Η εισαγωγή του "Στρώσε το στρώμα σου για δυο"

Είναι γνωστό ότι ο Ζαμπέτας είχε “διεκδικήσει” την εισαγωγή του τραγουδιού και, κατ’ επέκταση, την εισαγωγή του Ζορμπά. Η εντύπωσή μου όμως είναι ότι διασκεύασε “μπουζουκικώς” (αριστουργηματικά, οπωσδήποτε) ένα προϋπάρχον κομματάκι από το φινάλε της “Ελληνικής Αποκριάς” του Μίκη. Δεν το βρίσκω τώρα στο YouTube, αλλά στο CD που έχω (ηχογράφηση του 2005 από το Μέγαρο Μουσικής) σαν να ακούγεται στο 01:30 και το 02:03. Το έχει κανείς να το τσεκάρει;

το στρωσε το στρωμα σου για δυο ειναι του ζαμπετα μουσικη και πηρε την εισαγωγη ο θεοδωρακης και εκανε τον ζορμπα αυτο ειναι γνωστο νταλε κουαλε που λεει και ο ζαμπετας ειναι τα δυο κομματια.σε καμια περιπτωση δεν απαξιω τον θεοδωρακη απλως γινοντουσαν αυτα ηθελημενα η αθελα τους αλλοστε πολλοι συνθετες του μπουζουκιου εχουνε βαλει καταπληκτικες εισαγωγες στα λαικα κομματια των 2 μεγαλων μικη-μανου κ αντιστροφως

Πολύ ενδιαφέρον θέμα.

Έχω ακούσει κάτι σχετικό για εισαγωγές σε τραγούδια του Ξαρχάκου.
Αν υπάρχουν τεκμηριωμένα στοιχεία, καλό θα ήταν να κατατεθούν.

Βέβαια η ικανότητα του Ζαμπέτα στις εισαγωγές φαίνεται με την εισαγωγή στο ‘‘είμαι αητός χωρίς φτερά’’ στην δεύτερη εκτέλεσή του που ενώ διατηρεί την αρχική μελωδία, την έχει διακευάσει και εμπλουτίσει με αριστουργηματικό τρόπο.

Στο γρήγορο του Ζορμπά υπάρχει και μία φράση από χανιώτικο συρτό, το «Αρμενοχωριανό», που το έπαιξε ο Κουτσουρέλης και δεν ξέρω μήπως είναι και δική του σύνθεση. Αυτή η πληροφορία βέβαια έχει διογκωθεί σε βαθμό να ακούμε ότι ο Ζορμπάς είναι γενικά «κλεμμένος» από την κρητική παράδοση.

(Οι Κρητικοί γενικά ασχολούνται πάρα πολύ με το ποιος έκλεψε ποιον. Όχι μόνο σε περιπτώσεις σαν του Θεοδωράκη αλλά και μεταξύ των δικών τους συνθετών. Ακούς μερικά πράγματα που έχουν βάση και που ενδεχομένως τα έχουν πει και οι ίδιοι οι συνθέτες, αλλά σίγουρα πολλά άλλα είναι υπερβολικά ή και άκυρα ως οπτική. Φυσικά, και στο ρεμπέτικο υπάρχουν τέτοια ζητήματα. Σε μερικούς, απλώς, αρέσει να κατηγορούν και να αποκαλύπτουν δήθεν σκευωρίες.)

Ότι είναι του Ζαμπέτα; Κι εγώ έχω ακούσει, αλλά σε επίπεδο φήμης (από πρώτο χέρι φυσικά!).

καλησπερα και παλι οι τρεις μεγαλοι παραληψη μου και ο ξαρχακος αν και ολοι με κλασικεσ σπουδες στη μουσικη συναναστρεφοντουσαν πολλυ με τους ρεμπετες και γενικα το ρεμπετικο και το λαικο μας τραγουδι ειδικα οξαρχακος τους ειχε απο κοντα και επηρεαστεικανε αμεσα και φυσικα το εξελιξανε οκαθε ενας με τον δικο του τροπο μπορουμε να πουμε οτι καποιες συνθεςεισ τους ειναι η συνεχεια τις ρεμπετικηςλαικης μας μουσικης. υπηρξαν πολλες ζυμωσεις μεταξυ μουσικων συνθετωνκτλ και αυτο μονο ωραια τραγουδια μπορουσε να δωσει.αλλα και μεταξυ τους οι ρεμπετες βοηθαγε οενας τον αλλον πχ το ασπρο πουκαμισο φορω που παιζει εισαγωγη ο σπορος σε τραγουδι του τσιτσανη. τωρα ποιος εκλεψε απο που ειναι μεγαλη ιστορια και θελει πολυ συζητηση.

Έκανε ο άνθρωπος μία ερώτηση και κανείς, συμπεριλαμβανομένης της αφεντομουτσουνάρας μου, δεν την πρόσεξε…

Ισχύει άραγε αυτό που νομίζει ο Αλέξης, ή μήπως συγχέει με «Το πέλαγο είναι βαθύ», του Χατζιδάκι, που όντως προέρχεται από ένα θεμα της Ελληνικής Αποκριάς του Μίκη;

Το Φινάλε αρχίζει στο 29:32, άρα τα λεπτά που αναφέρει ο Αλέξης είναι γύρω στο 31 και 31:30. Ακούω μια-δυο νότες που μοιαζουν, όχι τίποτε περισσότερο.