Μπουζούκι, δεξιοτεχνία, παλιοί και νέοι

τελικα χασαμε ολοι το νοημα της μουσικης εδω και χρονια και ασχοληθηκαμε με ταχυτητες.
ο κοσμος και ιδιαιτερα αυτοι που δεν εχουν ακουσει ρεμπετικα τραγουδια στην πρωτη τους εκτελεση πανε στα μαγαζια να διασκεδασουν ακουγοντας ,οτι ακουνε τελοςπαντων.
ολοι οι νεοι που θελουν να μαθουν μπουζουκι αρχιζουν να παιζουν και προσπαθουν να παιξουν οσο πιο γρηγορα γινεται γιατι εχει γινει μοδα εδω και πολλα χρονια οι ασχετοι με τον ηχο του μπουζουκιου να κρινουν τον καλο παιχτη απο την ταχυτητα και μονο.
βεβαια ξεχνανε οτι η μουσικη δεν βγαινει απο την ταχυτητα και συνηθως οσοι προσπαθουν να μηλισουν πολυ γρηγορα ο αλλος δεν καταλαβαινει τιποτα.

για μενα η ιστορια μπουζουκι εχει τελειωσει απο πολυ παλια οταν βγηκαν κατι παιχτες οπως χιωτης,μπεμπης,σπορος κτλ.
δεν λεω πολυ καλοι χειριστες του οργανου τους αλλα δεν νομιζω οτι προσεφεραν και τιποτα αξιολογο στην ελληνικη λαικη μουσικη συνολικα.

δεξιοτεχνης ενος οργανου για μενα δεν σημαινει τιποτα,παπαλα ειναι για μενα.

προτιμω εναν συνθετη να μου βγαλει μια μουσικη με λιγα λογια αλλα να εχει χρωμα σαυτο που παιζει και λεει και ας μην παιζει και πολυ καλα το οργανο.

μαυτα και μαυτα η λαικη μας μουσικη πεθανε (πραμα ανεπιτρεπτο ,πουθενα δεν εχει γινει αυτο σε κανενα κρατος του κοσμου)και καθομαστε και ασχολουμαστε με δεξιοτεχνιες και δεξιοτεχνες.

α ,ξεχασα,εχθες πηγα σε ενα μαγαζι και ακουσα ζωντανη μουσικη .
ο τυπος με το οχταχορδο μπουζουκι με ξενερωσε μαυτα που επαιζε αλλα πιο πολυ με ξενερωσε και το οργανο του .
ποιο μπασο και απτην κιθαρα που επαιζε διπλα του,και απο πενα τι να πω,με την ιδια ενταση ολες τις νοτες.
φαινεται στο σχολειο δεν εμαθε οτι υπαρχουν και οι τονοι και οτι τονιζουμε τις λεξεις οπως πρεπει .φυσικα υπαρχουν και χειρωτεροι ,οπως παιχτες που ξεχνουν να βαλουν τελια η εστω ενα κομμα σε μια προταση.

δλδ αμα το παραπανω κειμενο το ενωσω ολο μαζι και το κανω να φαινεται ετσι θα καταλαβετε τιποτα:):063:

