Εκπομπή στη ΝΕΤ

Για όσους τυχόν ενδιαφερθούν, το Σάββατο 21 Ιανουαρίου, ώρα 5 απόγευμα, η ΝΕΤ θα έχει εκπομπή για τη μάζωξη της Ύδρας τον περασμένο Οκτώβριο. Διάρκεια μία ώρα.

Καλησπέρα Νίκο. Τί ακριβώς είναι αυτές οι μαζώξεις στην Ύδρα; Ποιός τις οργανώνει και ποιοί μιλάνε;

Πάνο, πρόκειται για μιά τουριστική ατραξιόν, η οποία βέβαια μαζεύει και αξιολογότατους μουσικούς, φίλους και λάτρεις του ρεμπέτικου.
Το happening συμβαίνει κάθε Οκτώβριο στην Ύδρα και αξίζει σαν εκδρομή, γιατί το νησί είναι πανέμορφο, ειδικά αυτή την περίοδο που είναι τουριστικά νεκρή.
Στην συγκέντρωση εκτός από πραγματικά αξιολογότατους Έλληνες αλλά και διεθνής μουσικούς, μαζεύονται (κι αυτο έχει για μένα μεγαλύτερη αξία) φίλοι του ρεμπέτικου απ’ όλα τα μέρη της γής.
Θα δείς Ολλανδούς και Σουηδούς να τραγουδάνε Μάρκο, και να μην ξέρουν να μιλήσουν παρά ελάχιστα Ελληνικά.
Δυστυχώς, ο οργανωτής και γενικός κουμανταδώρος της εν λόγω μάζωξης, είναι ένας σουρωμενάκιας Κέλτης ο οποίος γυρνάει όλη μέρα με ένα ούζο (μπουκάλι) στο χέρι, και χασκογελάει. Απ’ ότι γνωρίζω από άλλα μέλη κάποτε ο τύπος τόλμησε να ζητήσει εμμέσως (νομίζω) πλήν σαφώς χρήματα για την παρουσία τους. Κάτι σαν εισητήριο, ή νταβαντζηλίκι.
Απ’ την άλλη, ίσως να μας αξίζει μιάς κι εμείς δεν καταφέρνουμε ποτέ να μονιάσουμε για να οργανώσουμε κάτι παρόμοιο, που στο φινάλε αφορά την δική μας κουλτούρα, και μπορεί να το κάνει ένας πίτας-Αγγλοσάξωνας-χαραμοφάης
Όταν πήγα κι εγώ μ’ άρεσε κυρίως η μεταμεσονύκτια διασκέδαση όπου μαζεύονται διάφοροι και παίζουν στο δρόμο μέχρι το πρωί.
Γίνονται σαφέστατα και παρουσιάσεις ειδικών θεμάτων, όπου λαμβάνουν μέρους σημαντικότατοι μουσικοί όπως: Τσιαμούλης, Γκουβέντας κλπ, για το 2004.
Θα βρείς εκτενέστατες συζητήσεις (μαζί με τη σχετική κλωτσοπατινάδα) αν κάνεις ένα key word search…

Μπα… Εντύπωση μεγάλη μου κάνει που το διοργανώνει ξένος!

Λοιπόν, σαν ιδέα πάντως μου φαίνεται ιδιαίτερα ελκυστική. Να δω αν θα μπορέσω να κατέβω για το επόμενο. Όμορφα πράματα…

Δεν συμφωνώ καθόλου με την άποψη του Ισαάκ για τον διοργανωτή και κυρίως με τους χαρακτηρισμούς του. Σαφέστατα ο Ed Emery δεν διαθέτει ούτε οργανωτικά προσόντα ούτε ικανότητες δημοσίων σχέσεων, αλλά από εκεί μέχρι να τον χαρακτηρίζεις δημόσια σουρωμενάκια Κέλτη, νταβατζή, χαραμοφάη και ότι άλλο, υπάρχει τεράστια απόσταση. Ας κοπιάσει όποιος θέλει να κάνει εκείνος μία διοργάνωση, όπου και όπως αυτός νομίζει, και αν είναι καλύτερη, αυτήν θα προτιμήσω.

