Παρτιτούρες - Ταμπλατούρες

(bouzoukovios)

Καλησπέρα!
Είμαι καινούριος στο χώρο του ρεμπέτικου και μόλις έχω αρχίσει να μαθαίνω να παίζω ορισμένα κομμάτια. Θα ήθελα αν κάποιος έχει παρτιτούρες ή/και ταμπλατούρες από ρεμπέτικα τραγούδια να… τείνει μια χείρα βοηθείας!!!
Ευχαριστώ

SHMANTIKH ANAKOINOSH!!

H AEPI ZHTAEI XRHMATA APO TO http://skripto.nostos.gr/

KOITAKSTE MIA KAINOURGIA SELIDA
POU PERIEXEI TO SKRIPTO!!
http://www.andreas.gr/common/skripto/index.html

DIADOSTE TO KAI SE ALLOUS PRIN TO BREI KAI AYTO H AEPI KAI TO KLEISEI.

ΧΑΙΡΕΤΩ ΣΑΣ –

ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΣΤΕΨΗ ΕΔΩ –
ΜΗΠΩΣ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΑΣ ΜΙΑ ΜΕΛΩΔΙΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΕ
ΣΑΒΑΤΟΒΡΑΔΟ? ΟΧΙ ΤΟ ΣΑΒΑΤΟΒΡΑΔΟ ΣΤΗΝ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ.
ΔΕΝ ΕΧΩ ΙΔΕΑ ΤΙΝΟΣ ΕΙΝΑΙ, ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΙ
ΤΟ ΘΕΛΩ ΓΙΑ ΠΙΑΝΟ.
ΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ.

ΜARIOU

“Σαββατόβραδο”, Μίκης Θεοδωράκης, 1960.

Να συμπληρώσω,
από την “Πολιτεία Β΄”
Στ. Καζαντζίδης, Μαρινέλα, μπουζούκι ο Χιώτης.
Ενα από τα κορυφαία (προσωπική άποψη) τραγούδια όλων των εποχών στη χώρα μας.
ΑΝ

(bouzoukovios)

Asta filarako rempetis… An den exeis… trypoula de sou dinei kanenas simasia edw mesa…

Γιατί φίλε μου “τρυπούλα”? Τι θα πει αυτό;

Κοίτα να δεις, με τις ταμπλατούρες και τις παρτιτούρες δουλειά στα παλιά λαϊκά δεν γίνεται.
Μόνο βοηθητικά στην προσωπική προσπάθεια με ποσοστό συμμετοχής κάπου 25%.
Τα τσαλιμάκια και οι χρωματισμοί (πχ του Μπάτη) στην παρτιτούρα ΔΕΝ βγαίνουν.
Οι περισσότεροι απ’ τους παλιούς εδώ δεν έχουν παρτιτούρες, ή κι αν έχουν δεν τις χρησιμοποιούν.

Τέλος πάντων, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, αν το geo_genetza@yahoo.com του rempetis ισχύει, θα του στείλω e-mail. Οχι τίποτα άλλο, αλλά για να διαπιστώσει κι αυτός πως δεν χρειάζονται.

(bouzoukovios)

Agapite KK, milaw gia ena parapono pou exw, mpainontas edw (to prwto prwto minima). Tote kaneis de mou apantise kalws i kakws, enw to epomeno minima ir8e meta apo konta ena xrono se apantisi tis Nikis.

Telos pantwn, sxetika me tablatoures kai partitoures, mporw na fantastw kai na katalavw oti oi xrwmmatismoi den mporoun na apodw8oun me tetoies texnikes. Alla afto pou i8ela tote ws arxarios, alla kai afto pou 8elei o “rembetis” fantazomai, einai na mporei na paiksei to skopo katarxin, afto to 25% pou les, kai epeita me tin empeiria na anaptyksei tin ikanotita na vgazei ta diafora tsalimia monos tou akougontas to kommati.

Kai gia na min pareksigoumai, o dikos mou logos pou i8ela partitoures kai tablatoures einai to gegonos oti menw monima sto ekswteriko kai den mporw na exw kapoio daskalo h/kai entypo yliko opotedipote epi8ymw… Opote moiraia, prospa8w apo otidipote pesei sta xeria mou na vgalw akri.

