Για σωστό ήχο μπουζουκιού σε ζωντανές ηχογραφήσεις

μπουζούκι

(Μαρίνος Κόκκινος 1ος) #1

Καλησπέρα φίλοι -συνάδελφοι,
Πρόσφατα φτιάξαμε ένα ρεμπέτικο συγκρότημα,στο οποίο εγώ και οι συνεργάτες μου έχουμε μια κλασσική κιθαρα, ένα μπουζούκι τετραχορδο με μαγνήτη και ένα τριχορδο κατασκευής Καφετζόπουλου χωρίς μαγνήτη,καθώς και μια κονσόλα .Θελω να ακούσω τις γνώμες σας για το αν θα ήταν καλό να πάρω μια καψα για το τριχορδο καθώς και για το τι εφέ -πεταλακια,προενισχύσεις κτλ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, για να βγάζουμε τον καλύτερο φυσικό ήχο στα βιντεακια που ανεβάζουμε καθώς και στα live.Παραθέτω και ένα βιντεακι για να μου πείτε πως σας φαίνεται ο ήχος μας.


Σας Ευχαριστώ εκ των προτέρων.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #2

άμα θες φυσικό ήχο ξέχνα πενταλάκια-εφέ κλπ. για βίντεο πάρε ένα πυκνωτικό μικρόφωνο, για λάιβ καμιά καλή κάψα. καλή δουλειά γίνεται και με τα ηχογραφητήρια τύπου zoom κλπ.
αυτά για τον καφετζόπουλο. κατά τα άλλα, δεν ξέρω τί φυσικό ήχο βγάζει το τετράχορδο (για το αντίστοιχο ρεπερτόριο), ενώ για κιθάρα θα πρότεινα οπωσδήποτε κάποια με μεταλλικές χορδές (αν όχι λαϊκή κιθάρα).


(Μαρίνος Κόκκινος 1ος) #3

Ευχαριστώ για την απάντηση. Με τον όρο πεταλάκια δεν εννοώ κιθαριστικά πετάλια αλλά ας πούμε μια κάψα δε θα ήθελε ένα di BOX για να αποδώσει; Το τετράχορδο έχουμε ως δεύτερη επιλογή και δεν θα έχουμε σύντομα τη δυνατότητα νέου οργάνου. Άρα θα ήθελα και μιά συμβουλή από κάποιον που παίζει με μαγνήτη που , κακά τα ψέματα ,ελλείψει ηχολήπτη είναι σχεδόν μονόδρομος.
Όσο για την κιθάρα έχουμε μια ακουστική ovation.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #4

κάποιες από τις καλές κάψες είναι στην ουσία πυκνωτικά μικρόφωνα, οπότε δεν χρειάζεσαι DI. αλλιώς έχεις δίκιο, απλά άλλο πράγμα το DI και άλλο τα πενταλάκια (βάθος, ΕQ, διάφορα εφέ). μόνο το EQ θα είχε κάποιο νόημα (σε συνεννόηση με τον ηχολήπτη), γιατί δύσκολα βρίσκεις κονσόλα με καλό ενσωματωμένο.
για κιθάρα, από την ovation θα προτιμούσα μια κλασική κι ας έχει πλαστικές χορδές… σε μπέρδεψα, ε;
για μαγνήτη ας μιλήσει κάποιος που χρησιμοποιεί.


#5

Ευχαριστούμε και πάλι , μη μας παρεξηγείς αλλά νέοι στο χώρο είμαστε και προσπαθούμε να βρούμε κάτι αξιόλογο και έναν ήχο που να είναι διαφορετικός απο τον σκυλέ ήχο που έχει επικρατήσει. Βεβαίως επειδή οι γονείς χρηματοδοτούν ακόμα όσο μπορούν δε θα ήταν σωστό να μπαίναμε σε έξοδα σε πλάτες άλλων (καταλαβαίνεις…). Γι αυτό προς το παρόν προσπαθούμε να εξαντλήσουμε ό,τι έχουμε και δεν έχουμε στη διάθεσή μας . Για αρχή θα αγοράσουμε καμιά κάψα και ένα di box και το θέμα κιθάρας θα το τακτοποιήσουμε αργότερα. Έχουμε βέβαια και μια ακουστική χειροποίητη απλά την έχω στο βόλο (που σπουδάζω) και γιαυτό δεν είναι εύκολο να την πηγαινοφέρνω.


