ΜΑΓΝΗΤΕΣ και ΛΟΙΠΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ

Εχετε κάτι να προτείνετε για
μαγνήτη ή
κάψα ή
εκείνο το πιεζο-ηλεκτρικό μαραφέτι που πάει κάτω απ’ τον καβαλάρη ή
πυκνωτικό μικρόφωνο ή
( . . . )
για τρίχορδο μπουζούκι και για χρήση σε κλειστό χώρο ή συμμαζεμμένο ανοιχτό.
Και ποιός ο συνακόλουθος εξοπλισμός (ενίσχυση, παραμόρφωση κ.λπ.)
Λίγες ενδεικτικές τιμές δεν θα ήταν αδιάφορες.

Η ερώτηση είναι αποτέλεσμα έρευνας αγοράς, όπου διαπίστωσα πως ο καθένας υπερασπίζεται με πείσμα τις επιλογές του ή το εμπόρευμα που πουλάει.
Αστα να πάνε δηλαδή.

Το μικρόφωνο αποκλείεται εντελώς να είναι μεσα στο ηχείο του οργάνου.Κανονικά πρέπει να είναι σε απόσταση τουλάχιστον πέντε πόντων απο το ηχείο.Εχω πάντως παίξει με ακριβά δυναμικά μικροφωνάκια (beyer)των 150 ευρώ και άνω που πιάνονται με τσιμπιδάκι στην τρύπα και εβγαζαν άριστο ήχο αλλα σε χαμηλές εντάσεις αλλιώς μικροφώνιζαν.τα πυκνωtικά μικροφωνίζουν πολύ εύκολα και τα θεωρώ εντελώς ακατάλληλα.Οι κρυσταλικές κάψες (καλύτερη είναι η μπάρκους μπέρυ) έχουν μέτριο ήχο και ακόμη και με εκουαλάιζερ δεν βελτιώνονται αρκετά.Οι μαγνήτες έχουν εντελώς διαφορετικο ήχο απο τον φυσικό διότι δεν συλαμβάνουν τον ήχο του οργάνου αλλα τον παλμό της (μεταλλικής) χορδής.Τους έχω δοκιμάσει όλους.Ο καθένας εχει τον δικό του ήχο.Ομως εχω αναγκαστει να αποριψω όσους δεν έχουν βίδες διότι όταν μια χορδή ακούγεται πιο σιγα απο τις άλλες, ξεβιδώνω λίγο την βίδα του μαγνήτη που είναι απο κάτω της, και καθώς η βίδα πλησιάζει την χορδή την ενισχύει περισσότερο.έτσι ισοσταθμίζω ακριβώς τις χορδές μεταξύ τους.κατα κανόνα η λα ακούγεται 2-3 ντεσιμπέλ παραπάνω απο τη ρε (σαν πιο χοντρή δημιουργεί μεγαλύτερη επαγωγή στο πηνίο) σε μερικά όμως “τυχερά” μπουζούκια συμπτωματικά κάποιος μαγνήτης ταιριάζει και δεν χρειάζεται τίποτα.πριν λοιπόν αγοράσεις μαγνήτη χωρίς βίδες, δοκίμασε τον ΩΠΩΣΔΗΠΟΤΕ τσεκάροντας προσεκτικά κατα πόσον οι χορδές είναι ισοσταθμισμένες.Σημειωτέον οτι ο ισοσταθμιστής (εκουαλάιζερ) δεν βοηθάει καθόλου(εχω κατασκευάσει πολλα και διάφορα εκουαλαιζερ και ξέρω τι σου λέω.)όσο για τον συνακόλουθο εξοπλισμό, κατάλληλοι ενισχυτές είναι ο σολιτερ (100 βατ με ενα μεγάφωνο και 180 με δύο) και όλοι όσοι λαμπάτοι φέντερ έχουν 4 μεγάφωνα (όπως ο σούπερ ρεβέρμπερ ο κονσέρτ κλπ) αλλα είναι στα 70 βάτ.καλούτσικος είναι ται ο φέντερ τουίν ρεβερμπ στα 135 βάτ αλλα με τα δύο του μεγάφωνα είναι δυσκολότερος στο παίξιμο.Τέλος, ένα εκουαλάιζερ με είσοδο για μουσικά όργανα είναι χρησιμότατο αλλά να διαθέτει 10 περιοχές (μήν ξεχνάς οτι οι πρώτες δύο, στα 30 και 60 ΗΖ είναι άχρηστες στο μπουζούκι, όπως και η τελευταια στα 16 ΚΗΖ, οπότε σου μενουν μονο 7 χρήσιμες.)

Ευχαριστώ Νίκο.
Αυτό το Barkus Berry Bridge Pickup το έχω δει τοποθετημένο πάνω σε μια ακουστική GUILD. Δεν το άκουσα Μου κάνει εντύπωση που είχει γίνει ολόκληρη “εγχείριση”. Εχω την εντύπωση πως είναι απ’ τη μάνα του.
Υπάρχουν πολλοί τύποι Barkus για βιολιά, κιθάρες κ.λπ. Ξέρεις (ή έχεις δοκιμάσει) κάποιο μοντελάκι για μπουζούκι; Που μπορείς να το βρεις;

τα μεγάλα εργοστάσια όπως η γκίλντ η οβέισον και πολλές άλλες κατασκευάζουν ή παραγγέλουν κατα κανόνα καβαλλάρηδες με ενσωματωμένους τους κρυστάλλους και βέβαια με την κατάληλλη προεξίσωση ώστε η απόκριση συχνοτήτων να είναι επίπεδη (φλατ).Είναι λοιπόν απο τη μάνα τους έτσι.το δοκίμασα κάποτε στον καβαλλάρη του μπουζουκιού αλλα ο ήχος ηταν σαν καραμούζα.κατάστρεψα ενα καβαλλάρη και υσήχασα.Απ όσο ξέρω μπάρκους πουλάνε σε πολλά καταστήματα μουσ. οργάνων.Ωστόσο είναι ακριβά και συνεργάζονται με εξωτερικό προενισχυτή της μπάρκους για να προσαρμοστεί η τεράστια σύνθετη αντίσταση αντίσταση του κρυστάλλου (μιλάμε για ΜΩ).Τα δοκίμασα και ο ήχος τους είναι κατώτερος των ακριβών δυναμικών μικροφωνακιών (μπέγιερ σουρ κλπ) που πιάνονται με τσιμπιδάκι.Έχουν επίσης και το πρόβλημα οτι και με το παραμικρο χτύπημα του οργάνου ακούγεται ένα γκουπ απο τον ενισχυτή.με πολύ προσεκτική ρύθμιση ενός εκουαλάιζερ εβγαλα συμπαθητικό ήχο αλλα μικροφώνιζε και μάλιστα στις πιο ενοχλητικές συχνότητες 4 ΚΗΖ και άνω.στάθηκε αδύνατο να ανοίξω μια μέτρια έστω ένταση, και τελικά το έβαλα σε ένα μπαγλαμά όπου τα πήγε περίφημα και χωρίς τον προενισχυτή όμως μην ξεχναμε οτι στον μπαγλαμά 10 με 15 βατ είναι αρκετά για να ξεκουφάνουν.

Εχεις κάτι να προτείνεις από εδώ:
http://www.beyerdynamic.co.uk/beyer%20pages/percussion_mics.html

Μάλλον εννοούσε Beyer,Shure (άλλη μικροφονική μάρκα) κτλ.

Να πω και γώ την γνώμη μου.Για μπουζουκάκι πιστεύω ότι μια καλή λύση είναι (αν δεν θέλεις κάτι δυνατό επομένως ο μαγνήτης EMG είναι και η καλύτερη απο πλευράς ήχου σε σύγκριση με όλους τους άλλους) να βάλεις κρυστάλλους κάτω απο τον καβαλάρη.Απο μάρκα εγώ έχω χρησιμοποιήσει τον Fishman Acoustic Natural σε συνδυασμό με προενισχυτή της Fishman πάλι
http://www.fishman.com/products/details.asp?id=24

H τιμή αυτού του σέτ είναι γύρω στα 200 ο κρύσταλλος και γύρω στα 300 ο προενισχυτής.

Μια δεύτερη λύση για εκσωτερικό μικροφονάκι είναι το AKG-C411 ( http://www.akg.com/products/powerslave,mynodeid,123,id,272,pid,272,_language,EN.html )

Για να είμαι ειλικρινής δεν το έχω δοκιμάσει με μπουζούκι αλλα το χρησιμοποιώ μόνιμα με το ούτι σε συνδυασμό με προενισχυτή και βγάζει πεντακά8αρο ήχο και αρκετά δυνατό.

Και τέλος περιμένω σε λίγο καιρό να δοκιμάσω ένα ακόμα μινι/μικροφονάκι δεν 8υμάμαι απο ποιά εταιρεία .Όταν γίνει αυτό θα ενημερώσω…

Αυτά
Νίκος Ρονδέλης

Ρίξε μια ματια στο beyer MCE10 το οποίο είναι λιγότερο επιρρεπές στους μικροφωνισμούς.Υπάρχουν και shure παρόμοια αλλα χρειάζεται ένα κομματάκι αφρολέξ ανάμεσα στο μικρόφωνο και το τσιμπιδακι.Ώραίο ήχο έχει και το AKG C417 με τσιμπιδάκι επίσης και μάλιστα είναι δυναμικό.με αυτά έχω πάιξει σε ραδιοφωνικές κλπ εκπομπές που δεν υπάρχει χώρος να στηθούν γερανοί.Το AKG c411 δεν το έχω δοκιμάσει γιατι γενικά τις κάψες που εφάπτονται στο καπάκι τις αποφεύγω (πιάνουν διάφορα συρσίματα και ξυσίματα του οργάνου) για να μιλάει όμως ο Νίκος που το έχει δοκιμάσει στο ούτι (που είναι απαιτητικό όργανο) σίγουρα κάτι ξέρει.