Xairetismoi

Bouzoukovios

Καλώς - καλώς. Το καλό πράμα αργεί να γίνει.
Σκανάρω σιγά σιγά τις παρτιτούρες μου και θα σας τις στείλω σε PDF. Πολύ σπαστική δουλειά - ελπίζω να το καταλαβαίνετε. Επιπλέον, απ’ όσο ξέρω, δεν υπάρχει κάτι έτοιμο να το στείλει κάποιος με e-mail.

Μπορεί να έχεις δίκιο στο ότι δεν έχουμε ένα ftp (στις Αζόρες) για παρτιτούρες - στίχους κλπ, αλλά γιατί δεν κάνετε κάτι κι εσείς στα εξωτερικά βρε παιδί μου;

Εγώ όταν άρχισα να μαθαίνω τζουρά (με τζουρά ξεκίνησα το 2001, μετά πήρα μπουζούκι πριν φυγω από Ελλάδα ) αγόρασα αρκετά βιβλία με παρτιτουρες για μπουζουκι, νομιζοντας οτι θα μου ηταν χρησιμες. (Όπως πολλοί από σας ήδη γνωρίζετε είμαι από Βραζιλία, και εκεινη τη χρονια εμεινα Αθηνα.) Όταν ημουν Αθηνα όμως τα τραγουδια τα μαθαινα με το δασκαλο μου, αυτος μου τα σημειωνε σε ενα τετραδιο με μουσικες νοτες, και ελαχιστες φορες πραγματικα διαβαζα τις σημειωσεις του.

Και να σας πω, τις παρτιτουρες ποτε δεν τις χρειαστηκα μετά… αφου μαθαίνεις τις κλημακες στο μπουζουκι και αρχιζεις να αναπτυσσεις δικα σου ταξιμακια πανω στον καθε δρομο, βγαζεις τα τραγουδια χωρις τη βοηθεια παρτιτουρας / ταμπλατουρας.

Σημασια για το μπουζουκι – και πολυ ιδιαιτερα για το ρεμπετικο τραγουδι – ειναι να γνωριζεις πολυ καλα τους λαϊκους δρομους και τους δυτικους μουσικους τροπους ματζορε/μινορε. Και να τους ξερεις οχι μονο επιφανειακα, δηλαδη να καταφερνεις να παιζεις τους φθογγους στη σειρα τους. Να γνωριζεις καλα την καθε κλημακα, τις βασικες σθγχορδιες της καθεμιας, τι σημασια εχει καθε φθογγος μεσα στην εξελιξη του συγκεκριμενου δρομου που παιζεις.

Ας πουμε, ρε σαμπαχ. Δεν αρκει να παιζεις στη συνεχεια RE MI FA bSOL LA bSI NTO RE , αλλα είναι απαραίτητο να γνωρίζεις ότι σ’αυτο το δρομο κυριο ρόλο παίζει η βασικη συγχορδια ρε μινορε, δευτερευον ρολο η φα ματζορε, και στο απο το φθογγο φα μπορεις να ξεκινησεις και τον δρομο φα χιτζαζκαρ, κλπ, και επισης οτι ο φθογγος ΣΙ μπορει να παιχθει χωρις υφεση, και επισης οτι ο δρομος μπορει να κατεβαινει αρχιζοτας απο τον φθογγο ρε στη δευτερη οκταβα με υφεση. Ετσι, γνωριζοντας τις ιδιαιτεροτητες του δρομου σαμπαχ παιζεις με πολυ μεγαλυτερη ευκολια οποιο τραγουδι σε δρομο σαμπαχ, και τις παρτιτουρες δεν τις χρειαζεσαι. Αλλωστε, τα τραγουδια γραμμενα σε δρομο σαμπαχ ειναι παραλλαγες της μελωδικης γραμμης του δρομου σαμπαχ, με ρυθμο.

Μαθαινεις καλα ετσι τους κυριοτερους δρομους και παιζεις σχεδον ολα τα τραγουδια. Δεν λεω πως ειναι απλη και ευκολη δουλεια, θελει χρονο και αφοσιωση, αλλα νομιζω πως αυτη η προσεγγιση ειναι πολυ πιο αποτελεσματικη για να αποκτησεις την μουσικη ευχερια για να παιζεις τα ρεμπετικα τραγουδια, απο ο,τι ειναι η δυτικη μεθοδος μελετης μεσω παρτιτουρας.