(Μαρίνος Κόκκινος 1ος) #6

Ovation και ξερό ψωμί


(Νίκος Σαρηγιάννης) #7

καταλαβαίνω και εκτιμάω… και για τον ήχο αλλά και για το οικονομικό.
προσωπικά χρησιμοποιώ την akg c411, με έχει βγάλει ασπροπρόσωπο σε πολύ διαφορετικές καταστάσεις. κάποιες φορές όμως είχε υπερβολικά δυνατό σήμα, ίσως να ήταν θέμα τοποθέτησης ή χειρισμού ηχολήπτη.


#8

Μάλιστα , ευχαριστώ πολύ . Θα κοιτάξουμε με τις επόμενες οικονομίες μας να πάρουμε μια αξιόλογη κάψα , την akg c411 αν τα καταφερουμε , την έχω ακουσει απο πολλούς. Πριν 2 βδομάδες πήραμε την κοσνολιτσα Behringer xenyx 1202 fx χωρις ιδιαιτερες απαιτησεις απλά για να βγαίνουμε απο κοινη έξοδο και να ρυθμίζουμε εντάσεις.


(Νίκος Σαρηγιάννης) #9

πάρε και καμιά άλλη γνώμη, διάβασε και εδώ: http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=17582


#10

Ναι , το έχω διαβάσει αυτό , είναι πολυ αναλυτικό. Εντύπωση μου είχε κάνει το σύστημα του Πάππου , το trilogy , αλλα δεν ερχεται Ελλάδα απο οτι διάβασα και είναι και λιγάκι τσιμπημένο. Αλλά στην περίπτωση μου τα αποκλύω αυτά γιατί δε χαλάω τη ροζέτα για κανένα λόγο. Ούτε φυσικά τρυπάω και το ηχείο…


#11

Και επίσης δεν παράγεται πλέον από την Dean Markley απ’ όσο ξέρω, οπότε ότι έχει μείνει σε stock (ή μεταχειρισμένο).
Κάτι αντίστοιχο βγάζει και η Fishman βέβαια (Rare Earth Blend).

Αν θα χρησιμοποιήσεις κάψα ή μαγνήτη εξαρτάται και από τις ανάγκες της δουλειάς που θα κληθείς να καλύψεις (εμβαδό χώρου, άτομα, εντάσεις κ.ο.κ.).


#12

Ευχαριστώ για την απάντηση. Βέβαια , εμεις δεν παίζουμε σε μεγάλους χώρους οπότε δε μιλάμε για μεγάλες ενισχύσεις. Ψάχνω το θέμα κάψα περισσότερο για τον καφετζόπουλο που έχω μιας και έχει μια περίτεχνη ροζέτα που δεν επιτρέπει μαγνήτη.
Από την άλλη με ενδιαφέρει και ο χειρισμός με μαγνήτη μιας και ο φίλος που παίζουμε μαζί έχει ένα τετράχορδο με savvas παθητικό.
Δηλαδή σκέφτομαι οτι με μιά (μέτριας τιμής) κάψα θα χρειαστώ ένα di box για να φτιάξω κάπως το σήμα και μετά κονσόλα χωρίς εφφέ και άλλα τέτοια. Τώρα για το μαγνήτη ας μου πεί κάποιος που το χρησιμοποιεί και είναι οπαδός (βεβαια) φυσικού ήχου.


