Σε τι δρόμο είναι γραμμένο το "Να 'τανε το 21";

Γεια σας μαγκες. Θα ηθελα να σας ρωησω εαν ξερετε σε τι κλιμακα και τονο παιζεται το να τανε το 21 σε αυτην την εκτελεση;http://www.youtube.com/watch?v=QRBmttsX0IY&feature=related. Στο μελλον νομιζω πως θα επανελθω και με αλλα τραγουδια-αποριες.

Απο σολ είναι η ηχογραφηση.

Σε ευχαριστω πολυ γεωργαλα!!!

Πολύ σωστά σολ μινόρε και πρώτος που το τραγούδησε από τον ίδιο τόνο ο Γ.Μπιθικώτσης

Παρεμπιπτόντως, στον Μπιθικώτση άρεσε πολύ το σολ μινόρε ή μήπως έτσι μου φαίνεται; Το λέω διοτι πρόσεξα πως πολλά απο τα τραγούδια που έγραψε ο ίδιος μοιάζουν σα να γράφτηκαν για να παιχτούν και να τραγουδηθούν σε σολ μινόρε.

Στο Μπιθικώτση άρεσε στους μουσικούς τους νεότερους δεν άρεσε γιατί όταν τραγούδαγε κατέβαζε τον τόνο από ρε σε σολ πάντα. Πέρα από τη πλάκα όμως, είχε για μένα εκπληκτική φωνή αν όχι η καλύτερη φωνή του λαϊκού τραγουδιού. Αυτές οι καταλήξεις ρε παιδιά ειναι…

Το τραγουδι ειναι απο ΣΟΛ, αλλα η πρωτη εκτελεση ειναι απο Νταλαρα και οχι απο Μπιθικωτση και μπουζουκι παιζει ο μεγαλος Δημητρης Χιονας

Είσαι σίγουρος για την πρώτη εκτέλεση νομίζω πως είναι ο Μπιθικώτσης

Ναι φιλε του Νταλαρα ειναι!!

Αν μνήμη μου δεν με απατά η μνήμη μου μετά 40 χρόνια,πράγματι
η πρώτη εκτέλεση ήταν με τον Νταλάρα.Μάλιστα το ρεφραίν σ’αυτή
μιλούσε για τουρκοπούλα και όχι για ομορφούλα.Αυτό θεωρήθηκε
ανήκουστη προσβολή από τους γείτονες στα ανατολικά και οι τότε
οι κυβερνώντες "υπερπατριώτες"συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις
και επέβαλαν την παραπάνω αλλαγή.

Και εμένα μπορεί να με απατάει η μνήμη μου, αλλά έχω ακόμα στα αυτιά μου τον απόηχο από τα μεγάφωνα της εποχής, όταν παιζόταν κατά κόρον το κομμάτι. Ένα γλυκό φλαουτάκι θυμάμαι στην εισαγωγή, αλλά βοηθήστε κάποιος με τα λόγια:

… το χορό να σέρνω,στου Μωριά τις στράτες, κι από πίσω μου Μανιάτες και οι Ψαριανοί. Έτσι είναι; Γιατί αν ναι, τότε να ψάξουμε στις πηγές να βρούμε πώς δημιουργήθηκε το εκστρατευτικό σώμα Ψαριανών, που ταξίδεψε στο Μωριά και συνέδραμε τους εκεί επαναστάτες στις πολεμικές τους επιχειρήσεις.

Ξέρει κάποιος, ποιός είναι ο μέγας ποιητής (αλλά σίγουρα και ερευνητής της Ιστορίας) που υπέγραψε τους στίχους, και διόρθωσε λίγο μετά τη διαμαρτυρία της Τουρκικής πρεσβείας, το μιά Τουρκοπούλα σε μιάν ομορφούλα; Ειδυλλιακή πάντως η εικόνα του σκληροτράχηλου πολεμιστή που τις ώρες της βραδυνής σχόλης, μετά τα άγρια σφαξίματα, χαλαρώνει κάτω απ’ τ’ άστρα συντροφιά με πρόθυμες ομορφούλες ή Τουρκοπούλες.

Και εμένα μπορεί να με απατάει η μνήμη μου, αλλά έχω ακόμα στα αυτιά μου τον απόηχο από τα μεγάφωνα της εποχής, όταν παιζόταν κατά κόρον το κομμάτι. Ένα γλυκό φλαουτάκι θυμάμαι στην εισαγωγή, αλλά βοηθήστε κάποιος με τα λόγια:

… το χορό να σέρνω,στου Μωριά τις στράτες, κι από πίσω μου Μανιάτες και οι Ψαριανοί. Έτσι είναι; Γιατί αν ναι, τότε να ψάξουμε στις πηγές να βρούμε πώς δημιουργήθηκε το εκστρατευτικό σώμα Ψαριανών, που ταξίδεψε στο Μωριά και συνέδραμε τους εκεί επαναστάτες στις στεριανές τους πολεμικές επιχειρήσεις.