Εδω σ’ αυτο το φορουμ οταν ειχα αποριες για τους δρομους μου ειπαν να παρω το βιβλιο του Παγιατη. Σου το προτεινω τωρα εγω, φιλε Μπουζουκοβιε. Μελετησε τους λαικους δρομους στο μπουζουκι, και δοκιμασε ταξιμακια. Τα ταξιμια θα σου γινουν εξαρτηση :slight_smile:

Θα ηθελα να δω σχολια απο τους εμπειρους μαγκες…

Theo / Βραζιλία

(bouzoukovios)

Kalispera KK kai Theo.

Dikio exete kai afto to exw katalavei idi apo tous prwtous mines pou asxoli8ika me to bouzouki. To vivlio tou Pagiati einai apo ta prwta vivlia pou agorasa alla sigoura gia kapoion pou den kserei mousiki (opws egw) einai stin arxi ligo kinezika. De mporeite na fantasteite poses fores to exw diavasei, kai ka8e fora anakalypta kai kati kainourio.

Twra pleon mporw na akouw kommatia kai na vgazw genika ti melwdia kai poly liga “tsalimia”…:wink: Einai vlepeis 2,5 xronia pou paizw bouzouki kai vlepw kai monos mou oti sigoura to ypova8ro twn drwmwn einai to A kai to Omega tou organou. Kai o vasikos mou stoxos einai kapote na mporw na ka8omai kai na vgazw kapoio tragoudi pou exw sto myalo mou, toso kala oso na mou aresei emena. Vevaia oso ma8ainei kaneis toso perissotero 8elei na paizei kalytera… Siga siga :wink:

Alla pali as akousoume ta sxolia pou exoun na kanoun oi empeiroi magkes!

Xairetismoi,

Bouzoukovios

P.S.: Agapite KK o Big Brother den epitrepei tetoia ftp stis meres mas… Makari alla den…

(giorgo)

Kapios na me VOITHISEI ME YLIKO GIA DROMOUS, eimai stin tamplatoura mehri tora alla parolo pou pezo 15-20 tragoudia den prohoraei to pragma. Eimai aftodidaktos alla pantou oloi lene dromoi dromoi kai dromoi, EFHARISTO

ο παγιατης εχει δυο βιβλια για δρομους, το ενα «λαικοι δρομοι» ειναι περισσοτερο θεωρητικο, και το αλλο, «οι λαικοι δρομοι και η πρακτικη τους εφαρμογη» ειναι προσιτο και σε οσους δεν διαβαζουν πενταγραμμο (εχει ταμπλατουρα για μπουζουκι, κιθαρα και πιανο)… και τα δυο βιβλια απο τις εκδοσεις fagotto.

(Μπαγιόκος)

Δοκίμασε και το βιβλίο “Είναι εύκολο να μάθεις μπουζούκι” του Θανάση Πολυκανδριώτη, έκδοση του Νάκα (κοστίζει 15,50 Ευρώ).

Παντως παιδια για το θεμα των δρομων και το μπασιμο σ’αυτους ειναι μεγαλο ζητημα. Οντως δεν ειναι απαραιτητο να ξερεις μονο τις νοτες -αυτο βεβαια ειναι βασικο- αλλα τον τροπο, απο που ξεκινας, απο που περνας και που καταληγεις.
Σε ολα αυτα βεβαια πρεπει να προσθεσουμε τη φαντασια και βασικα το μερακι… Αυτα τα δυο τελευταια δεν διδασκονται βεβαια, το μερακι προυποτιθεται οτι ο οποιος πιανει μπουζουκι το εχει και η φαντασια επισης ειναι διαθεσιμη, η διαφορα ειναι στο οτι για να τα αξιοποιησει καποιος αυτα τα δυο πρεπει να εχει -για μενα απαραιτητα- παραστασεις εκ του συνεγγυς απο πιο εμπειρους παικτες και ει δυνατον απο παλιους ρεμπετες -γνωστους ή μη.
Ο “κινδυνος” βεβαια ειναι να ταυτιστει το παιξιμο του νεου παικτη με αυτο του “δασκαλου” αλλα οταν καποιος εχει πολλες παραστασεις και σε διαρκεια, τοτε διαμορφωνει δικο του στυλ (υπαρχει και ο κινδυνος βεβαια να τα μπερδεψει ολα και να τα κανει σαλατα…). Γιάυτο για μενα το πιο σωστο και “φρονιμο” ειναι να επιλεξει καποιος το στυλ που θελει να παιζει, προσωπικα προσπαθω να φτασω το στυλ της περιοδου '46-'52 με εκπροσωπους Μητσακη, Τσιτσανη, Καλδαρα κλπ.
Αλλα και ποιος δε ζηλευει τα απλα και πολυ δυσκολα ταξιμια του Μαρκου και του Δελια, το καταπληκτικο και ιδιομορφο παιξιμο του Τσιτσανη της περιοδου 37-40, το ρεσιταλ δεξιοτεχνιας και ακριβειας του Χιωτη, Τατασοπουλου, Μακρυδακη, Αθανασιου της περιοδου '52-'58 ή το παιξιμο του Μανωλη του Παπου που εχει επηρρεασμους απο Ανατολη και Δυση…

