Πληροφορίες για Audacity 1.3 (beta)

Καλησπέρα παιδιά. Θέλω να ηχογραφήσω ένα τραγούδι με το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Θέλω να παίξω στο μπουζούκι ένα κομμάτι και μετά να τραγουδήσω πάνω στην συγκεκριμένη μελωδία. Παρέχει αυτή τη δυνατότητα αυτό το πρόγραμμα? Και με ποιο τρόπο?

Χρησιμοποιώ αυτό το μικρόφωνο

Υ.Γ.Επειδή το έχω χρόνια αυτό το πρόγραμμα, έχει βγει και πιο καινούρια έκδοση?

Το audacity έχει φτάσει στην έκδοση 2.04 και μπορείς να το κατεβάσεις από εδώ. Φυσικά και το παρέχει, μόνο που θα πρέπει να έχεις ακουστικά ώστε να απομονώσεις τα ηχεία γιατί αλλιώς το μικρόφωνό σου θα πιάνει και τον ήχο που θα βγάζουν τα ηχεία.

Πρέπει να υπάρχει έκδοση 2.04 πλέον. Δεν νομίζω ότι για τη δουλειά που το θέλεις έχει κάποια διαφορά.

Δεν το έχω πρόχειρο το πρόγραμμα μπροστά μου αλλά απ’ ότι θυμάμαι απλώς ανοίγεις νέο κανάλι ηχογράφησης (αφού γράψεις το μπουζούκι) από κάτω και ηχογραφείς τη φωνή. Κατόπιν παίζοντας και τα δύο μαζί έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Σου δίνεται και η δυνατότητα με τις κουκίδες που έχει πάνω στο ηχογράφημα να αυξομειώσεις την ένταση του ενός ή του άλλου. Τέλος το εξάγεις σαν mp3 και έχεις το ζητούμενο.

Δεν θα έτρεχα να απαντήσω έτσι γενικά, αλλά φαντάζομαι ότι είσαι σε δημιουργικό οίστρο. Ελπίζω να βοήθησα.

ΥΓ. Με πρόλαβε ο admin όση ώρα έγραφα…

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις!!!

Έχω χρησιμοποιήσει το 1.3 για διάφορες ηχογραφήσεις. Είναι οικιακού επιπέδου, αλλά νομίζω ότι το πρόγραμμα παρέχει τη δυνατότητα και για υψηλότερων αξιώσεων αποτέλεσμα, για όποιον είναι λίγο σε θέση να εκμεταλλευτεί όλες τις δυνατότητες.

Για κάποιο λόγο, που μάλλον σχετίζεται με τον υπολογιστή μου και όχι με το ίδιο το πρόγραμμα, όταν γράφω ένα κανάλι ακούγοντας το προηγούμενο που έχω ήδη γράψει υπάρχει μια χρονοκαθυστέρηση (αυτό που είναι ταυτόχρονο όσο παίζω, στην ηχογράφηση δεν είναι). Η απλή και πρακτική λύση είναι στο πρώτο κανάλι να ηχογραφώ έναν οδηγό. Για κάθε επόμενο κανάλι ακούω μόνο τον οδηγό και παίζω/τραγουδάω από πάνω. Η χρονοκαθυστέρηση είναι φυσικά η ίδια για όλα τα κανάλια, επομένως βγαίνουν συγχρονισμένα μεταξύ τους. Τον οδηγό τον πετάω.

Η καθυστέρηση σχετίζεται και με το πρόγραμμα, πιο εξειδικευμένα προγράμματα πολυκάναλης ηχογράφησης λαμβάνουν υπόψη αυτή την καθυστέρηση και ευθυγραμμίζουν από μόνα τους τα κανάλια. Δεν υπάρχει υπολογιστής που να μην έχει έστω και λίγη καθυστέρηση καθώς η μετατροπή του σήματος από αναλογικό σε ψηφιακό, το γράψιμο στη μνήμη κλπ παίρνουν κάποιο χρόνο.

Έχει χρησιμοποιήσει κανείς το Audacity για να ψηφιοποιήσει βινύλια, από πικάπ παλιάς τεχνολογίας χωρίς υποδοχή usb? Έχω βρει βιντεάκια με οδηγίες γι’ αυτήν ακριβώς τη δουλειά, αλλά δεν έχουν την ίδια έκδοση με τη δική μου (Audacity 3.2.5), οπότε λένε «πάτα εδώ» και εγώ εδώ δεν έχω τίποτα ή δεν έχω τις ίδιες επιλογές…

τον αναλογικό ηχο απο mic, η το stereo, etc
τον περνάς στον υπολογιστή απο το mic in η το line in της κάρτας ηχου η οπου εχεις line input.
απο την στιγμη αυτη ο “αναλογικος ηχος”, ειναι σε ψηφιακή μορφή (PCM, AIFF, κτλ)
αυτες οι μορφές ειναι linear (ασυμπίεστο).
αυτο καταλαμβανει πολλα MB.
αφου τελειώσεις με τις όποιες επεξεργασίες θα κανεις, αποφασίζεις σε τι συμπιεσμένη μορφή θα το αποθηκεύσεις πχ mp3, flac, windows κτλ

save as…
.

