Παιδια το μηκος μπρατσου το υπολογιζουμε αφαιροντας απο το μηκος της κλιμακας το μηκος του σκαφους απο το σημειο που παταει ο καβαλαρης? Πχ απο κλιμακα 57 εκ. και μηκος σκαφους 21 το ξυλο του μπρατσου ποσο πρεπει να εχει μηκος? εχω μπερδευτει. Και αν ο τακος του σκαφους ειναι 4 εκατοστα? Και επισης υπολογιζουμε κ το μηκος του καραολου? Ευχαριστω
Αποφασίζουμε πρώτα τη θέση του καβαλάρη.
Από κεί και πέρα, το μήκος του μπράτσου θα εξαρτηθεί από το μήκος της κλίμακας του οργάνου. 67, 68, 69 κλπ cm. Η απόσταση αυτή μετριέται από τον μικρό μέχρι τον μεγάλο καβαλάρη. Το μήκος του καράολου δεν συνυπολογίζεται.
Θα πρέπει όμως να συνυπολογίσουμε το μήκος του τάκου όπου θα ενσωματωθεί τμήμα του μπράτσου, αλλά οπωσδήποτε έχει σχέση και με το μήκος της σκάφης του οργάνου.
Φτιάχνω ένα μαντολίνο, όπου από βιασύνη έκανα το μπράτσο τέσσερα εκατοστά παραπάνω και κόλλησα τον καράβολα τώρα. Με αποτέλεσμα να βγαίνει η κλίμακα του από 36 εκατοστά που το υπολόγιζα 40. Με δεδομένο ότι ο κάτω καβαλάρης είναι στο ένα τρίτο της σκάφης η οποία είναι τριάντα εκατοστά, ο καβαλάρης θα μπει στα δέκα και μετά το μπράτσο έχει 40 εκατοστά, αντί 36 που έπρεπε να του κάνω. Υπάρχει πρόβλημα αν το φτιάξω σε αυτή τη κλίμακα, ρωτάω επειδή έχω δει ότι τα περισσότερα μαντολίνα κυμαίνονται από 35 έως 36 εκατοστά. Αν έχει πρόβλημα βγάζω το καράβολα και το ξαναφτιάχνω, ωστόσο θα προτιμούσα αν γίνεται δουλειά να το αφήσω, εσείς τι λέτε υπάρχει πρόβλημα να το κάνω σε κλίμακα 40 εκατοστών; Βάθος έχει 7 εκατοστά.
Περιέργεια αδαούς:
Όταν φτιάχνετε ένα όργανο με μήκος χορδής που δεν το έχετε ξανακάνει ή που δεν είναι καθιερωμένο, όπως εδώ ο Φιλόμουσος, πώς υπολογίζετε τη θέση των τάστων;
Ένας τρόπος είναι αυτός αν και πολλές ταστιέρες κόβονται πλέον από μηχάνημα με λέηζερ το οποίο παρέχει εξαιρετική ακρίβεια (αν δεις το βίντεο του Σπουρδαλάκη για την κατασκευή της ταστιέρας με ενίσχυση ανθρακονήματος θα παρατηρήσεις ότι χρησιμοποιεί ανάλογο μηχάνημα). Νομίζω όμως πως το να εισάγεις στο μηχάνημα “μέτρα” κοπής για μη καθιερωμένη ταστιέρα είναι κομματάκι χρονοβόρο και γι’ αυτό αποφεύγεται. Αλλιώς χαρτί και μολύβι φαντάζομαι, για όσους βγάζουν άκρη με τέτοιες μαθηματικές πράξεις.
Διαφορετικα αν βαριεσαι τις πολλες διαιρεσεις κατεβαζεις το προγραμμα απο το site του Ρομπογιαννακη κσι εισαι καλυμενος. Υπολογιζεις επισης μετα η αποσταση να εχει ισο μηκος απο το πρωτο καβαλαρη ως το δωδεκατο ταστο και απο το δωδεκατο ταστο ως το κατω καβαλαρη. Τωρα αν θες επιπλεον μορια και τετοια εκει δε γνωριζω τι συμβαινει. Τι λετε το μαντολινο να το προχωρησω;
Όπως είπαμε, πρώτα θα πρέπει να αποφασίσεις τη θέση του καβαλάρη.
Μετά θα πρέπει να δεις που θα βάλεις τα καμάρια.
Αν με αυτά προαποφασισμένα το μήκος της χορδής είναι στα 40, και όχι στο συνηθισμένο μήκος μαντολίνου,
θα πρέπει να κουρντίσεις περισσότερο για να επιτύχεις τον ίδιο τόνο που σημαίνει μεγαλύτερη τάση χορδών με
ότι αυτό συνεπάγεται.
Η γνώμη μου είναι να τοποθετήσεις καινούριο καράολο με τελικό μήκος χορδής το σύνηθες.