Αν και έχει γινει πολυ λογος για το ξύλο του σκαφους νομίζω οτι δεν υπαρχει μια σαφής,σεβαστη αποψη απο τους πιο πολλους οργανοποιους αλλα και παιχτες για το ηχοχρωμα του καθε ξυλου. Γι αυτο θετω το θεμα προς συζητηση μηπως και βγει καμια ακρη.προσωπικα θα θελα να μαθω την διαφορα μεταξυ καρυδιας και παλισανδρου στον ηχο
Εγω προσωπικα θεωρω οτι η ΑΒΑΦΗ καρυδια ειναι απο τα ιδανικοτερα ξυλα για το σκαφος . Επισης καλα λογια εχω ακουσει και για την μουρια.
γνωριζω για την αβαφη καρυδια. εχω κανει μπαγλαμα και ειναι σουπερ αλλα νομιζω οτι ο παλισανδρος βγαζει πιο πριμο και οξυ ηχο
H λέξη παλίσανδρος δεν αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο είδος ξύλου αλλα σε περισσότερα, τα οποία αν και έχουν ομοιότητες είναι διαφορετικά.
Αυτό που είναι παραδοσιακά γνωστό ως παλίσανδρος αναφέρεται στο brazilian rosewood, το οποίο απο ότι καταλαβαίνω σχεδόν δεν υπάρχει πλέον.Είναι εξαιρετικό ξύλο και με τα χρόνια γίνεται ακόμα ποιό όμορφο. Σήμερα χρησιμοποιείται περισσότερο ένα παρόμοιο ξύλο απο την ινδία. Ολα αυτά τα ξύλα ανήκουν στο είδος Dalbergia και κάθε χώρα έχει λίγο διαφορετικά είδη με άλλα ονόματα. Κάποιο απο αυτά ονομάζεται palisander αλλα δεν ξέρω ποιό ακριβως. Μια γρήγορη ματιά στο διαδύκτιο θα βοηθήσει να δεις τα ξύλα και τα διαφορετικά ονόματά τους. Εκτός απο παλίσανδρος και rosewood έχω δει και την ονομασία πουπίγκα η οποία όμως δεν ξέρω σε ποιό είδος αναφέρεται.
Οι περισσότεροι κατασκευαστές θα σου πουν(νομίζω) οτι το καπάκι είναι εκείνο που καθορίζει τον ήχο του οργάνου περισσότερο απο το σκάφος. Το θέμα έχει να κάνει και με την αισθητική καθώς και το πως ο κάθε μάστορας χρησιμοποιεί τα ξύλα.
Το θέμα εχει πολύ ενδιαφέρον. Ο τζουράς μου είναι κέδρος-καρυδιά (άβαφη, Ελληνική) και τώρα περιμένω ένα μπουζούκι του ίδιου κατασκευαστή πάλι με καπάκι κέδρο και σκάφος ινδικό παλίσανδρο(ή όπως το λένε). Εχω μεγάλη περιέργεια για το αν θα μπορώ να κρίνω τις διαφορές των 2 ξύλων στα σκάφη.
(πολλά είπα αλλα την ερώτησή σου δεν την απάντησα, συγνώμη, αυτά ξέρω…)
οταν το παραλαβεις φιλε πες με την αποψη σου αν υπαρχει αισθητη διαφορά
Μπερναμπούκο το αγαπημένο μου,αλλά δεν κάνουν όλοι οι σκαφάδες ή κατασκευαστές.
Μακριά απο βαμμένες καρυδιές (μαυρες καρυδιές) αν δεις πως γίνεται η βαφή της καρυδιάς θα καταλάβεις πόσο επιβαρύνετε το ξύλο
Δεν νομίζω ότι υπάρχει “καλύτερο” ξύλο…υπάρχουν πολλές διαφορετικές απόψεις οργανοποιών…οργανοπαιχτών κλπ.
Το συμπέρασμα που έχω βγάλει προσωπικά, μιλώντας με διάφορους οργανοποιούς είναι ότι η προσφορά του είδους του ξύλου του σκάφους στον ήχο, είναι γύρω στο 20%…Ενώ το σχήμα του σκάφους μπορεί να παίξει πιο μεγάλο ρόλο. π.χ. ρηχό σκάφος=>πιο άμεση έξοδος του ήχου από την τρύπα=>αίσθηση πιο δυνατού ήχου.
Με δεδομένη μια καλή κατασκευή σκάφους, πιο γερό ξύλο μου έχουν συστήσει την μουριά.
Πάντως ο Σπουρδαλάκης σε μια συνέντευξή του έχει πει κάτι πολύ σωστό…“ότι στην καρυδιά έχουν δωθεί πάρα πολλές ευκαιρίες αδικώντας ίσως άλλα ξύλα”.
σιγουρα ο παλισανδρος ειναι ανθεκτικοτερος στο χρονο.η καρυδια σαπιζει γρηγοροτερα και η βαμμενη ακομα πιο γρηγορα.διαφορα στο ηχοχρομα υπαρχει αλλα το σχημα του σκαφους παιζει κι αυτο μεγαλο ρολο.καλο θα ηταν να τοποθετηθουν και οσοι τα δουλευουν τα ξυλα αυτα.