Προς το παρόν, ελλείψει άλλης διοργάνωσης (ακόμα περιμένουμε τα πρακτικά της Νίκαιας καθώς και την αναγγελία του επόμενου συνεδρίου) τα τελευταία δύο χρόνια βρέθηκα εκεί και μου δόθηκε η ευκαιρία να ακούσω μουσική, να παίξω, να παρακολουθήσω διαλέξεις για θέματα ενδιαφέροντα ή μή και, το κυριότερο, να γνωρίσω αξιόλογους, πολύ αξιόλογους ανθρώπους, από το εξωτερικό κυρίως γιατί οι δικοί μας επώνυμοι ρεμπετολόγοι δεν εμφανίζονται.

Στην αποστολή συνεργείου της ΝΕΤ που μαγνητοσκόπησε την εκδήλωση μετά από συνεννοήσεις με τον Ed Emery, συνέβαλε και ο Πάνος Σαββόπουλος

Απο τη λιστα μελων του παροντος φορουμ :

easytop13 tom … 05-28-2005 15:40 0
ed_emery Ed Emery ed.emery@cwcom.net 09-17-2005 17:48 1
efi Efi … 01-13-2006 18:08 1

Απο τη σκηνοθεσια, την επιμελεια, την παρουσιαση και αλλα τινα θα φανει ποσα
φραγκα ΕΧΩΣΑΝ οι της ΕΡΤ που την πληρωνουμε ολοι ΕΜΕΙΣ για το ντοκυμαντερ αυτο (:wink:
Η εικονα του κακομοιρη για τον Εμερυ που μας παρουσιαζει ο Ν.Π.
(προσωπικα δεν τον ξερω, εχω ομως γνωμη απο αποψεις ανθρωπων που τον γνωρισαν)
ειναι πιστευω παραπλανητικη.
Ο τυπος αυτος ο γραφικος -να δεις εμεις στην Κρητη ποσους γραφικους ξενους,
εχουμε και ποσοι εχουνε περασει, ουουου…- εχει τα εξης χαρακτηριστικα :

  1. Δηλωνει καθηγητης ή τελος παντων κατι τετοιο- ρεμπετολογιας (!!) στο Λονδινο.
  2. Καταφερνει να διοργανωνει το ““συνεδριο”” αυτο
    με ενα σωρο χορηγιες απο ιδιωτικους και κρατικους φορεις !!
  3. Καταφερνει να προβληθει σε prime-time ωρα απο το κρατικο καναλι ενδεχομενως με τις πλατες και με τις οποιες φιλοδοξιες του κυριου Πανου Σαββοπουλου την ωρα που παρομοια εκπομπη δεν εχουμε δει για κατι αναλογο που να αφορα Ελληνες που ασχολουνται με το θεμα. Οι εκπομπες Κουναδη ειναι αλλο νταλαβερι …
    Και γιατι δηλαδη θαπρεπε να διοργανωθει ενα συνεδριο για το ρεμπετικο απο Ελληνες ;;
    Τι εχουμε χασει για να το ψαξουμε ;;
    Εμεις σαν Ελληνες αν τελος παντων μας πιασουν οι τυψεις οτι αμελουμε, θα μπορουσαμε να παμε να παρουμε συνεντευξεις ή καλυτερα να γνωρισουμε τους ρεμπετες που ζουν ακομα, να διατηρησουμε καποια στεκια του ρεμπετικου -ως γνωστον το “ΟΥΖΕΡΙ ΤΣΙΤΣΑΝΗ” στα Τρικαλα πουλιεται ή πουληθηκε για να γινει πολυκατοικια- να περασουμε σε ευρεια κυκλοφορια αγνωστα τραγουδια που φυλανε στα μπαουλα τους καποιοι και αλλα πολλα …
    Στο φιναλε η Υδρα ειναι ξενερα για το θεμα ρεμπετικο μια και ειναι το προβεβλημενο νησακι (κατα τ’αλλα πανεμορφο) απο τη δεκαετια του '60,
    στο διεθνες τζετ σετ με ολα τα συνακολουθα … και δεν θαθελα να παιξουμε την κολοκυθια για το ποιο νησι θα πρότεινε ο καθενας μας …

