Συντελεστές:
Μανώλης Μιχαλάκης - Μπουζούκι και
επιμέλεια προγράμματος
Θεοδοσία Στίγκα - τραγούδι
Χριστίνα Μιχαλάκη - τραγούδι
Κώστας Αραβαντινός - μπαγλαμάς,
τραγούδι
Αλέξανδρος Κουβέλης - Μπουζούκι
Δημήτρης Παπαδάμης - πιάνο, ακορντεόν
Ηχοληψία : Γιάννης Συγλέτος
Ο Γιάννης Συγλέτος ηταν ο άνθρωπος που “κουβαλούσε τα μπομπινόφωνα” σε ολη την Ελλάδα με τον Σίμωνα Καρρά, για να καταγραφούν τα παραδοσιακά μας τραγούδια, επι τόπου.
ηταν απο τότε ηχολήπτης στην ΕΡΤ και ολες τις απαιτητικές δουλειές τις εκανε αυτός.
Ο Γιάννης Συγλέτος είναι από τους λίγους ηχολήπτες που είναι γνωστός πέρα από τον επαγγελματικό του κύκλο. Είναι σταρ. Η αναφορά του ονόματός του σ’ ένα δίσκο ή μια εκδήλωση θα μέτραγε στην απόφασή μου αν θα τον αγοράσω / θα πάω ή όχι, πράγμα το οποίο προφανώς είχαν υπόψη οι υπεύθυνοι του κειμένου όπου τον βρήκες.
Φυσικά, αυτό μπορεί να είναι δίκαιο για τον ίδιο (δεν είναι τζάμπα-σταρ), αλλά το να παρασιωπώνται οι εκατοντάδες ομότεχνοί του είναι άδικο για κείνους. Ό,τι ακούμε κάθε φορά που υπάρχει ηχολήπτης οφείλεται στον ηχολήπτη, ο οποίος δεν μπορεί βέβαια να ομορφύνει την άσχημη μουσική αλλά την καλή μπορεί να την αναδείξει ή να τη θάψει.
Για τον Καρά όμως νομίζω Σπύρο ότι κάνεις λάθος. Μόνος του τα κουβάλαγε, μαζί με τη γυναίκα του και τη Μαρία Βούρα και -νομίζω- τέρμα.
δεν λεω για τις καταγραφές (που γίνονταν σε κασέτες),
αλλα για τις ηχογραφήσεις με τους τοπικούς μουσικούς, οπως υπάρχουν στους δίσκους.
αυτες γίνανε σε 4κάναλο OTARI η σε 2κάναλο NAGRA
Το πώς ακριβώς γίνονταν οι καταγραφικές εξορμήσεις του Καρά στα χωριά μάς το έχει περιγράψει κάποια φορά ο Δημήτρης @kepem. Εγώ δε θυμάμαι όλες τις λεπτομέρειες, μόνο ότι:
-παλιότερα χρησιμοποιούσε ένα άλλο μαγνητόφωνο, τις ηχογραφήσεις του οποίου δε θεωρούσε ικανοποιητικές για έκδοση σε δίσκο, οπότε έμειναν στο αρχείο του και μόνο μετά θάνατον άρχισαν σιγά σιγά να εκδίδονται κάποιες
-μετά με κάποια χορηγία πήρε το Νάγκρα και τότε άρχισε να βγάζει δίσκους
-δεν υπήρχε χρηματοδότηση, έκανε τα ταξίδια από το παντελόνι του, επομένως δεν μπορώ να φανταστώ να έσερνε και εθελοντή ηχολήπτη μαζί του, πόσο μάλλον σε μέρη με κακό ή καθόλου οδικό δίκτυο (όσο χειρότερη η πρόσβαση, τόσο καλύτερη η μουσική πηγή)
Οι ίδιες είναι. Έκανε καταγραφές στα χωριά (και κάποιες φορές στην Αθήνα με όσους μουσικούς ζούσαν στην Αθήνα.) σε μπομπίνες -όχι κασέτες- και κάποιες από αυτές, εφόσον τις έκρινε εκδόσιμες, τις έβγαλε σε δίσκο.
Ως γνωστόν, είχα αρκετή σχέση με το περιβάλλον του Καρά. Το όνομα του Συγλέτου πάντως, δεν το συνδυάζω με τίποτα από τις δραστηριότητές του, όμως το να είχε μια κάποια συνεργασία μαζί του είναι πιθανόν. Να τον έπαιρνε πάντως επί μονίμου βάσεως στις εξορμήσεις του για καταγραφές αποκλείεται, να πήγε μια - δυό φορές ή παραπάνω και να κουβάλησε και το μαγνητόφωνο, αυτό ναι, πιθανό θα ήταν αλλά δεν έχω στοιχεία.