τελικαχασαμεολοιτονοηματηςμουσικηςεδωκαιχρονιακαιασχοληθηκαμεμεταχυτητεςοκοσμοςκαιιδιαιτερααυτοιπουδενεχουνακουσειρεμπετικατραγουδιαστηνπρωτητουςεκτελεσηπανεσταμαγαζιαναδιασκεδασουνακουγονταςοτιακουνετελοςπαντωνολοιοινεοιπουθελουνναμαθουνμπουζουκιαρχιζουνναπαιζουνκαιπροσπαθουνναπαιξουνοσοπιογρηγοραγινεταιγιατιεχειγινειμοδαεδωκαιπολλαχρονιαοιασχεοιμετονηχοτουμπουζουκιουνακρινουντονκαλοπαιχτηαποτηνταχυτητακαιμονοβεβαιαξεχνανεοτιημουσικηδενβγαινειαποτηνταχυτητακαισυνηθωςοσοιπροσπαθουνναμηλισουνπολυγρηγοραο αλλοςδενκαταλαβαινει τιποταγιαμεναηιστοριαμπουζουκιεχειτελειωσειαποπολυπαλιαοτανβγηκανκατιπαιχτεςοπωςχιωτης,μπεμπης,σπορος κτλδενλεωπολυκαλοιχειριστεςτουοργανουτουςαλλαδεννομιζωοτιπροσεφερανκαιτιποτα αξιολογο στηνελληνικη λαικη μουσικη συνολικαδεξιοτεχνηςενοςοργανουγια μενα δενσημαινειτιποτα,παπαλαειναιγια μεναπροτιμω ενανσυνθετη να μουβγαλε μια μουσικη μελιγαλογια αλλαναεχειχρωμα σαυτοπουπαιζει καιλεεικαιαςμηνπαιζεικαπολυκαλατοοργανομαυτα και μαυτα η λαικημαςμουσικηπεθανe(πραμαανεπιτρεπτοπουθεναδενεχειγινει αυτο σε κανενα κρατος του κοσμου)και καθομαστε και ασχολουμαστεμεδεξιοτεχνιεςκαιδεξιοτεχνεςαξεχασα,εχθεςπηγασεεναμαγαζικαι ακουσα ζωντανη μουσικηο τυπος μετοοχταχορδομπουζουκιμεξενερωσεμαυταπουεπαιζε αλλα πιο πολυ με ξενερωσε και το οργανο τουποιο μπασο και απτην κιθαρα πουεπαιζεδιπλατου,καιαποπενατιναπωμε την ιδιαενταση ολες τιςνοτεςφαινεται στο σχολειο δενεμαθεοτιυπαρχουν καιοιτονοικαιοτιτονιζουμετιςλεξειςοπωςπρεπειφυσικαυπαρχουνκαιχειρωτεροιοπως παιχτεςπουξεχνουνναβαλουντελιαηεστωενακομμασεμιαπροταση.

για μενα η ιστορια μπουζουκι εχει τελειωσει απο πολυ παλια οταν βγηκαν κατι παιχτες οπως χιωτης,μπεμπης,σπορος κτλ.
δεν λεω πολυ καλοι χειριστες του οργανου τους αλλα δεν νομιζω οτι προσεφεραν και τιποτα αξιολογο στην ελληνικη λαικη μουσικη συνολικα
Ειναι το μονο σημειο στο οποιο διαφωνω καθετα,και πανω σ’αυτο δικαιλογω το ‘‘σεμνα’’ μου…

Φιλικα,
Παναγιωτης:063:

Δεν έχεις δίκιο φίλε, ο Χιώτης μόνο με το παίξιμο του , το ύφος του, ας αφαιρέσουμε τις δημιουργίες του, έχει δημιουργήσει αυτό που λέμε σχολή στο μπουζούκι.
Δεν μπορείς με μια μονοκονδυλιά χωρίς να τεκμηριώνεις την άποψή σου να μηδενίζεις την προσφορά μεγάλων μορφών στη μουσική.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 07:25 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 07:19 —

Ναι φιλε μου. Μονο που αυτους που αναφερες ξεχασες οτι εχουν γραψει ιστορια απο θεμα εξελιξης και αναπτυξης των δυνατοτητων του οργανου. Περα απο ις συνθεσεις τους οπως αναφερε και ο αξιοτιμος κ Χαλιος παραπανω. Απο εμενα εχειςκαργα σεμνοκουμπο :087::087::087:

πω πω, τον φάγατε τον άνθρωπο… να τοποθετηθώ κάπου στη μέση; βαριές οι κουβέντες σου αρχάριε, παρ’οτι συμφωνώ γενικά μαζί σου δεν μπορώ να απαξιώσω τέτοιους μπουζούκαρους. αν ακούσεις προπολεμικό χιώτη (πχ στου μπαγιαντέρα τα κομμάτια) ή προσέξεις τί μελωδίες βγάζανε μέσα στην ταχύτητα… και το σημαντικότερο, τί πενιά είχανε -δεν το βρίσκεις σήμερα που όλοι παίζουν με χαμηλωμένα μπουζούκια, τότε τα πηγαίνανε ξημερώματα (μετά το μαγαζί) στον ζοζέφ για να τους ψηλώσει τον καβαλάρη ώστε να ηχογραφήσουν στην κολούμπια!
με τον πόλεμο πάντως τελείωσε η “παραδοσιακή” περίοδος του ρεμπέτικου, όσοι δεν πεθάνανε στην κατοχή, παροπλιστήκανε μετά (καθόλου τυχαία)… κι όταν περνάς στην επώνυμη δημιουργία, και θες να βάλεις το μπουζούκι στα σαλόνια (γιατί νοιώθεις ότι του αξίζει βρε αδερφέ), γοητεύεσαι από τη δύση και θες να ξεφύγεις από την ανατολή… να τα μάμπο, να οι μαγνήτες, να η ταχύτητα, να οι στρογγυλεμένοι στίχοι… με εξαιρέσεις, δεν αντέχω τα μετά το '50, και ακούω επιλεγμένα μεταπολεμικά. τουλάχιστον επί μεταξά ακόμα βγαίνανε τραγουδάρες, δεν ανακόπτεις εύκολα τέτοιο ρεύμα -χρειάζεται ο πόλεμος… πάντως θα ένοιωθε δικαιωμένος από την εξέλιξη του ρεμπέτικου σε λαικό! ούτε αμανέδες, ούτε ανήθικα, ούτε χασίσια, ευρωπαικές αρμονίες, πολιτισμένα πράγματα ρε παιδί μου!
υγ: μην παρεξηγηθώ πως οι λαϊκοί ήταν μεταξικοί, εκ του αποτελέσματος κρίνω… έτσι κι αλλιώς υπάρχουν κουβέντες στο φόρουμ για μεταξά, ρεμπέτικο-λαϊκό, εδώ γίναν όλα σούπα!

Φίλε αρχάριε, ότι και να ‘γραφες ή να ήθελες να πείς μετά από το παραπάνω, τ’ ακύρωσες. Αναφέρεσαι σε (ή ίσως στούς) τρείς κορυφαίους δεξιοτέχνες που πέρασαν πάνω από το όργανο σαν κάτι παίχτες;

Λοιπόν για να ισοφαρίσεις την γκέλα, να γράψεις 100 φορές το παρακάτω και να 'ρθεις από Δευτέρα με τον κηδεμόνα σου:

" Υπόσχομαι ότι θα είμαι φειδωλός στα σχόλια μου. Επίσης υπόσχομαι ότι πρώτα θα μάθω να πιάνω σωστά την πένα, και μετά θα ξαναπιάσω στο στόμα μου τον Χιώτη, τον Σπόρο και τον Μπέμπη." :019:

για μενα η ιστορια μπουζουκι εχει τελειωσει απο πολυ παλια οταν βγηκαν κατι παιχτες οπως χιωτης,μπεμπης,σπορος κτλ.
δεν λεω πολυ καλοι χειριστες του οργανου τους αλλα δεν νομιζω οτι προσεφεραν και τιποτα αξιολογο στην ελληνικη λαικη μουσικη συνολικα
ασε μας ρε φιλε τωρα ΕΛΕΟΣ ΔΗΛΑΔΗ τι θα ακουσουμε αλλο? :112:

εμενα παντως μου αρεσει πολυ το παιξιμο του django reinhardt -gypsy jazz.Aκομα και ο χιωτης εχει επηρεαστει απο το παιξιμο του…

καλα πρεπει να εχω παρει τα περισσοτερα σεμνα απολους μεχρι τωρα:019:

λοιπον ,σας ξενερωσα ασχημα αποτι βλεπω.
βασικα δεν τους υποτιμω ηδη εγραψα οτι ηταν πολυ καλοι παιχτες ΑΛΛΑ οτι δεν προσεφεραν τιποτα το ΑΞΙΟΛΟΓΟ και το γραφω με κεφαλαια να το διαβασετε επειδη δεν προσεξατε τι εγραψα μου φαινεται.
οταν λεω ΑΞΙΟΛΟΓΟ δεν εννοω οτι ηταν αχρηστος ο χιωτης ,το λεει και η λεξη αλλωστε.

ενταξει για τον τσιτσανη, τον βαμβακαρη,τον ακη πανου μπορω να πως οτι δεν προσεφεραν;οχι βεβαια.
να ναι καλα ο στελιος καζαντζιδης που με την φωνη του κρατησε ζωντανο το λαικο μας τραγουδι απο το 53 και μετα που βγηκε αν και ηδη ειχε αρχισει να φθειρεται.:092:

Υ.Γ το θεμα μεταφερθηκε ,ειχα απαντησει στο θεμα με τον τυπο που επαιζε πολυ γρηγορα .
http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=21085&highlight=%EC%E5%EB%E1%E3%F7%EF%EB%E9%E1

βασικα δεν τους υποτιμω ηδη εγραψα οτι ηταν πολυ καλοι παιχτες ΑΛΛΑ οτι δεν προσεφεραν τιποτα το ΑΞΙΟΛΟΓΟ και το γραφω με κεφαλαια να το διαβασετε επειδη δεν προσεξατε τι εγραψα μου φαινεται

Ρε μαστορα θα πας στην κολαση με αυτα που λες:044:Αν δεν προσφεραν κατι το αξιολογο και αυτοι οι ανθρωποι τοτε ποιοι προσφεραν?Η μηπως επειδη δεν ετυχε να προσφερουν πρωτοι τους ακυρωνουμε? ΠΡΟΣΦΕΡΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΛΙΣΤΑ!!!

Εγώ σου δίνω ένα μπράβο φίλε arxarios παρότι δε συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Κατά τη γνώμη μου έχεις απόλυτο δίκιο όσον αφορά τον τονισμό και την κατάντια όσων σημερινών μπουζουξήδων δεν έχουν ιδέα από τα μπουζούκια των <<παλιών>> (ή δε δείχνουν σεβασμό σε αυτά).

Επίσης, νομίζω κι’εγώ ότι ,στα χέρια κάποιων δεξιοτεχνών, το μπουζούκι έχασε κάποιο απ’το χρώμα του. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι μπορούμε να απαξιώνουμε εντελώς τόσο το ταλέντο τους όσο και την προσφορά τους στο λαικό τραγούδι.

Παρόλ’αυτά, είμαι της άποψης ότι ένας μπουζουξής πρέπει να δίνει βάση πρωτίστως στο χρώμα και το αίσθημα της πεννιάς και δευτερευόντως στην ταχύτητα.

Πάρε κι’ένα Χιώτη με αίσθημα : http://www.youtube.com/watch?v=IyasRwU_iJM:063:

Ακόμη, δε νομίζω ότι η μεγάλη ταχύτητα στην πεννιά αποκλείει το μάγκικο και ρεμπέτικο ηχόχρωμα. Τρανή απόδειξη αυτού είναι ο Ιορδάνης Τσομίδης (αναφέρομαι στους σύγχρονους).Viva Jordan

Υ.Γ. Ακόμα ένα μπράβο επειδή λες τόσ απροκάλυπτα τη γνώμη σου παρότι είναι κάπως αιρετική.:110:

