Καλησπερα,ζητουνται μουσικοι ακομη και ερασιτεχνες:μπουζουκι,κιθαρα,φωνη(γυναικεια)κατα προτιμηση,για συνεργασια σε ταβερνα.Προκειται για καποια live αυτη τη σεζον και για καθημερινες απο τη νεα σεζον.Περιοχη,Αθηνα
Τι ρεπερτόριο ετοιμάζετε lena;
Λαικο-ρεμπετικο
ερασιτέχνες για εργασία; οξύμωρο σχήμα.
Για ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ μιλησα.Υπαρχει ατομο που ειναι εμπειρος μουσικος,αλλα δεν εχουν βρεθει ατομα για μπουζουκι-κιθαρα κλπ και δεν ειναι προβλημα το να ειναι ερασιτεχνες.Απο το να μην δουλευουν καθολου,ειναι τοσο ασχημο να τους δωθει η ευκαιρια να τους ακουσει καποιος για δουλεια;Τι να πω ολα στραβα τα βλεπετε!!!Δεν ειναι απαραιτητο να σας ενδιαφερει κατι τετοιο αν ειστε υψηλου επιπεδου μουσικος,ομως μην αφηνετε υπονοιες κακοπροαιρετες!
δεν αποκλείω το ενδεχόμενο να είναι καλύτεροι μουσικοί από επαγγελματίες, και μιλάω σοβαρά χωρίς ειρωνία. ελπίζω όμως να πάρουν κανονικό μεροκάματο για κανονική δουλειά, γιατί αρκετοί ερασιτέχνες μαγαζάτορες ψάχνουν ερασιτέχνες υπαλλήλους για να γλιτώσουν λεφτά (έτσι νομίζουν τουλάχιστον).
τεσπα, οι αγγελίες στο φόρουμ κλειδώνονται ακριβώς για να αποφεύγονται τέτοιοι διάλογοι, και να επικοινωνούν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι με προσωπικά μηνύματα. ζητώ συγγνώμη από τους συντονιστές που καταχράστηκα τον χώρο του φόρουμ.
Για ποιο λογο να μην παρουν κανονικο μερομακαματο;Η αμοιβη κανονιζεται συνηθως,συμφωνα με τον κοσμο του μαγαζιου(αν εχει κοσμο),με τις ημερες,ποσες ωρες θα παιξουν και με τα ατομα που βρισκονται στην ορχηστρα(αν ειναι πολλα,σαφως δεν ειναι ιδια η αμοιβη).Δεν μιλαμε για φιλους που ηρθαν για να παιξουν,αλλα για εργαζομενους,οποτε σαφως και θα πληρωθουν.Τωρα οι αμοιβες παντου εχουν πεσει,αν δεν ικανοποιειται καποιος απλως δεν παει!Τοσο απλο!Συγνωμη απο τους συντονιστες και απο εμενα,δεν το γνωριζα,ως καινουριο μελος.
μακάρι να πάρουνε έστω το ελάχιστο 50άρικο με ένσημο. ο κόσμος που μαζεύεται δεν πρέπει να έχει καμία απολύτως σχέση με την αμοιβή του μουσικού, του μάγειρα, του σερβιτόρου κλπ.
Ο κοσμος εχει σχεση με την αμοιβη ολων των εργαζομενων.Ακομη και με το πως θα παει το μαγαζι.Γιατι αν μπαινουν μεσα 3-4 παρεες ειναι απολυτως λογικο να εχουν σχεση,ολα ειναι μια αλυσιδα.Δεν ζειτε στην δεκαετια του 90’ που ολα ηταν τοσο υπεροχα…Πρεπει να ξερετε που πατατε και να συμβιβαζεστε οσο γινεται.Επιπλεον μιλαμε για ταβερνα,οχι για μπουζουκια πρωτης γραμμης!Οσο για το ποια θα ειναι αμοιβη και το ενσημο δεν θα το συζητησουμε εδω μεσα,απο ενα πληκτρολογιο,αυτα δεν συζητιουνται ετσι και το ξερετε πολυ καλα αν εισστε μουσικος.Αρχικα τους μουσικους τους ακους,αν σου αρεσει το ρεπερτοριο τους,αν συμφωνησετε και στο οικονομικο κομματι και σε ολα τα υπολοιπα και επειτα ξεκινουν την δουλεια.
