Θα 'θελα να ασχοληθώ με το ρεμπέτικο κομμάτι της κιθάρας αλλα βλέπω οτι δεν βρισκω βελτίωση, δεν ξερω πως να χτυπάω τις νοτες και τις συγχορδίες.Υποπτέυομαι πως θα είναι το είδος πένας που χρησιμοποιώ (dunlop USA TORTEX FLOW .60mm). Ποιό είναι το καλύτερο, πιο λεπτό, πιο παχύ, πιο σκληρό, πιο κοντό; Σας ευχαριστώ πάρα πολυ.
Η 0.60 είναι πολύ λεπτή, δοκίμασε 0.71-0.75. Προσωπικά χρησιμοποιώ την Ibanez George Benson 0.75 (παλιά χρησιμοποιούσα πιο σκληρές αλλά δεν ανέπνεε το όργανο).
Όμως, πριν φτάσεις στην πένα, πρέπει να δεις πρώτα την κίνηση του χεριού σου και φυσικά το είδος της κιθάρας που χρησιμοποιείς.
Έχω μια YAMAHA κιθάρα, δεν ξέρω πολύ να κανω strum αλλα ξερω καλά έντεχνα και λαικα τραγούδια… Εχω μια βασική κατανοηση απο ρυθμούς δηλαδή. Ποιό είναι ενα καλό είδος κιθάρα για ρεμπέτικα; Ευχαριστώ πολύ.
Η Γιαμάχα έιναι καλές κιθάρες εν γένει (ακόμα και στην φτηνή σειρά), αλλά είναι ακουστικές αμερικάνικου τύπου ή κλασικές. Για τα ρεμπέτικα θέλεις μια λαϊκή κιθάρα (ή κανταδόρικη όπως τις έλεγαν στην εποχή τους).
Βέβαια το σημαντικότερο είναι η πενιά, όπου η πένα καρφώνει την χορδή με κίνηση από τον καρπό. Περίπου όπως παίζουμε το λαούτο, γι’ αυτό συχνά αναφέρεται ως πενιά λαούτου. Όπως καταλαβαίνεις, στο ρεμπέτικο δεν παίζουμε strumming. Είχαμε αναφέρει ξανά 2-3 πραγματάκια εδώ:
Ζητώ συγνώμη αν αυτό δεν είναι οτ κατάλληλο νήμα, και αν υπάρχει αντίστοιχο να μεταφερθεί εκεί, βεβαια, αλλα ποιά είναι αυτο το ακκόρντο;
ευχαριστώ πολύ.
Χωρίς να είμαι σχετικός με τη κιθάρα, από τις νότες, μοιάζει με D7.
Χμ… σε φωτο δεν βλέπουμε τι πατάς!
αν “βουλώνεις” την ΜΙ καντίνι(να μη βγάζει ηχο) , εχεις ΡΕ ματζόρε.
αν πατάς (και με το δαχτυλάκι) ΝΤΟ στην ΣΟλ, εχεις ΡΕ7.
Νομίζω κάνει μπαρέ στις πρωτες 3 νοτες, δεν ειμαι σιγουρος
Είναι η ρε ματζόρε έβδομης (D7), παίζεις μόνο τις τέσσερις μεσαίες χορδές που πατάς. Το καντίνι το φιμώνεις κατεβάζοντας ελάχιστα τον δείκτη.
Συνδυάζεται πολύ ωραία με την Gm (κλείσιμο D7->Gm) και με την Cm με μπαρέ στο τρίτο τάστο.
μου είναι πολύ δύσκολος ο ρυθμός να χτυπάω την μπάσα μετά να κάνω strum και να φιμωνω με το μικρο δαχτυλακι. Υπάρχουν καθόλου ασκήσεις ή είναι απλά θεμα συνήθειας;
Το θέμα είναι να αντιστοιχίσεις το φιμωμα σε μια κίνηση της πένας, στην άρση συνήθως. Στην αρχή τουλάχιστον, μετά μπορείς να το κάνεις πιο ελεύθερα.
