Ποιές είναι οι διαφορές μεταξύ ακουστικής - κλασσικής στις μεταπολεμικές κιθάρας Παναγή

Καλημέρα , μήπως γνωρίζει κανείς να μου πεί πώς φαίνεται σε μια μεταπολεμική κιθάρα Αφοι Παναγή ( με το μπλε κλειδί του Σολ ετικέτα και πυρογραφία ¨Αφοι Παναγη Αθηναι ¨ στο πίσω μέρος του καράολου ) , αν παίρνει συρμάτινες χορδές ή νάυλον ; Τα κλειδιά έχουν μεταλικούς αξόνες κι όχι πλαστικούς ( τύμπανα ) , τα καμάρια είναι οριζόντια όπως συνήθως κι απο ότι φαίνεται η κιθάρα είχε πεναριά ( pickguard ) που λείπει. Το καπάκι της είναι λίγο πιο λεπτό απο μιά Απαρτιάν του 75 που έχω και το σκάφος της λίγο πιό μικρό . Απο τις διάφορες φωτογραφίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο δεν είναι οπτικά εμφανές ποιά ( χωρίς χορδές φυσικά ) ¨Παναγή ¨ εκείνης της περιόδου είναι κλασσική και πιά ακουστική ! Επισυνάπτω μια γνωστή φωτο γραφία με 2 κλασσικές και 2 ακουστικές Παναγή της ίδιας περιόδου . Ευχαριστώ

αν θες να βάλεις σύρμα, πρέπει να έχει μεταλλικά κλειδιά και όχι με πλαστικό κύλινδρο εκεί που τυλίγεται η χορδή. για την τάση που αντέχει πρέπει οπωσδήποτε να την δει μάστορας, και να βάλεις ασήμι μέχρι 11-50, όχι παραπάνω.
θα έλεγα περί ακτινωτών καμαριών στις κλασικές και περί μπράτσου, αλλά βλέπω ότι γίνεται ενδιαφέρουσα κουβέντα στο φβ με περισσότερα στοιχεία. επειδή όμως σε λίγες μέρες θα χαθεί και δεν θα είναι διαθέσιμη για αναζήτηση (λόγω λογικής του φβ), καλύτερα να μεταφερθούν τα στοιχεία εδώ στο φόρουμ, που είναι προσβάσιμο σε όλους και θα υπάρχει και μετά από άλλα 23 χρόνια.

εντάξει λοιπόν επισυνάπυω screenshot της συζήτησης που είχαμε στο fb ώστε όποιος συνφορμίτης δεν την είδε να την δεί κι αν θέλει να τοποθετηθεί , να το κάνει

εντάξει, αλλά το νόημα είναι να βγουν 2-3 συμπεράσματα και να καταγραφούν. όταν κλείσει τον κύκλο της η κουβέντα σε 1-2 μέρες θα μπορεί να γίνει αυτό.

νομίζω πως τον πρώτο λόγο τώρα τον έχουν αυτοί που έχουν ασχοληθεί ενδελεχώς με το ζήτημα , δηλαδή οργανοποιοί και ίσως κάποιοι συλλέκτες . Πάντως απο την πολύ ενδιαφέρουσα πτυχιακή εργασία που επισυνάπτω εδώ http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/485/lpm_000116.pdf?sequence=1&fbclid=IwAR18nnpDhDkqkX_8qujsOmwuW0pIP02Pfl_qKTnvWihewWZZDiErD2YyLsU , έχοντας μεγάλη εμπειρία στις vintage Αμερικάνικες όμως κιθάρες , έβγαλα κάποια συμπεράσματα . Περιμένω βέβαια τους έμπειρους στις λαϊκές κιθάρες να τοποθετηθούν ώστε να σιγουρευτώ και να ξεκαθαρίσει σε εμάς τους υπόλοιπους το ομιχλώδες τοπίο .

1 Like

Γι’ αυτό θεωρώ το ρεμπέτικο φόρουμ πιθανά το πιο ολοκληρωμένο σήμερα. (Μαζί με το σήλαμπς.)

Τον Φεβρουάριο του 2010 ο Σπύρος ο Γκούμας κάνει μια ανάρτηση. Την #23. Στο θέμα “Κιθάρες Παναγή”.

Και γράφει το εξής:
“Oι κιθαρες Παναγη που εχουν το μπλε κλειδι του σολ στο περιγραμμα του κλειδιου γραφουν ΑΦΟΙ ΠΑΝΑΓΗ ΟΡΓΑΝΟΠΟΙΟΙ και στο κεντρο του κλειδιου με κοκκινα γραμματα ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΡΥΤΣΗ 3 ΤΗΛ 229688 ΑΘΗΝΑΙ. Απο οσα ξερω απο βοηθο των Παναγηδων το μλπε κλειδι το εβαζαν σε οργανα με μεταλλικες χορδες ,το τελευταιο μαγαζι το ειχαν στην πλατια Καρυτση. Καθως και οτι υπηρξε Παναγης που δεν ειναι αυθεντικος. Προσωπικη εκτιμηση γνησιοτητας ειναι το εξαψηφιο τηλεφωνο το μπλε κλειδι του σολ για τις ακουστικες κιθαρες. Για τις κλασσικες κιθαρες η ετικετα του ΝικουΒ ειναι αυθεντικη.”.

Δεν ξέρω κατά πόσο το τοπίο είναι ομιχλώδες, αλλά ελπίζω να ξεκαθάρισε.
Για μένα το ποιος δίνει την πληροφορία παίζει τεράστιο ρόλο.