Ξέρει κάποιος, ποιός είναι ο μέγας ποιητής (αλλά σίγουρα και ερευνητής της Ιστορίας) που υπέγραψε τους στίχους, και διόρθωσε λίγο μετά τη διαμαρτυρία της Τουρκικής πρεσβείας, το μιά Τουρκοπούλα σε μιάν ομορφούλα; Ειδυλλιακή πάντως η εικόνα του σκληροτράχηλου πολεμιστή που τις ώρες της βραδυνής σχόλης, μετά τα άγρια σφαξίματα, χαλαρώνει κάτω απ’ τ’ άστρα (και δίπλα στα κάστρα) συντροφιά με πρόθυμες ομορφούλες ή Τουρκοπούλες.

Συμφωνώ απόλυτα η τελευταία εικόνα του τραγουδιού είναι τόσο ζωντανή που τη φαντάζεσαι στο ουρανό.Ευχαριστώ παιδιά για την επιβεβαίωση για το ποιος τραγούδησε πρώτος το τραγούδι. Αυτός που γνωρίζω σίγουρα είναι πως οι στίχοι και η μουσική είναι του Στράτου Κουγιουμτζή

Μουσική Σταύρος Κουγιουμτζής-στίχοι Σώτια Τσώτου

Φίλε Αντρίκο, σου ξέφυγε μία μικρή λεπτομέρεια: το νόημα της αναφοράς μου ήταν βαθύτατα ειρωνικό. Οι εποχές που (υποτίθεται ότι) παρουσιάζονται στο στιχούργημα, δεν ευνοούσαν τέτοιες ελευθεριάζουσες καταστάσεις για φλερτ με όμορφες κοπέλες, μετά την κοπιαστική πρωϊνή “δουλειά”…

Τα σχετικά με το στίχο (όχι με τον τραγουδιστή) σχόλια προσφέρονται για εθνικοπατριωτική ανάλυση.

Σωστά. Αν και ήμουν τότε 14 χρονών και θυμάμαι ότι αναρωτιόμουνα μέσα στην άγνοιά μου, σε τι εξυπηρετούσαν οι ταμπέλες “Ελλάς Ελλήνων χριστιανών”. Το κατάλαβα αργότερα όταν προστέθηκε το “καθολικώς διαμαρτυρομένων”

Με μιά πρώτη ματιά βέβαια.
Προσφέρονται όμως, μια που μπήκαμε σε τέτοια ζητήματα, και σε ανάλυση της σχέσης μηνύματος και συμφραζομένων, όπου συμφραζόμενο = η πραγματικότητα του '69.
Και όπου εν μέσω “επανάστασης”, βγαίνει ένα τραγούδι και μιλάει για επανάσταση.
Μικρός βέβαια εγώ τότε, δεν τα έζησα.
Στο “κάνε λιγάκι υπομονή” βέβαια, και σε άλλα τραγούδια της εποχής του εμφυλίου και κατοπινά, τέτοιες “συμπαραδηλώσεις” έχουν γίνει πιά κοινός τόπος των αναλύσεων.

Επίσης, προσφέρονται τα σχετικά με το στίχο (ιδίως μετά την “επιτυχή” λογοκριτική παρέμβαση που μετέτρεψε την τουρκοπούλα σε ομορφούλα) για μιά παρόμοια ανάλυση (στίχου - συμφραζομένων) επικαιροποιημένη στην εποχή του “μνημονίου” Κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ - ΕΚΤ και δε συμαζεύεται.
Ωραίο θα ήταν μάλιστα η “ομορφούλα” να μετατρεπόταν ξανά σε κάτι πιο συγκεκριμένο: βαρδιγιαννοπούλα, λατσοπούλα, αλαφουζοπούλα κλπκλπ. Χωρίς προίκα εννοοείται. Με ο,τι φοράει και η προίκα λαϊκή περιουσία.
Ειδυλλιακό.

Να επιχειρήσω κι εγώ ένα στιχουργικό κακούργημα προκειμένου να βάλω το τραγουδάκι
στη σωστή του διάσταση.
“και να κρατάω τις νύχτες με τ’ άστρα
μια τουρκοπούλα αγκαλιά
στην Παραγουάη σε φίνο ακρογιάλι”.
Ελπίζω μέρες που’νε να μην αγριέψει κανένας Νταούτης
και με πάρει στο κυνήγι.