Νίκο, νομίζω ότι ήμουν απόλυτα ξεκάθαρος.
Ο Emery έγινε νταβατζής τη στιγμή που τόλμησε να ζητήσει από κάποιους, ακόμα κι από 'δω μέσα, χρήματα για να παραστούν ιδιωτικά στη Υδραική μάζωξη.
Είναι σουρωμενάκιας γιατί το 2004 που είχα πάει κι εγώ ήταν μονίμως μ’ενα μπουκαλάκι ούζο στην τσέπη, και βέβαια είναι αναμφίβολα Κέλτης. Από την εμπειρία που έχω τα τελευταία 15 χρόνια που συνεργάζομαι εποαγγελματικά με Αγγλοσάξωνες, μπορώ νομίζω να κρίνω τα λαμόγια και για μένα ο τύπος μόνο τέτοιος είναι.
Όπως επίσης έγραψα μπράβο του που καταφέρνει και πραγματοποιεί αυτή τη συγκέντρωση, μόνο που μάλλον είναι λίγο τουριστάδικη η όλη φάση.

Πάντως και σε μενα τα ίδια πράγματα άρεσαν: ο Στέλιος Βαμβακάρης στην ταβέρνα που έπαιξε (άσχετα αν απ’ τη πολυκοσμία τον έβλεπα με κυάλι) κι η παρέα που παίξαμε μαζί μέχρι το πρωί στο λιμάνι της Ύδρας. Και βέβαια απόλαυσα που βρέθηκα να πίνω καφεδάκι και να συζητώ σαν φιλαράκι με τον Χρήστο Τσιαμούλη που θαύμαζα και εξακολουθώ να θαυμάζω σαν μουσικό.

Και βέβαια γράφω ότι συναντά κανείς αξιολογότατους ξένους μουσικούς, οι οποίοι είναι λάτρεις του ρεμπέτικου.

Τέλος, συμμερίζομαι απόλυτα το παράπονο σου και συμφωνώ μαζί σου, ότι κανείς άλλος δεν έχει καταφέρει κάτι παρόμοιο, ίσως για τους συνήθεις λόγους φαγωμάρας και καπελώματος που γνωρίζουμε όλοι, ή γιατί απλώς δεν μπορούμε να τ’ οργανώσουμε. Αλλά μη τρελλαθούμε κιόλας με τον Emery. Δεν του αξίζουν παραπάνω σχόλια.
Και σαφώς θα δώ την εκπομπή στη ΝΕΤ. Εδώ βλέπουμε αλλά κι άλλα σκουπίδια.

Γιώργο Β. Τί έχουμε χάσει στο ρεμπέτικο; Ρε φίλε ακόμα κι εγώ που’ ψάρι σ’ όλη την ιστορία και δεν έχω “γράψει” τα χιλιόμετρα που’ χετε σεις σου λέω ότι έχουμε χάσει τη μπάλλα! Αφού τα βλέπεις γύρω μας, πώς αναρωτιέσαι τί έχουμε χάσει. Χάσαμε το μπούσουλα εντελώς. Και κάποιες ελάχιστες φωνές αργοσβήνουν…

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην isaac 18 Ιανουάριος, 2006)

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην isaac 18 Ιανουάριος, 2006)

Αυτες οι ελαχιστες φωνες σιγοσβηνουν σιγουρα ομως εγω θα ηθελα να μαθω εαν υπαρχουν αλλες καινουριες να τις αντικαταστησουν επαξια.

