Επισκευή μπουζουκιού Ζαμπέτα

Τυχαία έπεσα σε ένα βίντεο στο youtube από το εργαστήριο του Γ. Καρβούνη όπου και παρουσιάζεται η επισκευή ενός από τα τελευταία υποθέτω μπουζούκια του Ζαμπέτα.

Επειδή δεν είμαι σίγουρος το τι ακριβώς γίνεται και επειδή ο Καρβούνης είναι απο τους πλεον γνωστούς στο χώρο μου έκανε εντύπωση μερικά στοιχεία του βίντεο.

Δεν είμαι σίγουρος αν το σκάφος είναι απο παλίσανδρο ή από καρυδιά αλλά βλέπω ότι κολλάει με βενζινόκολλα ( ; ) ένα κομμάτι πλαστικής φιγούρας ενός το φόντο του σκάφους είναι ξεκάθαρα καφέ! Επίσης στην κόλληση του καπακιού καρφώνει κάτι πρόκες στο καπάκι;

Μπορεί να είμαι λάθος και να μην καταλαβαίνω ακριβώς τι γίνεται αλλά ρε παιδιά σε ένα τέτοιο ιστορικό όργανο που φαίνονται βάρβαρα πράγματα οι βενζινόκολλες και οι τα καρφώματα στο καπάκι

Φιλε μου το οργανο το ειδα πριν την κατασκευη και δε μπορουσες ουτε να το ακουμπησεις. Διαλυοτανε. Ηταν διαλυμενη η μιση κολαντζα και το πισω μερος του καπακιου. Το ξυλο ηταν καρυδια. Εβαλε σε πολλα σημεια ξυλο που το ταιριαξε χωρις να καταλαβαινεις διαφορα. Το ανοιχτοχρωμο που βλεπεις και οι βενζινοκολλες κλπ ηταν βοηθητικα για να χτιστει το κομματι που ελειπε. Εκτος και αν εννοεις την καρυδια πριν βαφτει. Πιστεψε με το οργανο το σεβαστηκε οσο δε παει. Τετοια επισκευη ελαχιστοι μπορουν να κανουν.

Edit
Ειδα που εννοεις. Αυτα που νομιζα και αναφερθηκα παραπανω δε φαινονται στο βιντεο.

Γεια σου φίλε μου Τηλέμαχε. Όντως το φόντο είναι καφέ.Και πρέπει να είναι έτσι όπως είναι,γιατί το τελικό χρώμα έρχεται με την εφαρμογή του λούστρου.Δηλαδή γίνεται πιο έντονο και σκουραίνει από μόνο του.Ο οργανοποιός το λαμβάνει υπ όψη του αυτό, ώστε με την εφαρμογή του λούστρου,να υπάρχει το ίδιο τελικό αποτέλεσμα.Όντως σου φαίνονται “βάρβαρα” κάποια πράγματα,αλλά πίστεψέ με ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.Για την βενζινόκολλα,εσύ τι θα πρότεινες, TITEBOND ή RAKOLL,ή οτιδήποτε άλλο;Είναι γεγονός,ότι όλοι οι μαστόροι εκείνης της εποχής,(και πολλοί ακόμη και σήμερα) , τις πάστες τις κολλούσαν με βενζινόκολλα.Όταν κάνεις αποκατάσταση οργάνου,χρησιμοποιείς την φιλοσοφία του κατασκευαστή, όταν ο κατασκευαστής,δεν είναι εν ζωή για να αναλάβει ο ίδιος την συντήρηση του οργάνου.Η βενζινόκολλα εκεί είναι μονόδρομος.Ακόμη δεν είδα που είδες τις πρόκες.Ότι καρφώνουμε,δεν είναι απαραίτητα πρόκα ή καρφί.Στα σημεία των τάκων μεταχειριζόμαστε ψιλό καρφίδι,στα σημεία που θα μπουν τα φιλέτα και δεν θα φαίνεται μετά.Έτσι έχουμε καλύτερη πίεση συγκόλλησης , με καλύτερα αποτελέσματα.

Παιδιά ίσως να έχετε δίκιο άλλωστε και στο βίντεο δεν φαίνονται ξεκάθαρα αυτα τα πράγματα που ανέφερα και πιο πάνω , ίσως να μας έλεγε και κάποιος απο τους οργανοποιούς που γράφουν στο forum από περιέργεια περισσότερο και όχι απο κακοπιστία σε καμία περίπτωση.

ερώτηση απο άσχετο:
Γιατί αφου πρέπει να βγει το καπάκι δεν έβγαλε την ταστιέρα παρά το έκοψε γύρω της; Το έχω ξαναδεί.

Αυτή την ταστιέρα,την έχει φτιάξει ο Ζοζέφ.Όταν βγάλουμε την ταστιέρα δεν μπορούμε την ίδια να την ξανακολλήσουμε.Θα κολλήσουμε άλλη ,και όχι αυτή του κατασκευαστή.Προτιμούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή την τεχνική,και να είναι όλα τα κομμάτια του κατασκευαστή,(έστω και επισκευασμένα), παρά να προβούμε σε αντικατάσταση.