Κάπου στην μέση,κάτι σαν ανακεφαλαίωση,πάνω στην σκέψη του arxariou.Τονίζω οτι διαφωνώ μαζί σου.Και σκέψου οτι αφαίρεση,αφαίρεση μόνο δεν γίνεται.Και ο Βαμβακάρης δεν ήταν αφαιρετικός στο μπουζούκι.Απλός ναι.Ίσως ο Μπέμπης ή ο Σπόρος να μην έγραψαν τραγούδια(συνθετικό έργο) που να άφησαν ιστορία.Αλλά ο Χίωτης;Δεν εννοώ το μάμπο που ολοι το φέρνουμε σαν κακό παράδειγμα του Χίωτη.Αλλά πόσα απ τα άλλα άφησαν ιστορία και τραγουδιούνται ακόμα,στο ίδιο πρόγραμμα με αυτά του Βαμβακάρη και του Παπαϊωάννου.“Βουνό με βουνό”, “μπρος στα κλειστά παράθυρα”,“το φτοχωμπούζουκο”, “ο πασαντέμπος”,“το καφεδάκι” και δεν έχει τελειωμό.ΜΕΓΑΛΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ.Να σου αναφέρω και σε πόσα άλλα που αγαπάμε παίζει ο Χίωτης ή ο Μπέμπης ή ο Σπόρος; Ή σε πόσα άλλα παίζει ο Κώστας Παπαδόπουλος(που επιρεάστηκε απο τον Μπέμπη).Στο 70 ίσως και πιο πολύ τις εκατό της ελληνικής δισκογραφίας μέχρι το 70.Και είναι καλό μπουζούκι οχι επειδή παίζει παπάδες.
Άκου το γνωστό σόλο του Μπέμπη να δείς πόσο απλό και περιττό είναι.
Γιατί ένα τραγούδι δεν το κάνει μόνο ο στίχος, η μουσική,η φωνή,αλλά και το μπουζούκι!Σκέψου την διαφορά στους πρώτους δίσκους του Θεοδωράκη όταν απο Χίωτη περάσαμε σε Παπαδόπουλο.Και σκέψου οτι αλλιώς είναι να σου παίζει σ’ένα τραγούδι ο Σπόρος και αλλιώς να σου έρθω εγω(εγω ο Νίκος) που παίζω αφαιρετικά γιατί έτσι μπορώ ακόμα.
Καλησπέρα

Nομιζω οτι μαλλον δεν ξερεις τι θες να πεις φιλε arxarie. Δηλαδη κατα εσενα ποια θα επρεπε να ηταν η προσφορα του Χιωτη του Σταματιου και των υπολοιπων μεγαλων για να ειναι αξιολογη??? Να εχτιζαν την Ακροπολη?? Για ονομα του θεου πια!!:108::108::108:Αλλα εδω που τα λεμε για να τελειωνει το θεμα. Σου αρεσουν??? Τους ακους και τους μελετας!!! Δεν σου αρεσουν μην τους ακους αλλα μην τους υποτιμας!!! Γιατι αυτοι ακριβως οπως και πολλοι αλλοι αφιερωσαν ολη την ζωη τους σε αυτο το πραγμα.

Φιλε arxarios θα συμφωνησω μαζι σου (προφανως εχουμε τα ιδια γουστα)
αλλα η εισαγωγη του τεκετζη μπορει να μην την προλαβαινει καλα τ αυτι αλλα γαμαει…

Μήνυμα από συντονιστή: Φίλε σε παρακαλώ να γράφεις πιο κόσμια.

εγώ σου δίνω ένα μπράβο φίλε arxarios παρότι δε συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Κατά τη γνώμη μου έχεις απόλυτο δίκιο όσον αφορά τον τονισμό και την κατάντια όσων σημερινών μπουζουξήδων δεν έχουν ιδέα από τα μπουζούκια των <<παλιών>> (ή δε δείχνουν σεβασμό σε αυτά).
ποια καταντια ρε φιλε τωρα η τεχνικη ισα ισα τα σημερινα χρονια εχει χτυπισει κοκκινα αφήστε τους μουσικους ήσυχους, τους συνθέτες να πάτε να κρεμασετε ? οσο για τον Αρχάριο γρηηηηγορα στο youtube για εντατικα μαθηματα χιωτη - σπορο - παλαιολογου -ζαμπετα κ.α αυτοι κατεμε ηταν εθνικοι ηρωες .

