλλη;
Ή μήπως συνάγεται κάνα τραγουδάκι; [i]
Φλου ρουαγιάλ[/i]
Τι κι αν λέει την αλήθεια
Τι κι αν λέει ψέματα;
Πάλι για τα παραμύθια
μπήκαμε στα αίματα (δις)
Μας φορέσαν τη συνήθεια
να μας ραίνουν βλέμματα
του Προκόπʼ η χρηστοήθεια
και τα Φλου μπερδέματα (δις)