Ποιος είναι;


(babis1974) #1

Χαιρετώ όλους του βλάμηδες της ρεμπέτικης αγοράς .
Έχω «εντοπίσει» σε πολλά τραγούδια μια χαρακτηριστική φωνή αλλά δεν μπορώ να καταλάβω ποιος μπορεί να είναι .

00.05 και στο 01.11


#2

Ο μέγας Γιώργος Μπάτης


#3

Δεν νομίζω ότι είναι ο ίδιος. Πρώτον δεν μοιάζει η φωνή. Αλλά κυρίως, δεύτερον, μου φαίνεται ότι η φωνή που μιλάει έχει άλλη θέση στο χώρο σε σχέση με του τραγουδιστή.

Θα έλεγα ότι μπορεί να είναι του Δεληά ο οποίος παρευρίσκεται και παίζει μάλλον το μπουζούκι (σε τριπλή μουργκάνα;). Μάλιστα αφού τελειώσει τη λέξη θαλάμου, χάνει και λίγο τη μελωδία… (αυτό βέβαια μπορεί να οφείλεται στο ότι όποιος έπαιζε μπουζούκι, έχασε λίγο την αυτοσυγκέντρωσή του λόγω της ομιλίας, μου έχει τύχει)
Θα μπορούσε φυσικά οποιοσδήποτε άλλος…

Θα τόλμαγα επίσης να πω ότι η φωνή που λέει “γειά σου Αρτέμη” μοιάζει με τη φωνή του Γιώργου Κάβουρα (οι αριθμοί μήτρας ίσως μπορούν να μας δείξουν αν ο Κάβουρας είχε κάποια ηχογράφηση πριν ή μετά… αν κάποιος έχει την υπομονή ας το ψάξει) !


#4

Εγώ πάντως πιστεύω ότι είναι ο Μπάτης σε κατάσταση κοκκαλου
Άκουσε επίσης εδώ στο 1:14


(Φώτης Χατζίδης) #5

Χαιρετώ τις φίλες και τους φίλους.

Μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ ποια είναι η φωνή που ακούγεται.

Ο Μπάτης ηχογράφησε πρώτα το “Βάρκα μου Μπογιατισμένη” με αριθμό μήτρας OGA-77-2 και μετά το “Οι φυλακές του Ωρωπού” με αριθμό μήτρας OGA-78-2. Το νούμερο 2 σημαίνει ότι τα τραγούδια ηχογραφήθηκαν τουλάχιστον δύο φορές και προτιμήθηκε να κυκλοφορήσει η δεύτερη εκτέλεση.

Δυστυχώς δεν έχω βρει τα δύο προηγούμενα νούμερα (OGA-75 και OGA-76) ούτε τα δύο επόμενα (OGA-79 και OGA-80). Υπάρχει μεγάλη περίπτωση τα 4 αυτά τραγούδια να μην κυκλοφόρησαν ποτέ. Τουλάχιστον στον Μανιάτη δεν φαίνεται να υπάρχουν τα τραγούδια με τους αντίστοιχους αριθμούς μήτρας. Εκτός και αν σε κάποια που δίνει μόνο αριθμούς κυκλοφορίας αντιστοιχούν οι συγκεκριμένες ηχογραφήσεις που λείπουν.

Στα νούμερα OGA-73 και OGA-74 βρίσκουμε την Ρίτα Αμπατζή με τα τραγούδια “Μανουσάκια-μανουσάκια” και “Περιβόλι μου οργωμένο” αντίστοιχα, που δεν μας βοηθούν καθόλου, ενώ στα νούμερα OGA-81 και OGA-82 βρίσκουμε τα οργανικά “ΙΤΙΑ” και “Μια βλάχα” με τον Βρούβα στο κλαρίνο, που επίσης δεν μας βοηθούν.

Θεωρώ αρκετά πιθανό να μην κυκλοφόρησαν οι προηγούμενες και οι επόμενες ηχογραφήσεις.


(babis1974) #6

Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο απαγωγή σε άτοπο μπορεί να βρεθεί , αρκεί να «εντοπιστεί» σε όλα τα τραγούδια. η χαρακτηριστική φωνή .