Καλά μέχρις εδώ. Αλλά για να φτάσει το σήμα στο Audacity 3.2.5 πρέπει να κάω ορισμένες ρυθμίσεις, που δεν τις βρίσκω γιατί ό,τι οδηγίες βρήκα ήταν για άλλες εκδόσεις του Audacity. Οπότε, δεν μπαίνει ήχος!

τα ιδια ισχύουν για ολα τα “εργαλεία ηχου”.
στο Audacity(οπως και τα άλλα) καπου εχει την επιλογη της κάρτας ηχου.
πατα το κόκκινο( record) και θα πρεπει να δεις τα vumeter να “γεμιζουν”.
απο το stereo σου, η κατι άλλο, με “καρφάκι” βισμα στο line in του υπολογιστή σου.

Λοιπόν.

α. Από το πικάπ βγαίνει το γνωστό διχαλωτό καλώδιο rca με το κόκκινο και το άσπρο βύσμα.

β. Κανονικά αυτό θα το κούμπωνα σ’ ένα καλώδιο με δύο αντίστοιχα θηλυκά βύσματα, αλλά τέτοιο καλώδιο είναι πολύ δυσεύρετο, οπότε πήρα ξανά αρσενικό και ένωσα τα δύο αρσενικά μέσω της λεγόμενης μούφας (γ). Η μούφα είναι ένας αντάπτορας που κι απ’ τις δύο μεριές έχει θηλυκές υποδοχές rca. H άλλη άκρη αυτού του καλωδίου καταλήγει σε καρφί.

δ. Το καρφί το καρφώνω σ’ ένα παπαράκι που δε θυμάμαι πώς το λένε, αλλά έχει δύο υποδοχές για καρφιά (είσοδο μικροφώνου και έξοδο ακουστικών), απ’ την άλλη βύσμα usb, και όλο μαζί είναι μικρό σαν ένα στικάκι. Bάζω λοιπόν το καρφί στην είσοδο μικροφώνου.

ε. Το παπαράκι αυτό το συνδέω στον υπολογιστή.

Ανοίγω το Audacity, βάζω έναν δίσκο να παίζει, πατάω rec και… δεν εισέρχεται τίποτε! Ηχογραφώ μία σιωπή.

Άρα υποθέτω ότι είναι θέμα ρυθμίσεων του Audacity.

Το στάδιο δ το βάζω επειδή ο υπλογογιστής (λάπτοπ) δεν έχει υποδοχή line in. Ωστόσο μου είπαν ότι η υποδοχή των ηχείων κάνει και αυτή τη δουλειά. Δοκίμασα λοιπόν, ως εναλλακτική διαδρομή, να καρφώσω το καρφί του καλωδίου β κατευθείαν στην έξοδο των ηχείων, χωρίς να μεσολαβήσει το παπαράκι δ, και δεν έγινε και πάλι τίποτε.

Εδώ έχω πατήσει Audio setup, από κει recording device, κι από κει καμία από τις τρεις επιλογές δε φέρνει αποτέλεσμα. Όμως στα βιντεάκια που είδα, με άλλες εκδόσεις του Audacity, οι επιλογές στο rec. device ήταν διαφορετικές.

λοιπόν.
1.αυτα τα 2 (μαυρο και κόκκινο), πρεπει να περασουν απο ενα προενισχυτή RIAA(ισοστάθμιση η διόρθωση μπασων και πριμων του δίσκου).
δεν πρεπει να συνδεθεί κατ ευθείαν στον υπολογιστή.(κανένας υπολογιστής δεν εχει προενισχυτή RIAA)

η

2.το μαυρο και το κόκκινο του πικάπ το συνδέουμε σε ενα stereo οπου υπαρχει εισοδος για πικάπ συνήθως (σχεδόν παντα).
απο το rec out του stereo η την εξοδο ακουστικών, συνδεόμαστε στο line input του υπολογιστή.

αυτα για την ώρα…

1 «Μου αρέσει»

Αυτή θα ήταν κι εμένα η λογική μου σκέψη. Ωστόσο αυτός εδώ, για παράδειγμα, την κάνει τη δουλειά με το σκέτο πικάπ. Το ίδιο και άλλοι, ενώ βρήκα έναν που λέει ρητά «μην το κάνετε έτσι κατευθείαν», όχι όμως επειδή δεν είναι τεχνικά δυνατόν αλλά απλώς επειδή θα βγει με φτωχό ήχο.

Αν όμως σ’ εμένα δε βγαίνει καθόλου ήχος, κάτι άλλο θα φταίει.

Την άλλη μέθοδο, μέσω στερεοφωνικού από την έξοδο των ακουστικών, δεν τη θέλω. Το 'χω κάνει στο παρελθόν. Είναι πολύ αλλοιωμένος ο ήχος, άσε που για να περιορίσεις την αλλοίωση θέλει του κόσμου τις δοκιμές.

Αχ βρε pepe! το video που ειδες, χρησιμοποιεί το Audio Tecnica
AT-LP60, το οποίο εχει ενσωματωμένο τον προενισχυτή!
ναι υπάρχουν και τέτοια, αν δεν εχεις διαθέσιμο stereo.