“Τι εχουμε χασει” Ισσακ εννοω τι ειναι αυτο που
ενα συνεδριο θα ασχοληθει απο τα ζητηματα προς
διερευνηση οταν αυτα που αφορουν το ρεμπετικο ειτε ειναι δημοσιευμενα ειτε καποιοι τα εχουν στα γραφεια τους και περιμενουμε αν ποτε τα δημοσιευσουν ενω χιλια δυο αλλα θεματα περιμενουν τον καθενα μας να τα ψαξει.
Πολυ αμφιβαλλω αν θα παρει καποιος ανιδεος στοιχεια για το ρεμπετικο (και λεω ρεμπετικο και οχι οτι αφορα τη μουσικη της Μεσογειακης λεκανης !!!) απο το συνεδριο του Εμερυ ή του οποιου Εμερυ. Ξερουμε χρονια πως δουλευουν τα συνεδρια … Εκδρομουλα για καποιους, αρπαχτη για καποιους αλλους, αναψυχη για καποιους αλλους με
αναπτυξη κοινωνικων επαφων και ο συνδυασμος τους.
Αυτα δηλ. μονο στο συνεδριο του καθε σουρωμενακια
καθηγητη επιδοτουμενου μπορουν να επιτευχθουν ;;
ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ !!

Οκ Γιώργο. Κατάλαβα πως το εννοούσες. Συμφωνούμε.

Παιδιά σόρυ κιόλας που πετάγομαι σαν Πάνος στη κουβέντα σας, αλλά ο Γιώργης είπε τις λέξεις ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΡΕΜΠΕΤΟΛΟΓΙΑΣ - (!!) όπως λέει ο ίδιος, και συμπληρώνω (!!!) - στο Λονδίνο.

Για να καταλάβω κι εγώ ο δύσμοιρος… Με αυτό το τίτλο διοργανώνει το συνέδριο αυτό;

Ο σκοπός μιάς συζήτησης είναι παράθεση λόγου, παράθεση αντίλογου, τυχόν ζυμώσεις, σύνθεση, αναδιάταξη απόψεων. Τα τρία τελευταία δεν συνέβησαν σε αυτή τη συζήτηση. Δεν έχει νόημα η συνέχισή της από εμένα.

Για όσους έθεσαν ή ίσως θέσουν ακόμα πρακτικά ερωτήματα ιδού δύο διευθύνσεις:

Ed Emery [ed.emery@britishlibrary.net]