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 14:54 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 14:43 —

01.11


#7

Να θυμίσω ότι συνήθιζαν, ειδικά ο Μπάτης, να δίνουν χαιρετισμό στον εαυτό τους, κλασικό παράδειγμα στον φιγουρατζη του Δελλια, γεια σου ρε Μπάτη με τον μπαγλαμά σου, ΜΠΡΑΒΟΟΟΟΟ


#8

Σύμφωνα με τον Charles Howard (Rembetica in Piraeus: 1933-1937, ένθετο CD), στην ορχήστρα του “Ωρωπού” παίζουν οι:

Γ. Μπάτης (φωνή, μπαγλαμάς), πιθανώς Ε. Παγιουμτζής (μπαγλαμάς), Α. Δελιάς (κιθάρα) και Μ. Βαμβακάρης (μπουζούκι)

Για το άτομο που αναφωνεί στα 0:05 και 1:11 σημειώνει απλώς ΣΠ (εννοεί τον Στράτο Παγιουμτζή και προφανώς είναι εκτίμηση του Τσάρλι).


(Νίκος Πολίτης) #9

Και βεβαίως, πάντα υπάρχει και η περίπτωση να είναι κάποιος κολλητός της παρέας, που παρέμεινε αφανής και δεν θα μάθουμε ποτέ ποιος ήταν.


#10

Γράψτε λάθος παιδιά, δεν εννοεί τον Παγιουμτζή. SP γράφει για την ακρίβεια αλλά βλέπω να χρησιμοποιεί τη συντομογραφία και σε τραγούδια που δεν συμμετέχει ο Στράτος (να εννοεί Some Performer;)…


#11

//youtu.be/cRZFdXeQtZU

//youtu.be/YVVitN-n6aA

Χωρίς να βάζω το χέρι μου στη φωτιά νομίζω ο Μεμέτης. Ακούστε αυτά τα 2 κομμάτια. Στη γυφτοπούλα η Ρίτα του κάνει επιφώνημα “Γεια σου μεμέτη με το μπαγλαμά σου”. Ακούστε και το επιφώνημα στο τέλος.


#12

Μήπως είναι συντομογραφία του spoken ;


(babis1974) #13

02.52


(neapoliotis) #14

Είμαι σίγουρος οτι δεν είναι ο Μπάτης.
Κάποιος αλλος είναι,και στην αρχή αλλά και στο ( 1:12 ),που ερχεται στα γρήγορα μπροστά στο μικρόφωνο,οταν τελειώνει την φράση ο Μπάτης, και κάνει παιχνίδι…
Τελείως διαφορετική φωνή απο του Μπάτη… Παίρνει και το μόρτικο το ύφος οταν μιλάει…Στημένη κατάσταση…


#15

Θα την πω τη βλακεία μου αλλά μου θυμίζει τη φωνή του Καμβύση…αν και ο Καμβύσης δεν ήταν στην Αμερική;

Πάντως μοιάζει και με του Μεμέτη.


(GiorgosRas) #16


Στο 2.47 μπορεί, επίσης, να ακουστεί η “άγνωστη φωνή”.

Στο τραγούδι “Έφοδος στον τεκέ” με αριθμό δίσκου AO-2064 ( https://www.youtube.com/watch?v=b1JXZkptbBM ) μπορούμε να ακούσουμε τις φωνές: Πέτρος Κυριακός, Γιώργος Καμβύσης. Στην ηχογράφηση συμμετείχαν φιλικά ο Μάρκος Βαμβακάρης με το Γιώργο Μπάτη, οι οποίοι την ίδια ημέρα βρίσκονταν στο χώρο της ηχογράφησης για τα τραγούδια του Μάρκου “ΟΠΟΥ ΜΠΑΙΝΩ ΜΕ ΚΟΙΤΟΥΝΕ” και “ΜΑΡΚΟΣ Ο ΣΥΡΙΑΝΟΣ” με αριθμό δίσκου AO-2065 που ακούγεται η “άγνωστη φωνή”. Οπότε φίλε BLEKOS δεν σε γελούν τα αυτιά σου, θα μπορούσε η φωνή να είναι του Γιώργου Καμβύση!


#17

Οι υποψίες μου ενισχύονται για τον Γ.Καμβύση στο κορόιδο άδικα γυρνάς…ακούστε στο 2.25 και 2.53
https://www.youtube.com/watch?v=Wt34EHxlcoY

Βέβαια τι ψάχνουμε να βρούμε;…Ακούστε το ίδιο τραγούδι σε άλλη ποιότητα οι φωνές αλλάζουν αρκετά


#18

Έχεις δίκιο, spoken (ή speech) εννοεί…


(ΣΤΑΥΡΟΣ Κ) #19

Φυσικά και είναι ο Καμβύσης, ο οποίος είναι σε πολλές ηχογραφήσεις με Μάρκο και Μπάτη, ηχογραφημένες για την εταιρεία Hmv.
Πχ, Γεια σου Μάρκο με τις ξανθές στο τραγούδι Η ξανθιά.