Θα συμφωνήσω για την κρίση πολιτισμού και το αποτέλεσμά της, τη ρηχότητα στα έντυπα μέσα, γενικά.
Όταν το επιχειρηματικό ενδιαφέρον στρεφόταν - ανάμεσα στʼ άλλα – και στον Τύπο, από καιροσκοπισμό και αποβλέποντας μόνο στο κέρδος, επόμενο ήταν να οδηγηθούμε σε μια βιομηχανική δημοσιογραφική παραγωγή, η οποία οδήγησε σʼ αυτή τη ρηχότητα.
Στην πλειονότητά τους τα έντυπα έχασαν την όποια αξιοπιστία διέθεταν παλιότερα, με αποτέλεσμα και τη συρρίκνωσή τους και δυστυχώς τα επακόλουθά της, τη δημοσιογραφική ομηρία, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας ή την ανασφάλιστη εργασία, τις αυθαίρετες απολύσεις και τελικά το κλείσιμο εφημερίδων και περιοδικών.
Πάντως, τα λουκέτα που μπήκαν στα περισσότερα έντυπα ήταν αντιστρόφως ανάλογα της ποιότητάς τους, με τις όποιες εξαιρέσεις που απλά – πιστεύω – επιβεβαιώνουν τον κανόνα αυτό.
Π. χ. έκλεισε η «Γαλέρα», «Το Ποντίκι», όμως παρέμειναν στη θέση τους τόσα ανούσια και κατακίτρινα έντυπα…
Σίγουρα η οικονομική κρίση έπληξε τον Τύπο [εφημερίδες, βιβλία και περιοδικά].
Έπεσε η αναγνωσιμότητα, άρα μειώθηκαν οι εισπράξεις και από τη διαφήμιση μέσω των εντύπων, με αποτέλεσμα τις συγχωνεύσεις, τη συρρίκνωση τευχών ή το οριστικό κλείσιμο.
Μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι δηλώνουν χρεοκοπία και μεταβιβάζονται σε εξευτελιστικές τιμές, όπως το δημοφιλές πολιτικό περιοδικό Newsweek, το οποίο μετά τη χρεωκοπία του αγοράστηκε …μόλις με 1 ? … από τον καινούριο ιδιοκτήτη του…
Η μεγαλύτερη και παλαιότερη εφημερίδα του Κολοράντο, η «Rocky Μountain Νews», που κυκλοφορεί από το 1859, ανέστειλε και αυτή την κυκλοφορία της, στην Ισπανία το 20% του συνολικού συντακτικού δυναμικού των εφημερίδων αναμένεται να χάσει την εργασία του,ενώ περίπου ίδια είναι η εικόνα και στα καθʼ ημάς.
Νομίζω όμως πως η κρίση στον Τύπο έχει να κάνει με την εισβολή του Διαδικτύου, με το ηλεκτρονικό διάβασμα εφημερίδων και όχι μόνο, με τα φόρουμ, τα sites, τα blogs κ.λπ., τα οποία και συνδυάζουν εικόνα + ήχο + κείμενο και παρέχουν κάτι ιδιαίτερα γοητευτικό, να είσαι, ταυτόχρονα και εναλλακτικά, και πομπός και δέκτης πληροφοριών.
Η δύναμη του διαδικτύου φαίνεται και από τα υψηλά ποσοστά αναγνωσιμότητας και συμμετοχής του κοινού, ακόμα και στα κοινωνικά δίκτυα, αλλά και στο ότι αναδείχθηκε πρώτο σε απορρόφηση διαφήμισης ξεπερνώντας και την T.V…
Η τριπλή αυτή κρίση άγγιξε και τα μουσικά έντυπα, δυστυχώς.
Ας ελπίσουμε να μη συμπαρασύρει και τα υπόλοιπα, κάποια από τα οποία είναι πραγματικά διαμάντια στο χώρο τους και αρκετά γνωστά σε όλους μας - αναφερόμαστε αναλυτικά στην ύλη τους εξάλλου, σε κάθε νέο τεύχος που κυκλοφορούν.
Η δε δύναμη του διαδικτύου επιβεβαιώνεται και εδώ.
Είναι αρκετά τα sites και τα φόρουμ με θεματολογία γύρω από τη μουσική, με αρκετά υψηλό ποσοστό αναγνωσιμότητας.
Το ίδιο και τα σχετικά διαδικτυακά «περιοδικά», όπως και η «ΚΛΙΚΑ», η οποία μνημονεύεται.
Σε μια εποχή καιροσκοπισμού και ευδαιμονισμού σαν κι αυτήν που βιώνουμε, τέτοιες άδολες πρωτοβουλίες παροχής γνώσης , έστω προβληματισμού γύρω από το λαϊκό μας τραγούδι, πρέπει και να μνημονεύονται και να επιβραβεύονται. :088: