Χαιρετώ! Έχει ψάξει κανείς αν κάποια πέννα μοιάζει περισσότερο με τον ήχο της πέννας ταρταρούγας; (φυσικά είναι και θέμα προσωπικής άποψης)
Ξέρουμε τί ήχο βγάζει η πένα ταρταρούγας;
Μόνο από ηχογραφίσεις, που όπως αντιλαμβάνομαι χρησιμοιποιείτο ευρέως παλιότερα, και από το youtube σε βίντεο που κάποιος τις παρουσίασε. Όμως είναι πιθανόν κάποιο μέλος να έχει ακούσει ή δοκιμάσει κλτ γιαυτό ρωτάω
Ίσως κάποια ιδιοκατασκευή, χαλώντας ένα αντικείμενο φτιαγμένο από υποκατάστατο ταρταρούγας: χτένα, μπράτσο από γυαλιά…
Κάνε μια αναζήτηση για Roman Style mandolin picks. Υπάρχουν σε κέρατο. Φαντάζομαι πως και πένες απο βακελίτη ίσως δωσουν κάτι κοντά.
Υπάρχει και η γερμανικού τύπου πένα μαντολίνου που είναι άκαμπτη. Ψάξε για Wolle mandolin pick.
Είναι πάντως εντελώς σκληρά και άκαμπτα υλικά.Δεν ξέρω αν τα βολεύεται κανείς.
Ναι ευχαριστώ, θα το ψάξω
Α σόρι, εννοούσες πένα για μπουζούκιι μάλλον, ε;
Λογικό. Εμένα πήγε ο νους μου αυθαίρετα στις μακριές πένες άλλων οργάνων (λάφτας, ταμπούρ…). Τρίγωνη πένα προφανώς δεν μπορείς να κάνεις με τον τρόπο που έλεγα.
Η απορια μου είναι αν ξερουμε ποια τραγουδια εχουν ηχογραφηθεί με αυτη την πενα ? Επισης πως ξεχωρίζει κάποιος τον ηχο της ? Εδώ αλλαξα καβαλάρηδες στο μπουζούκι και αλλαξε ηχο, πως καταλαβαίνει κάποιος ότι ο συγκεκριμενος ηχος είναι χάρη στην συγκεκριμενη πενα και όχι στο όργανο η ακόμα καλυτερα ο συνδυασμός του συγκεκριμένου οργανου (με τις 100 παραμέτρους που έχει ενα οργανο) με το παίξιμο και κυρίως την ψυχή του οργανοπαιχτη ?
Να πω τέλος πως μου αρεσουν οι μελέτες, οι παρατηρήσεις και γενικα θαυμάζω οποιονδήποτε μπορει να καταλάβει η ερμηνεύσει απο το πιο απλό ως το πιο σύνθετο, εφόσον ομως το αποδεικνύει και δεν είναι στον αέρα.
Βρε αυτή η ψυχή, τελικά με αυτη ασχολούνται παραπάνω στην ψυχολογία ή στη μουσική;
Αστειεύομαι προφανώς!!
κυκλοφορουν κατι κιτρινες προς μπεζ, διαφανες, με ενα ρινικερο επανω, της dunlop. ειναι απομιμηση κερατου μαλλον η κατι τετοιο, και εχουν ηχο πιο κρυσταλινο απο το σελουλοιντ. υπαρχουν σε διαφορα νουμερα, αλλα απο χελωνα εχω δει να πουλανε στο ebay, απο αμερικη.
Πάντως, με την τακτική που μόλις τελευταία πήρα χαμπάρι ότι εφαρμόζεται για να συνεχίσουν οι κυρίες να αγοράζουν γούνες πραγματικές, δεν αποκλείεται να αρχίσουν κάποιοι να εκτρέφουν χελώνες, αποκλειστικά* για πένες, μισραπλίκια κλπ…. Εκτός κι αν ο κόβιντ μεταλλαχτεί να μεταδίδεται και σε αυτές.
( * ) Εdit, 2 ΄ αργότερα: άντε και για καμμιά χελωνόσουπα…
Έχοντας επαφή με διάφορους μαντολινιστικούς κύκλους, έτυχε να δοκιμάσω πέννα ταρταρούγας. Μου φάνηκε πολύ σκληρή, σχεδόν σαν να παίζεις με νόμισμα.
Οι Γερμανοί βέβαια αποτελούν «σχολή» μαντολίνου, τόσο στην κατασκευή του οργάνου όσο και στο παίξιμο αλλά και ρεπερτόριο, αλλά δε μου αρέσει σαν ήχος, ξεφεύγει αρκετά από το παραδοσιακό ιταλικό ηχόχρωμα.