http://www.geocities.com/HydraGathering/

Οσον αφορα εμενα παρεθεσα αντιλογο ειναι φανερο, τοσο στην κινηση του Σαββοπουλου και της ΕΡΤ οσο και στις κινησεις του Εμερυ που γιαυτον δεν ειναι εκδρομουλα, εχω τσεκαρει οτι ασχολειται ολο το χρονο με αυτο !!
Διοργανωνει αγαπητε Πανο βραδυες wine-party με ρεμπετικα και δεν ξερω τι αλλα, σε καποια στεκια του Λονδινου -ας μας ενημερωσει καποιος που εχει παει- και ολο το χρονο προετοιμαζει το “συνεδριο” προφανως κανοντας μειλ, παιρνωντας τηλεφωνα και προσκαλωντας (ενας Θεος ξερει με ποιο τιμημα) Αγγλους, Γαλλους, Πορτογαλους,
Τουρκους, Γερμανους, Ολλανδους, Τουρκους, Σουηδους, Τουρκους και αλλους αλλοδαπους αλλά και Ελληνες …
Οι καταξιωμενοι και πρωτοκλασατοι μουσικοι μας οπως Γκουβεντας, Τσιαμουλης κ.α. απο οτι εχω δει τρεχουν απο τους πρωτους
(και καλα κανουν) αλλωστε ειναι και σε περιοδο που δεν εχει “ανοιξει” η σαιζον …
Επειτα ο Γκουβεντας ειναι παντου, απο Σωτηρη Τριανταφυλλοπουλο και Εστουδιαντινα μεχρι Μεγαρο Μουσικης και δεν ξερω που αλλου, εργασιομανης, δεν τον κατηγορω τον ανθρωπο. Προφανως το θεωρουν τιμη τους να ειναι επισημοι καλεσμενοι ενος Αγγλου σε συνεδριο για το ρεμπετικο στην Υδρα !!
Νικο απανω στη ζυμωση την κανεις με ελαφρα …
Οσο για αναδιαταξη, που ξερεις (:wink: ηδη αισθανομαι χαλια που του τα ριχνω του καυμενου του Εμερυ …
(χωρις πλακα).
Σημ.
Το καλοκαιρι επαιζα σε ενα χωριο στον Αποκορωνα την Πλακα (ακου συμπτωση), ντουετακι 2 φορες τη βδομαδα και γνωρισα πολλους ξενους αλλα ειδικα Αγγλους. Ξερετε εχει πεσει μια μανια να αγοραζουν βιλλιτσες στην Κρητη και ιδιως στα Χανια ιδιως σε κεινη την περιοχη.
Ακουσα πολλες ιστοριες απο αυτους, συμπαθητικοι
και αξιαγαπητοι οι πιο πολλοι !! Εντυπωση μου εκανε ενας ο Χαουαρντ που εχει κληρονομησει καποια μεγαλη περιουσια και εχει φτιαξει ενα ωραιο σπιτι, μεσα εχει ενα ακριβο home cinema και ενα μεγαλο μπαρ, οταν βγαινει εξω (καθε βραδυ) ειναι σταφιδα και χορευει αρκετα καλο και παθιασμενο ζειμπεκικο !! Αβησσος η ψυχη των Αγγλων …

copy-paste from http://www.geocities.com/HydraGathering/

[i]NICOLAS TSIMBIDAS
Rebetiko and Hip-Hop: A Comparative Analysis on Subcultural Formation
by Nicolas Tsimbidas [Metropolitan University of London]

SUMMARY: The aim of this paper is to explore the structure of Rebetiko and Hip-Hop subcultures and the formation and construction of the identity of their members. Its theoretical base is the theory of sub-cultural identity as elaborated by the various schools that were involved in subcultural research (Chicago School, Birmingham School, etc).
The paper will examine and compare two subcultures from Greece, Rebetiko and Hip-Hop. It will therefore investigate the factors of the construction, the formation and the impact of the two subcultures in Greek society. More specifically, the present investigation as mentioned above attempts to compare the two groups in terms of identity construction, cultural production and sub-cultural formation. This involves both the analysis of what is produced by a sub-culture and the ‘institutional supports’ within which it is produced.[/i]

COMMENTS
I would think my friend Nikolas that “blues” or “reggae” or “fado” kinds of music,
might be more similar to “rebetiko” than the Urban or Suburban subcultures of the '80ies-'90ies like hip-hop !!

COMMENTS
I would think my friend Nikolas that “blues” or “reggae” or “fado” kinds of music,
might be more similar to “rebetiko” than the Urban or Suburban subcultures of the '80ies-'90ies like hip-hop !!

Θα πρόσεξες, Γιώργο, ότι σημείωνα για παρακολούθηση ενδιαφερόντων και μή θεμάτων.

Νικο απανω στη ζυμωση την κανεις με ελαφρα …

Αυτό Γιώργο δεν το έπιασα, συγγνώμη.

Για τα άλλα, σόρρυ αλλά δεν θα συνεχίσω στο θέμα αυτό}.