Κατά τη γνώμη μου, ο σύγχρονος μπουζουξής πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται σε διάφορα στυλ. Το να ανήκει αποκλειστικά σε μία σχολή θα τον περιορίζει. Την εποχή που το ρεμπέτικο ήταν ζωντανή λαϊκή έκφραση, με φυσικό τρόπο τα διάφορα στυλ εδημιουργούντο από τα μέλη εκείνης της ζωντανής παράδοσης. Σημερα πλεον το ρεμπέτικο δεν εξελίσσεται, δεν αλλάζει… ρεμπέτικο σημερα είναι αναπαραγωγή παλαιών ηχογραφήσεων και παλαιών τρόπων εκφρασης. Και βέβαια ο κάθε μπουζουξης ταυτιζεται με καποιο στυλ που για προσωπικους λογους το προτιμά (εγω ας πουμε τρελλαινομαι για το παιξιμο του Μαρκου), αλλά ένας συγχρονος παικτης ποτε δεν θα γινει «Μαρκος» ή «Τσιτσανης», οσο καλα κι αν καταφερει να μιμηθει το παιξιμο τους… όχι βέβαια πως οι παλαιοι ρεμπετες υπηρχαν τοσο καταπληκτικοι μουσικοι ωστε σημερα να μη ειναι δυνατον να γεννη8ει ανθρωπος ικανος να φτασει στα μεγαλεια τους. Απλως και μονο οι συνθηκες τοτε ηταν αλλες, ο κοσμος γυρω τους ηταν διαφορετικος, κλπ. Ο Μανωληs Παποs, ο οποιος ειναι συγχρονος, παιζει τα παντα.

Συμφωνουμε σχεδον απολυτα vryopoliti (τι ονομα ειναι αυτο ;).
Να σου πω το εξης, λιγα χρονια (1-2) πριν πεθανει ο ΚΑΠΛΑΝΗΣ τον ειχα δει σε καποια εκπομπη οπου εκανε ενα εισαγωγικο ταξιμι μινορε ρε και ενω ηταν απλος και λογω ηλικας λιγο αργος (στα νιατα του βεβαια επαιζε σπουδαιο μπουζουκι)εκανε κατι πονηρα περασματα σκετη γλυκα που δεν τα κανουν τωρα μπουζουξηδες τι να σου πω …
Βεβαια ο ανθρωπος την εποχη που μαθαινε μπουζουκι
αλλα και αργοτερα ειχε τετοια ακουσματα
που σιγουρα ειχε παρει απο τους παλιους απειρα κολπα και τερτιπια.
Για μενα παιζει σπουδαιο ρολο στο ταξιμι οι νοτες που θα βαλει καποιος. Εχω ενα ταξιμι του ΙΟΡΔΑΝΗ πανω στο ¨ΠΑΡΑΣΤΡΑΤΗΣΑ" που ειναι ανωτερο και απο κονσερτα !!
Αν καταλαβα καλα εισαι στο εξωτερικο, που εισαι
και τι γινεται εκει ;

Γεια σου Γιωργο… νομιζω το ανεφερα παραπανω, απο Βραζιλια είμαι … εσύ;

το ονοματακι Βρυοπολιτης είναι ελευθερη ελληνικη μεταφραση του επιθετου μου (γερμανικου) Moosburger… κι αυτο το εχω εξηγησει καπου σ’αυτο το φορουμ

καλα να περνας φιλε

ΟΚ φιλε Vryopoliti.
Εγω εδω …Χανια, Κρητη
Καποτε ημουνα με τον ΚΚ στην Ξανθη,
(δεν ξερω αν γνωριζεστε), παλαι ποτέ …
αλλα τοτε ηταν κρουστος, τωρα μας προεκυψε
εγχορδος.

(alexis)

vryopoliti…

exeis kamia sxesi me germania?