υ.π και για να σας την σπασω λιγο εμενα μαρεσει και ο ΝΤΑΛΑΡΑΣ .

λοιπον,αλλου νομιζω ειναι το θεμα…συμφωνω κι εγω γενικα με τον αρχαριο για το οτι η ουσια δε βρισκεται στην ταχυτητα αλλα δεν θα απαξιωσω ο,τι ειναι γρηγορο.σωστα ανεφερε καποιος παραπανω για τον djanco reinhard.αλλα αυτο που εκανε μεγαλο τον τζανκο,τον χιωτη,κλπ δεν ειναι απλα η ταχυτητα αλλα το feeling που εβγαζαν.και βεβαια ηξεραν πως να χρησιμοποιησουν την ταχυτητα.πχ. ακουστε τον χιωτη πως παιζει το ψηλο γαζι η το παλιο μου μπουζουκακι.στρωτα,απλα και ομορφα χωρις υπερβολες.στηριζει το κομματι.και ακουω καποιους αλλους(δεν αναφερω ονοματα γιατι θα πεσετε να με φατε) να το παιζουν και την ιδια στιγμη να εχουν παιξει τις δεκαπλασιες νοτες απο αυτες που χρειαζεται το κομματι.αυτο ειναι υπερβολη,αυτοπροβολη και παπατζιλικι.δειχνει ελλειψη ταπεινοτητας…το θεμα ειναι η καθε νοτα που θα παιχτει να βγαινει απο μεσα σου.αλλιως μην την παιξεις!οσο για το χιωτη τον μπεμπη κλπ θεωρω οτι υπερεβαλες λιγο(ισως να εκανες και το δηκηγορο του διαβολου)καθως οι τυποι ξερανε να παιξουνε και απλα.σημερα βλεπω πολλους που δε μπορουν,φλυαρουν συνεχως και προσωπικα με κουραζουν και αδυνατω να τους ακουσω.

Πάντως και εδώ είναι ένα ζήτημα. Η σύνθεση είναι το κορυφαίο στάδιο που κρίνω εγώ τουλάχιστον ένα μουσικό. Και ειδικά στο μπουζούκι η επιλογή που κάνει ο κάθε μουσικός σε σόλα και ταξίμια δείχνει το επίπεδό του, το οποίο ήδη δεν πιάνει και πολύ υψηλά στάνταρ γιατί βιωματικά δεν του έχει δωθεί η δυνατότητα έμπνευσης.

Την άποψη μου τώρα και αν αρέσει και αν δεν αρέσει. Ο Χιώτης, αν και πολύ καλός μουσικός, εγώ πάντα τον θεωρούσα και τον θεωρώ ρηχό. Πως να το κάνουμε γούστα είναι αυτά αν ήμουνα εγώ “Το πλουσιόπαιδο” ίσως θα μου άρεσε. Αλλά τι να το κάνω, αυτό που θεωρώ εγώ ότι ανυψώνει η μουσική στην ανώτερη τέχνη είναι το πάντρεμα μουσικής και στοίχων σε τέτοιο βαθμό που να εκφράζει και να γίνεται κατανοητή από τον κοσμάκη χωρίς να απαιτεί πιστοποιητικά κοινωνικής καταξίωσης, ή μορφωτικό επίπεδο. Γι’ αυτό ακούω και τη λαϊκή μουσική. Και εκτιμώ ότι ο Χιώτης δεν θέλησε να εκφράσει αυτό τον κόσμο και γι αυτό και δε μου αρέσει. Η είσοδος του μπουζουκιού στα σάπια σαλόνια των αστών οδήγησε και στον εκφυλλισμό του…
Αλλά το πιο βασικό που έχω ξαναγράψει αρκετές φορές είναι το αντίστροφο. Η αποδιοργάνωση του λαϊκού κόσμου οδήγησε στον εκφυλισμό της λαϊκής μουσικής. Κάποτε έγραφε ο Τούντας “είμαι εργάτης τιμημένος”. Πλέον ξέρετε πολλούς εργάτες υπερήφανους για τη δουλειά τους και τη θέση τους. Έχει τσακιστεί η λαϊκή αξιοπρέπεια γι αυτό και η τέχνη βρίσκεται εκεί που βρίσκεται.

