Μάρκος Βαμβακάρης και Ελένη Ροδά (live 1966)

Τη στροφή:

“Άφησε μικρό μου τα γινάτια, πάψε πια που μ έκανες κομμάτια
γιάνε μου κυρά μου τη καρδιά μου, παιχνιδιάρα, να μου σβήσεις φως μου όλο το σεβντά μου”

δεν την είχα ξανακούσει.

1 «Μου αρέσει»

Υπάρχουν στην αυτοβιογραφία του Βαμβακάρη όπου παραθέτει και αυτούς τους στίχους. Σελ. 175.
Λίγα χρόνια νωρίτερα έγινε αυτό το ζωντανό απο τις συνεντεύξεις - γράψιμο… Εννοώ οτι υπήρχαν στα χαρτιά του οι στίχοι,δε νομίζω να ήταν δημιουργία της στιγμής.
Γιατί δεν μπήκαν στην πρώτη ηχογράφηση, ή γιατί ποτέ κανένας δεν τους τραγουδά δεν ξέρω.

Μάλιστα. Δίεση, μετά από 31 χρόνια. Ο Τσιτσάνης, ήταν παρών;

Μα πολύ απλό: Δεν χώραγαν στα 3.15 λεπτά. (αν υπήρχαν από το 1935)

Φυσικά, κανείς δεν εκπλήσσεται κάθε φορά που ξαναεπαληθεύεται ότι ένα τραγούδι (για ορισμένα βέβαια είδη τραγουδιών) δεν είναι αυτό που παίζει ο δίσκος και μόνο. Ούτε ότι στα «ορισμένα είδη» ο Βαμβακάρης είναι ένας από τους κατεξοχήν εκπροσώπους.

Το ότι όμως ο ίδιος ο Βαμβακάρης μάς φέρνει κάθε τόσο και καινούργια παραδείγματα, βρίσκω ότι έχει πολλή πλάκα. Πόσες επίσημες ηχογραφήσεις έχει; Φαντάζομαι οι συλλέκτες/μελετητές θα το γνωρίζουν με ακρίβεια, λίγες θα υπάρχουν -και αν- που να μην είναι με σιγουριά γνωστές. Ε λοιπόν, κάθε φορά που εμφανίζεται και μια ανεπίσημη, θα έχει και παραλλαγές. (Θυμάστε εκείνες τις κασέτες του γιου του που συζητήθηκαν πριν καναδυό χρόνια εδώ.)

H αυτοβιογραφια εννοεις αυτην της Αγγελικής Βέλλου Καιλ;

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 22:59 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 22:58 —

Περικλή αυτό συνηγορεί στο ότι οι συνθέτες πρώτα βλέπαν την μουσική και μετα το στιχο

Ναι, δεν υπάρχει άλλη :wink:

δεν γνωριζα οτι δεν υπαρχει άλλη. Αυτο το βιβλίο το έχω, ομως ο Βαμβακάρης αν και θρύλος νομιζω οτι σε αυτο το βιβλίο προσπαθεί να μας πείσει οτι ειναι ο πρώτος (που ενταξει είναι και τον αναγνωρίζουμε ολοι μας). Ίσως να ειχε πικραθει τοτε (οπως περιγραφει και στο τραγούδι Ολοι ρεμπετες του ντουνια στην εκτελεση του Μπιθικώτση) και να ενιωθε ελλειψη αναγνώρησης.

Στο θεμα μας τώρα! Γενικά το ογδοο.gr ενταξει βαζει σπανια κομμάτια, αλλά μην τα διαλύεις ρε παιδί μου με την φράση: “ογδοο τελεία gr για το τραγούδι και τον πολιτισμό” κάθε τρεις και λίγο!! ΕΛΕΟΣ πια. και το κανουν παντου.
Η Εισαγωγή του κομματιού ειναι η ίδια με το Αν μ’αξιώσει ο Θεός. Και τελευταίο. η Ροδά συγγνώμη που θα το πω αλλά δεν κολλά στο κομμάτι! Καλύτερα να το έλεγε μόνος του ο Μάρκος.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 02:28 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 02:25 —

Σύμφωνοι! Όμως υπήρχαν όντως(συμφωνα με τις μαρτυριες) και τραγούδια της στιγμής που δεν ήταν γραμμένα και τα πλαθε κεινη την ώρα. Το λέει ο Ζαμπέτας στο βιβλίο της Γ.Κλειάσιου που του το είχε πει ο Στράτος. Τραγούδαγε λέει ο Μπάτης με τον Μάρκο και πήγε ένας νταης και τους παράγγειλε τραγούδι που δεν υπήρχε, και του πλάσανε τραγούδι και του το είπανε.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 02:41 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 02:28 —

Πιο πανω που λεω οτι η Εισαγωγή είναι η ίδια μ ετο αν μ’αξιωσει ο Θεος. ΑΚΥΡΟ!! Ακουστε τι εχει συμβεί (και το παρατήρησα μόλις τωρα) η εισαγωγη σε ολες τις εκτελέσεις του “αν μ’αξιώσει ο Θεος” πλην της πρωτότυπης εκτέλεσης του Μάρκου (δηλαδή οι εκτελέσεις των Ζαμπέτα, Περιπινιάδη, Νικολαϊδη, αλλά και νεότετερες και συγχρονες) παίζονται με εισαγωγή την εισαγωγή του κάθε βράδυ θα σε περιμένω! Μονον του Μαρκου ειναι διαφορετικό. ΤΟ έχετε προσέξει; για κάποιο λόγο επικράτησε στο αν μ’αξιωσει ο Θεος η εισαγωγη του Καθε βράδυ θα σε περιμένω

Νομίζω ότι με την τελευταία προσθήκη στο #7 απάντησες μόνος σου…

https://www.youtube.com/watch?v=IjdthTlqjm0 για του λόγου το αληθές

Ο καθένας βάζει άλλη μουσική και άλλους στίχοι.

“… και άλλοι στίχοι.” Όχι και γραμματικά λάθη!