Ηρώδειο 22-23 Ιουνίου:Αφιέρωμα στον Μάρκο Βαμβακάρη με τίτλο«Μάρκος ο Φραγκοσυριανός»

22-23 Ιουνίου: Αφιέρωμα στον Μάρκο Βαμβακάρη με τίτλο «Μάρκος ο Φραγκοσυριανός». Τραγουδούν οι Γ.Κότσιρας, Δ.Ζερβουδάκης, Σ.Παπάζογλου, Απ.Ρίζος, Δ.Νικολούδης, Στ.Βαμβακάρης και Εβ.Αγγέλου. Η ιδέα και η καλλιτεχνική διεύθυνση είναι της Λίνας Νικολακοπούλου.

όλα μέσα στη σούπα του “έντεχνου”… δεν μας έφταναν τα μέγαρα…

Τι λες Νικόλα μου!
Αν δεν ακούσω το “σκύλα μ΄έκανες και λιώνω” από τον Κότσιρα,και “στα σίδερα με βάλανε” από τον Ζερβουδάκη,δεν θα μπορέσω!!!

Υ.γ. Όπου σε άλλα είδη τραγουδιού,καμιά αντίρρηση.

Συμφωνώ με τους Νίκους. Ο Κότσιρας βέβαια, είχε θητεία στα ρεμπέτικα, μετά όμως το γύρισε στα ρεμπ…ούτσικα!
Βέβαια η Σοφία Παπάζογλου και ο Στέλιος με την Εβελίνα θα βάλουν λίγο τα πράγματα στη θέση τους. Το όλο concept όμως μάλλον αφορά κυρίες των τιμών. Δεν θα πάρω…

Με τετοιες εκδηλωσεις ερχονται πολλα ατομα σε επαφη με το ρεμπετικο, που πριν δεν ειχαν ιδεα.Συμφωνω ποιοτικα ειναι χαλια αλλα απο κει και περα οποιος εχει τη φλογα θα το παει παρακατω και θα ψαχτει μονος του. Κι εγω πρωτη φορα Ζαγοραιο ακουσα στα οικογενειακα γλεντια.

τόσα ταβερνάκια υπάρχουν για να έρθει κάποιος σε επαφή με το ρεμπέτικο, στο φυσικό του χώρο. για το κοινό που πάει μόνο στα μεγαροηρώδεια κατόπιν διαφήμισης, μη σώσει.

Βρε παιδιά, μην είστε τόσο απόλυτοι!! Εμείς ξέρουμε πού θα ακούσουμε τα τραγούδια που μας αρέσουν, αλλά υπάρχει πολύ μεγαλύτερο κοινό εκεί έξω που έρχεται σε επαφή με το ρεμπέτικο μέσα απο τέτοιες συναυλίες. Δεν είναι κακό, κι ένας από αυτούς αν αύριο αναζητήσει να μάθει που παίζονται αυτά τα τραγούδια, είναι κέρδος για την παρέα μας! Δεν βλέπετε που όλο το χειμώνα οι ίδιες φάτσες βρισκόμαστε στα ταβερνάκια με τα ρεμπέτικα (κι όλο πιο σπάνια, λόγω οικονομικής κρίσης…)??? ΠΡΕΠΕΙ να μεγαλώσει η ρεμπετοπαρέα και για διαδοθεί αυτή η μουσική και για να επιβιώσουν τα μαγαζιά και οι καλλιτέχνες που την προωθούν. Ας μη γινόμαστε τόσο “φανατικοί” , τη στιγμή μάλιστα που το είδος σπάνια παρουσιάζεται από τα μέσα αποβλάκωσης… Θα επαναλάβω γι άλλη μια φορά ότι εγώ γουστάρω να ακούγονται αυτά τα τραγούδια κι ας ακούγονται και “παράφωνα”!!

Αααχ, πολύ φοβάμαι ότι το συγκεκριμένο κοινό δεν θα μπει στη διαδικασία να αναζητήσει το αυθεντικό.
Είναι θαμώνες που προσελκύονται μόνο “δια το κοσμικόν του γεγονότος”.

επίσης έχω την αίσθηση ότι μπουζούκι θα είναι ο Μανώλης ο Πάππος οπότε σε συνδιασμό με τον Στέλιο κάτι μπορεί να γίνει.Η αλήθεια πάντως είναι ότι μυρίζει πολύ εντεχνίλα…

Ναι όντως θα είναι ο Μανώλης.Και η ένστασή μου δεν είναι για τον χώρο τόσο,ή γιατί θέλω να το παίξω σκληροπυρηνικός.Απλά θεωρώ ότι το ρεμπέτικο τραγούδι,έχει υπηρετηθεί αξιότερα από άλλους καλλιτέχνες,και όχι από τον Κότσιρα,και τον Ζερβουδάκη.Ακούω Ζερβουδάκη,και Κότσιρα.Σε άλλα όμως είδη.Απλά δεν μπορώ να κατανοήσω την επιμονή κάποιων,να χρησιμοποιούν - καλούς τραγουδιστές κατά τα άλλα -,όμως άλλης αισθητικής.Και δυστυχώς ή ευτυχώς,αυτή η αισθητική είναι και το πρώτο ζητούμενο.Και ευτυχώς υπάρχουν άξιοι άνθρωποι που το υπηρετούν με αξιοπρέπεια.