Νικόλα (liga rosa), μας ξέφυγε, πράγματι, και δεν το κλειδώσαμε εγκαίρως. Μιά που όμως ξεκίνησε κάποια ανταλλαγή απόψεων ενδιαφέρουσα θεματολογικά και ουσιαστικά, ας μην το κλειδώσουμε έτσι, απότομα και με την ευκαιρία, ας πώ κι εγώ τη δική μου άποψη.
Με τίποτα δεν θα συμφωνήσω, στο θεωρητικό αλλά και στο πρακτικό επίπεδο, με το αξίωμα: Ερασιτέχνης και εργασία; Οξύμωρον. Η αγορά εργασίας για μουσικούς σε ταβέρνες, μεζεδοπωλεία κλπ. είναι ελεύθερη, περισσότερο μάλιστα ελεύθερη από ό,τι θα ΄πρεπε, αφού είναι παντελώς ανεξέλεγκτη, αλλά το πρόβλημα δεν θα διορθωθεί βεβαίως με το να ξαναγυρίσουμε σε εποχές «κλειστών επαγγελμάτων» όπου, όποιος έξυπνος φούρναρης, βενζινοπώλης, φαρμακοποιός, εκτελωνιστής, υποθηκοφύλακας, δύτης, ιδιοκτήτης ταξί, ξεναγός, συμβολαιογράφος, δικαστικός επιμελητής ή μουσικός προλάβει να ανοίξει μαγαζί, να εξασφαλίσει άδεια, να πιάσει δουλειά ή οτιδήποτε παρόμοιο, καλώς έκανε, οι υπόλοιποι απλά – έχασαν.
Για το άλλο θέμα, αγαπητέ Νικόλα, ο καλός Θεούλης τα έχει φροντίσει αυτά από εποχής ανθρώπων των σπηλαίων κιόλας, αφήνοντας ελεύθερο τον (αδυσώπητο, βεβαίως!) νόμο περί προσφοράς και ζητήσεως, να ρυθμίζει και την τιμή του σταριού αλλά και τα μερο / νυχτοκάματα. Βέβαια, ειδικά οι μουσικοί του νυχτοκάματου δεν συμφώνησαν εύκολα με τις ρυθμίσεις αυτές και προσπάθησαν πάμπολλες φορές, όπως π.χ. το 1947 στην Αθήνα, να κατοχυρώσουν τις αμοιβές όσων θα απέμεναν στα πάλκα, αφού πρώτα εκδιώχνονταν από αυτά οι κακοί μουσικοί που τολμούσαν να παίζουν ρεμπέτικα, αμοιβές που βεβαίως θα ανέβαιναν ακριβώς λόγω νόμου προσφοράς και ζητήσεως. Δεν τα κατάφεραν ούτε τότε, όμως, κι ας επιστράτευσαν επιχειρήματα που σήμερα τα διαβάζουμε και δεν πιστεύουμε τα μάτια μας. Όπως και η φίλη lena12, που την καλωσορίζουμε, παρατηρεί, αυτή είναι σήμερα η κατάσταση και όποιος θέλει διεκδικεί ό,τι μπορεί να διεκδικήσει αλλοιώς, φεύγει. Τόσο απλά.
Δηλαδή το μεροκάματο δεν είναι προκαθορισμένο αλλά θα καθοριστεί εκ των υστέρων ανάλογα με την προσέλευση;
Συνεχίζουμε με επεξεργασία της επικεφαλίδας του θέματος και κλείδωμα της αρχικής συζήτησης για αναζήτηση συνεργατών από το μέλος lena12.
