Ρεμπέτικο , ο Βρυκόλακας τῆς ἑλληνικῆς μουσικῆς ;


(Nicolaras) #1

Περίεργο γεγονός , ἐάν σήμερον δεν γράφονται πλέον ρεμπέτικα τραγούδια καί ἑκατοντάδες ἄτομα σε αὐτόν τον χόρον ἀσχολούνται με ὀργανοποιῆαν , ἱστορίαν , ἐκμάθησην , συναυλίες κτλ , το Ρεμπέτικο εἷναι ἕνα ὑπερφυσικό τέρας πού μετά θάνατον κάμνει παρουσίαν ὅλες τής νύχτες ἐν στοιχειωμένα κέντρα ψυχαγωγίας ὅπου τα σκιάχτρα του Μάρκου , του Παπάζογλου , καί τόσων ἅλων μόνιμων κατοίκων του Ἅδη μᾶς ἐπισκέπτονται καί με ἡμᾶς διασκεδάζουν , καί ἡμᾶς διασκεδάζουν ; Ὄχι βέβαια , ὁ Μάρκος και οἱ ἅλοι ἀναφερούμενοι ἀνελθόνταν εἰς του Ὀλύμπου , και περιμένουμε οἱ ὑπόλοιποι να τους πάρει ὁ Χάρος πρῶτα γιά να μετά να παραδεχτούμε τῆν ἀποθέωση τους .Ἔχω τῆν ἐντύπωση πως το ρεμπέτικο δεν πέθανε , εἷναι ἑν κωματώδη κατάσταση , ὄχι ἐν οὐσία ἀλλά στῆν ἀντίληψη μᾶς , οἱ ρεμπετολόγοι σε μελλοντικές δεκαετίες θά ἀσχοληθούν με την ἀναγέννηση του ρεμπέτικου ὅταν θά εἷναι ἱκανοί να ἁναγνωρήσουν τραγούδια , συνθέτες καί ἑρμηνευτές τῆς μετεξελίξεως του ρεμπέτικου , ὄχι μόνον σε μουσική ἀλλά καί σε κοινωνική ὄψη . Προτείνω παραδείγματα , και ἀρχινάω ἐγῶ : Πρῶτον : ΤΡΑΓΟΥΔΙ- Αν δεν είχα και σένανε . ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΣ- Σπύρος Γιατράς ΣΥΝΘΕΤΗΣ - Αλέκος Χρυσοβέργης ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ - Γιάννης Πάριος . Δεύτερον: ΤΡΑΓΟΥΔΙ - Διάλεξες την Τύχη σου . ΣΤΥΧΟΥΡΓΟΣ , ΣΥΝΘΕΤΗΣ , και ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ - Γιάννης Πάριος . Τρίτον ΤΡΑΓΟΥΔΙ -Η θάλασσα του Πειραιά ΣΤΥΧΟΥΡΓΟΣ και ΣΥΝΘΕΤΗΣ Γιώργος Μητσάκης . ΕΡΜΗΝΕΥΤΗΣ - Γιάννης Πάριος .


(mavrakos) #2

Γενικά η σχετική απαξίωση του καλλιτέχνη “εν’ ζωή” και η αποθέωση του “μετά θάνατον” είναι ένα γενικευμένο φαινόμενο που δεν εξαντλείται στο ρεμπέτικο.

Συγκεκριμένα στο ρεμπέτικο πολλοί άνθρωποι δεν είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε καν τα διαμάντια του ρεμπέτικου πριν γίνουν διαθέσιμα στο διαδίκτυο. Πλέον ολοένα και περισσότεροι εκτίθενται στο είδος και το τελικά το αγαπούν.

Τέλος φοβάμαι οτι πολλοί φανατικοί οπαδοί του “παραδοσιακού”/“κλασικού” ρεμπέτικου θα είναι ιδιαίτερα επικριτικοι με προσπάθειες “νεο”-ρεμπέτικου. Λίγο οι “εποχές” που αλλάξανε, λίγο ότι “άλλος Μάρκος δεν θα βγει ποτέ” έχουνε να πέσουνε πολλά σχόλια και πολύ περίεργη κριτική. Μακάρι να είναι μόνο η ιδέα μου γιατί σίγουρα υπάρχουν μουσικοί με τα κατάλληλα μουσικά, μουσικολογικά και ηθικά προσόντα για να εξελίξουν το ρεμπέτικο.

Το λαικό τραγούδι δεν το θεωρώ πλέον ξεχωριστό είδος και όχι νέα μορφή/έκφραση του ρεμπέτικου.


(Elias 1) #3

Ολοι σχεδον οι συνθετες της παλιας εποχης αποθεωθηκαν οσο ηταν εν ζωη.
Μια αναγεννηση του ρεμπετικου απλα και μονο παιζοντας ,το θεωρω σκετη αποτυχια .
Για να υπαρξει ρεμπετικο θα πρεπει να υπαρξει στην κοινωνια ή σε ενα κομματι της, μια περιθωριοποιηση και αν ειχαμε ενα ειδος νεου ρεμπετικου δεν μπορουμε να ειμαστε σιγουροι οτι αυτο θα γινονταν με μπουζουκια και οχι με καποιο αλλο οργανο,ουτι,λυρα,κιθαρα.
Ευχαριστω.