Πρόγραμμα Ασκήσεων, για να μην σου ξαναγίνει εκείνη η άσκηση ταξίμι!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΥ -
ΠΛΗΣΙΑΖΕΤΕ ΜΕ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΥΘΥΝΗ

Ήθελα να μοιραστώ ένα προγραμματάκι που χρησημοποιώ όταν κάνω ασκήσεις
για να μην τις χάνω επειδή είμαι τεμπελάκος. Κυρίως μέχρι να την βγάλω την άσκηση.
Συνήθως ξεκίναγα και κάπου στο 1 λεπτό η άσκηση αυτομάτως μετατρεπόταν
σε χιτζασκιάρ ταξίμι ότι άσκηση και να ξεκίναγα. Λοιπόν για τους απείθαρχους
αυτή είναι η λύση που καλύπτει ασκήσεις που ανεβοκατεβαίνουν κλίμακες.
Κάτι σαν ΑΜΑΝ teleshoping :slight_smile:

Θέλει λιγάκι υπομονή το θέμα με το pattern αλλά γενικά είναι εύκολο στην κατανόηση.

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Παράδειγμα 1 (ανάβαση και κατάβαση ντο ματζόρε)
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Ανάβαση και κατάβαση (boomerang) της κλίμακας major σε τονική ΝΤΟ © με τέμπο 100bpm
για 2 οκτάβες και συνολικά δύο φορές. Αυτό γίνεται επειδή pattern είναι το “a”
που δηλώνει την βαθμίδα που θα χρησημοποιηθεί, έτσι “a” είναι η κεντρική και “ab” η κεντρική και η επόμενη
(εξηγούμαι στην συνέχεια)

Δηλαδή αυτό που θα ακουστεί είναι το εξής

(ανάβαση 2 οκτάβες)
ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ ΛΑ ΣΙ ΝΤΟ
(κατάβαση 2 οκτάβες)
ΝΤΟ ΣΙ ΛΑ ΣΟΛ ΦΑ ΜΙ ΡΕ ΝΤΟ ΣΙ ΛΑ ΣΟΛ ΦΑ ΜΙ ΡΕ ΝΤΟ

Το αποτέλεσμα είναι ex1.mid

συνολικά το pattern μπορεί να πάρει όποιο γράμμα απο τους

x y z a b c d e f g h

όπου a είναι ο κεντρικός δηλαδή η ίδια βαθμίδα, και με τους άλλους
πάμε βαθμίδες μπροστά η πίσω, στο επόμενο παράδειγμα γίνεται πιο λιανιά

πχ το zab αν εφαρμοστεί πάνω στην πρώτη βαθμίδα της κλίμακας Σι μινόρε μετατρέπεται
στις νότες ΛΑ, ΣΙ, ΝΤΟ#

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Παράδειγμα 2
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Ανάβαση και κατάβαση της κλίμακας minor σε τονική ΡΕ (D) με τέμπο 60bmp
για μία οκτάβα, μια φορά συνολικά (repeat),
του pattern “zab” δηλαδή προηγούμενη, κεντρική και επόμενη βαθμίδα.
Εδώ εξηγώ ότι το pattern θα διαρκέσει ένα beat
οπότε πρέπει να ρίξουμε τo tempo για το παράδειγμα στο 60.

Η διατονική μινόρε απο ΡΕ είναι: ΡΕ ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ ΛΑ ΣΙβ ΝΤΟ ΡΕ

Για να γίνει το παράδειγμα αντιληπτό θα ακουστεί:

στον πρώτο χτύπο (ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ), σύμφωνα με το pattern “zab” προηγούμενη,
αυτή και επόμενη βαθμίδα και ούτε καθεξής

(ανάβαση μια οκτάβα)
(ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ), (ΡΕ ΜΙ ΦΑ), (ΜΙ ΦΑ ΣΟΛ), … , (ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ)
(κατάβαση)
(ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ), (ΣΙβ ΝΤΟ ΡΕ), (ΛΑ ΣΙβ ΝΤΟ), … , (ΝΤΟ ΡΕ ΜΙ)

Το αποτέλεσμα είναι ex2.mid

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Παράδειγμα 3
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Τα ακκόρντα σχηματίζονται απο πρώτη, τρίτη και πέμπτη βαθμίδα.
Στο pattern αυτό δηλώνεται με τα γράμματα a, c, e.
a για πρώτη ή κεντρική, c για τρίτη και e για πέμπτη.