To πρόβλημα είναι ότι το ούτι όμως έχει τελείως άλλα χαρακτηριστικά απ το μπουζούκι και κάτι μου λέει ότι δεν πρόκειται να βολεύει.Θα το δοκιμάσω το Σάββατο και 8α σας πώ.

Απο Αυdio Technica έχεις δοκιμάσει κάτι?Κι αυτοί έχουν σκατούλια μικροφονάκια για όργανα.

δεν εχω δοκιμάσει Audio Technika μικροφωνάκι.Ειμαι περίεργος να μάθω τα αποτελέσματα του AKG C411 στο μπουζούκι.Σίγουρα το Σάββατο θα χρειαστείς αρκετή ένταση και άν υπάρχουν αδυναμίες θα φανούν.

Νίκο μόνο πληροφοριακά δεν κατάφερα να το δοκιμάσω το Σάββατο γιατί ξεκινήσαμε να παίζουμε νωρίς και δεν υπήρχε χρόνος για πειράματα…

αλλά θα γίνει κι αυτό σύντομα…

Νίκος

θα περιμενω νεα σου

Παιδια πόσοι έχετε τον EMG - B??? Ειστε ικανοποιημένοι??? Εγω στην ηλεκτρικη μου μαγνήτες EMG και ειμαι ικανοποιημενος σφόδρα, αλλα δεν ξερω τι ήχο δίνει ένας active μαγνητης σε τετράχορδο…

εγω ομολογω πως λιγααακι μπερδευομαι
βλεπω στη φωτογραφια σου 3+3 = 6 κλειδια
βλεπω και υπογραφη το ασμα (!)
και αξαφνα … “μαγνητης” και “τετραχορδο”
αραγε πως τα καταφερνεις και “συναδουν” ολα αυτα μαζι ?
μη με παρεξηγησεις, οι προθεσεις μου ειναι απολυτα φιλικες
…αλλα πιστευω πως αν δοκιμασεις το ασμα με ενα ξερο τριχορδο ισως το χαρεις καλυτερα
νασαι καλα
θανασης

Φιλε θαναση,

Μολις προσφατα αρχισα να ασχολουμαι με το μπουζουκι…Μπουζουκι (κανονικο τριχορδο) δεν διαθετω ακομα, αν και ειναι στα αμεσα σχεδια μου…Προς το παρον εχω ενα εριβαν και θελω να του βαλω ενα μανγητη εξου και απορια…Τωρα για το αν παντρευονται δεν ξερω γενικα…Το τετραχορδο το πηρα για καποια τραγουδια του Θαναση Παπακωνσταντινου που θελω να βγαλω για να παιζουμε με ενα σχημα που εχω με τον κουμπαρο μου…

Πάντως, απ’ ό,τι έχω προσέξει οι περισσότεροι τετράχορδοι βάζουνε Savvas. Δεν ξέρω αν είναι οι καλύτεροι, πάντως χρησιμοποιούνται ευρέως.

Ταύτα, και… αμαρτίαν ουκ έχω!.

Οι μαγνήτες Savvas βγάζουν ήχο που δεν μπορεί να ελεγχθεί από την πέννα, δηλαδή δεν μπορείς να ρυθίσεις την ένταση του ήχου, ο ήχος είναι επίπεδος και γυμνός.
Βέβαια και ο Νικολόπουλος παίζει με Savvas, αλλά από πίσω ακολουθούν μηχανήματα με πολλές ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα να βγάλει τον ήχο που θέλει.
Καλοί μαγνήτες είναι οι EMG.

εδω!
θα σηκωσω τα χερια ψηλα και θα παραδοθω!
ο,τι πεις!

Θα συνφωνήσω οτι ο EMG είναι απο τους καλούς μαγνήτες,και γω αυτόν χρησιμοποιώ απλά έχουν και αυτοί κάποια ενοχλητικά μεσαία.Ο Savvas πάλι είναι ενας μαγνήτης που όπως και να παίξεις θα βγάλει ικανοποιητικό ήχο χωρίς να έχει την ένταση που έχουν οι active μαγνήτες.

O ΕMG-B απ οσο ξερω κανει κοντα 90 ευρω…Εχετε ιδεα σε τι τιμη παιζουν οι Savvas???

Αν ψάχνεις για Savvas θα σου συνηστούσα να ψάξεις για τον παλιό[τον μεγάλο-αυτον που έχει ο Νικολόπουλος]τον οποίο όμως δύσκολα θα βρεις γιατί νομίζω έχει σταματήσει να κυκλοφορεί.Άκουσα οτι ο Σάββας ετοιμάζετε να βγάλει και active μαγνήτη τώρα…