απο την περιγραφη ( prospectum) του
AT-LP60

“With its built-in switchable phono preamp, the AT-LP60 may be connected directly to your computer, home stereo, powered speakers and other components”

μιας και το ξεκίνησες το θέμα…
εδω βλέπουμε τι συμβαίνει κατα την παραγωγή των LP και γιατι πρεπει να χρησιμοποιήσουμε προενισχυτή (διορθωτή. RIAA).

RIAA-EQ-Curve_rec_play.svg

1 «Μου αρέσει»

Μάλιστα…

Ξενέρωσα λίγο τώρα. Έχω φάει την πόλη δυο βδομάδες τώρα για να μαζέψω τα διάφορα καλώδια και αντάπτορες, μικρογκατζετάκια των λίγων ευρώ αλλά ωστόσο δυσεύρετα, βασισμένος σ’ αυτή την παρανόηση για την προενίσχυση…

Έχει γίνει πολύ περίπλοκη η ζωή όμως. Παλιά για να γράψουμε κασέτα από τον δίσκο δε χρειαζόμασταν εγκυκλοπαίδεια. Ούτε για το σύντομο διάστημα που ήταν της μόδας οι σιντιγράφοι: κάτι σαν κασετόφωνο που έγραφε σιντί από τον δίσκο, όταν τα σιντί ήταν αποκλειστικά για ήχο και δεν είχαν ακόμη σχέση με τους υπολογιστές, γιατί ο υπολογιστής έπαιρνε δισκέτες και ζούσε σ’ ένα διαφορετικό σύμπαν από τα κάθε λογής ηχητικά μηχανήματα.

1 «Μου αρέσει»

Μια απλή κάρτα ήχου με δύο προενισχύσεις κάνει τη δουλειά. Και μετά από τον υπολογιστή βάζεις καμπύλες RIAA κλπ. Η δικιά μου κάηκε, αν είχα θα σου δάνειζα. Στις αγγελίες βρίσκω καλές επιλογές σε παλιότερα μοντέλα σε καλές τιμές λόγω αντικατάστασης με καινούριο.

1 «Μου αρέσει»

Εντάξει, δε μου κράτησε και πολύ. Κοιμήθηκα, ξύπνησα, ήταν μια καινούργια μέρα, και τώρα ας δούμε τι θετικό μένει:

Κατάλαβα επιτέλους, αν όχι πλήρως, πάντως σ’ ένα προκαταρκτικό επίπεδο, τι πράγμα είναι η προενίσχυση. Κατάλαβα για ποιον λόγο οι παλιοί ενισχυτές στερεοφωνικού, την εποχή που το πικάπ ήταν στάνταρ, το παίρνουν κατευθείαν αλλά σε ειδική είσοδο, Phono και όχι μια από τις διάφορες εισόδους λάιν ιν, ενώ οι μεταγενέστεροι χρειάζονται τη μεσολάβηση του προενισχυτή. Και, τέλος, το πώς γίνεται τα σύγχρονα πικάπ να έχουν είσοδο usb απάνω τους κι όχι στον ενισχυτή. Πράγματα που τα έβλεπα μπροστά μου τόσα χρόνια αλλά τα δεχόμουν έτσι, χωρίς κατανόηση.

Τελικά η προενίσχυση είναι κάτι αναπόφευκτα απαραίτητο για το πικάπ, και υπάρχει πάντα, είτε σε ξεχωριστό εργαλείο, είτε ενσωματωμένο στον παλιού τύπου ενισχυτή ή το σύγχρονου τύπου πικάπ.

Ευχαριστώ κ. Σπύρο! :slight_smile:

1 «Μου αρέσει»

Ο προενισχυτής RIAA κάνει ενίσχυση ( από αδύναμο σήμα σε line in); Αυτό το κάνουν και οι προενισχυτές μικροφώνων κλπ. Κάνει ισοστάθμιση (equalization); Αυτό θεωρητικά το κάνεις και σε πρόγραμμα, αν έχει αρκετά καλή λειτουργία equalizer. Μήπως όμως κάνει και impedance matching; (αυτό τώρα πώς το λέμε στα ελληνικά;).

αυτο το λέμε “προσαρμογή αντίστασης” .
το να συνδέσεις την “κεφαλή” (pickup) ενος γραμμοφώνου σε είσοδο mic, κακομεταχειρίζεσαι αυτη την " συνθήκη" προσαρμογής.
οι κεφαλές (αυτο το τμήμα που εχει την βελόνα που λέμε, πρεπει να “βλεπει” αντίσταση εισόδου 47ΚΩ και άνω.
η αντισταση εισοδου στην θεση mic ειναι μονον 1ΚΩ .
παει περίπατο το impedance maching :rofl:.

(νομίζω ξεφύγαμε πολυ εξω απο τον στόχο του Φόρουμ, αλλα μάλλον μεσα είμαστε γιατι εχει να κάνει με την αναπαραγωγή δίσκων.)

1 «Μου αρέσει»