Οπότε για όλα τα ακκόρντα που έχει η φα μείζωνα εκτελούμε

και θα ακουστούν όλα τα ακκόρντα με άρπισμα ace της φα major σε ανάβαση
μια φορά και για μία οκτάβα

Το αποτέλεσμα είναι ex3.mid

Απο εδώ έχουν αρχίσει και φαίνεται λίγο τι ασκησάρες μπορούν να βγούν με
ελάχιστη φαντασία. Το τελευταίο παράδεγμα δεν είναι και το πιο απλό για ένα αρχάριο,
πένα και στις τρεις χορδες και συνέχεια αλλαγή θέσης.

Αυτό τώρα μπορεί να γίνει ανάβαση κατάβαση 50 φορές αλλάζοντας την κατεύθυνση σε boomerang
Και το repeat σε 50.

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Παράδειγμα με LIMIT (pattern “bazaba” το ποιο κοινό) (δυσκολότερες ασκήσεις)
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Υπενθυμίζεται εδώ ότι κλίμακα είναι η χιτζάζ απο ΡΕ (D) και θα εκτελεστεί μόνο ανάβαση με LIMIT 4.

Το LIMIT είναι διαφορετική λειτουργία και το έχω για να μπλεχτούν τα πράγματα γύρο απο ενα σημείο, οπότε
να υπάρχει πολύ κίνηση ανάμεσα σε δυο χορδές. Το pattern bazaba θα παίχτεί μια φορά πάνω στις βαθμίδες

ΡΕ, ΜΙβ, ΦΑ#, ΣΟΛ (δηλαδή το limit 4 σταματάει την άσκηση στην 4 βαθμίδα) και μετά κατάβαση
γύρω απο το ΦΑ#, MIb, RE

Μετά στην επόμενη βαθμίδα τέσσερις φορές, δηλαδή θα ακουστεί το pattern bazaba ξεκινώντας απο ΜΙβ

ΜΙb, ΦΑ#, ΣΟΛ, ΛΑ, ΣΟΛ, ΦΑ#, ΜΙb

και όλα αυτά μέχρι το τέλος της κλίμακας.

Η πένα θα κινείται στο εξάηχο bazaba (θέση, άρση, θέση, άρση, θέση, άρση) οπότε συνεχώς
πάει θέση άρση αλλά και στις δύο χορδές συχνότερα.

Το αποτέλεσμα είναι ex4.mid

-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Μια άσκηση για να βρει παίξει κάποιος τις θέσεις μια κλίμακας:

Επιλέγουμε Ντο μείζωνα και τον δαχτυλισμό (pattern) zab. Θα ξεκινήσουμε
απο το C της μεσαίας χορδής στο τρίτο τάστο προχωράμε μέχρι το τέλος 2 οκτάβων
ως εξής, την πρώτη φορά, στο ΡΕ (2η βαθμίδα) αλλάζουμε χορδή, την επόμενη
φορά στο ΜΙ (3η βαθμίδα) κοκ. Έτσι μαθένομε την κλίμακα αλλα και όλες τις θέσεις.

Το πρόγραμμα απλά θα πάρει οδηγίες να ανεβοκατέβει 2 οκτάβες αρκετές φορές την Ντο μείζωνα.

Το πρόγραμματάκι υπάρχει εδώ msuci.exe

τα αρχεία πρέπει να σωθούν με την κατάληξη .mid

Μερικώς δοκιμασμένο και χωρίς εγγύηση :245:

Όταν με δυσκόλευε κάποιο κομμάτι έκανα άσκηση το ακριβές εκείνο σημείο που τεχνικά με δυσκόλευε. Καθαρά πρακτικός τρόπος που όμως νομίζω ότι έχει ενδιαφέρον.
Αν ποτέ βρεθούμε πολύ ευχαρίστως να σου δείξω κάποιους δακτυλισμούς. Να μου πεις και συ τη γνώμη σου.:slight_smile:

πολύ ευχαρίστως!:088:
Αυτά που λες δεν μπαίνουν πάνω σε αυτό το πρόγραμμα;

Θα πρέπει να βρω κάποιον να με βοηθήσει γιατί σ’ αυτά είμαι “ξύλο απελέκυτο”…:245:

Εμένα πάλι, το πρόβλημά μου είναι ακριβώς το ανάποδο: Φέτος άκουσα ταξίμι από “σπουδαίο” μουσικό, το οποίο στο τέλος γύρναγε 100% σε άσκηση δακτυλοθεσίας και μάλιστα χωρίς μέτρο.
:019:

Πάντως - χωρίς πλάκα - πολύ καλό το προγραμματάκι.
Μακάρι να το είχα τότε που πραγματικά το χρειαζόμουν.
Δικό σου είναι; Σε ποια γλώσσα είναι; Μοιάζει για MS VB 2003.
Σηκώνει τροποποιήσεις, όπως ρυθμό 4/4 ή 9/8 στο background για να μη χάνεται ο ασκούμενος;

Πάντως - χωρίς πλάκα - πολύ καλό το προγραμματάκι.

