Καλησπερα στη παρεα, διαβαζα στο φορουμ χθες διαφορα θεματα που εχουν ανοιξε και επεσα σε ενα (δε θυμαμαι τον τιτλο) στο οποιο παραθετονταν ενα αποσπασμα απο τη συνεντευξη του σταθη μιλανου ο οποιος ελεγε οτι τα ιδια τα τραγουδια αποτελουν και ασκηση. Και σκεφτομουν ποια ρεμπετικα τραγουδια θα μπορουσαν να ενταχθουν στην διδασκαλια του οργανου και τις θεωριας ειτε ως αποσπασματα ειτε ως ολοκληρα(σιγουρα θα ειναι παρα πολλα αλλα το σκεφτομουν και για τα πρωτα βηματα) . Πχ σκεφτηκα το σολο σερβικο σμυρναικο του παπαιοανου, το δευτερο θεμα απο τα ωραια του τσιτσανη, το φτοχομπουζουκο(που πιστευω μπορεις να απομονωσεις πολλα μερη σαν ασκηση πχ εισαγωγη ή την αναλυση της συνχορδιας) Ο μαθητης του ζαμπετα για τις τριλιες, το θεε μου μεγαλοδυναμε για τις διπλες(θα υπαρχουν κιαλα αλλα αυτο μου ρθε ως παραδηγμα).
Πια ειναι η γνωμη σας ;;;
Είναι ενα θέμα πολυ υποκειμενικό, παράδειγμα το σερβικο του Μπαρμπαγιαννη αν και το έμαθα στις αρχές δεν με δυσκόλεψε, τα χαράματα του Μάρκου με παίδεψαν πολυ στο να το βρω χρονικά.
Κάποιος άλλος τα χαράματα τα έπαιξε για πλάκα και ίσως ζορίστηκε στο σερβικο.
Φυσικά με κάποιες εξαιρέσεις, οπως π.χ. πενιες μπέμπη, σολο καμηλιέρικο του Λεμονοπουλου κ.α. που ειναι και ασκήσεις αλλά πολυ δύσκολα κατά γενική ομολογία.
Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλα εχω παρατηρήσει οτι δυσκολευομαστε σε διαφορετικά πράγματα συνήθως.
Οπωσδήποτε θα ξεκινήσεις μ’ εκείνα που σου αρέσουν περισσότερο. Αν κάποια τα θεωρείς δυσκολούτσικα, άσ’ τα γι αργότερα. Το χειρότερο που θα είχες να κάνεις είναι να ρωτήσεις κάποιον (κακό) δάσκαλο ποια σου προτείνει και ν’ αρχίσεις μ’ αυτά… Αν έχεις εντοπίσει κάποιο δακτυλισμό που συχνά σου χρειάζεται και σου πέφτει δύσκολος, μόνο τότε θα ασχοληθείς ιδιαίτερα με δακτυλισμούς, εκτός κι αν πας για μουσικός συμφωνικής ορχήστρας.
Υπάρχουν οπωσδήποτε κομμάτια που προσφέρονται ιδανικά για εφαρμογή και εμπέδωση της θεωρίας. Νομίζω ότι κατά καιρούς έχουν αναφερθεί διάφορα, σε νήματα σχετικά με τους δρόμους.
Το άλλο ερώτημα, κομμάτια που να προσφέρονται για διάφορες τεχνικές, δε με έχει απασχολήσει και δεν έχω κάτι να συνεισφέρω στη συζήτηση.
Βρίσκω όμως πολύ ενδιαφέρον πρότζεκτ το να μαζέψει κανείς κομμάτια που να κάνουν και τις δύο δουλειές μαζί! Θα μπορούσε να οργανωθεί ένα πρόγραμμα του τύπου: «Επί Χ μαθήματα θα εξερευνήσουμε τον δρόμο χιτζάζ, και την τάδε πενιά και τη δείνα τρίλια. Για τα επόμενα Χ μαθήματα, ραστ και τάδε πενιά κλπ κλπ…»
Ενα απο τα πρωτα αν οχι το πρωτο τραγουδι που σου μαθαινε ο Σταθης ηταν η φαληριωτισσα (σουρωμενος θα ρθω παλι). Λογω εισαγωγης. 4 δαχτυλα συνεχομενα κλπ …
Αληθεια κανει ακομα μαθηματα; Εχω να παω βολο πριν τον κορονοιο…
Γενικά υπάρχουν τόσα πολλά κομμάτια, που πάντα βρίσκονται κατάλληλα για το κάθε επίπεδο και για συγκεκριμένο κομμάτι της “διδακτέας ύλης”. Βέβαια υπάρχουν κάποια που είναι κλασικά για κάποιες περιπτώσεις λόγω της αναγνωρισιμότητάς τους, και τα οποία επίσης δίνουν μεγαλύτερες πιθανότητες για σύμπραξη μεταξύ μουσικών -που είναι τόσο σημαντική στην εκμάθηση.
Ο κάθε δάσκαλος επίσης έχει την δικιά του “πλέιλιστ”, αλλά ακόμα καλύτερα να την συνδυάζει με την “πλείλιστ” του κάθε μαθητή. Γιατί η καλύτερη εκμάθηση είναι αυτή που έχει ισχυρό κίνητρο, είτε το προσωπικό γούστο του μαθητή είτε το κοινό γούστο της κομπανίας.