Γενικά απέφυγε το strumming, τόνιζε όσο μπορείς τα μπάσα και μετά παίζε ίσα ίσα δύο καντινακια (όχι την ψιλή χορδή). Αν παίζεις πολύ τα καντίνια θα χαθούν τα μπάσα που μας ενδιαφέρουν και θα βρωμισει ο ήχος.
ΑΑΑΑΑ, δεν το 'χω με τη ρεμπέτικη κιθάρα… παντοτε πετυχανω τη ψιλή χορδή και γενικά μου φεύγει το χέρι γιατι εχω συνηθίσει το έντεχνο… Θα βοηθούσε με κάποιον τροπο να κανω mute την μι;
(Ίσως είναι το γεγονός οτι είμαι αυτοδίδακτος; Ή το γεγονός οτι εμαθα να παίζω αναποδα; ειμαι αριστερόχειρας και πάιζω δεξια κιθάρα…)
Δεν ξερω, Θα προσπαθώ να το βελτιώσω βλέποντας βίντεο στο γιουτουμπ
Επίσης, εχω παρατηρήσει οτι η πένα πάει μονο κάτω οταν παίζουν ρεμπέτικα, εχει σμηασια αυτο;
Δηλαδή πήρες κιθάρα για δεξιόχειρες και απλά την γύρισες τούμπα, χωρίς να αλλάξεις τις χορδές, όπως κάποιοι μπλουζιστες; Με την μπάσα κάτω και το καντινι πάνω;
Για τις πένες πάντως που έγινε η αρχική ερώτηση εγώ έχω βολευτεί πολύ τις Prodigy για μπουζούκι τις μεσαίες τις κλασικές που έχουν λίγο πιο στρογγυλή μύτη.
https://www.skroutz.gr/c/549/pennes/m/16822/Prodigy.html
Όχι, είμαι αριστερόχειρας και παίζω κανονικά δεξιά κιθάρα. Με το αριστερό χέρι κανω ακκόρντα και με το δεξί το strumming (πριν μπω στο ρεμπέτικο.) Εν πάση περιπτώσει, σκοπεύω να βελτιωθώ και να προσπαθήσω.Είδα οτι μου είναι πιο εύκολο να παίζω και να φιμωνω στην κλασσική κιθάρα παρα την ακουστική.
Ευχαριστώ πολύ που απαντάτε στις ανόητες ερωτήσεις μου
Δεν είναι καθόλου ανόητες οι ερωτήσεις, ίσα ίσα.
Βασικά την κρατάς ανάποδα την κιθάρα, γιατί ως αριστερόχειρας θα έπρεπε να έχεις την πένα στο αριστερό χέρι… Δεν φταις εσύ βέβαια.
Τώρα έμαθες έτσι και δεν αλλάζει εύκολα. Ελπίζω τουλάχιστον να μπορείς να κάνεις καλά την κίνηση του καρπού για την πένα.
Το γιουτιουμπ δεν θα σου πει αν το κάνεις σωστά…
Στην συνοδεία γενικά παίζεις προς τα κάτω, καμία φορά ακόμα και τα γρήγορα περάσματα γιατί είναι χοντρές οι χορδές. Στην μελωδία θέση άρση όπως πάντα.
Έχω συνηθίσει να ψιλοκρατάω πένα , η μονη δυσκολία είναι να χτυπάω την μπάσα ξεχωριστά και μετά τα καντίνια, γιατι καποιες φορές χτυπάω τη μι μπασα ενω θελω τη λα, κλπ κλπ… το φίμωμα το εχω κουτσα στραβά, πρέπει να μάθω ρυθμό και σωστό timing γιατι μπερδεύομαι και χάνομαι ( και να διαβάζω πενταγραμμο εννοείται)
Ο ρυθμός είναι εντελώς απαραίτητος και βασικός, το πεντάγραμμο είναι απλώς ένα συμπληρωματικό εργαλείο.
??? Ποιο μπαρέ; Μήπως κάτι άλλο εννοείς;
Ίσως να μην έχει πια σημασία, αφού βρέθηκε η συγχορδία. Αλλά αν εξακολουθεί να έχει σημασία, μπορείς να ξαναπείς αυτό που εννοείς με άλλες λέξεις;