λένα απ’ό,τι κατάλαβα έχεις μαγαζί. και περιμένεις από τους μουσικούς (πιθανότατα και από τους εργαζόμενους στα υπόλοιπα πόστα) να φέρουν κόσμο. και εξαρτάς την αμοιβή των υπαλλήλων σου, από το πόσοι θα έρθουν χάρη στους υπαλλήλους σου. να υποθέσω ότι σε μια καλή μέρα μοιράζεις τα κέρδη όπως μοιράζεις την χασούρα;
απαξιώνεις την εργασία μας και την ασφάλισή μας, και μάλιστα με ειρωνίες και νουθεσίες. στην ουσία όμως εσύ έχεις την ανάγκη των εργαζομένων (εξάλλου εσύ έβαλες αγγελία).
νίκο (πολίτη), παρακαλώ να μην βάζεις λόγια στο στόμα μου. δεν μίλησα ποτέ για κλειστό επάγγελμα, ίσα-ίσα. απλά όποιος πάει να δουλέψει, να φροντίσει να έχει επάρκεια και να ζητά έστω το ελάχιστο αξιοπρεπές μεροκάματο. όχι να πάει για χαβαλέ αφού τα τρώει από τους γονείς του, ή να παίρνει την θέση άλλων με χαμηλότερο μεροκάματο. οι περισσότεροι έχουνε ανάγκη, απλά κάποιοι έχουνε και αξιοπρέπεια.
από την πλευρά του μαγαζάτορα, αν ξέρει να δουλέψει το μαγαζί του θα έχει κόσμο. και αν του φέρει κόσμο η ζωντανή μουσική ή τα φυλλάδια ή άλλου είδους διαφήμιση, θα μπορέσει να τον κρατήσει. αν όχι, να μην βγάζει τα σπασμένα από τους εργαζόμενους ή τους γραφίστες ή τον ζούκεμπεργκ.
για τον νόμο της νεοφιλελέ ζούγκλας τί να σχολιάσω, ας αναλογιστεί ο καθένας σε τί κοινωνία θέλει να ζει. αυτόν που το αφεντικό εκβιάζει πατώντας στην ανεργία και αυτό το ονομάζει συνεγασία και διαπραγμάτευση; τα γεγονότα του 1947 δεν τα γνωρίζω, αλλά θα με ενδιέφεραν.
Χα χα, Νίκο, είναι η πρώτη φορά που βλέπω επίκληση του Θεούλη εκ μέρους σου, και μάλιστα αυτή η πρώτη φορά σε απόλυτη συνέπεια με τη σύγχρονη κοινωνική θεολογία, για την οποία η “προσφορά και ζήτηση” ανάγεται σε θεϊκή δύναμη και ο θεός σε προσωποποίησή της.
Δεν είναι παράξενο που η προσκόλληση στις συνθήκες του σημερινού κοινωνικού μεσαίωνα οδηγεί και τους πιο “ορθολογιστές” στην “ανακάλυψη του θεού”.
Πολύ προτιμότερος, θα έλεγα, ο θεός της “εποχής των ανθρώπων των σπηλαίων”, που τουλάχιστον προσωποποιούσε τη βροχή, τις βροντές και τις αστραπές, μια που η προσφορά και η ζήτηση ήταν σε αυτούς άγνωστη.
Κόπιασαν βέβαια πολύ οι “άνθρωποι των σπηλαίων” ώσπου να μάθουν τι είναι η βροχή, η βροντή και η αστραπή, και θα χρειαστεί λίγος κόπος ακόμα για να μάθουν τι είναι και η “προσφορά και ζήτηση” ώστε να πάψουν να της αποδίδουν την ισχύ της θεϊκής αιωνιότητας.
Αλλά και ως τότε, που την “προσφορά και ζήτηση” θα τη βγάλουν από τη ζωή τους, όχι πια σαν άνθρωποι των σπηλαίων αλλά σαν άνθρωποι της οικουμένης, έως τότε λοιπόν οι εργαζόμενοι - και οι μουσικοί και όλοι οι άλλοι, που “ερασιτέχνες” είναι στο σπίτι τους και στην παρέα τους και που αμέσως μόλις βγουν στην “αγορά εργασίας” μετατρέπονται σε επαγγελματίες - μπορούν να διεκδικούν το μεροκάματο που πρέπει να διεκδικούν ακριβώς για να μην καταντήσουν “άνθρωποι των σπηλαίων”.