Το μόνο που πρόκειται να βιώσει ο τολμών επισκέπτης
του Hydragathering 200x είναι μια προσπάθεια καλοπροαίρετων αλλοδαπών και ελαχίστων ημεδαπών να μιλήσουν για θέματα που ίσως κάποια σχέση θα μπορούσαν να έχουν με το ρεμπέτικο σε πολύ αντίξοες συνθήκες και πλήρη ανοργανωσιά στα γνωστά πλαίσια του
που θέτει το μονομελές ινστιτούτο ρεμπετολογίας του λονδίνου.
Απο χαβαλέ : άφθονος
απο κράσο : μπόλικος
χανγκόβερ : εξασφαλισμένο
καφεδοκουβέντα : εξι σκαλιά πάνω απο το συνέδριο
άτομα : τεφαρίκια
Για φράγκα δεν υπάρχει θέμα να κονομάει απ αυτό , για ανεξήγητους λόγους το κάνει μάλλον κάποτε είχε ακούσει ρεμπέτικα και του άρεσαν και αποφάσισε να μελετήσει το θέμα σε βάθος…σούφι και ρεμπέτικα και τέτοια πράματα ζόρικα που δεν τα πιάνουμε εμείς εύκολα.
Πάντως αναλογιστείτε πόσο δύσκολο είναι να σου αρέσουν τα blues και να διοργανώνεις εσύ ο Ελληνας συνέδριο στην Ν.Ορλεάνη και οι έκει παρατρεχάμενοι του θέματος να ασχολούνται μαζί σου έστω και για πλάκα.

Εμένα μου φάνηκε πολύ ωραία φάση η μάζωξη! Λάτρεις του ρεμπέτικου απ’ όλη την Ευρώπη να παίζουν, να τραγουδάνε και να χορεύουν με μεράκι και πάθος, να επικοινωνούν και να συζητάνε για τη μουσική που τους μάγεψε και τους κάνει να ταξιδεύουν μέχρι την Ύδρα(αλλά και πολύ μακρύτερα). Το να υπάρχει κάποιο (λογικό) αντίτιμο για να μπορεί να πραγματοποιείται αυτή η φάση(για όποιον ενδιαφέρεται, βέβαια) δεν το βρίσκω καθόλου περίεργο, όπως δε βρίσκω και καθόλου κατακριτέα την κατάχρηση ουσιών, στο βαθμό που ο “μερακλής” δε μ’ενοχλεί. Έτσι κι αλλιώς, ένα γλέντι είναι η όλη φάση, μην το ξεχνάμε!

Τον Bob Brozman στην αρχή τον είδατε; Φοβερός παίχτης! Αν βγει πάντως ο δίσκος που είπε(συμπαιγνία του με μπουζουκομπαγλαμαδίστες στους γνωστούς “δρόμους”), νομίζω πως θα πολλαπλασιαστεί το κοινό του Hydra Gathering. Μ’ αυτά και μ’ αυτά θα γίνει ethnic το ρεμπέτικο(με την καλή ένοια)! Ante, geia mas!

Μπράβο και στον Λεωνίδα Αντωνόπουλο που με τις ωραίες εκπομπές-ντοκυμαντέρ του μας ταξιδεύει στον πλανήτη Μουσική!

Πρώτα απ’ολα στον Ισαάκ, φίλε μου σίγουρα το μπουκάλι δεν είχε νερό μέσα? Δεν γίνεται! Κανείς δεν μπορεί να πίνει ούζο από το μπουκάλι και να στέκεται όρθιος στο τέλος της ημέρας :rofl:

Στα σοβαρά τώρα…
Ας μην είμαστε τόσο γρήγοροι να καταδικάσουμε μια προσπάθεια.
Αν βάλουμε την περηφάνεια στην άκρη πως ένας ξένος, όσο γραφικός κι αν είναι, έρχεται στον τόπο μας και μας βάζει γυαλιά, θα μπορέσουμε να δούμε τα πράματα όπως είναι. Πως όποιος κι αν έκανε μια τέτοια προσπάθεια (αν δεν είναι Ελληνας σε αυτό φταίμε εμείς) θα χρειαζόταν σπόνσορς και διασυνδέσεις. Γίνεται αλλιώς? Η μήπως βγάζει χρήμα για την πάρτυ του?
Εμένα θα με ενδιέφερε να ακούσω την γνώμη όσων έλαβαν μέρος και παρακαλώ τον Νίκο Πολίτη η όποιον άλλον έλαβε μέρος, να μας δώσει την προσωπική του εμπειρία. Θα ήθελα να ξέρω ποιά είναι η ουσία αυτής της συνάντησης? τι βγήκε από αυτήν? υπάρχει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα-θέμα-επιμέρους θέματα που συζητούνται σε αυτές τις συναντήσεις? ποιό το αποτέλεσμα? πως το πλατύτερο κοινό θα ωφεληθεί από αυτό το γεγονός και ότι προκύψει από αυτό? Σε τι ωφελείται σε τελευταία ανάλυση το “Ρεμπέτικο”?