ποια καταντια ρε φιλε τωρα η τεχνικη ισα ισα τα σημερινα χρονια εχει χτυπισει κοκκινα

Mister oxtaxoρdos, κατά τη γνώμη μου η τεχνική είναι πράγμα υποκειμενικό. Για σένα τεχνική ίσως να σημαίνει να παίζεις 150 νότες το δευτερόλεπτο. Για 'μένα τεχνική είναι να μπορεί ο παίχτης να βγάλει το αίσθημα και να γεμίσει το τραγούδι με λίγες νότες και καλές, τις απαραίτητες δηλαδή. Η φλυαρία στο παίξιμο είναι μάλλον για αυτούς που <<μιλούν πολύ επειδή δεν έχουν τίποτα να πουν>>, ο νοών νοείτω. Το περίσσιο (=περισσό =περιττό) χαλάει το ίσιο έλεγαν παλιά.

Ενας καλός παίχτης λέγεται καλός όταν μπορεί να σε φτιάξει παίζοντας βαριά και στακάτα στα τραγούδια που πρέπει και όταν χρειαστεί σε κάποια σημεία να φορτσάρει ανάλογα με το κομμάτι πάντα και να πάρεις και το αίσθημα της ταχύτητας,ετσι θεωρείται ολοκληρωμένος παίχτης.Τωρα οσον αφορά την Γενιά Βαμβακά-Ζαμπέ-Παπαιωά-Χιωτη-Σπόρου respect απο όλους γιατί ολοι μας που ασχολούμαστε με μπουζούκι ξεκινάμε την μελέτη απο ΑΥΤΟΥΣ και οι τεχνικές που θεωρούμε δεδομένες σημερα δημιουργηθηκαν και εξελίχτηκαν απο αυτούς,δεν βρήκαν τίποτα ετοιμο.

Ανέκαθεν το βιρτουόζικο παίξιμο χάλαγε λίγο την συνταγή,έτσι?Κάποιοι το έκαναν καλά,κάποιοι όχι.Όπως πχ. συμβαίνει με κάθε όργανο -κιθάρα- πάρε τώρα απο που ξεκίνησε ο Robert Johnson k o John Lee Hooker ως πρός το ωμό παίξιμο και που το φτάσαν το όργανο τα μεγαθηρία ο Hendrix,S.Ray Vaughan,Van Halen κτλ. κτλ. / πάρε πως έπαιζε τη “Μικρή Φεγγαροπροσωπη” ο Δημήτρης Αραπάκης (προσκυνώ ταπείνα στα γόνατα) και πως την εκτελεί ο Πετρολούκας (προσκυνώ ταπεινά στα γόνατα και κάνω και τον σταυρό μου).Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι υπάρχουν βιρτουόζοι που πολυλογούν το όργανο και υπάρχουν οι βιρτουόζοι που ξέρουνε τι “λένε” και πως το “λένε” γεμίζοντας τα τραγούδια με όμορφο παίξιμο.Απλά εσύ έτυχε να αναφέρεις τους λάθος ανθρώπους για παράδειγμα…
Αλλά σε πιάνω αρχάριε, και εγώ εκεί στα προπολεμικά,τα ταξιδιάρικα.Κολλημένος.
(πφφφ πρώτο μήνυμα στο φόρουμ,θα με σφάξετε χαλαρά)