Κι ας έχουν απέναντί τους την επίκληση του “καλού θεούλη” (“θέλημα θεού” λοιπόν η βροχή και… ο μισθός!) και την κατασκευή κάποιας “ρεμπέτικης ιδεολογίας” ισοδύναμης με την ιδεολογία της υποδούλωσης (τόσο “ρεμπέτικα” πια!).
“Και όποιος θέλει διεκδικεί ό,τι μπορεί να διεκδικήσει αλλοιώς, φεύγει”: πολύ ωραία το περιγράφεις αυτό, Νίκο, μάλιστα σε κοινωνικό επίπεδο μπορείς να μετρήσεις και γύρω στο 1 εκατομμύριο “φευγάτους” (άνεργους, όπως ονομάζονται, ή κολασμένους της θρησκείας της “προσφοράς και ζήτησης”), αλλά γι’ αυτό και ο άνθρωπος βγαίνοντας από τα σπήλαια εκτός από την ανακάλυψη των φυσικών νόμων της βροχής και της αστραπής ανακάλυψε και τη συλλογική διεκδίκηση του μισθού και του μεροκάματου, των εργατικών του δικαιωμάτων, για να μη “φεύγει” μια που δεν έχει και πού να πάει: αναγκαστικά μένει εδώ.
Αρχικα δεν εχετε καταλαβει απολυτως τιποτα.Δευτερον απο την αγγελια που εβαλα(ουσιαστικα η αγγελια εξυπηρετει προσωπα που προφανως ψαχνουν ατομα για εργασια,σημαινει οτι τα ψαχνω εγω;)Πολυ ωραια τα καταλαβαινετε ολα!Επιπλεον σαφως και οι αμοιβες σε ολους τους τομεις εξαρτιουνται απο το πως παει ενα μαγαζι,ενα κομμωτηριο και οτιδηποτε αλλο.Δηλαδη αν ειναι στα προθυρα κλεισιματος το μαγαζι,οι εργαζομενοι πρεπει να συνεχισουν να δουλευουν και να αμοιβονται;Απο ποιον;Απο που;Και τι σχεση εχει η αμοιβη με το πως θα παει σημερα το μαγαζι ή αυριο.Σαφως και μιλαω για προκαθορισμενο μισθο,αλλα οχι αυτον που φανταζεστε(1οοαρικα και πανω)γιατι ναι,λυπαμαι που το λεω αλλα υπαρχουν και ατομα με τετοιες αυταπατες.Δηλαδη τι παραπανω εχει ενα μαγαζι και οι μουσικοι απο ολους τους υπολοιπους εργαζομενους,που δυστυχως,εδω δε αντιλεγω,στις εποχες που ειμαστε αμοιβονται με ψιχουλα.Οσο για την αξιοπρεπεια,καμια δουλεια και αμοιβη δεν ειναι ντροπη.Προφανως εσεις προσωπικα δεν εχετε αναγκη απο αυτο το 50αρικο που υποτιματε,αλλοι εχουν ομως!Αλλωστε 125 ευρω για 2 ή 3 ημερες,με 2 ή 3 ωρες εργασιας,δεν παιρνουν και πολλοι σημερα.
