Προσπαθώντας να αλλάξω τις χορδές του μπαγλαμά, πήρα τον καβαλάρη του και τον έβαλα στο μπουζούκι.
Στη συνέχεια πήρα ένα καβαλάρη που κατασκεύασα εγώ και τον έβαλα επίσης.
Κατέληξα στο ότι σημασία έχουν ΚΑΙ ΟΙ 3 διαστάσεις του Καβαλάρη και όχι μονον το ύψος, καθός και το πως είναι κατασκευασμένος. Το πως είναι κατασκευασμένος, αφορά το αν θα ειναι χαμηλότερος στις ακρες και ψηλότερος στην μέση και αν κάνει τσιγκέλι στις άκριες και αλλα που ειναι θεμα των κατασκευαστών.
Τωρα όσον αφορά τις διαστάσεις του Καβαλάρη έχω παρατηρήσει τα εξής:
Χαμηλότερος καβαλάρης = Περισσότερη ταχύτητα αλλά χαμηλότερη ποιότητα ήχου
Ψηλότερος καβαλάρης= Λιγότερη ταχήτητα αλλά περισσότερη ποιότητα ήχου
Μακρύς καβαλάρης= Πιο έντονος ήχος και πιο καθαρός
Χοντρός καβαλάρης= πιο μουγκος ήχος
Αυτά από παρατηρήσεις δικές μου.
Με λίγα λόγια ο Καβαλάρης μπορεί να αναδείξει το όργανο ή να το καταστρέψει…
θα μπορούσε να είναι η μοναδική φράση της δημοσίευσης, υποκαθιστώντας τα λόγια που προηγήθηκαν.
Αν όμως, φίλε Σωκράτη, έχεις βλέψεις να γίνεις οργανοποιός, θα σε συμβούλευα να ασχοληθείς για κάποιο χρονικό διάστημα με πειράματα όπως αυτά που μας περιέγραψες, κρατώντας τα για τον εαυτό σου. Μετά, διαθέτοντας πλέον κάποια πείρα χρόνων, θα ήταν ευχής έργον να δημοσιοποιήσεις τις δικές σου παρατηρήσεις.
Μπαγλαμας και τετραχορδος δεν υπαρχει.Ο μπαγλαμας ( οπως κι ο τζουρας) ειναι μονο τριχορδος.
Αλλιως βαλτε οσες χορδες γουσταρετε, κι αναλογα ονομαστε το οργανο που θα προκηψει…
κ. Κώστα μαζί σου είμαι αλλά ο Σωκράτης έφτιαξε το όργανο στα μέτρα του για να γουστάρει και να κάνει το κομμάτι του… Μην τον κρεμάς… Μπορεί όντως να μην είναι αυθεντικός μπαγλαμάς αλλά… οκ…
Κώστα Ζαρκαδα, και το μπουζούκι κανονικα τριχορδο ειναι αλλα και το 4χ μπουζουκι το λέμε
Κωστα mikon, και εγω ετσι νομιζα αλλα μέσα στο φόρουμ μου δείξανε κι άλλους
καταλαβαίνω τον χιώτη που ήθελε ένα υβρίδιο κιθάρας και μπουζουκιού (κι ας συνέχισε να το ονομάζει μπουζούκι αντί πχ μπουζουκιθάρα), για τα παιξίματα του που προέρχονταν από την κιθάρα (μάμπο, τζάνγκο κλπ). το μπουζούκι έχει παρόμοια έκταση και κλίμακα, ενώ επιτρέπει τεχνικές κιθάρας (λεγκάτα κλπ).
δεν καταλαβαίνω όμως την ανάγκη να γίνει κάτι τέτοιο στον μπαγλαμά, αφού έτσι κι αλλιώς δεν προσφέρεται για τέτοια παιξίματα (ταχύτητες, αναλύσεις, μπιχλιμπίδια). και είναι μάλλον αστείο να μεταφέρεις μπουζουκοτράγουδα στον μπαγλαμά, ούτε βολεύει ούτε ταιριάζει, οπότε δεν βγαίνει ωραίο αποτέλεσμα.
Καλησπέρα σας απο εναν ερασιτέχνη μπουζουξη. Πράγματι το υψος του καβαλάρη έχει να κανει με την ποιότητα και την ένταση του ηχου και συμφωνώ με τις διαπιστώσεις του φίλου κου smxz8. Και αυτο εξηγειται απο το πως μεταδιδεται μεσω του καβαλάρη στο καπάκι του οργάνου η ταλάντωση των χορδών. Ως γνωστον το καπάκι ειναι το σημαντικοτερο τμήμα του οργάνου όσον αφορά τον ηχο.
Επίσης θα ηθελα να συμπληρώσω και την σωστή απόσταση που πρέπει να ειναι τοποθετημένος ο καβαλάρης δεδομένου οτι ειναι κινούμενος στο μπουζούκι σε αντιθεση με την κιθαρα οπου ειναι κολλημενος στο καπάκι. Το 12 τάστο (ρε, λα, ρε η ρε λα φα ντό) πρέπει να ειναι ακριβώς στη μεση της χορδής και να απέχει ιδα απόσταση απο μπροστινο και πισω καβαλαρη πχ 33,5 εκατοστά η 67 εκατοστα μηκος χορδής ενος συνηθισμενου μπουζουκιου