ΜΑΓΝΗΤΗΣ

ΠΑΙΖΩ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΩ ΝΑ ΠΑΙΖΩ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΤΑΒΕΡΝΑΚΙ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΣΥΜΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΟΥ…ΓΙ ΑΥΤΟ ΘΕΛΩ Ν ΑΓΟΡΑΣΩ ΚΙ ΕΝΑΝ ΜΑΓΝΗΤΗ. ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΒΑΣΤΑ Η ΤΣΕΠΗ ΔΕΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΓΙΑ ΕΜG κλπ. ΕΧΩ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ ΤΟΝ ΣΑΒΒΑ ΑΛΛΑ ΑΚΟΥΣΑ ΚΙ ΑΠΟ ΠΑΛΙΟΥΣ ΜΠΟΥΖΟΥΞΗΔΕΣ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙDEAL…ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΠΩΣ ΒΓΑΖΟΥΝ ΠΟΙΟ ΓΝΗΣΙΟ ΗΧΟ . ΘΕΛΩ ΓΝΩΜΕΣ…ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Από admin: Κοντόσταυρε, σε παρακαλώ πολύ μην γράφεις με κεφαλαία…

Το θέμα “καλός ήχος” είναι σχετικό. Έχεις καλό όργανο?
Δεν έχει το ίδιο αποτέλεσμα ένας μαγνήτης σε όλα τα μπουζούκια. Μην αγχώνεσαι τόσο, βάλε αυτόν που βαστάει η τσέπη σου σε πρώτη φάση.

Φίλε kontostayros,
άν σκεφτείς οτι ο Χιώτης, και οι υπόλοιποι τον καιρό εκείνο, γιά να παίξουν ηλεκτρικά χρησιμοποιούσαν τους IDEAL (αποκλειστικά, αφού δεν υπήρχαν άλλοι) και θεωρήσουμε αυτόν τον ήχο σάν “γνήσιο”, τότε ένας IDEAL μαγνήτης καρφωμένος πχ. σε έναν λαμπάτο Fender ενισχυτή (του καιρού εκείνου), είναι πολύ πιθανό να σου δώσει ένα αποτέλεσμα που να μοιάζει με αυτό τον παλιό “γνήσιο” ήχο, άν αυτό είναι το ζητούμενο.

Απο κει και πέρα, οι EMG / SAVVAS κλπ. είναι πιό σύγχρονες κατασκευές, με περισσότερη ένταση εξόδου συνήθως, και οπωσδήποτε διαφορετικό “χρώμα” στον ήχο.

Θα σου πρότεινα άν μπορείς, να ακούσεις τι ήχο βγάζει ο καθένας πριν αποφασίσεις (στον ενισχυτή σου εί δυνατόν).

Γιατί (αντίθετα απ’οτι εσφαλμένα ισχυρίζεται ο φίλος Δημήτρης Ν.) ο ήχος που τελικά βγάζει ένας μαγνήτης εξαρτάται απο,

  1. Το πάχος το μήκος και το υλικό της χορδής.
  2. Την απόσταση μεταξύ μαγνήτη και χορδής.
  3. Τον ενισχυτή που οδηγεί αυτός ο μαγνήτης.

Με άλλα λόγια άν σε 3 ή 5 διαφορετικά μπουζούκια (ίδιου μήκους χορδής) βάλουμε ίδια μάρκα/πάχος χορδές, και τον ίδιο μαγνήτη (στην ίδια απόσταση κάτω απο τις χορδές) και οδηγήσουμε τον ίδιο ενισχυτή, τότε θα πάρουμε θεωρητικά τον ίδιο ήχο ακριβώς.

Ο ΗΧΟΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΕΝΑΣ ΜΑΓΝΗΤΗΣ ΠΑΡΑΓΕΤΑΙ, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ, ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟ ΤΗΣ ΧΟΡΔΗΣ ΠΟΥ ΤΑΛΑΝΤΩΝΕΤΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥ - ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΜΕΤΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ.

Φιλικά, Γιώργος.

Δεν ισχυρίστηκα τίποτα που να είναι αντίθετά από όσα έγραψες,συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Είπα μόνο ότι ο κάθε μαγνήτης έχει διαφορετικό αποτέλεσμα σε διαφορετικά όργανα(για τους λόγους που είπες).
Ίσως να σε μπέρδεψε η ερώτηση για το τι όργανο έχει. Για να πρότεινα, αν έχει καλό όργανο, μικρόφωνο πυκνωτικό. Νομίζω ότι είναι πιο καλός ο ήχος έτσι.

Θεωρητικά, ναι,είναι ίδιος γιατί πρακτικά δεν ξέρω.

Stauro kalisperes!
Opws eipe kai o Jojos to thema magnitis e3artatai apo polles parametrous…

Twra oi EMG kai Savvas einai apo tous pio a3iopistous kai me polu kalutero ixo apo tous ideal pou kataskeuastikan paliotera xronologika me alles gnwseis ekeini tin epoxi se oti afora tin apodosi tou ixou.

Telos apo oti 3erw tous magnites Savvas malista tous kataskeuase Ptuxiouxos Ilektronikos Mixanikos apokleistika gia tin oikogeneia twn organwn tou mpouzoukiou (mpouzouki,mpaglamas,tzouras…) meletontas prosektika ton ixo tous kai thetontas eidika micro-chip gia tin eidiki xroia kathws kai tis suxnotites twn melodiwn pou apodidei to mpouzouki e3asfalizontas etsi na min uparxoun ixitikes apwleies…

Kalo pasxa kai kales giortes na xeis…!

