Κρητικός χορός, από τη μέθοδο ακομπανιαμέντων κιθάρας του Γ. Τυρταίου

Τίτλος Τραγουδιού - Επανεκτέλεσης: Κρητικός χορός (διασκευή Γ. Τυρταίου)

Βίντεο - Ηχογράφηση:

Συμμετέχοντες: Εγώ στην κιθάρα, μαντολίνο και ηχοληψία

Λίγα λόγια για την επανεκτέλεσή σου:
Ένα από τα μουσικά παραδείγματα στο τέλος της μεθόδου ακομπανιαμέντων κιθάρας Γ. Τυρταίου. Η μέθοδος προτείνει μαντολίνο, βιολί ή φλάουτο για το μελωδικό όργανο. Δεν αναγράφεται χρονολογία αλλά προλογίζεται από το Ν.Λάβδα και τον Δ. Λαυράγκα, άρα είναι προγενέστερη του 1940. Το βάζω εδώ σαν συνεισφορά στη συζήτηση για μαντολίνο και κιθάρα στην Κρήτη, είναι πιο ενδεικτική του πως αντιλαμβάνονταν την κρητική μουσική οι μουσικοί οίκοι της Αθήνας. Η εκτέλεση είναι διεκπεραιωτική (δεν είμαι Κονταξάκης!) αλλά νομίζω πιο προσβάσιμη από ότι μια παρτιτούρα.

6 «Μου αρέσει»

Προσπερνούμε το ότι το παλιομαντολίνο μου είναι πάντα ξεκούρδιστο και επικεντρωνόμαστε στη μουσική :slight_smile: Επειδή δεν κατέχω πολλά από κρητική μουσική χρειάστηκε λίγο ψάξιμο, βρήκα το κομμάτι, νομίζω ταυτίζεται με τις κοντυλιές που παίζει ο Γ.Αβυσσινός (μπουζούκι δεν είναι αυτό;)

Παρατηρώ ότι αν και ο Αβυσσινός το ηχογράφησε με μπασίστα, ο μπασίστας πάει από Ρε+ σε Λα+ και πίσω σε Ρε+. Ενώ ο Τυρταίος, εφαρμόζοντας τη λογική των τριών συγχορδιών, πάει από Φα+ σε Σιb+ , Ντο 7 και πίσω Φα+. Η συγχορδία εβδόμης έχει ενδιαφέρον γιατί για τον κιθαρίστα είναι κομμάτι του λεξιλογίου του, ενώ δεν την έχω δει π.χ. σε λαούτο, αν και θεωρητικά είναι μέσα στις δυνατότητες του οργάνου (όπως στα παλιά κομμάτια jazz με μπάντζο κουρδισμένο σε 5ες). Επίσης ο Τυρταίος ισοπεδώνει λίγο τα ρυθμικά παιχνιδίσματα της μελωδίας, θα λεγα ότι την προσαρμόζει στο μαντολίνο αλλά όπως το παίζουν οι κανταδόροι, παρά όπως παίζεται σήμερα στην Κρήτη.

2 «Μου αρέσει»