#13

'Η αν μπορείς να ανεβάσεις λίγο το budget σου, αντί για ένα σκέτο di box, θα πρότεινα να κοιτάξεις κάποιους ακουστικούς προενισχυτές, οι οποίοι συνδυάζουν το di box με eq και προενίσχυση. (π.χ. της LR Baggs ή της Fishman).
Πιστεύω πως θα σε γλιτώσει από περαιτέρω αναζητήσεις μακροπρόθεσμα, καθώς ειδικά εαν παίζεις με κάψα, ένα καλό EQ είναι πολύ χρήσιμο.


(Μαρίνος Κόκκινος 1ος) #14

Εγώ που έχω τετραχορδο με μαγνήτη, τι μπορώ να χρησιμοποιήσω πέρα από την κονσολα για να βγάλω φυσικό ήχο ?


#15

Πρόσφατα πήρα την τριπλή κάψα από τον Αντρέα Καραγιάννη -levller…
Εξαιρετική δουλειά, απόλυτα έντιμη και οικονομική.
Η Απόδοση πολύ καλή και σε μεγάλο stage…
Ακουγα το μπουζούκι μου κι όχι κάτι ξένο.
Νομίζω θα ήταν καλή λύση για όλα τα ακουστικά όργανα


(Νίκος Σαρηγιάννης) #16

καλορίζικη! είναι αφαιρούμενη ή ενσωματωμένη; γιατί θυμάμαι ότι τα καινούρια όργανα τα δίνει μόνο με ενσωματωμένη την κάψα.


#17

αφαιρούμενη Νίκο, γιατί έχω δύο όργανα και το ένα με ροζέτα…
Πάντως ο ήχος έχει πολύ καλή ποιότητα , κοντά στο φυσικό, τα μπάσα δεν αρπάζουν καθόλου και με ελάχιστες ρυθμίσεις…


(Νίκος Σαρηγιάννης) #18

και μένα αυτό με ενδιαφέρει, να μετακινείται από όργανο σε όργανο. ευχαριστώ για τις πληροφορίες, πρέπει να το δοκιμάσω κάποια στιγμή.


#19

να πω κι εγώ ότι έχω το μικροφωνάκι ψείρα “Leveller” του Ανδρέα Καραγιάννη και το θεωρώ μια καλή λύση γι όσους δεν θέλουν ήχο μαγνήτη.
Όταν το χρησιμοποιώ στο μπουζούκι, το τοποθετώ στο κάτω μέρος της τρύπας και στην συνέχεια κλείνω την τρύπα (η κεφαλή του μικροφώνου μένει στην μέσα πλευρά) με τη διαφανή μεμβράνη που “ντύναμε” τα σχολικά βιβλία, κι έχω το κεφάλι μου ήσυχο από τους ενοχλητικούς κυρίους Larsen και Feedback. Ένα δείγμα ήχου είναι σε αυτό το βίντεο
αν και εδώ έχω βάλει χαρτοταινία γιατί ξέχασα την διάφανη μεμβράνη στο σπίτι :slight_smile:


#20

Ευχαριστώ για την πρόταση Μπάμπη . Το βιντεάκι πολύ καλό. Πολύ ωραίος ήχος πράγματι. Έχω ψάξει και αυτήν τη λύση και νομίζω οτι για μικρούς ειδικά χώρους είναι οτι καλύτερο (δε χρειαζεται να μενεις καρφωμενος μπροστα το μικρόφωνο…). Αλλά και πάλι η ροζέτα το απαγορεύει , εκτός και αν κάνω καμια πατέντα και το “πιάσω” αλλιώς πάνω στο όργανο. Σε μια απόπειρα συναυλίας που είχα κάνει είχα δοκιμάσει μια κάψα barcus berry δανεική την οποία μάλιστα είχα στριμώξει ελαφρώς στις χορδές πίσω απο τον καβαλάρη για να μην κανω καμια ζημια στο βερνικι. Από ό,τι θυμάμαι θέλει τος ρυθμίσεις της για να ακουστεί καλα και δεν είναι όλοι οι ηχολήπτες διαθέσιμοι.
Υ.Γ. Μπάμπη σε ποιο μαγαζάκι παίζεις να σε επισκεφτούμε με την πρώτη ευκαιρία;;