“…Να μπορούσα στα σύννεφα
να ‘χα εγώ βενζινάδικο
στο κενό να ταξίδευα
για τ’ αστέρι μου τ’ άδικο…”

Με συμπαθάτε, αλλά αν αυτό είναι το “έντεχνο”, χίλιες φορές Ζαγοραίος. :082:

Σωστή η Ελένη!!! Στίχια με νόημα!!!:082:

Την “δογματίλα” (σε όλες της έκφανσης) ποτέ μου δεν την κατάλαβα, πάντα πίστευα ότι η μουσική είναι μια…

Προφανώς και ο Κότσιρας ή ο Ζερβουδάκης δεν θα τραγουδήσει τα ρεμπέτικα όπως θα τα τραγουδούσε ο Παγιουμτζής ή ο Χατζηχρήστος αυτά έγιναν μια φορά και δεν επαναλαμβάνονται. Αν και δεν θα πάω φαντάζομαι ότι δεν είναι άσχημο να ακούγονται ρεμπέτικα τραγούδια με μια σοβαρή ορχήστρα , μια άλλη ενορχήστρωση ,μια διαφορετική ερμηνεία

Όταν η Νταντωνάκη και ο Χατζηδάκης έβγαζαν αυτές τις εκτελέσεις φαντάζομαι θα δέχονταν παρόμοια σχόλια των σκληροπυρηνικών της εποχής…
Απο οπαδούς χορτάσαμε, μουσικοί μας λείπουν

Υ.Γ. Το σχόλιο για την Ρεμπούτσικα μόνο σαν “άστοχο” μπορώ να το χαρακτηρίσω για αυτή την σπουδαία συνθέτη

//youtu.be/qbrsiN9u0OM

Αλχημιστή, ίσως πήρες λίγο περίεργα το σχόλιό μου.
Απλά διευκρινίζω ότι το επίθετό της εξυπηρετούσε το λογοπαίγνιό μου (ρεμπέτικα/Ρεμπούτσικα, το οποίο δεν έχει στόχο να μειώσει την αξία της (ούτε να την προσβάλει, αν εκλήφθηκε επί το χυδαιότερον), αλλά να δείξει την απότομη υφολογική στροφή που έκανε ο Κότσιρας από τα ρεμπέτικα πάλκα σε πολύ πιο light ρεπερτόρια.

Παρωπίδες στη μουσική δεν έχω. Έχω ακούσει ό,τι έχει περάσει από μπροστά μου. Δεν μου αρέσουν όμως όλα. Και έχω καταλάβει, νομίζω, χωρίς να αποτελεί κανόνα, ότι στις λαϊκές μουσικές (σε όλες τις χώρες του κόσμου) οι άνθρωποι που αφοσιώνονται και τις υπηρετούν με συνέπεια, προσπάθεια και επιμονή, προσφέρουν για τα δικά μου γούστα και κριτήρια, ωραιότερο αισθητικά αποτέλεσμα, γι’αυτό διαχώρισα κάποιους από τους συμμετέχοντες. Αυτό που με χαλάει με αυτές τις συναυλίες, φίλοι μου, και αυτός είναι ο λόγος που “γκρινιάζω”, είναι ότι η επιλογή των καλλιτεχνών από τους διοργανωτές, στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, δεν γίνεται με κριτήριο κάποια αισθητική πρωτοτυπία, αλλά καθαρά την εμπορική επιτυχία, δηλαδή το κέρδος. Ο Χατζιδάκις με την Νταντωνάκη είχαν άλλες προτεραιότητες, όχι οικονομικές.

Ελπίζω μετά από αυτή τη διευκρίνιση να είμαι πιο κατανοητός.

το ότι βάζουμε κάποια όρια δεν μας κάνει οπαδούς, αλίμονο. έπειτα, ποιά είναι η “μη σοβαρή ορχήστρα”; αυτό δεν είναι δογματισμός; πιστεύω πως μουσικούς έχουμε, μήπως εννοούσες ότι σπανίζουν οι συνθέτες; σε αυτό συμφωνώ.
και δεν νομίζω πως υπάρχει θέμα σύγκρισης του χατζιδάκι με την… νικολακοπούλου!
κατά τα άλλα τα είπε πολύ ωραία ο μπάμπης από πάνω.
φιλικά πάντα
νίκος

Καλέ μου φίλε Αλχημιστή,προφανώς λέμε άλλα πράγματα.Δεν έχω καμιά αντίρρηση κάποιος να “πατήσει” πάνω στο ρεμπέτικο,και να παρουσιάσει ένα ολότελα δικό του έργο,και μουσικά,και αισθητικά,όπως έκανε ο Χατζιδάκις.Κανείς δεν πιστεύει πως ο σκληρός Απρίλης του 45 ,είναι ρεμπέτικος δίσκος,παρ΄όλο που έχει αποκλειστικά ρεμπέτικα τραγούδια.Είναι έργο ύφους και άποψης Χατζιδάκι.Εδώ όμως έχουμε άλλο πράγμα.ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΜΑΡΚΟ.Εδώ δεν χωράνε άλλα πράγματα,πέραν από το ύφος Μάρκου.Και είμαι της άποψης πως όπως είπαν και τα παιδιά παραπάνω,είναι λίγο περίεργη η επιλογή των τραγουδιστών ,πέραν του γυιού του.