[b]Μήνυμα από συντονιστή: μαέστρο, μην γράφεις με greeklish σε παρακαλώ.[/b]

πιστεύεις ότι ισχύει το ίδιο και για τις ηλεκτρικές κιθάρες ?

Μπαίνοντας στην χοντρή διαμάχη που υπάρχει σε πολλούς ηλεκρικούς κιθαρίστες γιά το τι ρόλο παίζει το ξύλο στον ήχο της κιθάρας, κάποια στιγμή πρίν 3-4 χρόνια έκανα ένα απλό πείραμα, φτειάχνοντας ένα ηλεκτρικό μονόχορδο χωρίς τάστα. Απλώς μιά ανοιχτή χορδή.

Πήρα λοιπόν έναν μαγνήτη EMG-FT που προοριζόταν γιά την μαιμού telecaster μου και τον έβαλα --στην ίδια θέση, με ίδιο μήκος χορδής, το ίδιο κλειδί, και τον ίδιο καβαλάρη-- αρχικά πάνω σε μιά μικρή τάβλα απο εξαιρετικά μαλακό πεύκο, και μετά σε μιά (ίδιων ακριβώς διαστάσεων) τάβλα απο πολύ σκληρό ιρόκο.

Αρχικά ηχογράφησα τις 2 φάσεις. Παίζοντας τους 2 ήχους ενάλλαξ στον ενισχυτή δεν μπορούσα να καταλάβω με το αυτί κάποια διαφορά. Τό ίδιο πάθανε και δυό-τρείς φίλοι που τους παρακάλεσα να μου πούν άν ακούνε κάτι διαφορετικό.
Η μοναδική ουσιαστική διαφορά που στο τέλος όλοι μαζί προσέξαμε ήτανε το αισθητά μεγαλύτερο sustain στο ιρόκο. ΟΧΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΗΧΟΣ - ΜΟΝΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ SUSTAIN.

Ύστερα έγραψα τις 2 φάσεις με την κάρτα ήχου στο laptop μου, και προσπάθησα να καταλάβω τι γίνεται βλέποντας τις κυματομορφές σε ένα FFT διάγραμμα συχνοτήτων.
Αυτό που μου δείχνανε τα διαγράμματα ήτανε μιά σχεδόν ίδια κυματομορφή, εκτός απο δυό τρείς κορυφές και βυθίσεις (πολύ διαφορετικές στην κάθε περίπτωση) που ήτανε τουλάχιστον 12 - 15db χαμηλότερα απο τις κύριες κορυφές της βασικής συχνότητας και των αρμονικών της.
Τότε δεν μπορούσα να το εξηγήσω αυτό, τώρα όμως καταλαβαίνω οτι οι “ξεκάρφωτες” κορυφές και βυθίσεις που έβλεπα, προφανώς είχαν να κάνουν με τους διαφορετικούς ιδιοσυντονισμούς των δύο ξύλων που χρησιμοποίησα.
Άν σκεφτούμε οτι -3db είναι η μισή ένταση, τότε τα -12 έως -15db μεταφράζονται σε 16 έως 32 φορές χαμηλότερη ένταση.

Σύμφωνα λοιπόν με το απλοικό (και ατελές ίσως) πείραμά μου, η διαφορετικότητα των ξύλων είχε μιά πολύ μικρή επίδραση στον τελικό ήχο (σε επίπεδο που δεν ακουγόταν διαφορά), και κάμποση επίδραση στο sustain, μιάς και χρησιμοποίησα ακραία μαλακό και ακραία σκληρό ξύλο.

Σε γενικές γραμμές λοιπόν, προσωπικά νομίζω ότι άν μιλάμε για συμβατικά κατασκευασμένες ηλεκτρικές κιθάρες (που δεν χρησιμοποιούν δηλ. εξαιρετικά μαλακά ή εξαιρετικά σκληρά υλικά), τότε πιστεύω οτι με ίδιες χορδές στον ίδιο ενισχυτή ο ίδιος μαγνήτης θα έχει το ίδιο ακουστικό αποτέλεσμα.[u]
[b]Οι διαφορές στο sustain και στην χροιά του ήχου ασφαλώς και θα υπάρχουν, αλλά δεν νομίζω οτι θα είναι εύκολα αντιληπτές με το αυτί, παρα μόνο με εργαστηριακές μετρήσεις.

[/b][/u]
Φιλικά, Γιώργος.

Χαιρετώ την παρέα.
Σκέφτομαι και εγώ την περίπτωση από Σεπτέμβρη να :246:.
Έχω μπερδευτεί λιγάκι στο θέμα της ενίσχυσης.:082:

Κατ’ αρχάς ήθελα να ρωτήσω για τι τιμές μιλάμε για τους μαγνήτες EMG και SAVVAS . Επίσης, η μάρκα ΤΑΡ τι λέει; Έχω ακούσει ότι είναι ελληνική.

Δεύτερον, Ήθελα να ρωτήσω το γιατί χρησιμοποιείται κατά κανόνα ο μαγνήτης στα μπουζούκια και όχι η κάψα. Έχει κάποια μειονεκτήματα; Την κάψα την κολλάς στο καπάκι και “παίρνει” τις ταλαντώσεις από αυτό, άρα στην περίπτωση αυτή φαντάζομαι πως παίζει σημαντικό ρόλο η ποιότητα του οργάνου, ή όχι;

Ευχαριστώ.

jojos μιας και αναφερ8ικε ,εχεις καταληξει σε καποιο καλο μαγνητη για tele?
εχω μια squer fender.

Φιλαράκι μπες σε www.musicorama.gr και κοίτα τον αρχοντή τον κλασσικό …
Παίζει ρόλο και το μπουζούκι σου , έτσι?
[για μένα είναι η πιο καλή φθηνή λύση…]