Για ποιο λόγο ο Πάππος έχει καλύψει την τρύπα του μπουζουκιού;

Γνωρίζει κανείς για πιο λόγο ο Πάππος έχει καλύψει την τρύπα του μπουζουκιού στην συγκεκριμένη φωτό? Την φωτό την έχει ανεβάσει στο φόρουμ ο χρήστης @aptalikon.

Πιθανότατα παίζει με κρυστάλλους και θέλει να αποφύγει το feedback

Ε, είναι πατέντα ιδιοκατασκευής, αφού δεν υπάρχουν τυποποιημένες σουρντίνες για μπουζούκι…:019:

(για τον Άρη, σε περίπτωση που θα ήθελε να παρέμβει: άλλο σουρντίνα και άλλο σεντίνα!)

Γενικά αποφυγή μικροφωνισμών. Δεν είναι σίγουρο ότι έχει αποτέλεσμα.

Από την προσωπική εμπειρία που έχω, όλα τα λαϊκά έγχορδα όργανα, αλλά και τα κλασικά, οποιαδήποτε κάψα ή μαγνήτη και να φοράνε πάνω, λίγο - πολύ κάποιες φορές μικροφωνίζουν (“αρπάζουν” που λένε οι μουσικοί της δημοτικής παράδοσης). Κι αυτό συμβαίνει κυρίως όταν:

  1. ο παίκτης με το όργανο, βρίσκεται αρκετά κοντά στα ηχεία, και
  2. όταν οι μουσικοί παίζουν σε πολύ μεγάλες εντάσεις, χωρίς καλές ρυθμίσεις από την κονσόλα.

Επίσης, αν το όργανο, έχει μεγάλο ήχο και σαστέιν από την φύση του, όταν συνδέεται στο ρεύμα, οι ιδιότητες του αυτές συμβάλλουν πιο πολύ στο να μικροφωνίζει. Γι’ αυτό και η κάλυψη της τρύπας, βεβαίως, έχει θετικά αποτελέσματα σε αυτό το πρόβλημα (μικροφωνισμός).

Όλα αυτά τα διαπίστωσα στην πράξη και μόνο. Γνώσεις ηλεκτρονικού δεν έχω.

Σε κάποιο παλαιότερο θέμα(δεν θυμάμαι ακριβώς) με θέμα τους μαγνήτες με μικρόφωνο είχει αναφερθεί ότι ο Πάππος καλύπτει την τρύπα με χαρτοταινίες για να αποφεύγει τους μικροφωνισμούς.
Θεωρητικά βοηθάει μόνο στο μικρόφωνο και όχι σε μαγνήτη ή/και κάψα.
Εγώ που το δοκίμασα live είχα μείωση των μικροφωνισμών αλλά και μείωση της ποιότητας του ήχου του μικροφώνου. Δύσκολα τα πράγματα με μικρόφωνο ακόμα και σε μέτριες εντάσεις…

Γιώργο,
Το Notch Filter του Fishman ProQ Platinum (που νομίζω ότι χρησιμοποιείς και συ) δεν βοηθάει? Εγώ με 40% μικρόφωνο και με ρύθμιση του φίλτρου είμαι μια χαρά και με ενισχυτή στο φούλ δίπλα…

Νίκος

Πάντως εγώ, όσον αφορά τους πιεζοηλεκτρικούς μαγνήτες, π.χ. barcus berry, βιολιού (που τον δουλεύουν και οι ποιο πολλοί) αλλά και με αρκετούς άλλους τα πράγματα στην πράξη, τα βρήκα αρκετά πιο εύκολα στο πρόβλημα αυτό (μικροφωνισμός), κλείνοντας τις δυο τρύπες του οργάνου, χωρίς να αντιλαμβάνομαι απώλεια ποιότητας στον ήχο.

Με αρκετά μικρόφωνα που δοκίμασα (και δεν ήταν λίγα) ήταν πολύ πιο δύσκολα και χειρότερα τα πράγματα, δεν μπόρεσα να βρω άκρη ποτέ με κανένα για να τα δουλέψω, εκτός βέβαια κάποιες φορές που χρειάστηκε να γράψω σε στούντιο, που εκεί είναι πολύ πιο διαφορετικά και χωρίς κανένα τέτοιο πρόβλημα.

Επειδή κατά τύχη έχω δει να βάζουν την συγκεκριμένη πατέντα, νομίζω οτι σχετίζεται με το πρόβλημα των μικροφωνισμών που είναι συνδυασμός κακής κονσόλας και συστήματος μαγνήτη - μικροφώνου. Ο Πάππος εξάλλου τότε έπαιζε με ένα Dean Markley West Coast trilogy που συνήθως είχε καλή απόδοση, αλλά μερικές φορές…

Φίλε multi-kulti το μικρόφωνο το στέλνω στο fishman pro platinum και τον μαγνήτη στο Tonebone Pz-Pre.
Από το Tonebone είμαι απόλυτα ικανοποιημένος
(σε σημείο που σκέφτομαι να πάρω ένα καλό βαθάκι και να ξαναφορέσω τον EMG που αποδίδει τέλεια με το Tonebone!!).
Τώρα με το platinum έχω ένα πρόβλημα να ρυθμίσω την ένταση στο input(και στο τέρμα δεν ανάβει το φωτάκι του peak), και ίσως εκεί να είναι το πρόβλημά μου.
Μπορεί να είναι το όργανο, μπορεί το μαγαζί και η θέση των ηχείων του… Πάντως σε ταβερνάκια δεν είχα πρόβλημα και με ανοιχτή την τρύπα.

Φίλε atastos τα πιεζοηλεκτρικά μετατρέπουν τις δονήσεις του ξύλου σε ηλεκτρικό σήμα άρα για να υπάρξει αλλαγή ποιότητας θα πρέπει να αλλάξει και ο τρόπος δόνησης του καπακιού-καβαλάρη, ενώ στο μικρόφωνο που αναπαράγει ότι ακούει μπουκώνει(και είναι λογικό αφού το κλείνεις μέσα σε ένα κουτί).
Τώρα αφού σου μειώθηκαν οι μικροφωνισμοί με το κλείσιμο των τρυπών μάλλον ο ήχος από το μόνιτορ έμπαινε στο ηχείο το οποίο τον ενίσχυε και “ξαναέπεφτε” στο καπάκι ενισχυμένος και δημιουργούσε το πρόβλημα. Πάντως το καπάκι του μπουζουκιού μου όταν παίζει η υπόλοιπη ορχήστρα(χωρίς να παίζω εγώ και με κλειστή την τρύπα) δεν σταματάει ποτέ να δονείται έντονα.

Μπορεί να καταλάβει κάποιος με τι σύστημα παίζει ο Τατασόπουλος
εδώ?: http://www.youtube.com/watch?v=euXPJupjSR4&list=QL

Με πλεϊμπακ, χαχαχαχα! (ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΚΑΝΩ ΠΛΑΚΑ, Ο ΤΥΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΙΧΤΟΣ, ΤΟΝ ΣΕΒΟΜΑΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΑΥΜΑΖΩ)…
Οντως, πως παιζει ? Ο Μυστακιδης παιζει με καλωδιο παντως, στον Τατασοπουλο δεν φαινεται κατι…

Την ίδια απορία έχω και για το σύστημα που χρησιμοποιεί ο Γιώργης.


Αν και υποπτεύομαι πώς είναι κάποια κάψα κάτω από τον καβαλάρη ή κάποιο μικρόφωνο.