Ειναι αυτο το αναμικτο συναισθημα για μενα… Οταν ακουσα μαζεμενα τα τραγουδια του Μαρκου για πρωτη φορα, ηταν απο το αφιερωμα του Νταλαρα στο Ηρωδειο (με Στ.Βαμβακαρη, Τσερτο, κλπ.) Απο εκει εν μερει μαγευτηκα απο τις συνθεσεις και αρχισα να το ψαχνω καλυτερα. Οι πρωτες εκτελεσεις μου ηταν “δυσκολες” ακομα στο ακουσμα. Ψαχνοντας το, τις λατρεψα.
Το θεμα ειναι και η προσφορα. Εξηγουμαι: Ενας νεος αν μαθει απο εκει τον Μαρκο, καλως να τον μαθει. Να ΜΗΝ μεινει εκει ειναι η προτροπη μου.
Και στην τελικη το μονο αλλο αφιερωμα που ειδα για φετος το καλοκαιρι ειναι η συναυλια του Φοιβου. Ας ακουστει ο Μαρκος (το πως θα ακουστει ειναι μια ακομα μεγαλυτερη κουβεντα) και τα υπολοιπα κρινονται εκ των υστερων.

Υ.Γ: Για να μην παρεξηγηθω (ατιμο πραγμα το internet και το πληκτρολογιο) χιλιες φορες καλυτερα να γινοταν με Στ.Βαμβακαρη, Παππο, Τριγκα κλπ… Εκαστος στο ειδος του!

Ούτε η πρώτη φορά είναι - δεν ξέρω ίσως οχι και η τελευταία, που τραγούδια του λαϊκού τραγουδιού εκείνης της περιόδου δεκαετία 1930-40 τραγουδήθηκαν απο καλλιτέχνες με πιο “έντεχνη” φωνή. Σε εκτελέσεις με μια άλλη ενορχήστρωση.
Άλλοι απο αυτούς έχουν βγάλει και δίσκους, άλλοι αρκούνται να τα τραγουδάνε σε κάθε εμφάνιση τηλεοπτική και μη.
Απο την στιγμή που κάποιος λοιπόν, εκτελεί τα τραγούδια αυτά με τον δικό του τρόπο, σημαίνει δυο πράγματα. Ή δεν του αρέσουν όπως είναι, δεν τον καλύπτουν και θέλει να βάλει την δικιά του “άλλη ενορχήστρωση”, είτε δεν μπορεί να ξεφύγει απο το στυλ που έχει μάθει.
Μπορεί να σημαίνει και οτι πιστεύει πως έχει να δώσει κάτι καινούργιο…Αυτό θα κριθεί στην διάρκεια.
Εμένα λοιπόν αυτή η άλλη ενορχήστρωση δεν μου αρέσει. Θα μπορούσαν να κάνουν την ίδια εκδήλωση με καλλιτέχνες και φωνές διαμάντια που δεν υπάρχει λόγος να τις γράψω αλλά όλοι μας απο τις νυχτερινές μας βόλτες στις ταβέρνες τις ξέρουμε.
Απο την στιγμή που δεν έγινε αυτό, έγινε σκόπιμα.
Βλέπετε τα ηχηρά ονόματα και η άλλη ενορχήστρωση τους αρέσουν καλύτερα.
Ίσως όπως γράφτηκε να είναι ευκαιρία να ακουστούν.
Ας είναι, όποιος πάει να περάσει καλά.

ψάχνοντας είδα ότι στη συναυλία θα συμμετέχει και ο συγκεκριμένος κύριος


δεν ξέρω αν γνωρίζεται κάτι για αυτόν αλλά θεωρώ ότι θα είναι από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία σε αυτή τη συναυλία.ο
όσων αφορά το θέμα του έντεχνου μου είχε στείλει ένας φίλος το συγκεκριμένο link
http://www.comedylab.gr/video/339/15-mikeius-vs-%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%BF
μπορεί ο τύπος να είναι από λίγο εώς πολύ υπερβολικός αλλά σε πόσα από αυτά δεν έχει δίκιο;

Όντως η συμμετοχή του αξιόλογου Ιταλού τραγουδοποιού Vinizio Capossela, στις επιρροές του οποίου συμπεριλαμβάνεται και το ρεμπέτικο, είναι από τα ενδιαφέροντα στοιχεία της συναυλίας. Η δουλειά του Capossela δείχνει ότι το έργο του Μάρκου μπορεί να αποτελεί και σήμερα πηγή έμπνευσης για δημιουργία και πειραματισμό και ίσως με εξιτάρει περισσότερο από επανεκτελέσεις ‘‘φωτοτυπικού χαρακτήρα’’.