Το «Νσυν» παρουσιάζει το πρώτο διδακτορικό για τον Βασίλη Τσιτσάνη – και το πρώτο διεθνώς για μη δυτικό συνθέτη – που κατέθεσε ο Νίκος Ορδουλίδης στο Πανεπιστήμιο του Λιντς. Σε αυτό συνοψίζονται πολύτιμα συμπεράσματα για το έργο του μεγάλου λαϊκού μουσικοσυνθέτη.
Για μη δυτική μουσική πάντως έχουν γίνει τόσες, ώστε ήδη προ πολλού έχει καταργηθεί η διάκριση που έλεγε «Μουσικολογία = περί δυτικής μουσικής / Εθνομουσικολογία = περί κάθε άλλης μουσικής». Δεν μπορούμε ίσως να ισχυριστούμε ότι ο δυτικοκεντρισμός έχει εκλείψει πλήρως, αλλά ασφαλώς δεν είναι όπως παλιότερα.
(Ούτε ο ρατσισμός έχει χαθεί, αλλά δεν κατεβάζουμε τους ξένους από το πεζοδρόμιο! - απλό παράδειγμα, μην τσιμπήσετε και χάσουμε πάλι την μπάλα.)
Δεν έχω υπόψη μου άλλο διδακτορικό για Έλληνα λαϊκό συνθέτη. Πέραν αυτού, δεν έχω ψάξει και δε θα μπορούσα να ξέρω τι έχει γραφτεί για Τούρκους, Άραβες, Ινδούς, Πέρσες, Αφρικανούς, Ινδονήσιους, Ιάπωνες κλπ κλπ κλπ συνθέτες. Αλλά ακόμη και για Βυζαντινούς συνθέτες, που επίσης δεν το 'χω ψάξει, θα με εξέπληττε να μην έχει γραφτεί τίποτε.
το θεμα εχει απασχολησει και παλαιοτερα το φορουμ…
προκειται για μια διδακτορικη διατριβη που εχει κατατεθει ηδη απο το 2002 αν θυμαμαι καλα στο Πανεπιστημιο του Λιντς με θεμα
"Η Δισκογραφική Καριέρα του Βασίλη Τσιτσάνη (1936-1983). Ανάλυση της Μουσικής του και τα Προβλήματα της Έρευνας στο Ελληνικό Λαϊκό Τραγούδι. "
η εργασια αυτη υπαρχει ελευθερη στο διαδικτυο στην αγγλικη γλωσσα και θα εκδοθει και στα ελληνικα νομιζω συντομα
περισσοτερα στο http://www.ordoulidis.gr/
Διαβάζοντας αυτή την παλιά συζήτηση συμπεραίνω ότι προ δέκα ετών, το 2014, τον Νίκο Ορδουλίδη δεν τον είχε ξανακούσει κανείς… Σήμερα είναι εκ των πρωταγωνιστων στα πράγματα.