Ηχος ταμπουρά

ταμπουράς

(Νίγδελης) #1

χαιρετε! Εκ μέρους του πατέρα μου παραθέτω την εξής ερώτηση και αναζητώ κάποιες κατευθύνσεις. Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος ενίσχυσης του ήχου ενός ταμπουρα για να βγάζει το φυσικό του ήχο; Το πρόβλημα του πατέρα μου είναι ότι το όργανο του ακούγεται πολύ χαμηλά και σχετικά ξερό (δεν ξέρω αν είναι δόκιμοι όροι είμαι ολίγον άσχετος από ηχητικά)


#2

Μα είναι σιγανό όργανο εκ φύσεως.


(Νίγδελης) #3

Σύμφωνοι, αλλά το έχει παράπονο ότι δεν ακούγεται το οργανακι του και καπελωνεται πολύ από αλλα όργανα στην παρέα. Θέλει ήχο για να παίζει σε καμία εκατοστή άτομα… κάθε πρόταση δεκτή και αν μπορώ να σας βοηθήσω με περαιτέρω πληροφορίες ευχαρίστως.


(Νίκος Πολίτης) #4

Ο (δάσκαλός μου) Περικλής Παπαπετρόπουλος είχε λύση για τέτοιες περιπτώσεις: έπαιρνε τη λάφτα, όχι τον ταμπουρά.

(απέφευγε, πάντως, να συμπαίζει με πιάνο, σαντούρι, τσαμπούνα ή νταούλι…:089:)


#5

Πολύ καλή εμπειρία έχω από την κάψα AKG C411 PP (το PP είναι για το Phantom Power, πρόσεξε). Δοκιμασμένη συχνά σε μπουζούκι και τζουρά, κάποιες φορές σε μπαγλαμά και κάνα δυο φορές σε κιθάρα (έπαιζε άλλος), πάντα με άψογα αποτελέσματα. Δεν έχω δοκιμάσει σε ταμπουρά (δεν έχω), αλλά είμαι βέβαιος πως δεν θα έχει θέμα. Φυσικός ήχος, χωρίς μικροφωνισμούς, και ποτέ δεν ταλαιπώρησε ηχολήπτη ή εμένα. Μιξαρισμένη με ένα μικρόφωνο 50-50 ή 60-40 ή και 70-30 (δηλαδή ο μισός ήχος από κάψα κι ο μισός από μικρόφωνο κ.ο.κ., χοντρικά μιλώντας πάντα) είναι ιδανικά γιατί έτσι παίρνεις ένα ελάχιστο κατιτίς που δεν μπορεί να αποδώσει η κάψα αλλά και από μόνη της είναι πολύ καλή, ειδικά για περίπτωση όπως την περιγράφεις. Φυσικά, η επιλογή ενός σκέτου μικροφώνου είναι πάντα ανοιχτή για σένα αλλά φαντάζομαι δεν σ’ ενδιαφέρει κάτι τέτοιο. Όπως και να 'χει, είτε κάψα είτε μικρόφωνο, το σήμα πρέπει να πάει σε κονσόλα κι από εκεί σε ηχεία οπότε πρέπει να υπάρχει κι αυτή η υποδομή, ας το πω έτσι. Εφόσον θες φυσικό ήχο, μακριά από μαγνήτες και φθηνιάρικες κάψες που χαλάνε για πλάκα.