καλησπερα παιδια πολυ ωραιο το forum με εχει βοηθησει παρα πολυ σε πολλα πραγματα
και θελω και εαν μπορειτε να με βοηθησετε σε αυτο το προβλημα που εχω
πως παιζεται ο δρομος σαμπαχ
ξερω οτι η σχεση ειναι αυτη Τ-Η-Η-3Η-Η-Τ-Η η Τ τον εχω δει και να τελειωνει σε Τ
απλα το προβλημα μα ου ειναι οτι πως τελειωνει και πως παιζοντε οι νοτες γιατι εγω που πηγα να τον βγαλω επεφτε σε μερικες κλιμακες πανω σε κατι νοτες και δεν εβγαινε
ισως το εκανα λαθος απλα επειδη μαθαινω τους δρομους θελω να τους μαθω σωστα
ευχαριστω πολυ
Ναι, συχνά δεν έχει οκτάβα αλλά όχι πάντα.
Πρέπει να συνηθίσουμε να βλέπουμε αυτές τις σειρές απο νότες ως έναν οδηγό που υποδηλώνει και μελωδική συμπεριφορά, και όχι μόνο ως κλίμακες.
Στο σαμπα, οταν η μελωδία επεκτείνεται πάνω απο αυτό το διάστημα που ρωτάς και εξερευνεί την ψηλή περιοχή , τότε θα το ακούσεις ως οκτάβα δηλαδη την ψηλότερη εκδοχή απο αυτό που ρωτάς.
Αν αυτή η νότα που ρωτάς χρησιμοποιηθεί ως …ταβάνι και οτιδήποτε αλλο κινείται χαμηλότερα της, τότε έλκεται και παίζεται χαμηλά.
Συνδίασε το με ρεπερτόριο. Τα κομμάτια τα ίδια θα σου δείξουν την μελωδική συμπεριφορα.
Πράγματι, στην ασυγκέραστη μορφή του το σαμπά δεν έχει καθαρή την οκτάβα, γιαυτό και οι περισσότερες μελωδίες, καθώς και τα ταξίμια, την αποφεύγουν.
παιδια η ντο η ρε και η μι καπως βγαινουν βεβαια με υφεσεις στο τελος αλλα βγαινουν η φα ομως ξεκιναει με φα σολ λαb και μετα ζηταει ημιτονιο αλλα το επομενο απο το λαb ειναι η λα φυσικη
πως μπορουμε εδω να ολοκληρωσουμε την κλιμακα φα;;;
Θεωρητικά, η νότα που ψάχνεις είναι το σι διπλή ύφεση που στο συγκερασμένο σύστημα είναι εναρμόνιος φθόγγος με τη νότα λα…άρα Λα.
μα στην νοτα λα βγαινει η νοτα σιb ετσι δεν ειναι;;και μετα απο 3Η βγαινει η ντο μετα η ρεb και μετα η μιb
Συγνώμη.Δεν καταλαβαίνω την ερώτηση.Αν μπορείς,γίνε πιο σαφής
(ή περίμενε να απαντήσει κάνας άλλος χρήστης)
θελω να πω οτι η κλιμακα φα σαμπαχ ειναι φα σολ λαb σιb ντο ρεb μιb και οτι η σιb παταει πανω στην νοτα λα φυσικη
ετσι δεν ειναι η κανω καποιο λαθος;;;
Το τετράχορδο Σαμπά συγκερασμένο έχει διαστήματα: Τ Η Η όπως ανέφερες παραπάνω
Αυτό απο Φα μεταφράζεται
Φα -Σολ (Τ)
Σολ- Λα ύφεση (Η)
Λα ύφεση-Σι Διπλή ύφεση (Η)
Η νότα Σι διπλή ύφεση βρίσκεται στο ίδιο τονικό ύψος με την νότα Λα. Ελπίζω αυτό να είναι κατανοητό.
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 17:15 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 16:53 —
με κίνδυνο να σε μπλέξω, θα προσπαθήσω να εξηγήσω πως προκύπτει θεωρητικά το μακάμ που προσπαθείς να μάθεις.
Μιλώντας πάντα σε γλώσσα συγκερασμένη…
Το Σαμπά προκύπτει με την προσθήκη τετραχόρδου σαμπά χαμηλότερα μιας κλίμακας ζιργκιουλελι χιτζάζ
έχουμε λοιπόν ένα Χιτζάζ πεντάχορδο(Η ΤΡ Η Τ) καπελωμένο με ένα τετράχορδο Χιτζάζ (Η ΤΡ Η) . Σαν το χιτζασκιάρ ένα πράμα.
Αν τώρα προσθέσουμε στο χαμηλότερο του μέρος τις 2 πρώτες νότες του Σαμπάχ, προκύπτει αυτόματα ολοκληρωμένο το μακάμ.
δηλαδή ΠΧ αν έχουμε Ζιργκιουλελι χιτζάζ απο σόλ :
Σολ-Λα ύφεση- Σι-Ντο-Ρε-Μι ύφεση-Φα δίεση-Σολ
και το επεκτείνουμε προς τα κάτω με
Μι-Φα δίεση
Τότε προκύπτει το τετράχορδο Σαμπάχ Μι-Φα δίεση-Σολ Λα ύφεση
και κατα συνέπεια η σειρά
Μι-Φα δίεση-Σολ-Λα ύφεση- Σι-Ντο-Ρε-Μι ύφεση-Φα δίεση-Σολ
Στο οποίο φαίνεται λοιπόν γιατί το Σαμπά δεν “επταφωνεί” δηλαδη γιατί ενώ η βάση του είναι το Μι (στην συγκεκριμένη περίπτωση) στην οκτάβα βλέπουμε το Μι ύφεση.
Αν όμως μεταφέρουμε την βάση μας μια οκτάβα ψηλότερα τότε κάνουμε σαμπάχ απο ψηλά , άρα χρησιμοποιούμε Μι φυσικό για να επεκταθούμε στην ψηλή περιοχή.
Μάλλον σε μπέρδεψα…
ενταξει φιλε το καταλαβα ευχαριστω παρα πολυ και ευχομαι να συνεχισετε ετσι σαν ομαδα να βοηθατε τον απλο κοσμο που θελει να μαθει διαφορα πανω στην μουσικη