ναι σαι καλά,

Μακάρι να το είχα τότε που πραγματικά το χρειαζόμουν.

Είναι για αρχάριο, πράγματι, και εγώ τέτοιος είμαι και το χρειάζομαι.
μου πήρε καιρό να καταφέρω να μπω στο μετρονόμο και στο τριπάκι των ασκήσεων
και αυτό με βοήθησε.

Δικό σου είναι; Σε ποια γλώσσα είναι; Μοιάζει για MS VB 2003.

Ναι είναι , δεν είναι τίποτα φοβερό, είναι γραμμένο σε ANSI C με wx-widgets (c++)για τα παράθυρα,
όπως και το άλλο που είχα ανεβάσει για να κρατάει ρυθμούς (εκείνο και αν είναι για αρχάριους).
Και χρησημοποιεί και μια βιβλιοθήκη για να παράγει τα MIDI . Σκέφτομαι αν προλάβω (αν και με
την δουλειά άστα να πάνε, το έφτιαξα στις διακοπές) να το προχωρήσω αρκετά, δηλαδή
να έχει την μορφή γλώσσας και όχι ενα απλο pattern

Σηκώνει τροποποιήσεις, όπως ρυθμό 4/4 ή 9/8 στο background για να μη χάνεται ο ασκούμενος;

Αυτό δεν το καταλαβαίνω, πως να μπει ρυθμός σε μια άσκηση, μπορείς να μου εξηγήσεις; η εννοείς να
ακούγεται μόνο ρυθμός, γίνονται τα πάντα με το Midi αρκεί να καταλάβω τι εννοείς (και ακούγεται ενδιαφέρον :))

Λέω να βάλεις να παίζει “από πίσω” (σε άλλο κανάλι) ένας fix ρυθμός της επιλογής του μαθητή.

Εγώ μάθαινα (αυτά τα λίγα που έμαθα) παίζοντας ασκήσεις πάνω σε κάποιο ρυθμικό μοτίβο γιατί σαν γνήσιος τεμπέλαρος που είμαι παράταγα την άσκηση στη μέση από βαρεμάρα. Για παράδειγμα, τις ασκήσεις πάνω στο Χιτζάζ τις έκανα όλες με ρυθμό συρτό 7/8, τα ματζόρε σε 2/4 κ.λπ. Ετσι μου άρεσαν καλύτερα. Μου το είχε προτείνει ένας επαγγελματίας δάσκαλος μουσικής στο στρατό και διαπίστωσα ότι είναι πολύ έξυπνο γιατί σου κρατάει το ενδιαφέρον ζωντανό.

Π.χ. Αν επιλέγει ο μαθητής τα 4/4 σαν “χαλί”, σε άλλο κανάλι να παίζει ένα: Μπουμ-πα-πα-πα-Μπουμ-πα-πα-πα… Και στο ίδιο μέτρημα να βγαίνουν και οι φθόγγοι απ’ το πρόγραμμά σου. Μπορείς να βρεις έτοιμα τέτοια midi ή να τα παράξεις με κάποιο ετοιματζίδικο musicbox που θα έχει και ντράμς για διακόσμηση κ.λπ. Δεν ξέρω πως να το περιγράψω καλύτερα…

Νομίζω όμως ότι σε βάζω σε περιπέτειες: Πρέπει βρεις τρόπο να “πλέκεις” τους φθόγγους των κλιμάκων πάνω στο ρυθμό που επιλέγει ο ασκούμενος. Ισως χρειαστείς βοήθεια από επαγγελματία μουσικό που κατέχει την τέχνη της διδασκαλίας. Αυτοί κάτι τέτοια τα τρώνε για πρωινό.

Κατάλαβα ακριβώς ! γίνεται, αλλά θέλει το χρόνο του σαν την βαρελίσια φέτα :):slight_smile:

στο τέλος με ποιο πρόγραμμα τρέχετε τα αρχειάκια ρε παιδιά;

Γιώργο παράλειψη μου, Τα αρχεία είναι MIDI οπότε πρέπει να το σώσεις με την κατάληξη

.mid

Μετά μπορείς να τα παίξεις με οποιονδήποτε player

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 22:48 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 21:55 —

major
T, T, H, T, T, T, H

minor
T, H, T, T, H, T, T

hitzaz
H, Tr, H, T, H, T, T

hitzaskiar
H, Tr, H, T, H, Tr, H

ousak
H, T, T, T, H, T, T

niavent
T, H, Tr, H, H, Tr, H

nikriz
T, H, Tr, H, H, T, T

sabah
T, H, H, Tr, H, T, T