Μπορεί κάποιος να με κατατοπίσει με το κούρδισμα λαϊκής κιθάρας ;;;
Τί ακριβώς, θα ήθελες να ξέρεις;
γενικά χρησιμοποιείται το γνωστό μι-λα-ρε-σολ-σι-μι, αλλά συχνά η μπάσα πέφτει στο ρε. επίσης κάποιοι κιθαρίστες (σκαρβέλης, παπάζογλου, νταλγκάς) είχαν διπλομάνικες κιθάρες με έξτρα μπάσα οπότε μπορεί να ακούσεις και πιο χαμηλές νότες αναλόγως την τονικότητα (ρε, ντο, σι κλπ).
από την άλλη, χρησιμοποιούνται και τα ανοιχτά κουρδίσματα από κιθαρίστες όπως ο κώστας μπέζος (πχ σολ ανοιχτό: ρε-σολ-ρε-σολ-σι-ρε).
υπ’ όψιν τα κουρδίσματα στην κιθάρα γράφονται από την μπάσα προς την πρίμα, ενώ στο μπουζούκι ανάποδα (καντίνι-μεσαία-μπουργάνα). μη με ρωτάς γιατί!
Δηλαδή ο Μπέζος κουρδίζει ποιο κάτω ; Και το
Χρησιμοποίησε σε τραγούδια όπως η υπογα;
(Ψάχνω το κούρδισμα του τραγουδιού και δεν μπορώ να το βρω )
αν το παίξεις από ρε, νομίζω αρκεί να χαμηλώσεις την μπάσα μι σε ρε.
στις σημειώσεις του βινυλίου για τον κωστή, λέει ότι πιθανόν η σολιστική κιθάρα να έχει παραμείνει σε σολ ανοιχτό κούρδισμα (από το b-side “ήσουνα ξυπόλητη”).
Οκ ευχαριστώ πολύ γιατί το έψαχνα για τα συγκεκριμένα δύο κομματια
Όντως μπέρδεμα αυτό μερικές φορές.
Σολιστικά τα καταλαβαίνω τα ανοικτά κουρδίσματα, αλλά για συνοδεία βολεύουν?
Το Drop D άνετα με συγχορδίες, στα υπόλοιπα παίζεις εύκολα ένα χαβά ή μια συνοδεία με ισοκράτες και ντουμπλαρίσματα. Όμως το νόημα των κουρδισμάτων είναι να παίζεις σολιστικά και κυρίως με αυτοσυνοδεία, δηλαδή η μελωδία στα καντίνια και η συνοδεία στα μπάσα.