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 23:21 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 23:17 —
Ναι με συγχωρειτε μονο που σε αυτους που φευγουν στο εξωτερικο θα δειτε μετρημενους μουσικους…Οι περισσοτεροι ειναι εργατες ή επιστημονες.Και για να το κλεισω απο μεριας μου το ολο θεμα,οποιος πραγματικα θελει μια εργασια γιατι την εχει αναγκη,ειτε επαγγελματιας(βιρτουοζος),ειτε ερασιτεχνης θα τα καταφερει!Γνωστος συνθετης(του μπουζουκιου)ξεκινησε απο σερβιτορος αλλωστε…
— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 23:27 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 23:21 —
Σαφως και σε ολες τις δουλειες ειναι προκαθορισμενο.Ομως αν δεν εχει κοσμο,θα ηταν λογικο να μην σας φωναξει ο ιδιοκτητης για να παιξετε;Δεν ειναι δικαιωμα του;Δεν εχω μαγαζι,το ξαναλεω,μια εξυπηρετηση εκανα στο θεμα με την αγγελια…Φτανει πια με την ειρωνεια και τα εξυπνα που λετε ολοι…
να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα… αντί να ξεφύγουν κάποιοι από τα ψίχουλα, να πάρουν ψίχουλα και οι υπόλοιποι.
όσο για το ποιος έχει ανάγκη, ας το αναρωτηθούν μια φορά και οι μαγαζάτορες που μόνο να κλαίγονται ξέρουν.
προσωπικά μου αρέσουν οι άνθρωποι που απαιτούν από τους από πάνω τους, και όχι αυτοί που ξεσπάνε στους από κάτω τους (γιατί εκεί τους παίρνει).
Μα αυτή είναι η φύση της δουλειάς. Δε νοείται να παίζεις μουσική 8ωρο. Δουλεύεις όμως μεροκάμτο, έστω κι αν το μεροκάματο είναι 2 ή 3 ώρες (που ντάξει, παραπάνω είναι).
Αν συγκρίνουμε με άλλες δουλειές και τις αμοιβές τους, θεωρώ σωστό να έχουμε ως μέτρο σύγκρισης το μεροκάματο, όχι την ώρα. Αλλιώς, θα έπρεπε να διαμορφώνονται οι αμοιβές ανάλογα και με το αν οι μουσικοί έκαναν πρόβες για να 'ρθούν να παίξουν στο εκάστοτε μαγαζί ή ήταν ήδη προβαρισμένοι από άλλες δουλειές, πράγμα προφανώς παράλογο.
Ας μη χάνουμε την υπομονή μας. Δεν είναι όλα ειρωνεία και εξυπνάδα, είναι απλώς αντίλογος. Έτσι είναι οι συζητήσεις. Η συγκεκριμένη συζήτηση βέβαια πονάει, και είναι λογικό τα σχόλια να βγάζουν πόνο, αλλά αυτός δεν είναι λόγος να μη γίνει η συζήτηση.
Αυτό που αντιμετωπίζουν μερικοί τους μαγαζάτορες λες και είναι η Χαλυβουργική του Αγγελοπουλου έχει πολυ πλάκα!
Θα παρέμβω στην συζήτηση για να μπουν κάποια πράγματα στην θέση τους.
H lena12 πρότεινε, με όλη την καλή διάθεση, θέσεις δουλειάς για μουσικούς (επαγγελματίες ή μη). Σε κάθε περίπτωση αυτό είναι σεβαστό και πρέπει να γίνεται αποδεκτό από όλους. Άλλωστε είναι και αυτό ένα κομμάτι του Φόρουμ.
Από εκεί και πέρα ξεκίνησε ένα θέμα όσον αφορά τους μουσικούς και την αντιμετώπιση που τυγχάνουν από τα μαγαζιά. Σε καμία περίπτωση λοιπόν ΔΕ πρέπει να γίνει στόχος η lena12 επειδή πρότεινε δουλειά σε όποιον θέλει και μπορεί. Ελπίζω αυτό να γίνεται αντιληπτό και από τη lena12 και από όλους τους υπόλοιπους συμφορουμίτες.
Πάμε λοιπόν στο κομμάτι που αφορά η συζήτηση.
Κατά την προσωπική μου άποψη (θεωρώντας τον εαυτό μου ερασιτέχνη μουσικό) και γνωρίζοντας αρκετούς μουσικούς επαγγελματίες (που βιοπορίζονται σχεδόν αποκλειστικά από την μουσική) ή / και ερασιτέχνες (που μερικοί από αυτούς το εκμεταλλεύονται και οικονομικά) θεωρώ ότι η συγκεκριμένη ιδιότητα/επάγγελμα είναι από τα πιο δύσκολα και ταυτόχρονα ανταγωνιστικά.
