Γεια σας φίλοι
έχω καιρό να γράψω κάτι ουσιαστικό σ΄αυτό το φορού (αν μαλιστα ποτε έτυχε να γραψω κατι ουσιαστικο), επειδη τον τελευταιο καιρο είμαι παρα πολυ απασχολημενος (τελευταιο πανεπιστημιακο ετος, πρεπει να παραδωσω συντομα τη διπλωματικη μου εργασια κλπ).
Αλλα μετα την καταστροφη ΖΟΖΕΦ που μου εγινε, αναγκαστηκα να συμμορφωθω με την κατασταση ότι:
- δεν εχω πια το τζουραδακι μου που τον ανταλλαξα με το σαζι
-το τετραχορδο που εχω ειναι πολυ καλυτερο απο το τριχορδο μου.
Ετσι παραλληλα με τους νηπιαγωγικους μου πειραματισμους μου πανω στο σαζι, προσπαθω να αναπροσανατολιστω μεσα στον μουσικο κοσμο… και ετσι ενιωσα την αναγκη να δοκιμασω καινουργια πραγματα στα μπουζουκακια, και κυριως στο τετραχορδο.
Και για τα ταξιμακια το κουρδιζω το τετραχορδο σε δυο τροπους (απο ψηλα προς μπασα):
ΡΕ ΛΑ ΡΕ ΛΑ
ΡΕ ΛΑ ΡΕ ΣΟΛ
Θελω να ξερω τη γνωμη σας, που εχετε εμπειρια με ταξιμια δρομους μακαμια και κουρδισματα.
Η ΚΥΡΙΟΤΕΡΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΤΡΙΧΟΡΔΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΤΡΑΧΟΡΔΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΚΟΥΡΔΙΣΜΑΤΟΣ (ΙΣΩΣ ΚΑΙ Η ΜΟΝΗ ΔΙΑΦΟΡΑ).
Με το κουρδισμα ΡΕ ΛΑ ΡΕ ΛΑ παιζουμε οποιο δρομο που τον χωριζουμε σε ΠΕΝΤΑΧΟΡΔΟ-ΤΕΡΑΧΟΡΔΟ και εχουμε σαν ισοκρατηδες τις μπασες (για ταξιμια ειναι παρα πολυ μεθυστικο, εγω βαραω το μπουζουκακι για ωρες ετσι). Με το ΡΕ ΛΑ ΡΕ ΣΟΛ παιζουμε τους δρομους που τους χωριζουμε σε δυο ΤΕΤΡΑΧΟΡΔΑ και η δευτερη χορδη (λα) μπορει ακομα να χρησιμοποιηθει ακομα σαν ισοκρατης στην περιπτωση που τον χωριζουμε τον δρομο εναλλακτικα σε ΠΕΝΤΑΧΟΡΔΟ - ΤΕΤΡΑΧΟΡΔΟ.
Ας πουμε:
ΡΕ ΣΑΜΠΑΧ: ΡΕ ΛΑ ΡΕ ΛΑ
ΡΕ ΧΙΤΖΑΖ: ΡΕ ΛΑ ΡΕ ΣΟΛ (παιζουμε ρε χιτζαζ απο ρε, μπορουμε να αναπτυξουμε ΣΟΛ ΜΙΝΟΡΕ απο σολ, και ΛΑ ΟΥΣΑΚ ασ πουμε απο ΛΑ.)
Και βεβαια το οργανο ειναι δικο μου και μπορω να το κουρδισω οπως θελω, αλλα σας ρωταω αν σας φαινεται καλο επιχειρημα για να παψουμε να κατηγορουμε το τετραχορδο μπουζουκι. Ετσι δηλαδη, δεν πρεπει να κατηγορουμε το τετραχορδο μπουζουκι, αλλα το πως χρησιμοποιειται… καλα παιγμενο ακομα και μια κιθαρα μπορει να αποδωσει χαρακτηριστικο ρεμπετικο υφος, οποτε αναρωτιεμαι γιατι το μονο οργανο που δεν μπορει να αποδωσει τετοιο υφος ειναι το τετραχορδο μπουζουκι; Θελω να αναπτυξω ακομα καποιες τεχνικες αλλαγης τονικοτητας με τα δυο κουρδισματα που ανεφερα, και μετα να μαγνητοφωνησω ταξιμακια σε διαφορους δρομους.
Συγνωμη που επιμενω σε ενα θεμα πολυ παλιο και μαλλον ξεπερασμενο. Απλως θελω να μιλησουμε για καινουργια πραγματα στο πλαισιο του ιδιου θεματος. Ρωταω δηλαδη αν καποιος συνη8ιζει να παιζει το τετραχορδο με διαφορετικα κουρδισματα, αν καποιος εχει εμφανιστει μπροστα σε κοινο παιζονταις ελληνικα τραγουδια σε τετραχορδο με αλλο κουρδισμα απο το καθιερωμενο ΡΕ ΛΑ ΦΑ ΝΤΟ.
Το ΡΕ ΛΑ ΦΑ ΝΤΟ εχει ενα μονο πλεονεκτημα: διευκολυνει το παιξιμο των ακκορντων.
Για την τροπικη μουσικη ομως ειναι χαλια… οι ανοιχτες χορδες ηχουν και παραγουν αρμονικους φθογγους που χαλανε το ακουσμα και καταστρεφουν τη ιδιαιτεροτητα του καθε δρομου (περα απο ο,τι καταστρεφει καθε συγκερασμενο οργανο). Δεν χρειαζονται συγχορδιες στην τροπικη μουσικη.
Περιμενω τα σχολια σας.
Θα με κατηγορησετε για προδοτη αν εμφανιστω στη Βραζιλια με τετραχορδο κουρδισμενο ΡΕ ΛΑ ΡΕ ΛΑ και ΡΕ ΛΑ ΡΕ ΣΟΛ ;
γεια χαρα μαγκες.