Μαργιάννα, το θέμα είνα καθαρά υποκειμενικό. Πως λένε στο ανέκδοτο με τον ελέφαντα, ο καθένας τον αντιλαμβάνεται σύμφωνα με τις κεραίες που ενεργοποιεί; Και ο Ισαάκ έλαβε μέρος στο συνέδριο και η πρόσληψή του είναι τελείως διαφορετική (ακόμα και στο θέμα Βαμβακάρη που εμένα δεν μου άρεσε καθόλου). Έτσι είναι, ο καθένας έχει τις δικές του απόψεις και θα ακούσεις και πράγματα που λίγο ή καθόλου σε ενδιαφέρουν, όπως να θέλει κάποιος να βγάλει οπωσδήποτε παράλληλες μεταξύ ρεμπέτικου και χιπ χοπ ακόμα.

Ίσως καλύτερα από όλους το έθεσε ο Σώτος, στη δική του πρόσφατη συμβολή. Εγώ να προσθέσω σε αυτήν ότι σχετικά με τις πρώτες χρονιές (που ξέρει ο Σώτος) η οργάνωση έχει κάπως βελτιωθεί, αλλά με τίποτα δεν πλησιάζει εκείνην ενός οργανωμένου συνεδρίου.

Δεν είναι κάτι για το πλατύτερο κοινό. Αν δεν έχεις το σαράκι της μουσικής μέσα σου, λίγα θα αποκομίσεις και μπορεί να βαρεθείς, είναι και αρκετές μέρες.

Όσο για το αν ωφελείται το ρεμπέτικο, εδώ μπορώ να απαντήσω «σίγουρα ναι». Στην εκπομπή της ΝΕΤ παρουσιάστηκε και ένα συγκρότημα Ολλανδών που παίζουν και τραγουδούν ρεμπέτικα. Η τραγουδίστρια αφού ξεκαθάρισε ότι «δεν μπορούμε να παίξουμε σαν Έλληνες γιατί δεν είμαστε Έλληνες» ανέφερε και την εμπειρεία της από την εμφάνιση του συγκροτήματος στα
Τρίκαλα στα «Τσιτσάνεια» πριν αρκετά χρόνια, λέγοντας ότι πολλοί από το κοινό έκλαιγαν ακούγοντας ξένους να προσπαθούν να παίξουν ρεμπέτικο. Γιατί το σίγουρο είναι ότι οι ξένοι που έρχονται στην Ύδρα το αγαπούν το ρεμπέτικο (και την Ελλάδα) και δεν παίζουν για κονόμα.

Πάντως όπου να γυρίσω το κεφάλι μου, συχνα-πυκνά βρίσκομαι εδω αντιμέτωπος με το ζήτημα της κονόμας. Πάλι και πάλι η κονόμα…ο τάδε έβγαλε βιβλίο για την κονόμα, ο δείνα έβγαλε δίσκο για την κονόμα, ο άλλος εκδήλωση για την κονόμα… και ο Τσιτσάνης τσακωνότανε με τον Μπακάλη για τη ψυχή της μάνας του… ;;;;;;; Μπας και υπάρχει αλλεργεία με τα χρήματα; ή κάποιοι πιστεύουν πως ο κάθε μερακλής που κάνει κάτι θα πρέπει να είναι το δουλικό τους και να μην ζητάει μια υλική ανταπόδοση;