Σε ευχαριστώ. Απλά από περιέργεια θα το δοκιμάσω
Panos P Panos
Δεν είναι δυνατόν να είναι κανείς εντελώς σίγουρος. Πάντως το σίγουρο είναι πως οι παλιοί έπαιζαν με αυτό το υλικό και ο ήχος ήταν πιο καθαρός χωρίς ‘πλαστικίλα’. Όπως και νάχει είναι σεβαστή η άποψη σου πως αυτό που ρώτησα είναι ‘‘στον αέρα’’… Αλήθεια όμως πως θα μπορούσα να σου αποδείξω πως χρησιμοιποιούσαν αυτό του υλικό;; Το έχω διαβάσει σε διάφορες βιογραφίες και το άκουσα και σε συνεντεύξεις κατά καιρούς. Ξέρω και άλλες λεπτομέρειες αλλά δεν υπάρχει λόγος να τις παραθέσω. Αυτό που κατάλαβα είναι πως σε κάθε δημοσίευση υπάρχουν αυτοί που λένε μια άποψη με καλή πρόθεση και υπάρχουν και οι άλλοι. Μάλλον εσείς ανήκετε στους άλλους…
Δεν νομίζω να αναφερότανε στην δική σου ερώτηση ο Πάνος.Γενικά πρέπει να το είπε.Το ότι αλλάζει ο ήχος ανάλογα το υλικό της πέννας είναι δεδομένο.Όπως και το ότι παλιά φτιάχνανε αβέρτα και χρησιμοποιούσαν την ταρταρούγα.
Η αρχική σου ερώτηση ήτανε νομίζω πιο υλικό μοιάζει στον ήχο που βγάζει μια πέννα από ταρταρούγα οπότε δεν υπάρχει ερώτηση στον αέρα.Είναι σαφής η ερώτησή σου γιαυτό υπάρχει ένα forum.
Φίλε Λάμπρος, ευχαριστώ για τα σχόλια σου.
Μάριε δεν βρισκω τον λογο που παρεξηγησες την απάντηση.
- Δεν αμφισβήτησα το ερωτημα σου ουτε την ύπαρξη της πενας αυτής. Οπως εχω αναφέρει σε αλλο νήμα σαν πρώην κατοχος της συγκεκριμένης πενας την δεκαετια του 1990 αμφισβητώ το ηχητικό της αποτέλεσμα. Διαφωνώ με το ρητό της πιάτσας ότι αυτή η πένα δίνει το καλύτερο αποτέλεσμα ηχητικά το 2020.
- Δεν είπα ότι μιλας εσυ στο αέρα αλλά όσοι εκφράζουν μια άποψη χωρις να δίνουν στοιχεία και απο πανω είναι και κάθετοι. Εσυ δεν ειδα να λες καποια άποψη, μια ερώτηση έκανες.
- Ξανάδιάβασα την απάντηση μου αρκετές φορές μπας και καταλάβω γιατί διαβασες αλλά απο όσα εγραψα αλλα δεν νομίζω να απάντησα επιθετικά η με γραπτό υφος ισα ίσα οπως παντα έως σημερα απαντησα πολυ φιλικά.
- Δεν κατάλαβα ποιοι είναι / ειμαστε αυτοί οι άλλοι αλλα μικρο το κακο.
Πάντα φιλικά
Πάνος
Πάνο
Δεν ξέρω τι έγινε σε άλλο νήμα αλλά αυτό που διάβασα εδώ το εξέλαβα σαν κάτι που αφορούσε εμένα κι όχι εκείνους που εκφράζουν άποψη κτλ…
Δεν πειράζει
Κανένα πρόβλημα
Φιλικά
Μάριος
Φίλε αν τα έχεις πρόχειρα να τα παραθέσεις, ενδιαφέρουν πολλούς από εμάς. Πάντως πλαστικό προπολεμικά δεν υπήρχε, και το μπουζούκι χρησιμοποιούσε υλικά (π.χ. κλειδιά για κούρδισμα) από το μαντολίνο, μέχρι και το σχήμα του καπακιού με τη τσάκιση ήταν «δανεισμένο» από το μαντολίνο, οπότε λογικό είναι καποιοι τουλάχιστον παίχτες να έπαιζαν με πέννες μαντολίνου.
Βέβαια θα το κάνω σε κάποια φάση. Θέλω να αναφέρομαι και ακριβώς στα βιβλία, συνεντεύξεις που τα βρήκα…
Για τα κλειδιά και για το καπάκι το γνωρίζω. Επίσης και το σκάφος ήταν σχεδόν το ίδιο με του μαντολίνου, ίδιο σχήμα αλλά μεγαλύτερο.