Υπάρχουν μουσικοί με σπουδές αλλά και πολλοί αυτοδίδακτοι, υπάρχουν μουσικοί που προσπαθούν να επιβιώσουν παίζοντας (ή ασχολούμενοι με τη μουσική) και άλλοι που απλά συμπληρώνουν το εισόδημά τους αλλά και αυτοί που απλά παίζουν γιατί το τραβά η ψυχή τους χωρίς χρηματικό κέρδος. Παρόλα αυτά όλοι χωράνε στον κόσμο της μουσικής. Ας σταθώ όμως σε εκείνους που έχουν χρηματικές απολαβές παίζοντας και συγκεκριμένα στους λαϊκούς μουσικούς που μας απασχολούν.
Το να παίζεις σε μαγαζιά με φασαρία, καπνιά και γενική βαβούρα νομίζω πως δεν είναι ευχάριστο για κανέναν. Παρόλα αυτά αρκετοί (μην πω “όλοι” και φανώ αιρετικός) προκειμένου να πάρουν το μεροκάματο υποκύπτουν σε αυτές τις συνθήκες. Έτσι υπάρχει μια άτυπη συμφωνία που λέει ότι το μεροκάματο ενός μουσικού είναι κατ’ ελάχιστο ?50 + το ένσημό του, ώστε να υπάρχει λόγος για αυτή την ταλαιπωρία. Κάποιοι δεν θέλουν το ένσημο άρα και με τα ?50 είναι ευχαριστημένοι. Άλλοι πάλι επειδή το βλέπουν κάπως “χαλαρά” και σαν συμπλήρωμα ακόμα και το πενηντάρικο το παζαρεύουν για κάτι λιγότερο με αποτέλεσμα να “χαλάει η πιάτσα” και να ακούγονται από το στόμα μαγαζοτόρων τα γνωστά “Ναι, αλλά ο τάδε παίζει με λιγότερα”. Και εδώ ξεκινάνε κατά τη δική μου γνώμη τα προβλήματα.
Οι μαγαζάτορες είναι επαγγελματίες που κοιτούν να κάνουν τη δουλειά τους με το λιγότερο δυνατό κόστος. Αυτό κάποια στιγμή οι μουσικοί πρέπει να το κατανοήσουν και το δεχτούν. Όπως και οι μαγαζάτορες πρέπει να καταλάβουν ότι οι μουσικοί παράγουν έργο και πρέπει να αμείβονται για το έργο αυτό. Έτσι ο καθένας από τη μεριά του πρέπει να κάνει σωστά τη δουλειά του ώστε και οι δύο μεριές να είναι ευχαριστημένες.
Σε ένα άδειο μαγαζί ο μουσικός δεν μπορεί να αξιώνει μεροκάματο. Σε ένα γεμάτο μαγαζί είναι απαράδεκτο και μόνο σαν σκέψη ο μαγαζάτορας να μην πληρώσει τους μουσικούς. Εδώ όλοι συμφωνούμε πιστεύω. Εάν τώρα το μαγαζί είναι μισογεμάτο / μισοάδειο (ανάλογα πως βλέπει κανείς το “ποτήρι”) είναι θέμα συνεννόησης μεταξύ μουσικών και μαγαζάτορα. Από τη στιγμή όμως που ο μουσικός αρχίσει να παίζει πρέπει και να πληρωθεί.
Εγώ κάπως έτσι αντιλαμβάνομαι τα πράγματα και εάν θεωρεί κάποιος ότι είμαι λάθος σε κάτι είμαι “εδώ” για να το συζητήσουμε.
Τι λες τώρα? Εγώ θα κάνω πορεία και απεργία πείνας στο σύνταγμα να πάρω 70 ευρώ από το μαγαζάτορα. Να χάσω και κανένα κιλό επ’ ευκαιρία.